Keskeisin asia kristinuskossa on päästä viettämään ikuisuus Taivaassa. Onneksi siitä ei ole mitään todistetta.
Tänä päivänäkin maailmassa 9 miljoonaa lasta kuolee ennen kun ehtii täyttää 5 vuotta.
Joka tunti kuolee 1000 lasta. Se tarkoittaa, että 17 pientä lasta kuolee joka minuutti.
Ajattele näitä lapsiaan rakastavia vanhempia. Suurin osa heistä rukoilee, että heidän lapsensa säästyisi, mutta niin ei tapahdu.
Tämäkö on Jumalan suunnitelma? Mikä tahansa Jumala, joka antaa lasten kuolla näin ja vanhempien kärsiä on joko kykenemätön tai paha.
Pahempaa on se, että ylivoimaisesti suurin osa heistä menee ikuiseen kidutukseen helvetin tuliseen järveen, vain koska he ovat rukoilleet väärää Jumalaa.
Vain siksi, että ovat syntyneet alueella, kulttuurissa, jossa ei ole kristinuskoa tai jopa tiettyä kristinuskon lahkoa, joka ainoana tarjoaa pelastusta. Kaikki hindut, taolaiset, polyteistit, väärät kristityt, islamistit, suurin osa ihmiskunnasta.. he ovat tuhoontuomittuja.
Jumala kehitti hindujen kulttuurisen eristyneisyyden, suunnitteli heidän kuolemansa olosuhteet sekä ajan ja paikan. Jumala suunnitteli heidän tietämättömyytensä pelastuksesta. Lopuksi hän kehitti rangaistuksen tästä kaikesta olla ikuisesti kidutuksessa, helvetin tulen kärsimyksissä.
Toisessa tapauksessa sarjamurhaaja-raiskaaja viettää elämänsä raiskaten ja tappaen. Ja kun hänet viedään kuolemanselliin odottamaan tuomiotaan niin hänen täytyy vain ottaa uskonopetus ja pyytää syntejään anteeksi ja hän viettää sen jälkeen ikuisen elämän taivaassa Jumalan kanssa.
Tällä kristillisellä näkemyksellä ei ole mitään moraalisesti kestävää perustaa. Jumala on muka hyvä ja rakastava, oikeamielinen. Vaikka kaikki tämä todistaa Jumalan olevan kylmä, julma ja epäoikeudenmukainen. Koska hän sallii viattomien ihmisten kärsimyksen skaalalla ja laajuudella, joka saattaa häpeään historian suurimpien psykopaattien ja joukkomurhaajien saavutukset sekä raakuudet.
Sanotaan että Jumala on salaperäinen, kukaan ei ymmärrä Jumalaa. Kun joku kristitty saa jotain henkilökohtaista hyvää elämäänsä tai tuntee hyvää oloa kun rukoilee niin tällä perustellaan Jumalan hyvyys.
Kun kymmenet tuhannet lapset revitään elämästä vanhempiensa käsistä, heidät hukutetaan kärsimykseen ja kurjuuteen kuolemaan... Sanotaan että Jumala on salaperäinen.
Tämän kaltainen usko on narsismin perikuva.
"Jumala rakastaa Minua! Etkö tiedä? Hän paransi minun flunssani ja saa minun tuntemaan hyvältä kun käyn seurakunnassa rukoilemassa."
Kun otat huomioon, mitä tälläkin hetkellä - tälläkin hetkellä ! - kymmenet tuhannet lapset itkevät kärsimystään ja kurjuuttaan ja kuolemaansa, joka puolella maailmaa. Itkevät juuri tälläkin hetkellä.
Tämän kaltainen usko on säädytöntä. Jos Jumala on hyvä, rakastava sekä oikeamielinen ja haluaa ihmiskunnan parasta, miksi hän on antanut kirjan, joka kannattaa orjuutta, joka oikeuttaa mielikuvitusrikosten, kuten noituuden perusteella surmaamaan. Murskaamaan vihollisten lasten kallot. Kaikki paha mitä tehdään Jumalan nimissä muuttuu hyväksi, kuten vaikka lasten tappaminen Vanhassa Testamentissa. Miksi?
Muslimiterroristit ovat vakuuttuneita että he tekevät Jumalan tahdon ja moraalin mukaan. Ette voi tuomita heitä, koska he tekevät aivan samaa mitä teidänkin nimissä on tehty. Jumalan nimi on vain eri. Jos heillä on "oikea" Jumala, niin se mitä he tekevät on hyvää ja oikein.
Uskonto sallii miljardien tuhon ja kärsimyksen, jollainen muuten olisi vain muutaman sairaan yksilön näkökanta ja ajatusmaailma. Kristinusko on ihmisuhrauksen kultti vaikka se juhlii vain yhden ihmisen uhrausta. Lukuunottamatta miljardien uhria intiassa ja miljardien uhria läpi historian ja ajan.
Keskeisintä kristinuskossa
22
228
Vastaukset
- mietitokiasioita
Lasten on taivasten valtakunta. Nuo miljoonat lapset ovat takuulla taivaan kansalaisia.
- totta.on
Niinhän se on.
- Jeesuksenuhripelastaa
Perisynti koskee kaikkia, aivan kaikkia. Pelastukseen on vain yksi tie ja me tiedämme sen. Kaikelle ja kaikella on tarkoitus mutta sen tietää vain yksin Jumala.
- AatosPappi
Minusta kristinuskon keskeisin sanoma on vihassa ja tuomiossa.
En minä ainakaan ole kristitty minkään taivaan vuoksi, vaan siksi koska minä nautin siitä kun saan levittää vihaa ja tuomita muita.
Kristityn tulisi tuomita muita ihmisiä helvettiin ja puhkua raivoisaa vihaa saarnatessaan. Se on minusta kaikkein tärkeintä.- epäilevä.mie
Oletko ikinä edes avannut Raamattua? Avaa, lue, opi, niin muuttuu tahto toimia ja tehdä, ja huomaatkin että haluat tehdä hyvää etkä pahaa.
- aloita.tästä
epäilevä.mie kirjoitti:
Oletko ikinä edes avannut Raamattua? Avaa, lue, opi, niin muuttuu tahto toimia ja tehdä, ja huomaatkin että haluat tehdä hyvää etkä pahaa.
... kun se kristinusko löytyy Raamatun Sanasta.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.1.html - viisautta.Raamatusta
aloita.tästä kirjoitti:
... kun se kristinusko löytyy Raamatun Sanasta.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.1.htmlParempi on kuulla viisaan nuhdetta, kuin olla kuulemassa tyhmien laulua;
7. sillä niinkuin orjantappurain rätinä padan alla, on tyhmän nauru. Ja sekin on turhuutta.
8. Sillä väärä voitto tekee viisaan hulluksi, ja lahja turmelee sydämen.
9. Asian loppu on parempi kuin sen alku, ja pitkämielinen on parempi kuin korkeamielinen.
10. Älköön mielesi olko pikainen vihaan, sillä viha majautuu tyhmäin poveen.
11. Älä sano: "Mikä siinä on, että entiset ajat olivat paremmat kuin nykyiset?" Sillä sitä et viisaudesta kysy.
12. Viisaus on yhtä hyvä kuin perintöosa ja on etu niille, jotka ovat näkemässä aurinkoa.
13. Sillä viisauden varjossa on kuin rahan varjossa, mutta tieto on hyödyllisempi: viisaus pitää haltijansa elossa.
14. Katso Jumalan tekoja; sillä kuka voi sen suoristaa, minkä hän on vääräksi tehnyt?
15. Hyvänä päivänä ole hyvillä mielin, ja pahana päivänä ymmärrä, että toisen niinkuin toisenkin on Jumala tehnyt, koskapa ihminen ei saa mitään siitä, mikä hänen jälkeensä tulee.
16. Kaikkea olen tullut näkemään turhina päivinäni: on vanhurskaita, jotka hukkuvat vanhurskaudessaan, ja on jumalattomia, jotka elävät kauan pahuudessaan.
17. Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi?
18. Älä ole kovin jumalaton, äläkä ole tyhmä: miksi kuolisit ennen aikaasi?
19. Hyvä on, että pidät kiinni toisesta etkä hellitä kättäsi toisestakaan, sillä Jumalaa pelkääväinen selviää näistä kaikista.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.7.html - RaamatunViisaus
viisautta.Raamatusta kirjoitti:
Parempi on kuulla viisaan nuhdetta, kuin olla kuulemassa tyhmien laulua;
7. sillä niinkuin orjantappurain rätinä padan alla, on tyhmän nauru. Ja sekin on turhuutta.
8. Sillä väärä voitto tekee viisaan hulluksi, ja lahja turmelee sydämen.
9. Asian loppu on parempi kuin sen alku, ja pitkämielinen on parempi kuin korkeamielinen.
10. Älköön mielesi olko pikainen vihaan, sillä viha majautuu tyhmäin poveen.
11. Älä sano: "Mikä siinä on, että entiset ajat olivat paremmat kuin nykyiset?" Sillä sitä et viisaudesta kysy.
12. Viisaus on yhtä hyvä kuin perintöosa ja on etu niille, jotka ovat näkemässä aurinkoa.
13. Sillä viisauden varjossa on kuin rahan varjossa, mutta tieto on hyödyllisempi: viisaus pitää haltijansa elossa.
14. Katso Jumalan tekoja; sillä kuka voi sen suoristaa, minkä hän on vääräksi tehnyt?
15. Hyvänä päivänä ole hyvillä mielin, ja pahana päivänä ymmärrä, että toisen niinkuin toisenkin on Jumala tehnyt, koskapa ihminen ei saa mitään siitä, mikä hänen jälkeensä tulee.
16. Kaikkea olen tullut näkemään turhina päivinäni: on vanhurskaita, jotka hukkuvat vanhurskaudessaan, ja on jumalattomia, jotka elävät kauan pahuudessaan.
17. Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi?
18. Älä ole kovin jumalaton, äläkä ole tyhmä: miksi kuolisit ennen aikaasi?
19. Hyvä on, että pidät kiinni toisesta etkä hellitä kättäsi toisestakaan, sillä Jumalaa pelkääväinen selviää näistä kaikista.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.7.html1 Salomon, Daavidin pojan, Israelin kuninkaan, sananlaskut.
2 Opettakoot ne viisautta, kasvattakoot ymmärtämään ymmärryksen sanat,
3 johdattakoot hyvään tietoon, oikeudentuntoon ja rehtiin mieleen.
4 Kokemattomat saakoot niistä viisautta, nuoret tietoa ja harkintaa.
5 Viisaskin viisastuu, kun kuulee niitä, järkeväkin saa opastusta,
6 oppii mietelmiä ja vertauksia, tajuaa viisaiden sanat, avaa arvoitukset.
7 Herran pelko on tiedon perusta, vain hullu halveksii viisautta ja opetusta.
8 Poikani, kuule isäsi neuvoja, älä väheksy äitisi opetusta --
9 ne ovat seppele hiuksillasi, ketju kaulaasi koristamassa.
10 Älä suostu, poikani, synnintekijöiden viekoituksiin,
11 kun he sanovat: "Tule mukaan, mennään väijyksiin, käydään vaanimaan viattomia.
12 Niellään heidät elävältä, yhtenä suupalana, niin kuin hauta nielee terveen miehen.
13 Kaikenlaiset kalleudet odottavat meitä, ryöstösaalis täyttää kohta varastomme.
14 Saat heittää siitä kanssamme arpaa, meidän kukkaromme on yhteinen."
15 Heidän tielleen, poikani, älä lähde, pidä jalkasi poissa heidän poluiltaan,
16 sillä he rientävät pahaa kohti, kiiruhtavat vuodattamaan verta.
17 Ei lintu verkkoa näe, vaikka näkee sitä levitettävän.
18 Oman verensä he väijyessään vaarantavat, omaa tuhoaan etsivät vaaniessaan.
19 Sellainen on riistäjän tie. Joka sille lähtee, kulkee tuhoon.
20 Viisaus huutaa kaduilla, antaa toreilla puheensa kaikua,
21 meluisten katujen kulmissa se kutsuu, kuuluttaa asiansa markkinapaikoilla:
22 "Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa?
23 Kääntykää minun puoleeni, minä opetan teitä, saatan teidät tuntemaan opetukseni ja tietoni.
24 "Minä kutsuin teitä, mutta te ette siitä piitanneet, minä uhkasin teitä, eikä kukaan kavahtanut.
25 Yhtäkään neuvoani ette ole ottaneet varteen, opetukseni ei ole kelvannut teille.
26 Niinpä minä nauran, kun teidän käy huonosti, pilkkaan, kun tulee aika jota kauhistutte,
27 kun pelko tulee yllenne kuin rajuilma ja onnettomuus iskee tuulispäänä, kun osaksenne tulee ahdinko ja vaiva.
28 Silloin te huudatte minua, mutta minä en vastaa, etsitte minua, ettekä löydä.
29 Te vihasitte tietoa, ette halunneet totella Herraa,
30 te vähät välititte, kun teitä neuvoin, ette antaneet arvoa ohjeilleni.
31 Niinpä saatte syödä tekojenne hedelmät, niellä kurkun täydeltä juonianne.
32 Uppiniskaisuus on tyhmälle tuhoksi, huolettomuuteensa hullu kuolee.
33 Mutta joka minua kuulee, on turvassa, hänen ei tarvitse pelätä mitään pahaa."
1 Ota varteen, poikani, mitä sinulle sanon, pidä mielessäsi minun neuvoni.
2 Herkistä korvasi kuulemaan viisautta, avaa sydämesi ymmärrykselle,
3 pyydä tietoa avuksi, korota äänesi ja kutsu ymmärrystä.
4 Etsi sitä kuin hopeaa, tavoittele niin kuin kätkettyä aarretta.
5 Silloin tajuat, mitä on Herran pelko, opit, mitä on Jumalan tunteminen,
6 sillä viisaus tulee Herralta, hän antaa tiedon ja ymmärryksen.
7 Hän auttaa oikeamieliset menestykseen, kilven tavoin hän on vilpittömien suojana,
8 hän varjelee oikeuden tien ja turvaa omiensa polut.
9 Silloin ymmärrät, mitä oikeus ja vanhurskaus on, pysyt alusta loppuun oikeamielisten tiellä.
10 Silloin viisaus tulee sydämeesi ja tieto ilahduttaa mieltäsi,
11 maltti on sinun turvanasi, varjelijanasi ymmärrys.
12 Ne pitävät sinut etäällä pahuuden teistä, ihmisistä, jotka viettelevät väärään,
13 jotka ovat loitonneet oikealta tieltä ja kulkevat pimeyden polkuja,
14 jotka iloitsevat konnantöistään, riemuitsevat siitä, mikä on kieroa ja väärää.
15 Heidän polkunsa kaartelevat sinne tänne, ja niin he kulkevat harhaan.
16 Pidä vierelläsi viisaus, se torjuu vieraan naisen, joka sanoillaan sinua julkeasti viekoittelee.
17 Hän on hylännyt elämänkumppaninsa, unohtanut Jumalan solmiman liiton.
18 Hänen ovensa on tuonelan ovi, hänen tiensä vie varjojen maahan.
19 Joka hänen luokseen menee, ei palaa, ei enää tavoita elämän tietä.
20 Sinut ohjatkoon viisaus oikealle tielle, sille, jota vanhurskaat kulkevat.
21 Oikeamieliset perivät maan, rehelliset saavat asua siellä,
22 mutta jumalattomat temmataan juuriltaan, luopiot pyyhkäistään maan päältä. - RaamatunViisaus
1 Poikani, älä unohda sitä mitä opetan, pidä kaikki käskyni mielessäsi,
2 sillä ne kartuttavat päiviesi määrää, antavat sinulle elinvuosia ja menestystä.
3 Älä unohda laupeutta, älä uskollisuutta -- kiedo ne kaulaasi, kirjoita sydämesi tauluun,
4 niin saat rakkautta ja kiitosta sekä Jumalalta että ihmisiltä.
5 Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan.
6 Missä kuljetkin, pidä hänet mielessäsi, hän viitoittaa sinulle oikean tien.
7 Älä luulottele olevasi viisas; pelkää Herraa ja karta pahaa.
8 Siinä on sinulle lääke, joka pitää koko ruumiisi terveenä.
9 Siitä, mitä omistat, anna Herran kunniaksi uhrit, kaikesta sadostasi paras osa.
10 Silloin varastosi täyttyvät viljasta ja viini pursuaa puserrusaltaistasi.
11 Älä torju, poikani, Herran kuritusta, älä katkeroidu, kun hän ojentaa sinua --
12 jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa niin kuin isä omaa lastaan.
13 Onnellinen se, joka on löytänyt viisauden, se, joka on tavoittanut tiedon,
14 sillä parempi on viisaus kuin hopea, tuottoisampi on tieto kuin kulta.
15 Se voittaa korallit kalleudessa, mitkään aarteet eivät vedä sille vertaa.
16 Sen oikeassa kädessä on pitkä ikä, vasemmassa rikkaus ja kunnia.
17 Sen tiet ovat suloisia teitä, sen polut onnen polkuja.
18 Se on elämän puu niille, jotka siihen tarttuvat -- onnellinen, ken pitää siitä kiinni!
19 Viisaudella Herra loi maan perustan, ymmärryksellä hän rakensi taivaat,
20 hänen tietonsa erotti kahtaalle meren, sen voimasta pilvet satavat vettä.
21 Säilytä, poikani, harkinta ja maltti, älä päästä niitä silmistäsi,
22 sillä ne ovat sinun elämäsi tae, ne ovat kaulaasi kiertävä koru.
23 Näin kuljet tietäsi turvallisesti, et jalkaasi loukkaa,
24 ja maata mentyäsi nukut rauhallisesti, et mitään pelkää.
25 Älä säikähdä vaaraa, joka äkisti kohtaa, tuhon myrskyä, joka yllättää jumalattomat,
26 sillä Herra on sinun tukesi ja turvasi, hän varjelee jalkasi ansoilta.
27 Älä kiellä apuasi, jos toinen on avun tarpeessa ja sinä pystyt tekemään hänelle hyvää.
28 Älä sano lähimmäisellesi: "Mene nyt ja tule toiste, huomenna minä annan!" -- kun sinulla kuitenkin on mitä antaa.
29 Älä puno juonia naapuriasi vastaan, joka pitää sinua ystävänään.
30 Älä ryhdy käräjöimään, jos toinen ei ole tehnyt sinulle pahaa.
31 Älä kadehdi väkivallantekijää, älä mieli niille teille, joita hän kulkee.
32 Väärämielistä Herra kammoksuu, mutta oikeamielisen hän ottaa suojaansa.
33 Jumalattoman kodissa on Herran kirous, mutta oikeamielisten asuinsijan hän siunaa.
34 Säälimätöntä ei Herra sääli, mutta nöyrille hän antaa armonsa.
35 Viisaalle karttuu kunniaa, houkka kantaa häpeäänsä.
1 Kuulkaa, lapset, isän neuvoja, olkaa tarkkana, jotta oppisitte.
2 Minä jaan teille hyvää tietoa, älkää siis väheksykö ohjeitani.
3 Itsekin olen ollut isäni opissa ja äitini hoivassa, hänen silmäteränsä.
4 Isä opetti minua näin: "Pidä mielessäsi minun sanani, muista ohjeeni, niin menestyt.
5 Hanki viisautta, hanki ymmärrystä, älä unohda sitä, mitä sinulle sanon, älä käännä sille selkääsi.
6 Älä hylkää sitä, niin se suojelee sinua, rakasta sitä, niin se on sinun turvanasi.
7 Hanki viisautta, se on aarteista kallein, hanki ymmärrystä, sijoita kaikki varasi siihen.
8 Vaali sitä, niin se tuo sinulle arvostusta, se vie sinut kunniaan, jos otat sen vierellesi.
9 Se painaa päähäsi ihanan seppeleen, ojentaa sinulle kimaltavan kruunun."
10 Kuuntele, poikani, ota sanani varteen, niin elämäsi vuodet ovat monet.
11 Minä opetan sinulle viisauden polun, opastan sinut oikealle tielle.
12 Kun sitä kuljet, et kohtaa esteitä, ja vaikka juoksisit, et kompastu.
13 Tartu opetukseeni, älä hellitä, pidä kiinni siitä, se on elämäsi.
14 Jumalattomien polulle älä lähde, älä kulje pahojen tietä.
15 Pysy siltä poissa, älä poikkea sille, käänny etäämmäksi ja kulje sen ohi.
16 Pahat eivät saa unta, elleivät ole tehneet pahaa, he valvovat yönsä, elleivät ole ketään kaataneet.
17 Vääryys on heidän leipänsä, väkivalta heidän viininsä.
18 Oikeamielisten tie on kuin aamun kajo, joka kirkastuu kirkastumistaan täyteen päivään saakka.
19 Jumalattomien tie on synkin yö, he kompastuvat, tietämättä mihin.
20 Kuuntele tarkkaan, poikani, mitä sinulle sanon, pidä korvasi auki!
21 Älä päästä mielestäsi minun sanojani, pidä ne visusti sydämessäsi,
22 sillä ne ovat löytäjälleen elämä, lääke koko hänen ruumiillensa.
23 Ennen muuta varjele sitä, mikä on sydämessäsi -- siellä on koko elämäsi lähde.
24 Älä päästä suuhusi petollisia puheita, pidä vilppi loitolla huuliltasi.
25 Katso suoraan ja pälyilemättä, suuntaa katseesi vakaasti eteenpäin.
26 Laske harkiten jalkasi polulle, niin olet varmalla pohjalla, missä ikinä kuljet.
27 Älä poikkea oikealle äläkä vasemmalle, pidä askeleesi kaukana pahasta. - RaamatunViisaus
1 Kuulkaa! Viisaus kutsuu, ymmärrys korottaa äänensä.
2 Kukkulan laella, tien vierellä se seisoo, siellä missä polut haarautuvat eri suuntiin.
3 Markkinapaikoilla, tungoksen keskellä, kaupunkiin vievillä porteilla se huutaa:
4 "Teitä minä kutsun, ihmiset, teille kaikille osoitan sanani.
5 Hankkikaa viisautta, te ymmärtämättömät, hankkikaa tietoa, te houkat!
6 Kuulkaa! Minä puhun totuuden sanoja, puhun ilman vilppiä, kun suuni avaan.
7 Minkä kieleni tuo julki, se on kaikki totta, huuleni kauhistuvat jumalattomuutta.
8 Minkä puhun, se pitää paikkansa, puheeni ei ole kieroa eikä väärää.
9 Se on selkeää sille, joka ymmärtää, helppoa sille, joka on tavoittanut tiedon.
10 Arvostakaa ohjeitani enemmän kuin hopeaa, tietoa enemmän kuin kalleinta kultaa,
11 sillä viisaus on koralleja arvokkaampaa, mitkään aarteet eivät vedä sille vertaa.
12 "Minä, viisaus, viihdyn älyn seurassa, harkinta ja tieto ovat kumppanini.
13 Joka Herraa pelkää, vihaa kaikkea pahaa. Ylpeyttä minä vihaan, kopeaa mieltä, pahoja tekoja ja vilpillistä puhetta.
14 Minulta tulee ajatus, minulta sen toteutus, minä olen ymmärrys, minun on voima.
15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, maan mahtavat säätävät oikeat lait.
16 Minun avullani valtiaat pitävät valtaa, kansan johtajat antavat oikeat tuomiot.
17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ne, jotka etsivät, löytävät minut.
18 Minun kanssani tulevat rikkaus ja kunnia, ehtymätön vauraus ja suuri siunaus.
19 Minun antini on parempaa kuin puhtain kulta, minun lahjani paremmat kuin paras hopea.
20 Minä vaellan totuuden tietä, horjumatta minä kuljen oikeuden polkua.
21 Jotka minua rakastavat, ne minä palkitsen, minä täytän heidän aittansa ja varastonsa.
22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata.
23 Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli.
24 Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut, ei lähteitä tuomaan niiden vettä.
25 Ennen kuin vuoret pantiin sijalleen, ennen kuin oli kukkuloita, minä synnyin,
26 ennen kuin hän teki maat ja mannut, ennen kuin oli hiekan jyvääkään.
27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.
30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.
32 "Nyt, lapset, kuulkaa minua! Hyvin käy sen, joka minun tietäni kulkee.
33 Kuulkaa neuvojani, niin viisastutte, älkää lyökö niitä laimin.
34 Hyvin käy sen, joka minua kuulee, päivästä päivään valvoo ovellani, valppaana odottaa sen kynnyksellä.
35 Joka minut löytää, löytää elämän, hänet Herra ottaa suosioonsa.
36 Pahoin käy sen, joka minua uhmaa, joka minua vihaa, rakastaa kuolemaa."
1 Viisaus on rakentanut itselleen talon, seitsenpylväisen rakennuksen.
2 Hän on teuraansa teurastanut, maustanut viinin, kattanut pöydän
3 ja lähettänyt palvelustyttönsä kaupunkiin kuuluttamaan sen kukkuloilta:
4 "Oletko kokematon? Tule silloin tänne!" Ja ymmärtämättömille hän sanoo:
5 "Tulkaa, syökää pöytäni antimia, juokaa viiniä, jonka olen itse maustanut.
6 Jättäkää haihattelu, niin menestytte, kulkekaa vakaasti viisauden tietä."
7 Jos omahyväistä ojennat, hän pilkkaa sinua, jos jumalatonta nuhtelet, saat solvauksen.
8 Omahyväistä älä nuhtele, hän vihastuu sinuun, nuhtele viisasta, niin hän rakastaa sinua.
9 Neuvo viisasta, ja hän viisastuu yhä, opeta hurskasta, ja hän oppii lisää.
10 Herran pelko on viisauden alku, Pyhän tunteminen on ymmärryksen perusta.
11 "Minä, viisaus, lisään elinpäiviäsi, kartutan elämäsi vuosia.
12 Jos elät viisaasti, hyödyt viisaudestasi itse, holtittomasta elämästä kärsit itse."
13 Tyhmyys, se häpeämätön nainen, pieksee suutaan muttei ymmärrä mitään.
14 Kaupungin korkeimmalla paikalla hän valtiaan tavoin istuu ovellaan
15 ja kutsuu talon ohi kulkevia, jotka vakaasti vaeltavat omaa tietään:
16 "Oletko kokematon? Tule silloin tänne!" Ja ymmärtämättömille hän sanoo:
17 "Varastettu vesi makealta maistuu, herkuista parhain on salaa syöty leipä."
18 Eikä toinen aavista, että se on varjojen talo, tuonelan kuilu tuota kutsua kuulevalle. - RaamatunViisaus
1 Eristäytyvä ihminen katsoo vain itseensä -- riita on valmis, jos häntä neuvot.
2 Moukka ei yritäkään ymmärtää, silti hän tahtoo mielipiteensä julki.
3 Jumalattomuutta seuraa halveksunta, häpeän mukana tulee pilkka.
4 Syvä kuin meri on harkittu puhe, virraksi paisuu viisauden lähde.
5 Ei ole oikein pitää syyllisen puolta ja sortaa syytöntä oikeudessa.
6 Riita on lähellä, kun tyhmä puhuu, hän kärttää itselleen selkäsaunaa.
7 Oma suu on tyhmän tuho, omat sanat punovat hänelle ansan.
8 Makealta maistuvat panettelijan puheet, ne painuvat syvälle sisimpään.
9 Joka hoitaa työnsä veltosti, on vahingontekijän veli.
10 Herran nimi on vahva torni, hurskas rientää sinne ja saa turvan.
11 Omaisuus on rikkaalle vahva varustus, kuin korkea muuri -- niin hän luulee.
12 Ylpeys vie ihmisen perikatoon, kunnian tie käy nöyryyden kautta.
13 Joka vastaa, ennen kuin on kuunnellut loppuun, saa osakseen häpeän ja tyhmyrin maineen.
14 Rohkeus auttaa kestämään sairaudenkin, mutta kuka jaksaa elää, jos rohkeus pettää?
15 Ymmärtäväinen tavoittelee tietoa, viisaan korva on aina sille avoin.
16 Lahja avaa ovet antajalleen, vie hänet mahtimiesten luo.
17 Oikeudessa ensiksi puhuva on oikeassa -- kunnes vastapuoli panee hänet koetteelle.
18 Arpa riidat asettaa, ratkaisee väkevienkin välit.
19 Loukattu veli on kuin linnoitettu kaupunki, riidat ovat kuin linnanportin salvat.
20 Puheesi mukaan saat purtavaa, sanoistasi riippuu, mitä saat niellä.
21 Kielen varassa on elämä ja kuolema -- niin kuin kieltä vaalit, niin korjaat hedelmää.
22 Onnen löytää, joka vaimon löytää, hän on päässyt Herran suosioon.
23 Köyhä pyytää nöyrästi, rikas vastaa tylysti.
- pitkäänuskossa
Kyllä se iankaikkinen ihmisen elämä alkaa siitä hetkestä kun Jumala hänet luo. Voihan olla että Jumala on jo luodessaan maailman ja luonut kaiken olevaisen luonut myös kaikki ihmissielut. Tarkoitan, että ne ovat olleet olemassa siitä asti, mutta ruumiiseen syntyessä olemassaolon muisto ei aivoihin ole tallennettu niin kuin nukkuessa ollaan olemassa, mutta ei paljoa muisteta mitä unen aikana tapahtuu. Kun tullaan uskoon, synnytään uudesti ylhäältä, siirrytään Jumalan valtakuntaan ja lapset ennen ajallista syntymää ja ennen tietoisen ymmärryksen ja vastuun esille tuloa kuuluvat automaattisesti tähän Jumalan tarkoittamaan iankaikkiseen elämään. On väärä ajatus, että se alkaa vasta kuoleman hetkellä.
Kuolema on vain kuin harsoinen ovi, jonka läpi käydään.- Älä.Pelkää.2016
Aika kevyesti puhut kuolemasta. Pelottaa se uskovaakin, jos olet rehellinen!
- 1liberaalikristitty
Pitää myös muistaa kristinuskon juutalaiset juuret, juutalaisille kun ikuinen elämä tarkoittaa suvun jatkamista, eli teet lapsia ja lapsesi tekee lapsia. Koska Jeesus oli juutalainen, hän tarkoitti iänkaikkisella elämällä juurikin tätä samaa.
- RakastaSyrämmellä
Keskeisintlä kristinuskossa on Jeesuksen atama rakkauden kaksoiskäsky jonka täyttämiseen tulee pyrkiä (huom, käsky löytyy myös VTn puolelta)
Mark. 12:30-31
Mikä käky on kaikkein tärkein?
Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämmestäsi, koko sielustasi, ja mielestäsi ja koko vomallasi. Ja rakasta lähimmäistäsi niin kun itseäsi. Näitä suurempaa käskyä ei ole.
Luuk. 10:27-28
Mtä pitäisi tehdä että saisi iänkaikkisen elämän?
Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämmestäsi, ja koko sielustasi, koko voimllasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäitä niin kuin itseäsi.
Tee nän, niin saat elää. - RakastaSyrämmellä
Meidän tulee käydä terroristejä vastaan lähimmäisen rakkaudella sillä rakkauden liekki on väkevä ja taltuttaa vahvimmankin miehen.
Matt. 5:43-48
Te olette kuulleet sanotuksi:
'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
Mutta minä sanon teille:
rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on. "Keskeisin asia kristinuskossa on päästä viettämään ikuisuus Taivaassa."
- Itse asiassa ei ole. Raamattu ei puhu yhtään mitään taivaaseen pääsemisestä. Oppi taivaaseen pääsemisestä tulee kreikkalaisesta filosofiasta - ja kirkkoisät toivat sen sieltä seurakuntaan. Raamatun mukaan Jumala tulee luomaan kokonaan uuden maailmankaikkeuden ja maapallon, jonne uusi Jerusalem laskeutuu, ja sinne Jumala itse muuttaa kansansa keskelle asumaan, ja tuohon uuteen maailmaan ei tule pääsemään mitään pahaa eikä epävanhurskasta; väärämielistä.
"Onneksi siitä ei ole mitään todistetta."
- Niin, eipä olekaan... Varsinkaan Raamatussa!- SuurinAteisti
Kristinusko on puppua. Jumalaa ei ole. Kristinusko muuttuu sitä mukaa kun tiede kehittyy. Maapallo oli kristittyjen mukaan litteä mutta sitten kun se todistettiin että maapallo on pyöreä. Kristinusko luopui litteästämaastaan. Kristin uskossa ei ole logiikkaa. Eikä se perustu todisteisiin. KAUAN ELÄKÖÖN ISÄAURINKOINEN.
- jäkätijäkä
"Maapallo oli kristittyjen mukaan litteä mutta sitten kun se todistettiin että maapallo on pyöreä."
Katolisten mukaan, mutta ei Raamatun tai kaikkien kristittyjen. Joten äläppä valehtele.
- 12__13
Keskeisintä kristinuskossa on rakkaus:
Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
Joh. 13:34-35
Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
Mat. 22:37-39
Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
1 Joh. 4:8
Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
1 Joh. 4:16 - 12__13
Mielenkiintoista on myös, joka minuutti abortoidaan yksi lapsi. Pitäisikö Jumalan lopettaa nuo lasten vihaajat myös?
- 13-20
Miten rakkaus voisi lopettaa ketään?
??
Keskeisin asia kristinuskossa on päästä viettämään ikuisuus Taivaassa. Onneksi siitä ei ole mitään todistetta.
Sinulla??
"Ajattele näitä lapsiaan rakastavia vanhempia. Suurin osa heistä rukoilee, että heidän lapsensa säästyisi, mutta niin ei tapahdu."
Tietenkin kun tehdään jopa abortteja. Jumalako ne tekee, mikä on ihmisen osuus Mikä kuolema on Jumalan syy, onko vain vanhuuteen kuoleminen Jumalan tahto. Minkä ikäinen on oltava että syyllisyys kuolemaan on oikein??
Onko kuoleminen jonkun ulkopuolisen syy. Entä sairaudet, mikä sairaus on Jumalan syy??
Mitkä ovat sinun näkemyksesi perusteet.
"Kun otat huomioon, mitä tälläkin hetkellä - tälläkin hetkellä ! - kymmenet tuhannet lapset itkevät kärsimystään ja kurjuuttaan ja kuolemaansa, joka puolella maailmaa. Itkevät juuri tälläkin hetkellä"
Tee siis jotakin miksi kuitenkin odotat että joku kristilliseksi leimaamasi sana -Jumala- tekisi jotain.
Ajattelisit jotain, kyllä sinä ajatteletkin ja sekin on Jumalan syy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672066
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu141972- 1201393
- 981372
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4481223- 68968
- 49871
- 50866
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä222767Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa353756