Otin lauantaina rustolävistyksen toisen lävistyksen yläpuolelle. Maanantaina reikä alkoi tulehtua samalla kun minulle nousi korkea kuume ja tuli muitakin flunssan oireita. Eilisen päivän aikana korva alkoi toden teolla turvota. Sen olisi eilen ehkä saanut vielä vaihdettua pidempään koruun, mutta olin liian myöhään liikkeellä koska en ollut lainkaan huolestunut kun lävistysliikkeen lävistäjäkään ei ollut. Tänään aamulla oli koru uponnut korvaan jo lähes kokonaan ja kävin toisessa läväriliikkeessä poistattamassa korun (lävistäjän suositus) ja lääkäriltä sain antibioottikuurin. Kuume edelleen lähes 40 ja tulehdusarvo 93. Sitä en tiedä onko lävistyksellä ja kuumeella yhteyttä. Lävistäjä eikä lääkärikään ollut huolestunut reiän putsaamisesta kun sanoivat vaan että vedellä huuhdon mädän ja muun reiästä pois. Vedellä se ei reiän sisältä kuitenkaan lähde ja reikä näyttäisi menevän enemmän ja enemmän kiinni. Onko kenelläkään antaa nopeasti neuvoja että millä voisin saada reiästä lian pois ennen kuin reikä umpeutuu? Kiitos jo etukäteen jos vastauksia saan.
Ja kyllä, olen aina ennenkin osannut hoitaa lävistyksiä eikä tämä tulehdus hoitovirheestä kyllä johtunut.
Mätä ja lävistys
1
1879
Vastaukset
- KannataaKokeilla
Mulla on käyny Traguksen kanssa melkeen sama juttu. Ei parantunu sitte millään. Lävistäjä neuvo helosania laittaa ja huuhteleen keittiksellä (ja että ei missään nimessä saa laittaa antiseptisia huuhteita). Alko erittään ja turvotus levis posken puolelle. Menin lääkäriin. Lääkäri neuvo, että ota koru pois ja antibiootit jos ei parane. Noh, harjoitteleva lääkäri siihen tokas, että voit kokeilla saatko lävärin vielä pelastettua. Neuvo huuhtelee apteekista saatavalla keittosuolalla ja lisäksi antiseptisella liuoksella(haavan desinfiointiaineella). Ja tadaa, sehä lähti kuin taikasauvan heilautuksesta paraneen..
Hae apteekista keittistä ja vaikka lääkeruiskulla huuhtelet reikää ja sit lisänä tiputat haavahuuhdetta. Sit ei saa sormeilla haavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856314
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303793törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859