Asiaa kadotuksesta

nähty.on.ei.kirj

Olen monesti ajatellut tätä asiaa kun palstaa olen katsellut. Kovin tunnutaan olevan sitä mieltä, että seksuaalivähemmistöt ja osa luterilaisistakin sinne helvettiin sitten menee mutta miettikääpäs tätä.

Nyt jos kuitenkin ajatellaan maailmanlaajuisesti , että kristittyjä on 2,1 miljardia . No monen palstan tosin uskovan mielestä tuostakaan ei suinkaan kaikki mene taivaaseen mutta leikitään hetki niin, että menisi ;)

Maailmanväkiluku on wikipedian mukaan 7,5 miljardia , kun sitten tuosta vähennämme nuo 2, 1 miljardia " varmaa taivaaseen menijää" saadaan tulokseksi 5.4 miljardia kadotukseen menijääkö ?

Tässä kohtaa tulee tietenkin väistämättä mieleen se, että voiko sellainen henkilö joka ei koskaan Raamatun jumalasta ole kuullutkaan joutua kadotukseen. Jos tuota asiaa ajattelee nykymaailman näkökulmasta, niin tuollaisia ihmisiä jotka eivät ole kuulleet kristinuskosta mitään, on todella vähän. Ollaan kuitenkin optimistisen toiveikkaita, että viidakkokansoja vielä olisi ja tiputaan rehvakkaasti tuo 0,4 pois listalta. Tuonkin jälkeen meillä on erittäin varovaisen, liberaalin ja armollisen laskutoimituksen tuloksena 5 miljardia ihmistä jotka olisivat, matkalla helvettiinkö ?

45

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatussa ilmoitetaan ihan selväti ketkä pelastuvat ja ketkä joutuvat kadotukseen.
      Jumala on oikeudenmukainen huolehdi sinä vain omasta kohtalostasi.

      • Hyvä lettas. Niin kyllä minä tuon tiedän ja kiitos vaan niin huolehdinkin. Suosittelen lämpimästi, että otat myös omasta neuvostasi vaariin, etkä vain huolehdi muiden synneistä.


      • nähty.on kirjoitti:

        Hyvä lettas. Niin kyllä minä tuon tiedän ja kiitos vaan niin huolehdinkin. Suosittelen lämpimästi, että otat myös omasta neuvostasi vaariin, etkä vain huolehdi muiden synneistä.

        Minä en ole niin itsekäs kuin sinä, että voisin sulkea silmäni siltä kun ihmiset menevät kadotukseen.
        Kaikille kuuluu evankeliumi ja mahdollisuus kääntyä, tehdä parannus ja saada syntinsä anteeksi Jeesuken veressä.


      • lettas kirjoitti:

        Minä en ole niin itsekäs kuin sinä, että voisin sulkea silmäni siltä kun ihmiset menevät kadotukseen.
        Kaikille kuuluu evankeliumi ja mahdollisuus kääntyä, tehdä parannus ja saada syntinsä anteeksi Jeesuken veressä.

        Eikun nimenomaan toistepäin. Minä en ole niin itsekäs, että vaadin toisia elämään kuten minä haluan ja jos en sitä muuten meinaa saada niin, pakonomaisesti toistan jotain Raamatun jakeita, ihmisille jotka ovat moneen kertaan tehneet selväksi, ettei kiinnosta.


      • lettas
        nähty.on kirjoitti:

        Eikun nimenomaan toistepäin. Minä en ole niin itsekäs, että vaadin toisia elämään kuten minä haluan ja jos en sitä muuten meinaa saada niin, pakonomaisesti toistan jotain Raamatun jakeita, ihmisille jotka ovat moneen kertaan tehneet selväksi, ettei kiinnosta.

        Sinä olet nimenomaan itsekäs koska et halua, että kaikki kuulisivat evankeliumin. Jos olet allerginen Raamatun jakeille valitse joku muu suomi24 kategoria kuin kristillisyys.


      • Hamil.al.Rakko
        lettas kirjoitti:

        Sinä olet nimenomaan itsekäs koska et halua, että kaikki kuulisivat evankeliumin. Jos olet allerginen Raamatun jakeille valitse joku muu suomi24 kategoria kuin kristillisyys.

        Tai OM ja MV -tuputukselle.


      • Hamil.al.Rakko kirjoitti:

        Tai OM ja MV -tuputukselle.

        Jos vaihtoehtoiset meidiat eivät sinua miellytä älä lue niitä.


      • lettas kirjoitti:

        Sinä olet nimenomaan itsekäs koska et halua, että kaikki kuulisivat evankeliumin. Jos olet allerginen Raamatun jakeille valitse joku muu suomi24 kategoria kuin kristillisyys.

        En minä Raamatun jakeille ole allerginen. Pakkokäännyttäjille kylläkin.

        Itsekkyydestä sinun lienee turha puhua mitään. Sillä aikaa kun sinä pakkotoistat palstalla homo jakeita niin kymmenet muut synnit vilahtavat sukkana sinun ohitsesi, aiheuttamatta minkään sortin pistosta sinussa ja jatkat vaan paasaustasi "repelle" , samaan aikaan jopa 5 miljardia muuta ihmistä saa ihan rauhassa taivaltaa kohti loppuaan. Kahdesta sinä luovu omasta mukavasta tuolistasi ja siitä, että jos ei väkisin niin sitten väsyttämällä.


      • nähty.on kirjoitti:

        En minä Raamatun jakeille ole allerginen. Pakkokäännyttäjille kylläkin.

        Itsekkyydestä sinun lienee turha puhua mitään. Sillä aikaa kun sinä pakkotoistat palstalla homo jakeita niin kymmenet muut synnit vilahtavat sukkana sinun ohitsesi, aiheuttamatta minkään sortin pistosta sinussa ja jatkat vaan paasaustasi "repelle" , samaan aikaan jopa 5 miljardia muuta ihmistä saa ihan rauhassa taivaltaa kohti loppuaan. Kahdesta sinä luovu omasta mukavasta tuolistasi ja siitä, että jos ei väkisin niin sitten väsyttämällä.

        Ketään ei voi eikä kukaan yritä ketään pakkokäännyttää. Tuo on ihan höpöä.
        Minä toistan niitä Raamatun jakeista jotka asiaan liittyvät.
        Minä en paasaa kenellekään mutta Repellekin vastaan jos aiheelliseksi koen.
        Onneksi koko maailman evankeliointi ei ole yksin minun vastuullani siksi toiminkin lähettäjänä kun itse en voi joka paikassa olla.
        Lähetyskäsky on kaikille Jeesuksen seuraajille sen kai tiesitkin.


      • Jostain syystä et luota kuitenkaan että Jumala hoitaa tehtävänsä.

        :-)


      • lettas kirjoitti:

        Ketään ei voi eikä kukaan yritä ketään pakkokäännyttää. Tuo on ihan höpöä.
        Minä toistan niitä Raamatun jakeista jotka asiaan liittyvät.
        Minä en paasaa kenellekään mutta Repellekin vastaan jos aiheelliseksi koen.
        Onneksi koko maailman evankeliointi ei ole yksin minun vastuullani siksi toiminkin lähettäjänä kun itse en voi joka paikassa olla.
        Lähetyskäsky on kaikille Jeesuksen seuraajille sen kai tiesitkin.

        Sinä " toístat niitä Raamatun jakeita". Koko ajan unohdat, että noin vuoteen 400 kukaan ei ollut Raamatusta kuullutkaan, ja suurin osa maailman ihmisistä ei ole sitä koskaan edes avannut tänä päivänäkään.

        Turhaa on jauhamisesi. Ja esim. ne kohdat mitä Raamatussa on homoista, niin yllättäen kaikki ne koskevat myös heterojakin.

        Tuolla toisessa ketjussa on sekoilua: ensin on ollut "käsky", mutta heti perään on vain "kehoitettu": menkää. tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Minusta Jeesus käytti käskysanoja.


    • MietitäänAsiaaVähän

      William Demsksi on matemaatikko, jonka mukaan pelkästään 1900-luvulla syntyi pelkästään 10 miljardia ihmistä.
      https://en.wikipedia.org/wiki/William_A._Dembski

      Carl Haub on väestötieteilijä, jonka mukaan maailmaan on kaiken kaikkiaan syntynyt 100 miljardia ihmistä. http://www.prb.org/Publications/Articles/2002/HowManyPeopleHaveEverLivedonEarth.aspx

      Kuinka moni ihmisistä, jotka ovat syntyneet, kuolivat lapsena?
      Lapsikuolleisuutta on tutkittu mm. brittien toimesta Intiassa 1900-luvulla ja tutkimukset osoittavat, että noin 50% väestöstä on kuollut lapsena.

      Tämä tarkoittaa 50 miljardia kuollutta lasta. Joista lähes kukaan ei ollut kuolleessa kuullutkaan kristinuskosta. Perisyntisiä, opin mukaan kylläkin.
      50 000 000 000 on aika iso luku.

      Jos Helvettinne on olemassa niin se on puolillaan lapsia. Tosin, loput n. 50 miljardiakin ovat myös siellä kun eivät ole saaneet pelastusta mitä kristinusko kauppaa.

      Teillä kävi tuuri, satuitte syntymään oikeaan aikaan ja paikkaan, jossa saitte tiedon ja pelastuksen. Hyvä juttu teille, muille vähän huonompi.

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14309658/keskeisinta-kristinuskossa

      • Leikitkö Jumalaa?


      • MietitäänAsiaaVähän

        Mietin miten asiat menee oppinne mukaan.

        Kannattaisi sinunkin.


      • Hyvin usein keskustelu kääntyy henkilöön sekä persoonallisiin ominaisuuksiin sen asian sijaan. En ihan vielä ole hahmottanut sitä, minkä vuoksi näin tehdään. Joku tavoitehan siinä on?

        Tämä asia on askarruttanut teologeja jo varhaisesta ajasta saakka. Siitä on sitten erilaisia näkemyksiä.
        ’Itse uskon siihen että kyllä Jumala tietää, meidän ei tarvitse tällä päätämme vaivata. Kannattaa aina muistaa tämäkin Jeesuksen opetus:

        Matt. 21:31
        Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen." Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.


      • olisko.kumminkin.toisin
        mummomuori kirjoitti:

        Hyvin usein keskustelu kääntyy henkilöön sekä persoonallisiin ominaisuuksiin sen asian sijaan. En ihan vielä ole hahmottanut sitä, minkä vuoksi näin tehdään. Joku tavoitehan siinä on?

        Tämä asia on askarruttanut teologeja jo varhaisesta ajasta saakka. Siitä on sitten erilaisia näkemyksiä.
        ’Itse uskon siihen että kyllä Jumala tietää, meidän ei tarvitse tällä päätämme vaivata. Kannattaa aina muistaa tämäkin Jeesuksen opetus:

        Matt. 21:31
        Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen." Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

        Tässä taas yksi raamatun paikka, jota surutta otetaan puolustelemaan synnissä elämistä, vaikka tarkoitus onkin ihan toinen.
        Raamatun kohdassa pointti oli se, että tuo publikaani teki parannuksen, tunnisti ja tunnusti syntinsä, eikä niin kuin täälläkin kuvitellaan, että portto siinä sängyllä miestä vaihtaessaan pelastuu.
        Eiköhän Jeesus sanonut syntiselle naiselle, mene äläkä ENÄÄ syntiä tee.
        Vai sanoiko, että mene, vaihda miestä vaikka joka päivä, armo pelastaa.


    • Bibeln

      Aloittajalle, et ole suinkaan ensimmäinen joka kysyy tätä:

      Yhdelläkään ihmisellä ei ole tuohon vastausta mutta Jumalan sanassa on ilmoitettu kyllä vastaus tuohonkin esittämääsi kysymykseen:

      Roomalaiskirje 1. luku

      " Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaiken ihmisten jumalattomuuden ja vääryyden tähden, jotka totuuden vääryydessä pitävät.

      Sentähden se, mikä taidetaan Jumalasta tuta, on heille tiettävä; sillä Jumala ilmoitti sen heille. Sillä hänen näkymättömät menonsa, nimittäin, ijankaikkinen voimansa ja jumaluutensa nähdään hamasta maailman luomisesta, jotka ymmärretään niistä, jotka tehdyt ovat: ettei he taitaisi itseänsä syyttömiksi sanoa.

      Että he tunsivat Jumalan, ja ei ylistäneet häntä niinkuin Jumalaa eikä kiittäneet, vaan vilpistelivät omissa ajatuksissansa, ja heidän järjetöin sydämensä on pimennyt.
      Kuin he itsensä viisaiksi luulivat, niin he ovat tyhmiksi tulleet, Ja ovat katoomattoman Jumalan kunnian muuttaneet katoovaisen ihmisen ja lintuin ja neljäjalkaisten ja matelevaisten kuvan muotoiseksi.

      Sentähden on myös Jumala heidät laskenut sydämensä himoihin, saastauteen, häpäisemään keskenänsä omaa ruumistansa, Jotka Jumalan totuuden ovat valheeksi muuttaneet ja ovat kunnioittaneet ja palvelleet enemmän luontokappaletta kuin Luojaa, joka on siunattu ijankaikkisesti, amen! "


      Ihmisellä ei ole siis mitään puolustusta eikä pääsyä rangaistuksesta. On vain yksi ainoa toivo: Kääntyä Jeesuksen Kristuksen puoleen, tunnustaa Hänelle syntinsä ja uskoa evankeliumiin kaikesta sydämestään, kaikesta mielestään ja kaikesta voimastaan sekä hylätä turha maailman meno joka tuottaa karvaan kadotuksen hedelmän. Hän (Jeesus) on Jumalan armo. Hänet voidaan löytää, kuten Jumalan sana yllä opettaa, Hänen teoissaan, Häntä voidaan etsiä. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

      • taastätäsamaa

        Jos noin todella on, niin ymmärrän teitä. On hyvä, että toistatte jatkuvasti Raamatun tekstiä jotta nuo ihmismassat saavat kuulla sanalle.
        Pertsa toistaa Hesekeliä ja on varmaankin lähes paniikissa jos miettii n massoja: "saadaan tulokseksi 5.4 miljardia kadotukseen menijääkö ?"

        Miltä sinusta tuntuu? Onko jokin mielikuva miten paljon on kylliksi? Pdätkö kirjaa siitä, kuinka monta tuntia viikosssa tai montako henkilöä on sinun osuutesi?

        Kerropa.


      • Bibeln
        taastätäsamaa kirjoitti:

        Jos noin todella on, niin ymmärrän teitä. On hyvä, että toistatte jatkuvasti Raamatun tekstiä jotta nuo ihmismassat saavat kuulla sanalle.
        Pertsa toistaa Hesekeliä ja on varmaankin lähes paniikissa jos miettii n massoja: "saadaan tulokseksi 5.4 miljardia kadotukseen menijääkö ?"

        Miltä sinusta tuntuu? Onko jokin mielikuva miten paljon on kylliksi? Pdätkö kirjaa siitä, kuinka monta tuntia viikosssa tai montako henkilöä on sinun osuutesi?

        Kerropa.

        "Jos noin todella on, niin ymmärrän teitä."

        >>> Miksi sanot "jos"? Kun Jumalan sana asian ilmoittaa, se ei ole "jos", vaan Aamen!

        Muihin kysymyksiisi en välitä vastata koska ne olet kirjoittanut ylimielisyydessä ja pilkataksesi. Sen sijaan esitän vastakysymyksen: Jos/kun et jostain syystä selvästikään ymmärrä asiaa, -onko harkittu oikea reaktiosi ivata ja käydä henkilöön?


        Äläkä esitä vastakysymyksiä vaan yritä vastata rehellisesti siihen mitä sinulta on nyt kysytty. Tai mieti edes asiaa.


      • taastätäsamaa

        Huomenta taas


        Kysyt:

        * Miksi sanot "jos"? Kun Jumalan sana asian ilmoittaa, se ei ole "jos", vaan Aamen!
        *(Bibeln 4.2.2017 9:37)

        Vastaan:

        Jos "Ihmisellä ei ole siis mitään puolustusta eikä pääsyä rangaistuksesta. On vain yksi ainoa toivo: Kääntyä Jeesuksen Kristuksen puoleen...."
        niin ymmärrän, että "toistatte jatkuvasti Raamatun tekstiä jotta nuo ihmismassat saavat kuulla sananne."

        Viittasin vastuusen jonka mukaan siitä, mitä tietää, on vastuussa. Siitä jota ei tiedä, ei voi olla vastuussa. Joissakin asioissa edellä mainittu ei poista selon ottamisen velvoitetta vaikka kohtuus siinäkin.


    • niinonnähty

      Ei palstafundiksia kiinnostaa muu kuin ettei homo vaan pääse taivaaseen.

      • Bibeln

        Taitaa olla pikemminkin päinvastoin, eli teitä epäuskoisia ei kiinnosta homojen taivaaseen pääseminen. Jos minutkin lasketaan "palstafundiksiin" kuten oletan, niin voin kertoa etten soisi kenellekään kadotusta.

        Mutta teidän epäuskoisten on turha kuvitella olevanne yhtään paremmassa asemassa homoihin nähden tässä taivaaseen pääsemisessä. Kaikki maailman ihmiset ovat syntisiä ja hukkuvat jos eivät hylkää maailmaa, järkeänsä ja ota evankeliumia vastaan.

        Älä siis nosta itseäsi homojen yläpuolelle kuvitellun "synnittömyytesi" turvin!


      • Bibeln kirjoitti:

        Taitaa olla pikemminkin päinvastoin, eli teitä epäuskoisia ei kiinnosta homojen taivaaseen pääseminen. Jos minutkin lasketaan "palstafundiksiin" kuten oletan, niin voin kertoa etten soisi kenellekään kadotusta.

        Mutta teidän epäuskoisten on turha kuvitella olevanne yhtään paremmassa asemassa homoihin nähden tässä taivaaseen pääsemisessä. Kaikki maailman ihmiset ovat syntisiä ja hukkuvat jos eivät hylkää maailmaa, järkeänsä ja ota evankeliumia vastaan.

        Älä siis nosta itseäsi homojen yläpuolelle kuvitellun "synnittömyytesi" turvin!

        Kukaan ei väittänyt olevansa synnitön, oletko muuten sinä?


      • Bibeln kirjoitti:

        Taitaa olla pikemminkin päinvastoin, eli teitä epäuskoisia ei kiinnosta homojen taivaaseen pääseminen. Jos minutkin lasketaan "palstafundiksiin" kuten oletan, niin voin kertoa etten soisi kenellekään kadotusta.

        Mutta teidän epäuskoisten on turha kuvitella olevanne yhtään paremmassa asemassa homoihin nähden tässä taivaaseen pääsemisessä. Kaikki maailman ihmiset ovat syntisiä ja hukkuvat jos eivät hylkää maailmaa, järkeänsä ja ota evankeliumia vastaan.

        Älä siis nosta itseäsi homojen yläpuolelle kuvitellun "synnittömyytesi" turvin!

        Miksi kutsut lähimmäistäsi epäuskoiseksi? Eihän hän ole sanonut mitään sellaista mistä voisit asiaa päätellä.


    • mmfgmrmjrjub0

      Aloituksen kirjoittaneelle...
      Tutus myös Jeesuksen esimerkillisiin tekoihin, ei uskossa ollut kastamaton ryövärin Jeesus otti mukaansa Paratiisiin.
      Oliskohan niin, ettei rikollisuuden miekka sivistyksen "usko, ota kaste tai kuolet" olekkaan IHMISYYDEN JUMALALLISUUTTA?

      • Niin minähän en kirjoittanut mitään kirkon kasteesta tuossa . Tuossahan oli ihan kyse siitä onko ylipäätänsä kuullut Raamatun jumalasta. Tuon kristittyjen luvun otin suoraan wikipediasta mutta ymmärrän mihin nyt varmaankin pyrit kommentillasi ;) koska tiedät minut kirkkoon kuuluvaksi niin pyrit tässä nyt jotenkin nokkimaan minua. No kaikinmokomin jos sinulle tulee siitä parempi mieli. Tein aloituksen ihan maailmanlaajuisesta näkökulmasta ja ajattelematta meitä kristittyjä eriarvoisiksi.

        Nuorena miehenä keskustelin tästä kadotus asiasta erään papin kanssa ja hän selitti asian niin, että sellaiselta jolle on annettu vähän tai ei olleenkaan ei voida vaatia samaa kuin paremmassa tiedossa olleelle. Nyt saattaa muisti pettää, että korjata saa jos paremmin tietää mutta muistaakseni kyse oli Matteuksen evankeliumista (tuosta on nimittäin reilu 30v aikaa)

        Se onko tuo nyt sitten oikein vai ei, no joka tapauksessa kaunis ja oikeudenmukainen ajatushan tuo olisi.


      • nähty.on kirjoitti:

        Niin minähän en kirjoittanut mitään kirkon kasteesta tuossa . Tuossahan oli ihan kyse siitä onko ylipäätänsä kuullut Raamatun jumalasta. Tuon kristittyjen luvun otin suoraan wikipediasta mutta ymmärrän mihin nyt varmaankin pyrit kommentillasi ;) koska tiedät minut kirkkoon kuuluvaksi niin pyrit tässä nyt jotenkin nokkimaan minua. No kaikinmokomin jos sinulle tulee siitä parempi mieli. Tein aloituksen ihan maailmanlaajuisesta näkökulmasta ja ajattelematta meitä kristittyjä eriarvoisiksi.

        Nuorena miehenä keskustelin tästä kadotus asiasta erään papin kanssa ja hän selitti asian niin, että sellaiselta jolle on annettu vähän tai ei olleenkaan ei voida vaatia samaa kuin paremmassa tiedossa olleelle. Nyt saattaa muisti pettää, että korjata saa jos paremmin tietää mutta muistaakseni kyse oli Matteuksen evankeliumista (tuosta on nimittäin reilu 30v aikaa)

        Se onko tuo nyt sitten oikein vai ei, no joka tapauksessa kaunis ja oikeudenmukainen ajatushan tuo olisi.

        "...sellaiselta jolle on annettu vähän tai ei olleenkaan ei voida vaatia samaa kuin paremmassa tiedossa olleelle."

        Itse asiassa Raamatussa on montakin sellaista kohtaa.


      • Bibeln
        nähty.on kirjoitti:

        Niin minähän en kirjoittanut mitään kirkon kasteesta tuossa . Tuossahan oli ihan kyse siitä onko ylipäätänsä kuullut Raamatun jumalasta. Tuon kristittyjen luvun otin suoraan wikipediasta mutta ymmärrän mihin nyt varmaankin pyrit kommentillasi ;) koska tiedät minut kirkkoon kuuluvaksi niin pyrit tässä nyt jotenkin nokkimaan minua. No kaikinmokomin jos sinulle tulee siitä parempi mieli. Tein aloituksen ihan maailmanlaajuisesta näkökulmasta ja ajattelematta meitä kristittyjä eriarvoisiksi.

        Nuorena miehenä keskustelin tästä kadotus asiasta erään papin kanssa ja hän selitti asian niin, että sellaiselta jolle on annettu vähän tai ei olleenkaan ei voida vaatia samaa kuin paremmassa tiedossa olleelle. Nyt saattaa muisti pettää, että korjata saa jos paremmin tietää mutta muistaakseni kyse oli Matteuksen evankeliumista (tuosta on nimittäin reilu 30v aikaa)

        Se onko tuo nyt sitten oikein vai ei, no joka tapauksessa kaunis ja oikeudenmukainen ajatushan tuo olisi.

        "Nuorena miehenä keskustelin tästä kadotus asiasta erään papin kanssa ja hän selitti asian niin, että sellaiselta jolle on annettu vähän tai ei olleenkaan ei voida vaatia samaa kuin paremmassa tiedossa olleelle. Nyt saattaa muisti pettää, että korjata saa jos paremmin tietää mutta muistaakseni kyse oli Matteuksen evankeliumista (tuosta on nimittäin reilu 30v aikaa)

        Se onko tuo nyt sitten oikein vai ei, no joka tapauksessa kaunis ja oikeudenmukainen ajatushan tuo olisi."


        >>> Ei löydy tuollaista kohtaa, joka tukee tätä ajatusta. Tämä saattaa viitata kahteen mahdolliseen kohtaan, nimittäin siihen jossa sanotaan että papeilta/sananjulistajilta vaaditaan enemmän kuin sanankuulijoilta. (Jaak. 3:1) tai sitten Siihen jossa sanotaan:

        "Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä. Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään." (Luukas 12:45-48)

        Kumpikin kohta puhuu SANANPALVELIJOISTA joka tarkoittaa tietenkin pappeja ja heitä koskevia uskollisuus-vaatimuksia. Jos lukee koko luvun, eikä vain poimi ns. irtokohtia, niin tämä konteksti käy selväääkin selvemmin esille. Raamattua tulee AINA tulkita kyseisen kohdan kontekstissa, eikä koskaan irrallaan siitä jos ei ole jotain aivan erityistä, Raamatunsisäistä syytä.

        Sen sijaan kohta jota olen ylempänä sinulle siterannut:

        "Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

        Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

        Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi." (Roomalaiskirje 1. luku)

        Tämä kohta puhuu suoraan aiheestamme eli käsittelee sitä kontekstia jota me tässä käsitttelemme.


        Mainitsemasi pappi on nyt tainnut vähän pyöristellä omavaltaisesti Raamatun kulmia...- ehkä hän on koettanut välttää keskustelun aihetta, mutta jos sitä kysytää mitä RAAMATTU asiasta sanoo niin voit itse tästä nä'hdä ja vertaapa sitaattejani vaikkapa vihkiraamattuusi! Mieti sitten itse olenko esittänyt asian oikein.

        Pappejakin on niin monenlaisia ettei niitä pidä aivan sokeasti uskoa, vaikka E-P:llä onkin enemmän hyviä pappeja kuin koko ruuhka-suomessa yhteensä. Siksi kannattaa aina tarkistaa itse asia Raamatusta!


      • Bibeln kirjoitti:

        "Nuorena miehenä keskustelin tästä kadotus asiasta erään papin kanssa ja hän selitti asian niin, että sellaiselta jolle on annettu vähän tai ei olleenkaan ei voida vaatia samaa kuin paremmassa tiedossa olleelle. Nyt saattaa muisti pettää, että korjata saa jos paremmin tietää mutta muistaakseni kyse oli Matteuksen evankeliumista (tuosta on nimittäin reilu 30v aikaa)

        Se onko tuo nyt sitten oikein vai ei, no joka tapauksessa kaunis ja oikeudenmukainen ajatushan tuo olisi."


        >>> Ei löydy tuollaista kohtaa, joka tukee tätä ajatusta. Tämä saattaa viitata kahteen mahdolliseen kohtaan, nimittäin siihen jossa sanotaan että papeilta/sananjulistajilta vaaditaan enemmän kuin sanankuulijoilta. (Jaak. 3:1) tai sitten Siihen jossa sanotaan:

        "Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä. Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään." (Luukas 12:45-48)

        Kumpikin kohta puhuu SANANPALVELIJOISTA joka tarkoittaa tietenkin pappeja ja heitä koskevia uskollisuus-vaatimuksia. Jos lukee koko luvun, eikä vain poimi ns. irtokohtia, niin tämä konteksti käy selväääkin selvemmin esille. Raamattua tulee AINA tulkita kyseisen kohdan kontekstissa, eikä koskaan irrallaan siitä jos ei ole jotain aivan erityistä, Raamatunsisäistä syytä.

        Sen sijaan kohta jota olen ylempänä sinulle siterannut:

        "Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

        Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

        Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi." (Roomalaiskirje 1. luku)

        Tämä kohta puhuu suoraan aiheestamme eli käsittelee sitä kontekstia jota me tässä käsitttelemme.


        Mainitsemasi pappi on nyt tainnut vähän pyöristellä omavaltaisesti Raamatun kulmia...- ehkä hän on koettanut välttää keskustelun aihetta, mutta jos sitä kysytää mitä RAAMATTU asiasta sanoo niin voit itse tästä nä'hdä ja vertaapa sitaattejani vaikkapa vihkiraamattuusi! Mieti sitten itse olenko esittänyt asian oikein.

        Pappejakin on niin monenlaisia ettei niitä pidä aivan sokeasti uskoa, vaikka E-P:llä onkin enemmän hyviä pappeja kuin koko ruuhka-suomessa yhteensä. Siksi kannattaa aina tarkistaa itse asia Raamatusta!

        "...Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään." (Luukas 12:45-48)"

        Eli tämä kohta kannattaa lukea usempaan kertaan niiden, jotka oppejaan täällä jatkuvasti jakavat.


      • kiiskivastarannalta
        nähty.on kirjoitti:

        Niin minähän en kirjoittanut mitään kirkon kasteesta tuossa . Tuossahan oli ihan kyse siitä onko ylipäätänsä kuullut Raamatun jumalasta. Tuon kristittyjen luvun otin suoraan wikipediasta mutta ymmärrän mihin nyt varmaankin pyrit kommentillasi ;) koska tiedät minut kirkkoon kuuluvaksi niin pyrit tässä nyt jotenkin nokkimaan minua. No kaikinmokomin jos sinulle tulee siitä parempi mieli. Tein aloituksen ihan maailmanlaajuisesta näkökulmasta ja ajattelematta meitä kristittyjä eriarvoisiksi.

        Nuorena miehenä keskustelin tästä kadotus asiasta erään papin kanssa ja hän selitti asian niin, että sellaiselta jolle on annettu vähän tai ei olleenkaan ei voida vaatia samaa kuin paremmassa tiedossa olleelle. Nyt saattaa muisti pettää, että korjata saa jos paremmin tietää mutta muistaakseni kyse oli Matteuksen evankeliumista (tuosta on nimittäin reilu 30v aikaa)

        Se onko tuo nyt sitten oikein vai ei, no joka tapauksessa kaunis ja oikeudenmukainen ajatushan tuo olisi.

        Mutta sinä olet lukenut, kuullut ja tiedät, mitä synnistä, pelastuksesta ja kadotuksesta sanotaan Raamatussa.


    • JSK2017

      Rasittavaa kun helvetistä jaksetaan puhua ikuisen päättymättömän ja loputtoman rangaistuksen paikkana. Juuri tämän vuoksi monet ihmiset eivät halua kuullakaan Jumalasta mitään, pahasti on sielunvihollinen valehdellut näille ihmisille.

      Raamatussa puhutaan ikuisesta tulesta jossa jumalattomat saavat ansionsa mukaan ja jossa heidät tuhotaan ja jossa he katoavat jäljettömiin, jonka jälkeen heitä ei enää ole.

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=psalmien 1:1-6&version=R1933

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=psalmien 37:20&version=R1933

      Synnin palkka on kuolema, ei loputon kärventyminen. Jumala antoi ainoan Poikansa, että Häneen uskovilla olisi ikuinen elämä.

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=John 3:16-17&version=R1933

      Sodoma ja Gomorrakin olivat esimerkkinä siitä mitä jumalattomille tapahtuu. Nämä kaupungit tuhottiin ikuisella tulella, niitä ei enää ole eikä siellä aavikolla enää tuli pala.

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=2 pietarin 2:6&version=R1933

      Vain Jumala yksin on kuolematon, vain Hän voi antaa ikuisen elämän ja Hän antaa sen vain Hänen Poikaansa uskoville. Jumalattomat Jeesuksen kieltäjät ja vastustajat eivät saa ikuista elämää jota viettää sitten jossain pätsissä poissa silmistä ja poissa mielestä. Jumala on armollinen ja pyhä, mutta ei Hän ole mikään sadisti joka haluaisi rangaista luomiaan ihmisiä loputtomiin. Jolla on Poika, sillä on elämä; jolla ei ole Poikaa, ei ole elämää.

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=1 johanneksen 5:10-13&version=R1933

      Kadotukseen ei kadota, vaan kadotuksessa KADOTAAN, siis lakataan olemasta! Se on oikeudenmukainen rangaistus tekojen mukaan ja se on lopullinen ja peruuttamaton tuomio joka päättää kaiken synnin ja syntisyyden. Kadotus on ikuisen elämän vastakohta. Jumalan uudessa valtakunnassa ei ole yhtäkään jumalatonta, eikä syntiä ole enää missään muodossa eikä missään paikassa.

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=ilmestys 22:15&version=R1933

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=Nahum 1:7-10&version=R1933

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=ilmestys 21:4&version=R1933

      Jeesus opetti että maailman lopussa kun Hän tulee takaisin, Hän lähettää niittäjät eli enkelinsä keräämään lusteet eli jumalattomat ensin nippuun poltettavaksi ja sitten kokoamaan viljan eli kuolleet ja elävät uskovat aittaan eli taivaaseen.

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matthew 13:38-43&version=R1933

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=John 15:6&version=R1933

      Jumalattomista ei jää jäljelle juurta eikä oksaa, vain tuhkaa poljettavaksi, kuin vaha he sulavat, kuin savu he katoavat.

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=Malachi 4:1&version=R1933

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=psalmien 68:1-4&version=R1933

      Sielunvihollinenkin tuhoutuu, tuli syttyy hänen keskeltään ja kaikki häntä kumartaneet saavat kauhistella hänen tuhoutumistaan.

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ezekiel 28&version=R1933

      Keskiajalta lähtien ihmisiä on peloteltu päättymättömällä pätsillä, siinäpä valtava valhe jolla saadaan ihmiset kyseenalaistamaan ja lopulta vihaamaan Jumalaa, joka ei saa mielihyvää jumalattomien tuhoamisesta vaan toivoisi että kaikki pelastuisivat Hänen Poikansa kautta.

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ezekiel 33:10-12&version=R1933

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=2 Peter 3:9&version=R1933

      • kiiskivastarannalta

        Voihan sitä yrittää lohdutella itseään ja muita sillä, että kadotusta ei ole. Tai että se on vain - niin , katoamista.

        Jeesuksen piti kuolla kaikkein häpeällisimmällä tavalla eli ristillä. Hänet piti uhrata, että uhri meidän syntien vuoksi olisi riittävä, ettei ihmisen tarvitsisi joutua helvettiin. Jeesus puhui ja varotti helvetistä enemmän kuin kukaan muu.
        Hän varmasti tiesi, mikä paikka helvetti on, ja uhrautui puolestamme.

        Ketä siis uskoa, Jumalaa vai ihmistä?


      • JSK2017
        kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Voihan sitä yrittää lohdutella itseään ja muita sillä, että kadotusta ei ole. Tai että se on vain - niin , katoamista.

        Jeesuksen piti kuolla kaikkein häpeällisimmällä tavalla eli ristillä. Hänet piti uhrata, että uhri meidän syntien vuoksi olisi riittävä, ettei ihmisen tarvitsisi joutua helvettiin. Jeesus puhui ja varotti helvetistä enemmän kuin kukaan muu.
        Hän varmasti tiesi, mikä paikka helvetti on, ja uhrautui puolestamme.

        Ketä siis uskoa, Jumalaa vai ihmistä?

        Jumalaa tietenkin, pitää vain jaksaa lukea Hänen Sanaansa eikä keksiä asioita omasta päästään. Tuossa nyt oli vain muutama kohta Raamatusta tähän liittyen.

        Jeesus kärsi ja kuoli syntiemme vuoksi, että Häneen uskova saisi syntinsä anteeksi ilman maksuvelvollisuutta. Jeesus voitti kuoleman ja nousi ylös, että Häneen uskovakin saisi nousta Hänen luokseen sitten viimeisenä päivänä. Elämän saa ne joilla on Jeesus, jumalattomat eivät saa elämää.


    • Tuonkin jälkeen meillä on erittäin varovaisen, liberaalin ja armollisen laskutoimituksen tuloksena 5 miljardia ihmistä jotka olisivat, matkalla helvettiinkö? <<

      Ihmisiä tällä planeetalla on elänyt luokkaa 100 miljardia ja valtaosa ei ehtinyt kristinuskosta kuulemaankaan. Että sinne tuonelaan menijöitä olisi pikkuisen enemmän. Kreisi ajatus, se helvetti. Kuka edes haluaisi olla taivaassa jos tietäisi että moni itselle rakas on siellä ikuisessa kärsimyksessä. Psykopaatitko?

      • taastätäsamaa

        Ainakin terveellä talonpoikaisjärjellä ajatellen tuon pitäisi saada vipinää kinttuihin kaikille niille, jotka jo Suomen homojen takia pelkäävät tuhon olevan eteisessä.
        Toisin sanoen: jos muutama satatuhatta ihmistä saa tuhon tulemaan nopeammin kuin heti, niin mitä suuruusluokkaa on tuho kun 100 miljardi ihmistä (qwertyilija)
        kaikkiaan on aikanaan ollut kyseessä.

        Siksi ihmettelen uudelleen sitä epäsuhtaa jota joidenkin uskovaisten tekojen ja tiedon välillä on. Tällä palstalla kirjoittelun panos/tuotto on negatiivinen vallankin kun ottaa huomioon tehtävän laajuden.


      • Bibeln
        taastätäsamaa kirjoitti:

        Ainakin terveellä talonpoikaisjärjellä ajatellen tuon pitäisi saada vipinää kinttuihin kaikille niille, jotka jo Suomen homojen takia pelkäävät tuhon olevan eteisessä.
        Toisin sanoen: jos muutama satatuhatta ihmistä saa tuhon tulemaan nopeammin kuin heti, niin mitä suuruusluokkaa on tuho kun 100 miljardi ihmistä (qwertyilija)
        kaikkiaan on aikanaan ollut kyseessä.

        Siksi ihmettelen uudelleen sitä epäsuhtaa jota joidenkin uskovaisten tekojen ja tiedon välillä on. Tällä palstalla kirjoittelun panos/tuotto on negatiivinen vallankin kun ottaa huomioon tehtävän laajuden.

        Niinpä niin... -jumalaton ihminen "murehtii" evankeliumin eteenpäin menemisestä...

        Monenlaista sirkusta te epäuskoiset osaatte kyllä järjestää! Juoksette kuin sähköiskun saaneet päättömät kanat ympäriinsä, -tietämättä itsekään mitä tahdotte. Jokin ajaa takaa, vaan ei ymmärrä mikä...


      • Bibeln kirjoitti:

        Niinpä niin... -jumalaton ihminen "murehtii" evankeliumin eteenpäin menemisestä...

        Monenlaista sirkusta te epäuskoiset osaatte kyllä järjestää! Juoksette kuin sähköiskun saaneet päättömät kanat ympäriinsä, -tietämättä itsekään mitä tahdotte. Jokin ajaa takaa, vaan ei ymmärrä mikä...

        Te reinikaiset sitä viihdettä tarjoatte.


      • taastätäsamaa

        Bibeln

        Minä olen sinun kirjoittamasi mukaan jumalaton ja epäuskoinen?
        Tiedätkös, että mailmassa pitää olla tasapaino. Jos haluat arvioida uskojamme ja mennä siis henkilökohtaisuuksiin niin voinhan sanoa, että minulla on vain yksi Jla ja sinulla kolme joista yksi on syntynyt kansastamme. Sinulla on minuun verraten jumalaylivoima.


      • taastätäsamaa
        taastätäsamaa kirjoitti:

        Bibeln

        Minä olen sinun kirjoittamasi mukaan jumalaton ja epäuskoinen?
        Tiedätkös, että mailmassa pitää olla tasapaino. Jos haluat arvioida uskojamme ja mennä siis henkilökohtaisuuksiin niin voinhan sanoa, että minulla on vain yksi Jla ja sinulla kolme joista yksi on syntynyt kansastamme. Sinulla on minuun verraten jumalaylivoima.

        Noniin. Tuli siis todistettua etten ole jumalaton ja epäuskoinen. Olisi hienoa jos me kaikki voisimme oikaista väärät tiedot ja sen jälkeen keskustella puhtaalta pöydältä. Minä en loukaantunut joten ei tarvitse pyytää anteeksi väärää väittämääsi.


      • kiiskivastarannalta
        taastätäsamaa kirjoitti:

        Noniin. Tuli siis todistettua etten ole jumalaton ja epäuskoinen. Olisi hienoa jos me kaikki voisimme oikaista väärät tiedot ja sen jälkeen keskustella puhtaalta pöydältä. Minä en loukaantunut joten ei tarvitse pyytää anteeksi väärää väittämääsi.

        Te juutalaisetkin tarvitsette Jeesusta. Uskomalla Jeesukseen ihminen pelastuu. Vanhassa Testamentissa puhutaan ikuisesta häpeästä ja tulesta - varmasti tämän tietänet.
        Meillä on yksi Jumala, mutta Hänessä on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tämäkin on löydettävissä VT:n puolelta.


      • taastätäsamaa

        Jos minä vastaan, niin syntyy vastauskierre. Olemme kuin lapset:

        -meillä on Jumala!
        -meilläpäs on parempi Jumala
        -.meillläpäs! Hänessä on kolme persoonaa....
        -O? mutta meidän on ehdottomasti yksi, ruumiiton...
        -meidän Jumalamme tuli ihmiseksi!
        -O?....mmmm meidän Jumalaa ei ole kukaan nähnyt!
        -tekin tarvitsette meidän Jumalaa!
        -miksi? Meillä on jo Jumala?
        -0? meilläpäs on parempi Jumala
        ......


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        Jos minä vastaan, niin syntyy vastauskierre. Olemme kuin lapset:

        -meillä on Jumala!
        -meilläpäs on parempi Jumala
        -.meillläpäs! Hänessä on kolme persoonaa....
        -O? mutta meidän on ehdottomasti yksi, ruumiiton...
        -meidän Jumalamme tuli ihmiseksi!
        -O?....mmmm meidän Jumalaa ei ole kukaan nähnyt!
        -tekin tarvitsette meidän Jumalaa!
        -miksi? Meillä on jo Jumala?
        -0? meilläpäs on parempi Jumala
        ......

        Aivan turhia kiistoja ...


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        Ainakin terveellä talonpoikaisjärjellä ajatellen tuon pitäisi saada vipinää kinttuihin kaikille niille, jotka jo Suomen homojen takia pelkäävät tuhon olevan eteisessä.
        Toisin sanoen: jos muutama satatuhatta ihmistä saa tuhon tulemaan nopeammin kuin heti, niin mitä suuruusluokkaa on tuho kun 100 miljardi ihmistä (qwertyilija)
        kaikkiaan on aikanaan ollut kyseessä.

        Siksi ihmettelen uudelleen sitä epäsuhtaa jota joidenkin uskovaisten tekojen ja tiedon välillä on. Tällä palstalla kirjoittelun panos/tuotto on negatiivinen vallankin kun ottaa huomioon tehtävän laajuden.

        >> Toisin sanoen: jos muutama satatuhatta ihmistä saa tuhon tulemaan nopeammin kuin heti, niin mitä suuruusluokkaa on tuho kun 100 miljardi ihmistä (qwertyilija) kaikkiaan on aikanaan ollut kyseessä. <<

        Jostain luin tuon arvion 100 miljardia eli en noita lukuja toki omasta päästä vetele.
        Mutta että pakka saataisiin kunnolla sekaisin eli sen näköiseksi kuin mitä se skeptisen rationalistin silmissä on, niin tässä lisää lukuja.

        Vain joka kolmas hedelmöittynyt munasolu kehittyy eteenpäin sikiöksi ja lapseksi asti ja kaksi kolmaosaa menee kesken. Yleensä tätä alkuvaiheen keskenmenoa ei edes keskenmenoksi tiedosteta, vaan sitä pidetään normaalina kuukauutiskierron tapahtumana.
        Toisin sanoen, noiden 100 miljardin epäonnisen ihmisen lisäksi on olemassa noin 200 miljardia hedelmöittynyttä munasolua eli tsygoottia (eli aitouskovalle ihmistä).

        Koska nuo tsygootit eivät ole ehtineet syntiä tekemään, niin heidän lie pelastus.
        Tuosta seuraa (tai seuraisi), että siellä aitouskovan taivaassa olisi 200 miljardia tsygoottia/ihmistä ja, laskutavasta eli syntiseulonnan tiukkuudesta riippuen, muutamasta miljoonasta joihinkin satoihin miljooniin oikeasti elänyttä ihmistä.

        Noin 100 miljardia päätyisi minun lisäkseni tuonelaan.


      • mummomuori kirjoitti:

        Aivan turhia kiistoja ...

        Niin minustakin.


      • KTS--
        qwertyilija kirjoitti:

        >> Toisin sanoen: jos muutama satatuhatta ihmistä saa tuhon tulemaan nopeammin kuin heti, niin mitä suuruusluokkaa on tuho kun 100 miljardi ihmistä (qwertyilija) kaikkiaan on aikanaan ollut kyseessä. <<

        Jostain luin tuon arvion 100 miljardia eli en noita lukuja toki omasta päästä vetele.
        Mutta että pakka saataisiin kunnolla sekaisin eli sen näköiseksi kuin mitä se skeptisen rationalistin silmissä on, niin tässä lisää lukuja.

        Vain joka kolmas hedelmöittynyt munasolu kehittyy eteenpäin sikiöksi ja lapseksi asti ja kaksi kolmaosaa menee kesken. Yleensä tätä alkuvaiheen keskenmenoa ei edes keskenmenoksi tiedosteta, vaan sitä pidetään normaalina kuukauutiskierron tapahtumana.
        Toisin sanoen, noiden 100 miljardin epäonnisen ihmisen lisäksi on olemassa noin 200 miljardia hedelmöittynyttä munasolua eli tsygoottia (eli aitouskovalle ihmistä).

        Koska nuo tsygootit eivät ole ehtineet syntiä tekemään, niin heidän lie pelastus.
        Tuosta seuraa (tai seuraisi), että siellä aitouskovan taivaassa olisi 200 miljardia tsygoottia/ihmistä ja, laskutavasta eli syntiseulonnan tiukkuudesta riippuen, muutamasta miljoonasta joihinkin satoihin miljooniin oikeasti elänyttä ihmistä.

        Noin 100 miljardia päätyisi minun lisäkseni tuonelaan.

        Eli taivaan väki koostuu yli 99 prosenttisesti pienenpienistä alkiotiplosista.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      155
      2208
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1673
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1520
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      97
      1463
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1322
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      219
      1213
    7. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      209
      1202
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      53
      1187
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1101
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      952
    Aihe