Irtisanomisen peruminen

Ontääki

Heh, heh. Tuossa taannoin kirjoittelinkin kun firmassamme oli YT:t tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin vedoten. Noh, se syy kesti 3kk, kun firma haki jo uusia työntekijöitä. Lujaa oli mennyt sillä jo irtisamistemme aikoihin..

Meille irtisanotuille tarjottiin tuolloin 3kk:n jälkeen sähköpostilla omia työpaikkojamme hakuun. Meidät olisi otettu uusina työntekijöinä, työterveystarkastus olisi tehty ja olisi tarvinnut osata sitä ja tätä.
Otimme työkaverini kanssa yhteyttä liittoomme, ja sieltä tuli aluetoimitsija keskustelemaan kanssamme. Totesi meiltä saamiinsa tietoihin että keissi on laiton irtisanominen..Kun osa irtisanotuista oli otettu tuosta vaan sisään takasin.

No, nyt on kulunut 4kk, ja 10 ihmistä on saanut työpaikkansa takasin. Itse vielä odottelen. Nyt vaan on laitettutyövuorot, joissa KAIKKI me takaisin otetut joudumme vuorotyöhön. Muita eivät vuorotyöt koske. Itsellä on vuorotyö mahdotonta, koska työmatkaa yhteen suuntaan 130km eikä sinne kulje julkiset ja olen nämä 4 vuoitta kulkenut sinne kimppakyydillä. Nyt,nämä muut kulkisivat edelleen kimpassa ja minä yksin? eikä kyl nappaa kun ei ole autookaan...kiusa se tuntuu olevan työnantajan puolelta pienikin? En enää tiedä, mitä teen?

2

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tfrfffffg

      Normaalia kun on liitto mukana. YTK olisi hoitanut tehtävänsä paremmin.

    • Alle40vAutotalonjohtaja

      Tervehdys kaikille. Muistakaa, että on olemassa myös työnantajan näkemys asioissa. Muistakaa jokainen ASENNE työpäivän aikana ja työpäivän jälkeen. Asenne ratkaisee paljon. Täällä, kun ihmiset antavat asioista ainoastaan oman näkemyksensä tapahtuneeseen. Nyt esimerkiksi kerrot, että muiden ei tarvitse tehdä vuorotyötä. No tuskin olet yrityksen ainoa vuorotyöntekijä? Yrityksellä on jokaiselle osa-alueelle tietty määrä avoimia työtehtäviä. Ei jokainen työntekijä voi olla ei vuorotyössä. Työntekijöiden elämän tilanne vaikuttaa myös työnantajan puolelta päätöksiin, mutta tiukoissa tilanteissa joudumme laittamaan ihmisiä arviointiin ja arvioimaan eri työntekijöiden tehokkuuksia. Kyllä meillä ainakin otetaan huomioon eri työntekijöiden elämäntilanne, mutta emme me voi pitää työntekijää, jos hän ei tee töitä 110% tehokkuudella, paita pitää olla "märkä" työpäivän jälkeen, jokainen päivä pitää jokaisen työntekijän tehdä oma parhaansa ja olla päivän jälkeen ylpeä tekemästä työstään, olla ylpeä omasta työstään ja työnantajastaan, työnantajan tulee olla ylpeä työntekijästään, esimiesten ja johtajan, sekä omistajien tulee kannustaa työntekijöitänsä, sekä tarjota riittävä koulutus ja tarjota mahdollisuus kehittyä. Antaa mahdollisuus urakehitykseen, mutta muistaa se, että jokainen ihminen ei halua olla esimies ja edetä urallaan. Meitä kaikkia tarvitaan. Hyvällä asenteella varustettu ihminen löytää helposti töitä, kun on aktiivinen ja ei liian "ronkeli". Lopuksi haluan antaa täydet sympatiat 90 henkilölle, jotka Laakkonen tulee irtisanomaan/toimenkuva muutoksiin. Muistakaa heillä kaikilla on oma perhe, velkansa ym. oli sitten sihteeri, myyntipäällikkö tai johtaja. Lisäksi haluan todeta, että todella usea johtaja tekee 12h-16h työpäiviä. (Eri aloilla) Ei johtajaksi pääse ilman isoja uhrauksia mm. raskaat, pitkät työpäivät, pitkä jatkuva koulutus / kehittyminen, kerkeää olemaan näillä työpäivillä vähän rakkaan perheen luona. Työntekijöiden huolet saa myös kantaakseen. Ainakin meidän työpaikalla jokainen on meille yhtätärkeä työntekijä: Autotalojohtaja, huoltopäällikkö, varaosapäällikkö, työnjohtaja, varaosamyyjä, mekaanikko, automaalari, korimekaanikko, sihteeri, myyntipäällikkö, tuotepäällikkö, automyyjä, autonpuhdistaja, siivooja, kiinteistön huoltomies, vartija. Olemme n. 50 työntekijän toimipiste ja olemme osa isompaa konsernia. Olen ylpeä jokaisesta minun työntekijästä ja käyn jokaista työntekijää joka päivä tervehtimässä. Kannustan jokaista tekemään oman parhaansa. Olen vaativa, mutta osaan myös nauttia ja pitää hauskaa työntekijöitteni kanssa. Työ ja työn tekeminen pitää olla hauskaa. Aina ei ole helppoa: kiitos liikenneministerin... Mutta kun asiakaspalvelu ja ammattitaito on ylpeytemme ja kehitämme itseämme kokoajan, niin tulemme pärjäämään, mutta ei mikään ole helppoa ja asiat eivät tule helpolla. Emme ole koskaan täydellisiä, minä en tule koskaan olemaan täydellinen. Mikään työpaikka ei ole koskaan täydellinen, mikään perhe ei ole koskaan täydellinen, erimielisyyksiä tulee, ne käydään läpi ja sovitaan. Erimielisyydet eivät saa jäädä "takaraivoon"! Minä teen virheitä, osaan myöntää virheeni, osaan pyytää anteeksi. Olen päivästä enemmän yhdessä työntekijöiden kanssa, kuin rakkaan vaimoni tai rakkaiden lasteni luona. Ajattelen kylläkin työntekijöitteni olevan minun toinen perhe. He ovat minulle tärkeitä! En ole tätä viesti jäsennellyt. Olen tämän pikaisesti puhelimesta kirjoittanut, samalla, kun olen pienten lasteni kanssa leikkinyt. Tämä olikin ihan jännä kokemus, koska en ole ikinä mihinkään nettiin kirjoitellut. Lopuksi toivotan kaikille hyviä hiihtolomia ja tsemppiä! Vielä kerran: tehdään kaikki töitä 110% asenteella töitä ja yhdessä saadaan Suomi uuteen nousuun! Nousu on käynnissä ja kauppa käy! Nyt on aika lisätä vielä kierroksia! Meillä on yksi työpaikka auki, nyt kiireen vilkkaan mollin sivuille sitä hakemaan. Osaava löytää sen ja saa itselleen mahtavat työkaverit ja vakavaraisen työnantajan! Kun tavataan, niin hymyillään! Tervetuloa kaupoille! 😃

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe