Aika hassu mastoratkaisu.
Pärjääköhän tuolla merellä?
https://www.blocket.se/malmo/Freedom_35_71447929.htm?ca=7&w=3
Onkohan tällainen mikään?
9
485
Vastaukset
- qqaawwsseed
Pärjää hyvin. Voipi pärjätä paremminkin kuin yksimatosella bermuda-sluupilla.
Jos hetkeäkään mietit, niin hassumpina voi pitää päinvastoin näitä hykyisin yleisiä mastojamme. Kyllä sillä pärjää, ja hyvä ratkaisu etenkin pienelle miehistölle. Luoviessa häviää pikkuisen bermudarikille. Myöhemmissä Freedom-malleissa oli etumasto hieman taaempana ja oli myös pieni fokka.
- Kauheakatiska
Vielä kun rakentaa kiinteän kölin tuohon niin uskaltaa lähteä aluevesirajan yli.
- Mahoton.Sumppu
Tuollaisenko? Mukavaa päivää teille kaikille, keitä olettekin. Kirjoitan tämän, jotta sensuuri ei iskisi. Hankala homma, ettei vain linkkiä voi laittaa, menee ihmeelliseksi säätämiseksi.
http://www.yachtsnet.co.uk/archives/freedom-35/freedom-35-cat-ketch.htm- jhgj
Asiallinen telakointipukki kuitenkin freedomissa oli.
- Pulakointitekki
jhgj kirjoitti:
Asiallinen telakointipukki kuitenkin freedomissa oli.
No niinpä on :) Mastot vielä pystössä.
- Joakim1
Seurassamme oli tuollainen 80-luvulla. Lähti maailman merille. Siinä oli "surffilaudan puomit". Onkohan tuohon vaihdettu tavalliset? Siis tällainen: http://www.yachtworld.com/boats/1981/Freedom-35-2944857/Monnickendam/Netherlands#.WKfk8_JBoUw
- ilmanvastus
Mastojen poikkileikkaus on ympyrä kaikilla korkeuksilla eikä vain laakerien kohdalla ja alaosissa on lisäksi varsin suuri halkaisija. Ilmanvastusta siis riittää ja reilusti, mikä varmasti tuntuu luoviominaisuuksissa, ainakin reivattuna. Harmi etteivät ole käyttäneet kunnollista pisaraprofiilia.
Etummainen masto tuottaa melkoisen kiertävän momentin runkoon alueella, jossa se on vielä varsin kapea. Siispä materiaalipaksuuksien täytyy olla siellä keulassa aika suuria, jotta kestää. Tämä varmasti tuntuisi aallokossa nyökkimisenä, mutta kun mastojen painopiste on sangen alhaalla, sen edullinen vaikutus lienee suurempi, eli nyökkiikin vähemmän.- ckml
Tavallinen mastoprofiili ei kestäisi kun haruksissa ja vanteissa ei paljon tukea
Köli ja mastot sisällä vie paljon tilaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514