Billy Graham uutinen

veget

Billy Graham III ryhtyi tänä vuonna vegaaniksi Danielin esimerkkiä seuratakseen.

8

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipaljonliikuta

      Ja pointtisi oli....? Ketä kiinnostaa jonkun Grahamin jälkeläisen ruokavalio. Syököön vaikka maitoa ja hunajaa.

      • veget

        Liittyy yleisesti kristinuskoon, Suomessakin tunnettu ja kuunneltu pastori ja tämän Raamatullisen ruokavalion luulisi kiinnostavan?


    • veget
    • Vegaanius on tietysti kaikin puolin hyvä ja suositeltava asia, mutta vegaaniuden perustelu Raamatulla ei ole ihan niin yksioikoista. On totta, että eläimiä ei luotu ravinnoksi: paratiisissa Jumala antoi ihmiselle syötäväksi kasvit, ei eläimiä. Liharavinnon Jumala salli vasta syntiinlankeemuksen jälkeen. Mahdollisesti tämä liittyy siihen, että ennen lankeemusta ei ollut kuolemaa, ja eläimen syöminen tietysti edellyttää eläimen kuolemista.

      Vaikka Kristus on uusi Aadam, joka ei langennut syntiin ja joka siis jossain mielessä peruuttaa tai tekee tyhjäksi syntiinlankeemuksen, niin silti Uusi testamentti on melko yksiselitteinen ravinnon suhteen: lihaa saa syödä. Jeesus itsekin söi ainakin kalaa, ja voitaneen olettaa, että pääsiäisaterialla Jeesus söi lammasta, kuten kaikki muutkin.

      • joulukinkkujomielessä

        Söikö Jeesus possua? ;)


      • RaamatunMukaanNäin

        Ei toetenkään. Sikahan on saastainen eläin.


    • kysynpävaan

      Tuleeko ihminen toimeen pelkällä niinsanotulla elävällä ravinnolla ?

      • Veljeskuntaorg

        Kysy vaan ja minä vastaan : kyllä tulee.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      29
      2994
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      118
      1812
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      86
      1569
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      81
      1426
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      95
      1365
    6. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1223
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1206
    8. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      62
      1128
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1100
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      103
      1071
    Aihe