"muuttokorvaus" tai uusi liikkuvuusavustus on ANSA

TE-toimistojoo

Ajattelin tänne jakaa tiedon, ettei jokin muu kärsi nahoissaan samaa mitä minä.
Jos muutat työn perässä toimi näin.
1. Hae korvausta kassasta/kelalta ennen työn alkua
2. siirrä kirjat muuttopaikkakunnalle työn alkamisen jälkeen


Jos et näin toimi, et(te) tule saamaan penniäkään muuttokorvausta/liikkuvuusavustusta, vaan sanovat (iloitaan kuitenkin työpaikastasi).

11

6715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_kestä_valoa

      Mitenkähän kävisi oikeudessa? Yhdenvertaisuusperiaate kun ei tuossa toteudu - toinen saa korvausta ja toinen ei.

      • Nitka

        Itse olin 3 kk etelässä töissä kahdella työnantajalla eivät kuulemma maksa avustusta hienoa hallitus


    • Vainoamista

      Kela näköjään vainoaa tiettyjä yksittäisiä ihmisiä esim. tarkistuspuhelunsoitoilla.

      Juuri silloin kun toimeentulotukipäätös pitäisi tehdä tai olla tehtynä niin soittavat tismalleen silloin (vaikka sinulla salainen numero), tivaavat nimeäsi, eivät esittele itseään ja valehtelevat sinun soittaneesi heille (ei pidä paikkaansa). Samaa harrasti sossu, että alkoivat soitella perään jne, mutta vuelä härskimmin Kela.

      Samaten vakkarikaupassa missä käyt myyjät on valjastettu kirjaamaan paperille ylös miten paljon ostat käteisellä ja varsinkin kuun lopusta!
      Herran jumala jos erehdyt ostamaan pullaa tai karkkia niin ihmiset katsovat kieroon, että eihän työttömällä saa olla oikeutta ostaa herkkuja (vaikka olisi diabetes tai herkku olisi halvempaa kuin normaali ruoka). Samaten autot seuraa mihin lähdet ja kenen kanssa! Joulun aikana ei saanut ostaa lahjakortilla ruokaa, olisi pitänyt olla syömättä kokonaan!

      Ihan sairaaksi mennyt koko touhu!

      • Vainoamista

        Voisinpa seuraavaksi vittuillakseni hakea täydentävää tukea esim. silmälasiin (edelliset ostettu 90-luvulla), käydä yleis&hammaslääkärillä, maksattaa lääkkeet jne. Mitäs ovat niin vittumaisia ja vainoavat yksittäistä, rehellistä kansalaista, joka ei ole tehnyt tipan tippaa mitään väärää..

        Mitä vittumaisempia, sitä enemmän tulee maksamaan valtiolle! Mitäs vainoavat aivan väärää ihmistä! Ymmärtäisin hieman paremmin yskän jos olisin oikeasti rikollinen (en ole), julkkis tai joku nimekäs poliitikko, mutta kun en ole. Ihan tavallinen tallaaja vaan, joka ei ole uhkaksi kenellekään ja joka ei ole tehnyt mitään väärää tai rikosta.

        Missä tässä on yhdevertaisuus? Eikös vainoaminen ole rikos?


      • tussu

        Niin tuubaa ettei tosikaan. Foliohattu päähän.


    • beethooven

      Mäkin voin muuttaa tosin vaan omiin firishommiin.

    • Pemutsa

      Aloittajan väite "2. siirrä kirjat muuttopaikkakunnalle työn alkamisen jälkeen "korvauksen saamisen ehtona ei pidä paikkansa.

      Liikkuvuusavusta on maksettu vaikka kirjat pysyvät alkuperäisellä kotipaikkakunnalla.

    • hattiwattimh

      Olen samaa mieltä edeltäjien kanssa. Ihan paskaa noi avustukset. Meillä ei mennyt läpi, kun merkitsin, että joudun kävelemään parkkipaikalta 10-15 minuuttia töihin. Kuulemma hyväksytään vain osoitteesta osoitteeseen, eihän kukaan hitto vie parkkipaikalla töitä tee ????? Kyllähän työntekijä on vakuutettua työmatkan ajan, mitä jos kaadun ja loukkaan mennessäni töihin, kyllä silloin työntantaja hakee vakuustusyhtiöstä korvausta maksettuun palkkaan. Annetaan vai kuva, että autetaan, mutta sitten ei kuitenkaan hyväksytä. Ihan pelaamista päättäjen taholta.!!!!!!!!

      • Hyväkuitenkin

        Vielä tuohon määrään. Jos esim. On myönnetty 60pvä niin et saa korvausta 60 päivältä.
        Esim mulla 60pvä ja maksettiin 43 pvä.


    • Helmi-67

      päitkätöitä ei kannata tehdä yli kahta viikkoa pidempää ennenkuin otat kokoaikaisen työn vastaan yli kolme tuntia kestävältä työmatkalta.Työttömyys turvaa täytyy olla nauttinut vaikka päivä ennen kun työn alkua.Minun tapaus:kesäkuu työtön ,heinäkuu 3vkoa määräaikainen siitä suoraan kokoaikaiseen työhön -liikkuvuusavustus jäi saamatta.Nyt muutan työn perässä mitähän YTK siihen sanoo...

    • Raksamies43---

      Mun piti muutta turkuun olisin saanut töitä sieltä mutta en saanut mitään muuttoavustusta. Olen ollut ennenkin turussa töissä kun asuin siellä kolme vuotta. Turussa olisi paljon rakennusalan töitä mutta ei ole rahaa lähteä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe