En saa nähdä palkkataulukkoa

Firkku

Miks ei luottamusmies näytä palkkataulukkoo vaikka useesti pyytänyt? Epäilen et maksetaan liika vähän, mut mistään en voi tarkistaa koska tehdaskohtasesti sovittu. Se kattoo vaan ite jostain paperista ja tekee 40%, 30% jne vähennyksii jos oot esim ekaa tai toista vuotta duunis. Sanoo et sovittu tälleen.

Onks oikeus nähdä se taulukko ja miten sen saa tappelematta? Sanoo vaan et mä katon täältä sulle eikä saa ite nähä.

7

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyssä

Kysyitkö jo esimieheltä sitä taulukkoa?

• gyjygk

Se että saat olla töissä on sulle riittävä palkka, ahne paska!

• Riitteleetätä

Tes löytyy jokaisen sivuilta. Meillä sen sijaan ei eri tehtäviä edes luokitella. Millään perusteella. Vuosikymmenien työ on samanarvoista kuin uudella työntekijällä. Oli kuormittavat tekijät minkälaisia tahansa. Työnantajan toiminta täysin omavaltaista.

• EiKuulukaan

Ei työnantajan tarvitse, eikä saakkaan, antaa henkilöiden palkkatietoja edes luottamusmiehelle.
      Ainoastaan, jos luottamusmies saa valtakirjat jokaiselta henkilöltä, niin silloin työnantaja saa luovuttaa yksilöidyt palkkatiedot luottamusmiehelle. Luottamusmies saa vain tilastot palkkauksesta.

Ja jos työnantaja maksaa vähintään tessin mukaista palkkaa, niin ei se palkka edes luottamusmiehelle kuulu. Sovittu palkka on vain ja ainoastaan työntekijän ja työnantajan välinen asia.

• Firkku

Ongelmana paikallisesti sovitut palkat nii ei ne tessin vähimmäistaulukot auta. Luottamusmiehellä on itellään ne taulukot kyllä mut en oo ite saanu nähä. Tuskin lähipomo ees tietää mun palkkaa. Luottarin kans nää hoidetaan.

• en_nyt_ymmärrä

Mitä sinun työsopimuksessasi lukee ?Kenen kanssa teit työsopimuksen.
        Työsopimus tehdään aina työnantajan edustajan kanssa. Työsopimusta ei tehdä luottamusmiehen kanssa. Ainakaan Suomessa. En ole sellaisesta edes kuullutkaan.

• alkperäinen

Totta maar työsopparissa lukee palkka, haloo. Oon epäilly et siihen on laitettu väärä summa joka ei vastaa niitä perusteita mitä en saa nähä! Ku mistään ei pysty tarkistaan mitään. Tää epäily tuli ku verrattiin työkaverin kaa tuntipalkkaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      214
      2829
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      126
      2702
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      78
      1773
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1332
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      63
      1308
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1098
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      861
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      833
    Aihe