Erilaisuus tavoitteissa

L8velyDreams

Harmittaa kun ollaan avomiehen kanssa niin erilaisia. Minä suunnittelen tulevaisuutta, unelmia, parempaa elinkeinoa, visioin ideoita ääneen jne. mutta avomieheni ei tee vastaavaa. Tuntuu ettei hän suunnittele, unelmoi, kannusta minua tai välitä itse paremmasta. En kuule häneltä koskaan tällaisista asioista, en näe että hän ottaisi selvää vaikka hän on ahkera ja reipas. Minä toivoisin voida jakaa hänen kanssaan kunnianhimoisia suunnitelmiani ja jopa yhdessä työstää niitä ja visioida eteenpäin. Haluaisin vastakaikua ja positiivisia impulsseja. Ilmeisesti hänelle ei ole tärkeää sellainen ja hän tyytyy vähempään. Harmikseni huomasin ettei ystäväpiirissäni ole oikein ketään muutakaan kunnianhimoista tai menestyvää henkilöä joiden kanssa voisin jutella ja inspiroitua. Pelkään että mies ja nykyinen ystäväpiiri latistaa liikaa ja ajattelee liian pienesti. Mistä löytyisi innostavia ja eteenpäinpyrkiviä ystäviä?

15

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikenkokenutjanähnyt

      Ehkä miehesi kuuluu tekee pieni askel kerrallaan parempaa huomista itselleen ja sinulle säästäen omia voimiaan ja eläen samalal hyvää elämää. Ehkä miehellesi riittää se mitä hänellä jo on ja siitä vähän enemmän. Ehkä miehesi ei tarvitse palatsia eikä hurjasti rahaa ollakseen tyytyväinen ja onnellinen. Ehkä miehellesi riittää mukava työ, hyvät ystävät, parisuhde jossa ei tarvitse pingottaa tuli perseen alla mammonan perässä juosten ja burn outtiin kuollen.

      Ehkä sinä kuulut sarjaan unelmoijat. Suunnittelet ja suunnittelet mutta et saa mitään aikaiseksi itse. Ehkä sinun visiosi ovat teinitytön visoita, sellaisia saavuttamattomia juttuja joita et osaa ja joihin sinun kykysi eivät riitä. Ehkä sinä olet sellainen tyyppi joka haluaa koko ajan isompaa ja isompaa, kalliimpaa ja parempaa kuin toisilla. Haluat näyttää muille ihmisille että sinulla on enemmän kuin heillä. Ehkä sinulla on itsetunto-ongelmia, haluat olla jotain muuta kuin mitä oikeasti olet.
      Mitäpä jos suunnittelemisen ja miehen kuormittamisen sijaan tekisit itse jotain päästäksesi niihin unelmiin?
      Mutta muista, että unelmia tavoitellessa, älä kuitenkaan kävele muiden ihmisten ylitse ja tallaa heitä jalkoihisi. Jos niin teet, huomaat myöhemmin, että huipulla on yksinäistä.

    • L8velyDreams

      Nyt ymmärsit ihan väärin. Olen kiitollinen miehelle monesta asiasta enkä halya häntä pingottaa, meillä onvain erilainen asenne unelmiin ja tavoitteisiin. Saan kyllä aikaan paljonkin ja olen kehittänyt tulojani yli 50% vuoden aikana joskaan raha ei tuo onnea. Toiset tykkää ajatella isosti toiset pienesti. Kaikissa itsensä kehittämisessä kertovissa kirjoissa kerrotaan että olisi hyvä löytää seuraa toisista joilla on tavoitteita mihin pyrkiä. Arvostan tietysti myös sellaisia ystäviä joilla on vaikeaa tai joilla ei ole tavoitteit, mutta toivoisin että lähipiirini kuuluisi sellaisiakin jolla on tavoitteita se olisi positiivisempaa, noska usein juuri ne jotka on paikallaan ja tyytyy tosi vähään latistaa muita..

    • Anni1na

      Kunnianhimoisille ihmisille on myrkkyä se että puolisi yrittää latistaa eikä kannusta yhtään vaan sabotoi mm haukkumalla ja kiukuttelemalla kun toisella menee hyvin.
      Naiselle miestä valitetessa on aika tärkeää miten miehellä menee ja kuinka mies tukee naista vai laittaako vaan kapuloita pyörien väliin. Myös miehen tavoitteet on tärkeitä. Jos toinen haluaa ostaa asunnon ja toinen on ulosotossa niin ei hyvä!

    • Tekojatekemistä

      Tottakai sinä pystyt ihan mihin vain! Kaikesta saa tietoa jos ja kun sitä haluaa ja tarvitsee, se vain vaatii innostusta ja työtä.

      Aloittaessasi haluamasi projektin ja viedessäsi sitä eteenpäin, tulet automaattisesti tapaamaan alaan liittyviä henkilöitä. Heiltä saat ideoita kuinka jatkaa. Jotkut asiat välillä antavat takapakkia, sinnikkäästi vain jatkaessa, asiantunteva ammattilaisten piiri vain laajenee ja projektisi edistyy.

      On hyvä haaveilla. Haaveilu pelkästään luo pilvilinnoja. Kaiken konkreettisen luomiseen tarvitaan tekoja, tekemistä ja työtä.

    • L8velyDreams

      Tuloni kasvoivat yli 50% viime vuonna, eikö se ole tekoja ja tekemistä? En ole kenelläkään palkkatöissä joten en voi kollegoiden kanssa jutella työstä ja tavoitteista siksi niistä olisi välillä mukava jutella avomiehen kanssa ja mua huolestuttaa kun hän ei koskaan aseta tavoitteita...tai häntä ei kiinnosta.Itseasiassa häntä ärsyttää se kun mulla on paljon hommia...
      Sehän vaikuttaa siihen millainen tulevaisuus meillä on. On sanonta että seura tekee kaltaisekseen ja en galua että minusta tulee yhtä tavoitteetonta tallaajaa.

      • tekojatekemistä

        Olet selvästi menossa oikeaan suuntaan! Teeppä verkosto internetin kautta saman alan ihmisten kanssa. Ehkä se jo on olemassa ja sitä kautta voitte vaihtaa ideoita. Entä alan konferenssit, maan laajuiset tapaamiset, kokoukset muutaman kerran vuodessa?
        Jos osaat englantia, kommunikointi mahdollisuudet moninkertaistuvat Suomen rajojen ulkopuolelle, niin netissä kuin osallistuessasi tapaamisiin ulkomailla.

        Tietämättä bisneksestäsi enempää, nuo ylläolevat ovat monitehoisia.


    • hallootahalloota

      ... kunnianhimoista tai menestyvää... haluat paistatella framilla muiden ihmisten ihailussa, katsokaa miten hyvä minä olen, olen parempi kuin te muut... luuserit.

      Mitäpä jos tutustut ensin omaan itseesi ja vasta sitten arvostelet läheistesi elämää.

    • Voi olla, että miehesi miettii samaan aikaan, että:
      Miksi ei riitä se mikä on
      Miksi et voi onnea nykyhetkestä
      Miksi hän ei riitä omana itsenään
      Miten käy jos sinä tai hän menettää työnsä tai työkykynsä
      Jne

    • L8velyDreams

      Se on ikävää jos miettii mutta tuohan on vain negatiivista mietintää. Vain positiivisten asioiden pohdinnasta ja positiivisesta asenteesta seuraa hyvää. Toivoisin käydä kehittäviä keskusteluja mitä pahaa siinä on?

      • tekojajatekemistä

        Luitko "tekojajatekemistä".n kirjoittamani vastauksen?
        Oletko kokeillut noita neuvoja? Eiko niistä ole ollut yhtään apua?


    • onkonäine

      Mulla on tyylinä elää päivä kerrallaan niin parasta, muija tuntuu jos suunnittelevan vuoden päähän asioita. Kysyinkin kerran että mistäs tiedät ollaanko yhdessäkään enää vuoden päästä sen jälkeen muijalla ihme yllättynyt ja kysyi et mitä kuin niin. Vastasin että tiedä häntä mitä tapahtuu.

    • realistinen_haaveilija

      "Tuloni kasvoivat yli 50% viime vuonna, eikö se ole tekoja ja tekemistä? "
      Tämähän riippuu täysin siitä mistä summasta tuloja lähdetään kasvattamaan.
      On aivan eri asia nostaa tulot 5000 -> 7.500:aan kuin esim. 50.000:sta ->75.000:iin.

      Minä tienasin v. 2014 8.000€ ilta- ja viikonlopputöillä opiskelun ohessa, 2016 vuosiansiot olivat 48.000 brutto normivirka-ajalla, mutta se johtuu ihan siitä, että olin koko vuoden kokopäiväduunissa. Tänä vuonna mennään tuon summan yli muutamalla satasella.

      "En ole kenelläkään palkkatöissä joten en voi kollegoiden kanssa jutella työstä ja tavoitteista siksi niistä olisi välillä mukava jutella avomiehen kanssa ja mua huolestuttaa kun hän ei koskaan aseta tavoitteita...tai häntä ei kiinnosta"

      Ymmärrän erittäin hyvin jos avokkiasi ei kiinnosta sinun työsi tai suunnitelmat sen suhteen määräänsä enempää. En minäkään jaksa kuunnella mieheni työjuttuja 5 yhdessä asumisvuoden jälkeen enää kuin max. 10 minuuttia, sen jälkeen alkaa ajatus harhailemaan :). Mieheni taas ei kuule minun työjutuistani mitään kun en työstäni kotona puhu (minulla on vaitiolovelvollisuus) ja onneksi minulla työasiat jäävät yhä työpaikalle, nollaan ajatukset kotiin kävellessä, kotioven avattua mielessä on jo aivan muut jutut.

      Olen sitä mieltä, että ihminen voi kouluttaa itseään työssään koko ajan, kehittyä ja kasvaa työssään paremmaksi vaikkei osaamistaan rahaksi muuttaisikaan. Elämässä on muutakin kuin raha ja tavara. Esim minä en arvosta tippaakaan merkkivaatteita/-kenkiä/-laukkuja tai huonekaluja, ei ole koskaan tullut halua ostaa monen tonnin laukkua tai kenkiä. Enkä tarvitse mihinkään Aarnion Pallotuolia enkä tanskalaisia design-huonekalujakaan, perusjutut riittää.

      "Itseasiassa häntä ärsyttää se kun mulla on paljon hommia..."
      Minuakin ärsyttää se kun mieheni työajat venyvät usein klo 18-19 saakka. Nämä epäsäännöllisen säännöllisesti eteen tupsahtavat ylityöt vaikuttavat arkielämäämme siten, että 70-80% arkikotitöistä kaatuu jo nyt mun niskaan koska olen enemmän kotona.

      "Sehän vaikuttaa siihen millainen tulevaisuus meillä on."
      Just näin. Esim. minun mieheni haluaisi jo lapsia, mutta en halua olla perheen ainoa arjen pyörittäjä. En meinaa jäädä pois töistä äitiyslomaa pidemmäksi ajaksi ja minulle olisi aivan liian rankkaa juosta työpaikan-päiväkodin-kodin välillä arkisin, joten kun miehen työajat ovat mitä ovat eikä niihin ole tulossa muutoksia, elellään edelleen kaksisteen.

      • pijspijeee

        Erinomainen kirjoitus.:)


    • ikuinensuunnittelija

      Mulla samanlaisia ajatuksia kuin jutun kirjoittaneella. Itse tykkään kovasti myös suunnitella tulevaa (esimerkiksi säästää rahaa, suunnitella lomamatkoja, tehdä tavotteita itselleni esim. harrastaa jotain uutta, opiskella kieliä, mielellään pitkän ajan suunnitelmia: rahan säästö omaan asuntoon) taas miestäni ei nämä asiat kiinnosta, nyt olen jo ihmitellytkin miten me ollaan ees pysytty yhdessä lähes 10 vuotta :D Viime vuoden aikana minua on alkanut mietityttää koko suhde ja tämä et toinen haluaa tehdä jtn ja toinen ei. Joitakin yhteisiä mielenkiinnon kohteista meillä on, mutta esimerkiksi matkustelu kiinnostaa vain minua :(

      Joko tyydyn siihen että matkustan yksin/muiden läheisten kanssa, teen tavoitteita joissa mies vain pysyy sitten perässä... tai lähden menemään tästä suhteesta. En tiedä vielä mitä teen.

      • yli35v.yhdessä

        Kai Teillä jotain yhteistä sitten on?
        Minä olin se (turhankin) suunnittelija ja mieheni toteuttaja eli häneltä sujuu tekeminen. Elämä tulee eteen sellaisena kuin tulee eikä ne suunnitelmat ole mahdottoman tärkeitä vaan päätöksiä tehdään sitten tilanteen mukaan.

        Ap on siis yrittäjä? Yrittäjänaiset vois olla jonkinlainen verkosto puhua noita työasioita ja suunnitellakin niitä. Sparratkaa toisianne!

        Tuossa joku ei kaipaa merkkitavaroita enkä kaipaa minäkään. Nykyään kierrätetään asioita eikä tarvi näyttää naapurille, miten uusia tavaroita meiltä viedään kaatikselle! Mihin ap tarvii jotain rojua? Miksi se aineellinen puoli olisi tärkeää?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe