Monta kesätyö hakemusta? Kokemuksia?

Summerwork

Hei. Olen suht kokematon kesätöiden haussa vaikka olen pari kertaa niitä aikaisempina kesinä hakenut. Nyt on tosi kyseessä ja periaatteessa pakko saada joku paikka jostakin kesäksi. Hain ensimmäisenä oman alan paremmin palkatuista hommista, mutta nyt koska hakijoita on varmasti paljon niin olisi haettava niistä huonommista paikoista.

Onko kellään kokemusta että miten homma siis toimii jos pistät hakemuksia menemään joka puolelle ja jäät odottelemaan että ottavat yhteyttä. Oma stressin aihe on siis että kun nyt haen joka puolelle tammi-helmikuussa niin voiko käydä niin että huonommasta paikasta soitetaan tyyliin maaliskuussa että täällä olisi töitä tarjolla jos kelpaa: Kyllä vai Ei ja samaan aikaan odottelee vielä vastausta sieltä parhaammasta päästä olevasta paikasta?

Miten homma siis yleensäkkin toimii että milloin ovat yhteydessä niihin keille olisi töitä ja onko joku tyypillinen aika keväästä milloin ottaavat yhteyttä? Jännittää siis se että saan tarjouksen johonkin vähän huonompaan paikkaan, en ota paikkaa vastaan vaan jään odottelemaan parempien paikkojen vastauksia ja sitten en pääse miihinkään. Miten kannattaa toimia?

4

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjhkhjkjhk

      Itse lähetin aina noin 20-25 hakemusta ja kävin noin 3-5 haastattelussa. Minulla kävi sikäli "tuuri", että sain aina vain yhden paikan. Kohtalo jotenkin vaan aina järjesteli asian, vaikka stressasin. Työpaikkailmoitusten sesonki on tammi-helmikuussa, mutta monet yritykset julkaisevat niitä vähitellen pitkin kevättä. Vuonna 2013 minulla kävi niin, että elettiin jo kesäkuuta, eikä minulla ollut työpaikkaa. Mutta yhtäkkiä olinkin jo töissä! Tiukille meni.

      Tuo on ikuisuuskysymys, että mitä tehdä jos saakin useamman tarjouksen, tai jos saa ensin vain sen "huonomman". Jos et halua joutua tuohon tilanteeseen, hae vain sellaisia paikkoja, joista kaikista voit tavalla tai toisella olla iloinen (nousujohteinen paikka tai työ, jossa opit jonkin käytännön taidon). Mutta siinä on tietenkin riskinsä jäädä lopulta kokonaan ilman mitään jos kurottaa vain korkeille oksille. Uskaltaisitko luottaa potentiaaliisi?

      Jotkut ihan pokkana vaihtavat paikkaa jos parempi tulee eteen. Ainakaan ennen työsopparin kirjoittamista se ei ole mikään ongelma. Uusia työntekijöitä löytyy aina, mutta tietenkin sinun maineesi siinä firmassa on ehkä pilalla sen jälkeen. Voit myös yrittää pyytää, saisitko vähän miettimisaikaa ja sitten vaikka soittaa kiinnostavampaan firmaan ja kysyä, missä tilanteessa heidän prosessinsa on. Mutta kovin kauaa et voi ensimmäistä odotuttaa. Joidenkin prosessit on hitaampia, joidenkin nopeampia. Jotkut tekevät jo nyt valintoja, osa vasta huhtikuussa tai myöhemminkin. Tarkkaile puhelintasi koko kevättalvi ja alkukesä. Olethan lähettänyt myös avoimia hakemuksia, sillä tavalla sain kahtena kesänä työn. Äläkä lopeta hakuja ja haastattelukäyntejä ennen kuin sulla on nimi paperissa.

    • OtaHetiKunSaat

      "Jännittää siis se että saan tarjouksen johonkin vähän huonompaan paikkaan, en ota paikkaa vastaan vaan jään odottelemaan parempien paikkojen vastauksia ja sitten en pääse miihinkään. Miten kannattaa toimia?"

      Kannattaa ottaa se "huono" paikka vastaan. Vaara on se, että jäät kokonaan ilman kesätyöpaikkaa, jos aina odotat sitä "parempaa". Ja firmat ei kyllä anna mitään "tuumausaikaa", vaan ottavat seuraavan jonosta jos aikaa pyydät. Ja jos sopparin allekirjoituksen jälkeen ilmoitat, että et paikkaa ota, koska sait paremman, niin siihen firmaan ei kannata hakemuksia enää koskaan lähettää. Sinun maine on sen jälkeen sellainen, että sinua ei valita. Pelätään, että saat "taas sen paremman paikan".

    • Sitäsamaa1

      Sitä samaa tässä mua kans hieman pelottaa tällä hetkellä. En olen siis edes vielä 18 mutta täytän huhtikuussa. Linnanmäelle sain työhaastattelkutsun mikä olisi minun tapauksessa paras mahdollinen työpaikka jonne voisin päästä. Muista paikoista on tullut kielteinen vastaus/ei vastausta ollenkaan. Mulla on vaikea löytää oikeasti edes 5 mahdollista työpaikkaa jonne laittaa hakemuksen :o

    • sj123

      Kesäduunia on nyt paljon tarjolla. Positiivisella asenteella vain kohti töitä. Nyt voi valita mieleisensä vaikka täällä: http://bit.ly/duuni17

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe