AMK monimuotokoulutus taikka kokopäiväkoulutus

Herne.

Eli semmotiist kyselisin, että onko teillä minkälaisia kokemuksia AMK tason monimuotokoulutuksista taikka ihan kokopäiväkoulutuksista? Ja näiden koulutuksien moukattavuudesta ja joustavuudesta?
Tässä jo lähettelin pikkuisen tunnustelevaa/häpistelevää kyselyä LAMK:n suuntaan kuinka joustavasti noita omintoja on mahdollista suorittaa. Veikkaan ma että opinahjosta paljon kiinni.

Eli kokemuksia kuin on opiskeluiden muokkaaminen omaan elämään työnlomassa sujunut?

Ja näitä tiedustelen ihan sen takia ko tässä on hiipinyt sellainen idea mielen sopukoihin, että josko sitä lähtis opiskelemaan Liiketaloutta tai jotain, kun tässä kuitenkin jossain vaiheessa tulee vastaan tuo sukupolvenvaihdos firmassa ja olisi ihan hyvä saada joitain "työkaluja" pakkiin ennen tuota.
Opintojen muokattavuudesta kyselen lähinnä sen takia, koska ideanani oli opiskella lähiopetuksena talvisin ko ei ole töitä ja kesäisin vapailla (touko - loka/marras) sen minkä töiltä pystyy.

9

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DFwekmwmefkmkdflsf

      Muokkautuvat varsin hyvin, jos se muokkautuu amispohjalla niin se muokkautuu myös AMK pohjalla. Jos sulla on visio mitä tarvit oppilaitoksesta ja perustelu sille niin totta vitussa se joustaa.

      Saako muuten kysyä minkä alan firma? Voin tulla hakemaan oman alani verran opintoja samasta laitoksesta jos työpaikkaan on chanssit. Nyt peluussa Borderlands 2.

      • Eiköhän tuon työnantajani ala ole tullut aiemminkin esille. Puutavarankuljetus vesiteitse. Eli käytännössä työ on merimiestyötä. Varsinaista koulutusta itse alalle ei ole, vaan ainoat koulutukset on lakisääteiset koulutukset. Minimi on kuljettajankirja-koulutus(3kk) näissä hommissa.

        :D Ei miulla ole tuollaisia valtuuksia kuule pitkään aikaan. Heh..
        Tosin uusia, alalle sopivia ja jotka todellakin tällaisessa työssä viihtyy ja jaksaa tarvitsis, sillä miltein kaikki alalla olevat ovat 50v.


    • niin.ja.näin.toisinpäin

      Ihan riippuu koulutusalasta.

      Noissa jaapadidaa-koulutuksissa kyetään joustamaan enemmän, mutta teknillisen puolen opetusta on käytännössä 1 kurssi/vuosi tarjolla, eli joustoa ei ole. Aikataulullisista syistä, ja kustannussyistä.

      Mikset hakeudu suoraan yliopistoon? Samaa shaibaa tarjolla, mutta vähemmän koulumaista...Yliopiston luentoja voi seurata netistä. AMKin ei.

      • AMK tuli ensimmäisenä mieleen, sillä AMK:sta miulle tulee enemmän mieleen käytännölläheisempi koulutus.

        Ideana siis hakea oppeja ja koulutusta liiketaloudesta, yrityksen pyörittämisestä/ yrityksen markkinoinnista, johtamisesta.
        Käytännön oppeja siis yrityksen pyörittämisestä.


      • pete_pjn kirjoitti:

        AMK tuli ensimmäisenä mieleen, sillä AMK:sta miulle tulee enemmän mieleen käytännölläheisempi koulutus.

        Ideana siis hakea oppeja ja koulutusta liiketaloudesta, yrityksen pyörittämisestä/ yrityksen markkinoinnista, johtamisesta.
        Käytännön oppeja siis yrityksen pyörittämisestä.

        Älä opiskele mitään markkinointiin liittyvää, korvaa se aika paneutumalla myyntiin.

        Yksikään yritys ei voi menestyä ilman myyntiä, ja liian moni yritys olettaa markkinoinnin johtavan myynnin kasvuun mutta vain murto-osa yrityksistä pääsee lentoon markkinoinnilla.

        Parasta ja ylivoimaisesti tehokkainta "markkinointia" on se kun otat itse suoraan yhteyttä tahoon jonka tiedät käyttävän tarjoamiasi palveluita ja kerrot itsestäsi.

        Säälittävimpiä yrityksiä tarjota apua markkinointiin, tulee tahoilta jotka lähestyvät yrittäjää puhelimitse, ja yrittävät myydä yrittäjälle mahdollisuutta tavoittaa heidän kanaviensa kautta asiakkaita. Nämä pellet eivät itsekään osaa tavoittaa asiakkaitaan markkinoinnilla vaan turvautuvat aktiiviseen myyntiin, siinä on räikeä ristiriita...


      • Alfabertti kirjoitti:

        Älä opiskele mitään markkinointiin liittyvää, korvaa se aika paneutumalla myyntiin.

        Yksikään yritys ei voi menestyä ilman myyntiä, ja liian moni yritys olettaa markkinoinnin johtavan myynnin kasvuun mutta vain murto-osa yrityksistä pääsee lentoon markkinoinnilla.

        Parasta ja ylivoimaisesti tehokkainta "markkinointia" on se kun otat itse suoraan yhteyttä tahoon jonka tiedät käyttävän tarjoamiasi palveluita ja kerrot itsestäsi.

        Säälittävimpiä yrityksiä tarjota apua markkinointiin, tulee tahoilta jotka lähestyvät yrittäjää puhelimitse, ja yrittävät myydä yrittäjälle mahdollisuutta tavoittaa heidän kanaviensa kautta asiakkaita. Nämä pellet eivät itsekään osaa tavoittaa asiakkaitaan markkinoinnilla vaan turvautuvat aktiiviseen myyntiin, siinä on räikeä ristiriita...

        No juu tuo markkinointi ehken on meidän alalla vähän "turhaa" kieltämättä. Meinaan tämän alan(vesikuljetus) luonteesta johtuen "ostajat" ovat AINA samat toimijat. Muita "ostajia" alalla ei ole.


      • pete_pjn kirjoitti:

        No juu tuo markkinointi ehken on meidän alalla vähän "turhaa" kieltämättä. Meinaan tämän alan(vesikuljetus) luonteesta johtuen "ostajat" ovat AINA samat toimijat. Muita "ostajia" alalla ei ole.

        Moni yritys on kompastunut markkinointiin, ei ole ymmärretty miten kauppaa tehdään.

        Osasyynä sille ettei Nokia myynyt hyvin huippuvuosinaankaan jenkkimarkkinoilla, pidetään sitä etteivät he ymmärtäneet kuinka sikäläisessä kulttuurissa tehdään kauppaa. Kaikki tarvivat liittymiä riippumatta siitä mikä luuri otetaan, ja jenkeissä luurit myytiin alusta lähtien sieltä missä on liittymät. Nokiaa ei näkynyt operaattoreiden valikoimissa...

        Nykyään puhelimia ei enää yritetäkään myydä missään maassa suuria määriä muuta kuin operaattoreiden kautta.


    • Voisiko tuota liiketaloutta ja firman pyörittämistä opiskella avoimessa yliopistossa.

      • Mahdollista. En ole vielä ottanut selvää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe