Mätä ja lävistys

huonotuurimulla

Otin lauantaina rustolävistyksen toisen lävistyksen yläpuolelle. Maanantaina reikä alkoi tulehtua samalla kun minulle nousi korkea kuume ja tuli muitakin flunssan oireita. Eilisen päivän aikana korva alkoi toden teolla turvota. Sen olisi eilen ehkä saanut vielä vaihdettua pidempään koruun, mutta olin liian myöhään liikkeellä koska en ollut lainkaan huolestunut kun lävistysliikkeen lävistäjäkään ei ollut. Tänään aamulla oli koru uponnut korvaan jo lähes kokonaan ja kävin toisessa läväriliikkeessä poistattamassa korun (lävistäjän suositus) ja lääkäriltä sain antibioottikuurin. Kuume edelleen lähes 40 ja tulehdusarvo 93. Sitä en tiedä onko lävistyksellä ja kuumeella yhteyttä. Lävistäjä eikä lääkärikään ollut huolestunut reiän putsaamisesta kun sanoivat vaan että vedellä huuhdon mädän ja muun reiästä pois. Vedellä se ei reiän sisältä kuitenkaan lähde ja reikä näyttäisi menevän enemmän ja enemmän kiinni. Onko kenelläkään antaa nopeasti neuvoja että millä voisin saada reiästä lian pois ennen kuin reikä umpeutuu? Kiitos jo etukäteen jos vastauksia saan.
Ja kyllä, olen aina ennenkin osannut hoitaa lävistyksiä eikä tämä tulehdus hoitovirheestä kyllä johtunut.

1

1591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KannataaKokeilla

      Mulla on käyny Traguksen kanssa melkeen sama juttu. Ei parantunu sitte millään. Lävistäjä neuvo helosania laittaa ja huuhteleen keittiksellä (ja että ei missään nimessä saa laittaa antiseptisia huuhteita). Alko erittään ja turvotus levis posken puolelle. Menin lääkäriin. Lääkäri neuvo, että ota koru pois ja antibiootit jos ei parane. Noh, harjoitteleva lääkäri siihen tokas, että voit kokeilla saatko lävärin vielä pelastettua. Neuvo huuhtelee apteekista saatavalla keittosuolalla ja lisäksi antiseptisella liuoksella(haavan desinfiointiaineella). Ja tadaa, sehä lähti kuin taikasauvan heilautuksesta paraneen..

      Hae apteekista keittistä ja vaikka lääkeruiskulla huuhtelet reikää ja sit lisänä tiputat haavahuuhdetta. Sit ei saa sormeilla haavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      404
      7905
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      201
      5833
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2241
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1597
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      9
      1202
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1200
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      969
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      49
      910
    Aihe