"muuttokorvaus" tai uusi liikkuvuusavustus on ANSA

TE-toimistojoo

Ajattelin tänne jakaa tiedon, ettei jokin muu kärsi nahoissaan samaa mitä minä.
Jos muutat työn perässä toimi näin.
1. Hae korvausta kassasta/kelalta ennen työn alkua
2. siirrä kirjat muuttopaikkakunnalle työn alkamisen jälkeen

Jos et näin toimi, et(te) tule saamaan penniäkään muuttokorvausta/liikkuvuusavustusta, vaan sanovat (iloitaan kuitenkin työpaikastasi).

11

7964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_kestä_valoa

Mitenkähän kävisi oikeudessa? Yhdenvertaisuusperiaate kun ei tuossa toteudu - toinen saa korvausta ja toinen ei.

• Nitka

Itse olin 3 kk etelässä töissä kahdella työnantajalla eivät kuulemma maksa avustusta hienoa hallitus

• Vainoamista

Kela näköjään vainoaa tiettyjä yksittäisiä ihmisiä esim. tarkistuspuhelunsoitoilla.

Juuri silloin kun toimeentulotukipäätös pitäisi tehdä tai olla tehtynä niin soittavat tismalleen silloin (vaikka sinulla salainen numero), tivaavat nimeäsi, eivät esittele itseään ja valehtelevat sinun soittaneesi heille (ei pidä paikkaansa). Samaa harrasti sossu, että alkoivat soitella perään jne, mutta vuelä härskimmin Kela.

Samaten vakkarikaupassa missä käyt myyjät on valjastettu kirjaamaan paperille ylös miten paljon ostat käteisellä ja varsinkin kuun lopusta!
      Herran jumala jos erehdyt ostamaan pullaa tai karkkia niin ihmiset katsovat kieroon, että eihän työttömällä saa olla oikeutta ostaa herkkuja (vaikka olisi diabetes tai herkku olisi halvempaa kuin normaali ruoka). Samaten autot seuraa mihin lähdet ja kenen kanssa! Joulun aikana ei saanut ostaa lahjakortilla ruokaa, olisi pitänyt olla syömättä kokonaan!

Ihan sairaaksi mennyt koko touhu!

• Vainoamista

Voisinpa seuraavaksi vittuillakseni hakea täydentävää tukea esim. silmälasiin (edelliset ostettu 90-luvulla), käydä yleis&hammaslääkärillä, maksattaa lääkkeet jne. Mitäs ovat niin vittumaisia ja vainoavat yksittäistä, rehellistä kansalaista, joka ei ole tehnyt tipan tippaa mitään väärää..

Mitä vittumaisempia, sitä enemmän tulee maksamaan valtiolle! Mitäs vainoavat aivan väärää ihmistä! Ymmärtäisin hieman paremmin yskän jos olisin oikeasti rikollinen (en ole), julkkis tai joku nimekäs poliitikko, mutta kun en ole. Ihan tavallinen tallaaja vaan, joka ei ole uhkaksi kenellekään ja joka ei ole tehnyt mitään väärää tai rikosta.

Missä tässä on yhdevertaisuus? Eikös vainoaminen ole rikos?

• tussu

Niin tuubaa ettei tosikaan. Foliohattu päähän.

• beethooven

Mäkin voin muuttaa tosin vaan omiin firishommiin.

• Pemutsa

Aloittajan väite "2. siirrä kirjat muuttopaikkakunnalle työn alkamisen jälkeen "korvauksen saamisen ehtona ei pidä paikkansa.

Liikkuvuusavusta on maksettu vaikka kirjat pysyvät alkuperäisellä kotipaikkakunnalla.

• hattiwattimh

Olen samaa mieltä edeltäjien kanssa. Ihan paskaa noi avustukset. Meillä ei mennyt läpi, kun merkitsin, että joudun kävelemään parkkipaikalta 10-15 minuuttia töihin. Kuulemma hyväksytään vain osoitteesta osoitteeseen, eihän kukaan hitto vie parkkipaikalla töitä tee ????? Kyllähän työntekijä on vakuutettua työmatkan ajan, mitä jos kaadun ja loukkaan mennessäni töihin, kyllä silloin työntantaja hakee vakuustusyhtiöstä korvausta maksettuun palkkaan. Annetaan vai kuva, että autetaan, mutta sitten ei kuitenkaan hyväksytä. Ihan pelaamista päättäjen taholta.!!!!!!!!

• Hyväkuitenkin

Vielä tuohon määrään. Jos esim. On myönnetty 60pvä niin et saa korvausta 60 päivältä.
        Esim mulla 60pvä ja maksettiin 43 pvä.

• Helmi-67

päitkätöitä ei kannata tehdä yli kahta viikkoa pidempää ennenkuin otat kokoaikaisen työn vastaan yli kolme tuntia kestävältä työmatkalta.Työttömyys turvaa täytyy olla nauttinut vaikka päivä ennen kun työn alkua.Minun tapaus:kesäkuu työtön ,heinäkuu 3vkoa määräaikainen siitä suoraan kokoaikaiseen työhön -liikkuvuusavustus jäi saamatta.Nyt muutan työn perässä mitähän YTK siihen sanoo...

• Raksamies43---

Mun piti muutta turkuun olisin saanut töitä sieltä mutta en saanut mitään muuttoavustusta. Olen ollut ennenkin turussa töissä kun asuin siellä kolme vuotta. Turussa olisi paljon rakennusalan töitä mutta ei ole rahaa lähteä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      86
      6338
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3160
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1716
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe