Laihdutus- löysä iho

mnmnmn

Olen 17-vuotias tyttö, mitat 160cm ja 68kg. En ole mikään läski, mutta ylimääräsitä on etenkin reisissä ja takapuolessa. Olen kauan punninnut vaihtoehtoa, että terveellisin laihdutustavoin kuten karppauksen avulla laihduttaisin päälle 10kg. Osaako kukaan teistä sanoa jääkö tämän kokoisen ja ikäisen laihdutuksen jälkeen ylimääräsitä ihoa esim. reisiin? En kuitenkaan mikään jättiläinen ole ja vielä nuori, joten voisi luulla ihon palautuvan hyvin tms. Jos joku osaa asallisesti vastata niin jätä ihmeessä kommenttia!!
Kiitos :)

4

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipitäis

Ei pitäis 10 kilosta jäädä, etenkään jos laihduttaa hitaasti.

• Pro-ana

Ei pitäisi jäädä! Itse olen 16 vuotias tyttö ja olen laihduttanut 16 kiloa! Entiset mitat 173/65 nyt mittani ovat 173/49! Ei iho roiku ollenkaan :D

• painoindeksi sinulla 26.56 mikä on jo ylipainoa. En sano pahalla vaan asiallisesti. Suosittelen sinua kääntymään koulun terveydenhoitajan puoleen joka voisi neuvoa sinulle terveellisen ruokavalion. Hyötyliikunta on kaikessa muodossa hyväksi. Olet nuori niin en usko löysää ihoa jäävän. Kaikkea hyvää ja innostusta liikunnalliseen kevääseen!

• jdgdfdfs

Enpä usko, että jäisi. Itse laihdutin nuorena, tosin tarvetta ei olisi ollut. Takaisin lihoessa tosin sain raskausarpia. Eli varo jojoilua. Paino tulee aina takaisin nopeammin kuin lähtee, siis jos sen antaa tulla takaisin. Siinä vaiheessa iho repeää. Näin voi käydä myös kehonrakentajalle.

Painoindeksi ei ole oikeasti tarkoitettu yksilöiden sopivan painon määrittelyyn, vaan kokonaisten kansanosien terveyserojen selvittämiseen. Esim. urheilijat saavat korkeita painoindeksilukemia, vaikka kyseessä on runsas lihasmassa - eli erittäin terveellinen tila.

Jos hyväksyt maltillisen ja hitaan laidutuksen, niin se voi onnistua pienillä elämäntapamuutoksilla. Enemmän liikuntaa/kävelyä/ulkoilua. Vähemmän herkkuja. Makeutettuja juomia ja täysmehuja ei lainkaan. Etsi epäterveelliselle vaihtoehdolle terveellisempi vaihtoehto ja muokkaa kohta kerrallaan ruokavaliosi uusiksi. Silloin homma ei kaadu siihen, että elämässä ja ruokavaliossa on liian monta muutosta yhtä aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      14
      2069
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1425
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      106
      1399
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1245
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1192
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1017
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1016
    8. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      991
    9. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      984
    10. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      335
      973
    Aihe