Liian suuret erot seksihaluissa-miten tästä?

mietteliäsvaimo

Onko kukaan lopettanut pitkää liittoa vain siitä syystä että erot seksihaluissa ovat muuttuneet liian suuriksi?

Olen n. 40-vuotias naimisissa oleva nainen ja ongelmana parisuhteessani on liian suuret erot seksihaluissa. Minä haluaisi viikottain huomattavasti enemmän kuin mieheni. Hän ei niinkään viitsi siihen panostaa, koska kiinostusta ei kuulemma vain ole enempää.

Olemme molemmat erittäin terveitä, liikuntaa harrastavia, itsestämme huoltaan pitäviä, ei stressiä (mitä nyt joskus joku viikko elämässä saattaa olla stressaava) ja muutenkin parisuhde toimii muilla tavoin erittäin hyvin, jos ei jopa liiankin hyvin. Eli tulemme toistemme kanssa toimeen erittäin hyvin (15 vuotta yhteiseloa). Mieheni on näistä asioista täysin samaa mieltä ja hän pitää minua todella viehättävänä ja seksikkäänä edelleen.

Seksi on erittäin hyvää silloin kun sitä on. Minä vaan toivoisin enemmän oma-alotteisuutta, aktiivisuutta ja innokkuutta mieheltäni aiheeseen kun itse olen hyvinkin aloitteellinen (teen pääasiassa kaikki aloitteet vaikka saan kieltäytymisiä häneltä lähes koko ajan ja otan ne tyynesti vastaan), innokas ja aktiivinen ja josta mies sanoo kyllä nauttivansa todella paljon kun harrastamme seksiä.

Tilanne alkaa olla itselleni melko raskas ja puuduttava sillä tilanne on jatkunut näin jo yli kaksi vuotta eikä muutosta taida olla tulossa. Olemme keskustelleet asiasta todella paljon ja tulleet tulokseen, että halumme ovat vain muuttuneet vuosien saatossa täysin eri tasoille. Rakastan miestäni ja meillä on yhteisiä lapsia. Eroa olen miettinyt paljon ja keskusteltu siitäkin. Tuntuu vain niin hullulta ja vaikea uskoa todeksi etteikö tätä tilannetta voi todella korjata mikään ja minun täytyisi lopettaa muuten todella hyvin toimiva liitto tämän seksiasian vuoksi. Mieheni ei halua eroa koska hänelle kaikki on täydellistä, mitä nyt tietää että vaimo tosiaan haluaisi huomattavasti enemmän seksiä ja erotiikkaa.

Onko muita vastaavassa tilanteessa olleita tai olevia, miten olette toimineet?

62

1375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etdhdyun

      Tämä on kyllä varmaan järkyttävän huono vastaus, mutta expuolisoni kanssa sain tyydytyksen lähes 95'%. Olimme siis oppineet ottamaan tyydytyksemme, kun olimme alkaneet olemaan niin nuorina. Pettäessäni sain noin 45 pros orgasmin, mutta olin kiihottunut 110 pros. Olen nyt vapaa. Miesystävälläni on 200 pros fyysisesti mahtava vehje. MUTTA, minä en välitä siitä, eikä hän välitä siitä. Voit ihan vapaasti unelmoida tietäsi, kuten kaikki meistä. Älä kuitenkaan kuvittele tyhmää ratkaisua.

      • eihallux

        Siis tahdon vain sanoa, et en ole onnellinen näin, vaikk saisin panna ihan kaikkea mitä tahdon. Olen ihan helvetin surullinen kaikesta menettämästäni. Jos olet erilllainen,niin ei ongelmia tältä satalta.


      • mietteliäsvaimo

        Kiitos vastauksesta etdhdyun

        Minä saan tyydytyksen mieheni kanssa 100% varmuudella silloin kun sitä harrastamme. Asia jota kaipaan lisäksi on todella se, että hän olisi oma-alotteisesti kiinnostuneempi seksistä ja voisimme keskustella siitä enemmän ja jakaa sitä asiaa syvemmin yhdessä, ei vain pelkästään seksiä harrastamalla vaan myös keskustelun tasolla ym. ja tätä kautta tuoda uusia juttuja seksiin kuin myös syvyyttä. Miehelleni taas riittää pelkkä akti silloin kun hänellä haluttaa ja se siitä. Nykyään yrittää kyllä silloin tällöin suostua seksiin vaikkei olisikaan niin kiinnostunut eli vähän jotain joustoa onnekseni tapahtuu.


      • lhjiuy
        mietteliäsvaimo kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta etdhdyun

        Minä saan tyydytyksen mieheni kanssa 100% varmuudella silloin kun sitä harrastamme. Asia jota kaipaan lisäksi on todella se, että hän olisi oma-alotteisesti kiinnostuneempi seksistä ja voisimme keskustella siitä enemmän ja jakaa sitä asiaa syvemmin yhdessä, ei vain pelkästään seksiä harrastamalla vaan myös keskustelun tasolla ym. ja tätä kautta tuoda uusia juttuja seksiin kuin myös syvyyttä. Miehelleni taas riittää pelkkä akti silloin kun hänellä haluttaa ja se siitä. Nykyään yrittää kyllä silloin tällöin suostua seksiin vaikkei olisikaan niin kiinnostunut eli vähän jotain joustoa onnekseni tapahtuu.

        Olisiko tämä hyvä neuvo, olkaa jonkin aikaa selipaatissa. Älkää koskeko toisiinne. Tiedän tunteesi, meillä tepsi tämä.


      • 356855778
        lhjiuy kirjoitti:

        Olisiko tämä hyvä neuvo, olkaa jonkin aikaa selipaatissa. Älkää koskeko toisiinne. Tiedän tunteesi, meillä tepsi tämä.

        Ei olla koskettu tai edes katsottu toisiimme 15 vuoteen.

        Miksi vielä yhdessä? En usko että seksiä olisi eronneenakaan.

        Miksi vielä elän? Lapset tarvitsevat rahaa.


    • itsekkyys-puhumattomuus

      Tutulta kuulostaa. Itselläni meni ohi tuo vaihe, mutta kun se elämässä on, niin tulen palava mielentila.
      Ihan ensiksi teidän tulee puhua se, että jos kumman tahansa tekee mieli seksiä niin toinen ei voi siitä kieltäytyä, koska se loukkaa sisältä ihmistä tosi paljon.
      Jos siitä kieltäytyy, se tarkoittaa, että kieltäytyy itse asiassa koko parisuhteesta.
      Avioliitossa on tarkoitus jakaa yhdessä toistenne keho ja elämänne.
      Jos se ei onnistu, niin avioliiton ehdot eivät täyty.
      Juuri tämä asia on syytä saada käsiteltyä = puhuttua täysin selväksi.
      Niin kauan kun seksi on normaalia niin ok.
      Sairaita tai perverssi juttuja ei toisen tietenkään tarvitse hyväksyä.
      Siinäkin pidätte toinen toistenne puolta, että asiat pysyy oikealla tiellä.

      Tuo on ainoa tie selvitä asioista ilman eroa.
      Toivon, että selvitätte asian ja hyväksytte (jopa uudestaan) liittonne sisällön. Se on rakkautta, rakastamista ja toisen onnellisuuden pitämistä.

    • Lemmen-käinen

      Kysyin muijalta, saanko nuolla pillua? Et saa , et oo pessyt hampaas......siihen se jäi :(

    • liittoutunut

      En ole lopettanut enkä edes harkinnut sitä vaikka halumme ovat vuosikausia olleet eriparisia.
      Iältäni olen lähempänä seitsemää kymmentä ja hormoonien käytön jouduin lopettamaan jo yli kymmenen vuotta sitten.
      Minä nautin läheisyydestä, hyväilyistä, hellittelystä ja kaikesta yhdessäolosta mutta pelkästään se ei riitä miehelleni. Hän ei vaadi mitään mutta ilman vaatimista tai ilman ehdotuksiakin ymmärrän mieheni tarpeet.
      Minusta pienet ponnistelut pari kertaa viikossa ei ole kohtuutonta tyytyväisen olotilan ylläpitämiseksi.
      Jos mieheni ei olisi näin hienotunteinen niin aikaisemmin olisin saattanut harkita eroa mutta en enää enkä nykyisessä tilanteessa tunne siihen tarvetta.

    • Toimiimolemmilla

      Sopikaa että mies tyydyttää sinut jos itsellä ei ole haluja. Uskoisin sen heräävän kyllä kun antaa sulle nautinnon. Monesti mies tarvitsee hiukan ohjausta seksin suhteen. Myös meillä samoin että olen seksuaalisesti virkeämpi kuin mies. Mutta jos sanon että mieli tekee tyydyttää se minut aina ja lopulta itsekin saa vaikka kuinka ensin sanoisi ettei ole haluja. Tykkää kovasti kun saa minut kiemurtelemaan ja nauttimaan hyväilyistä ym. Ja huom! Ei se määrä vaan laatu joka on tärkein seksissä.

      • seksiälisää

        Suurkiitos tästä ideasta! Tätä aion kokeilla. Meillä minä olen myös se aktiivisempi osapuoli ja seksi on mieheni kanssa ihanaa silloin ku sitä on, mut siis liian harvoin.


    • EroHaluttomuudenVuoksi

      Minun avioliittoni päättyi miehen vuosia kestäneeseen haluttomuuteen ja siitä seuranneisiin tunteisiin. Miehellä seisoi eikä se ollut ongelma, mutta hän ei vain halunnut fyysisyyttä.

      Mitä enemmän mies kieltäytyi, sitä enemmän minä halusin. Kumpikin toivoi tilanteen ratkeavan ajan kanssa. Miä toivoin, eetä mies alkaa haluta ja mies toivoi että minä lopetan haluamasta,. Haimme myös apua, mutta tuloksetta.

      Arvostus ja kunnioitus toista kohtaan rapistui toistuvien pettymyksen tunteiden myötä. Tyytymättömyys ja alakulo valtasivat mielen. Hymy katosi kasvoilta.

      Lopulta erosimme. Ero oli raastava, mutta helpottava. Eron myötä mies olisikin halunnut minua kovin, mutta se oli vain teatteria. Suoritettu seksi ei korvaa aitoa halua.

      • 50elämääjäljelläpaljon

        Samaa kokenut myös minä. Pitkässä liitossa oli upeaa seksiä ja intohimoa. Sitten mies vain lopetti. Ei halunnut yhtään, ei mitään. Lääkäriin meno oli niin vastenmielistä, että melkein hirteen menoa pahempaa. Yritin muutamia kertoja kannustaa ja vertailun vuoksi kerroin siitä kuinka paljon naiset alapään esittelevät tuntemattomille ja puhuvat intiimejä asioitaan. Mutta turhaan.
        Liittomme päättyi. Koin todella loukkaavana sen, että minun olisi vain pitänyt alistua siihen, että nyt ollaan vain ystävyysaviossa. Toki muitakin syitä oli, mutta tämä oli suurin syy.


      • EroHaluttomuudenVuoksi

        Omalla kohdalla suhteessa ei sitä intohimoa ollut alunperinkään. Alussa mies kyllä esitti innostuvaa ja osallistui seksiin, mutta jälkikäteen miettien hän enemmänkin suoritti sitä, mutta ei kuitenkaan näyttänyt mitenkään olevan innoissaan.

        Uskoin aluksi miehen "työstressiin" ym. Enkä halunut missään tapauksessa painostaa. Yli 10 vuotta odotin muutosta, mutta kai minä jo vuosia aiemmin tajusin ettei mikään tule muuttumaan ja että alun seksi oli vain miehen puolelta sitä että "näin kuuluu tehdä". Sinänsä surullista, että hän joutui peittelemään seksuaalista innottomuuttaan. Eihän miesten haluttomuudesta ole puhuttu kuin vasta viime vuosina. Siihen saakka se on ollut tabu ja tuntuu osin vieläkin olevan asia, josta vaietaan. Vaikeneminen ei ole palvelus, koska jos asiasta ei puhuta, haluton voi kokea olevansa jotenkin viallinen, vaikka esim. Aseksuaalisuus ei ole vika, se on ominaisuus.

        On kuitenkin selvää ettei heteron ja aseksuaalin suhde ole tyydyttävä. Samoin kuin heteron ja homoseksuaalin välinen liitto jää vajaaksi.


    • Mietinvainettä

      Mikä on miehesi kanta, jos hankit vakipanon? Se voisi pelastaa liittonne.

    • näinkinvoihoitaa

      Todella tyhmää erota jos kuitenkin hommat toimii noinkin hyvin, vaimoni ei ole enää lainkaan seksistä kiinnostunut, olen ottanut asian esiin jo monesti mutta tuloksetta. Erokaan ei tosin kannata kohdallani joten olen pettänyt. Arvostelijoita tietty piisaa mutta eiväthän he elämääni elä vaan minä.

    • mietteliäsvaimo

      Kiitos ajatuksistanne!
      Hyviä ideoita tullut kuten esim. että mies voisi nyt ainakin tyydyttää minut, jos ei itse halua. Ja jossain määrin kyllä olen myös sitä mieltä että seksiä pitää harrastaa aina kun toinen haluaa tai pyrkimys pitäisi olla tämä.

      Toisen kumppanin hommaamminen on kyllä käynyt mielessä kun on itselle aika tuskaista koettaa vain aina ymmärtää vuodesta toiseen.

      Lasten vuoksi itsekin ajattelen ettei kyllä kannata erota vaikka tiedän että ottajia kyllä olisi (mutta myös miehelläni) ja voisin löytää hyvinkin jonkun toisen hyvän ehdokkaan ja jonka kanssa ehkä seksielämä sopisi paremmin yhteen.

      Noh, katsotaan mitäs se ukkokulta meinaa :)

      • EroHaluttomuudenVuoksi

        Hienoa, jos miehesi suostuu tuohon. Meilläkin yhtenä ratkaisuvaihtoehtona oli, että mies antaisi kuitenkin huomiota ja hellyyttä, vaikka ei itse haluaisi seksiä. No, ei tullut kosketusta, ei tyydytystä, ei mitään. Toivottavasti teillä mies haluaa huomioida sinua. Kerro, jos onnistuu.

        Toivon teille kaikkea hyvää.


    • Miesneljäyks

      Niin, me olemme erilaisia tuossakin suhteessa. Itsestäni voin sanoa sen, että jatkuvasti vonkaava vaimo hävittää seksihalut. Haluan itse olle aloitteellinen ja se aktiivisempi osapuoli. Ja näin meillä on ja molemmat olemme tyytyväisiä.

      • 7368

        Erilaisia? Niin olemme. Meillä vaimo ei vonkaa vaan käy asiaan silloin kun huvittaa tai katsoo aiheelliseksi. Sopimuskysymys.


      • mekkk

        Miehenä ei minua ole koskaan haitannut naisten tekemät aloitteet vaan haluan että nainenkin tekee niitä aloittetita seksiin eikä vain mies. Jos mie kieltäytyy riittävän monta kertaan niin nainenhan menee vieraisiin tai kohta on entinen mies ja panomieshän sektailee aina kun nainen ehdottaa.


      • 7368
        mekkk kirjoitti:

        Miehenä ei minua ole koskaan haitannut naisten tekemät aloitteet vaan haluan että nainenkin tekee niitä aloittetita seksiin eikä vain mies. Jos mie kieltäytyy riittävän monta kertaan niin nainenhan menee vieraisiin tai kohta on entinen mies ja panomieshän sektailee aina kun nainen ehdottaa.

        Luonnon sanelemaa roolijakoa. Vaimoni täyttää huomenna 69 vuotta ja ainakin minusta on ymmärrettävää, että hänen aktiivisuutensa on minun vastaavaa vähäisempää.
        En ole mikään panomies mutta tähän mennessä ei ole tullut yhtään "hutia" mutta sekin on vaimoni ansiota ja vaihtoehtona nyrkkikyllikille.


      • Pihtarinexä

        Heh, noin minunkin ex puolustautui. Jatkuva vonkaamiseni oli haaste. Opin kyllä etten ollut aloitteellinen kuin 3 kk:n välein. Sekin oli liikaa. Mies innostui sitten omaan aloitteseensa n. kerran vuodessa ja sitten sekin tahti harveni. Ero tuli.


    • mikäonliiansuuriero

      Ei käynyt ilmi, että kuinka harvoin seksiä on. Mutta kun sitä on edes joskus ja on erittäin hyvää, niin tilanne ei minun mielestäni vaikuta kovin vaikealta. Hyvin todennäköisesti sinunkin halusi romahtavat vaihdevuosiin. Siihen asti voit hoidella itsesi silloin kun miestä ei huvita, myös seksileluja kannattaa kokeilla.

      Onko miehesi sinua vanhempi? Ikä yleensä vähentää haluja/ kykyjä myös miehellä. Hyvin harvoin pariskunnissa kumpikin haluaa koko suhteen ajan yhtä paljon ja samalla tavalla.

      • 8574639

        Olipas hyvä vastaus ja kysymys!

        Lisään vielä omasta puolestani sellaisen jutun, että monessa parisuhteessa seksiä pidetään rakkauden ja oman haluttavuuden mittana. Silloin tulee näitä kertojen ja halujen laskemisia, vaikka olisikin tyydyttävää seksielämää silloin kun sitä on, ja muuten kaikki hyvin. Itsetyydytystähän voisi jokainen harrastaa niin paljon kuin haluja löytyy.

        Herää siis lähinnä ajatus siitä, ettei kyse oikeastaan olekaan seksistä, vaan ongelma peittää muita asioita alleen, joista voisi olla hyvä keskustella vaikkapa terapiassa. Halujen epätasapaino on tosiaan niitä tavallisimpia asioita parisuhteessa, se tulee joka ainoassa parisuhteessa vastaan, joten hyvä tiedostaa mitä kaikkea se parille merkitsee. Eroaminen nyt ainakin kuulostaa hätiköidyltä, sillä siinä seuraavassa suhteessakaan halut tuskin täsmälleen yhtäläisesti osuvat kaikissa elämäntilanteissa kenenkään kanssa.


      • 7368
        8574639 kirjoitti:

        Olipas hyvä vastaus ja kysymys!

        Lisään vielä omasta puolestani sellaisen jutun, että monessa parisuhteessa seksiä pidetään rakkauden ja oman haluttavuuden mittana. Silloin tulee näitä kertojen ja halujen laskemisia, vaikka olisikin tyydyttävää seksielämää silloin kun sitä on, ja muuten kaikki hyvin. Itsetyydytystähän voisi jokainen harrastaa niin paljon kuin haluja löytyy.

        Herää siis lähinnä ajatus siitä, ettei kyse oikeastaan olekaan seksistä, vaan ongelma peittää muita asioita alleen, joista voisi olla hyvä keskustella vaikkapa terapiassa. Halujen epätasapaino on tosiaan niitä tavallisimpia asioita parisuhteessa, se tulee joka ainoassa parisuhteessa vastaan, joten hyvä tiedostaa mitä kaikkea se parille merkitsee. Eroaminen nyt ainakin kuulostaa hätiköidyltä, sillä siinä seuraavassa suhteessakaan halut tuskin täsmälleen yhtäläisesti osuvat kaikissa elämäntilanteissa kenenkään kanssa.

        "Muissa asioissa" olet asiassa! Kun "muut asiat" ovat kunnossa niin seksikin sujuu terveiden ihmisten kesken ikääntyneen kehon asettamissa rajoissa.


    • mekkk

      Miten se avioliitto voi muuten toimia jos seksi ei toimi ja miehen näjökulmasta rupeaa kaikki muukin tökkimään jos seksi tökkiin ja niin edelleen.

    • 7368

      On tämä nyt yhtä helvettiä!
      Lahden MM-kisat ajavat vaimon tärkeysjärjestyksessä minun viihdyttämiseni edelle.

    • Tang0

      Menkää miehesi kanssa harrastamaan Argentiinalaista tangoa, siinä on eroottinen ja kuuma lataus ja on tosi hauskaa. Jos tämä ei tepsi niin menkää yhdessä seksikauppaan tai valitkaa netistä hyvä dildo ja muita kivoja leluja. Sitten sovitte että mies hyväilee sinua niillä ja leikitte pikkutuhmia juttuja niin eiköhän miestä ala kiinnostaa. Tietty laitat tosi sexyt hepenet päälle. Toinen kiva idea on yhteinen hierontasessio. Virität lämpimän tunnelman makkariin, laitat tunnelmavalaistuksen, jotain miehen lempimusikkia tai muuten rentouttavaa ja sensuellia. Levität pyyhkeen sängyn päälle ja hierot miehesi alastonta vartaloa hyväntuoksuisella hieromaöljyllä jaloista ja kaikkialta niin, että hän rentoutuu. Sitten hänkin voisi hieroa sinua ja antaa kokovartalohieronnan ensin edestä sitten takaa ja sitten otatte esiin ne lelut mitä ostitte aikaisemmin...

      • lämmittää

        Tuohan kuulostaa hyvältä ajatukselta, kenelle sitten lieneekään.


    • kärsisitten

      no kettu kun alan illalla hieromaan naista niin nukahataahan se eikä sen jälkeisestä aktista ole tietoakaan. näin useimmiten. ja päivällähän ei ole aikaa moiseen tunnin koitokseen KOSKAAN.

    • voisinerotakin

      En lopettanut mutta sain elämääni samassa tilanteessa olevan miehen. Meillä seksihalut kohtaa, kummankaan kotona ei. Toki jos tästä järjestelystä jään kiinni, eroan. Mutta olin niin kauan ilman läheisyyttä, että olin kuin kuollut, sellaiseen en ala enää. Miehellä vaihdevuodet ja potenssin heikentyminen, huono kunto eikä halua tehdä asialle mitään. Tarjoutui joskus pitämään minua hyvänä, mutta se tuntui jotenkin teennäiseltä ja toispuoleiselta, kun yhtälössä ainoa halukas olin minä. Ensin loppui muu hellyys ja läheisyys, samalla väheni seksi, kunnes sitä ei ollut ollenkaan.

      • mikäonliiansuuriero

        Sulla on ihan eri tilanne kuin aloittajalla. Aloittaja saa varmaan kerran viikossa ja haluaisi saada joka päivä. Sitten jos se löytää sellaisen miehen, niin se mies pettää tai on täysi pösilö tai jotain muuta vikaa. Ja on täysin mahdollista, että aloittaja itsekin haluaa yli viisikymppisenä sen kerran viikossa, nämä asiat muuttuvat.


    • trolliavaruus

      En ymmärrä, miten kukaan voisi lopettaa liiton VAIN tuosta syystä. Sehän tarkoittaisi, että seksin saaminen tarpeeksi usein on kaikkein tärkein asia elämässä, jopa tärkeämpi kuin puoliso. Ja jos niin on, silloinhan rakastat seksiä enemmän kuin miestäsi, jolloin syynä eroon ei olekaan pelkkä seksin puute vaan rakkauden puute. Mutta jos lopetat suhteen, niin mistä tiedät että löydät itsellesi uuden kumppanin, joka haluaa seksiä yhtä paljon kuin sinä?

      • 85758756

        Seksi kuuluu elämän isoihin asioihin siinä missä esim. lapset. Jos isot asiat eivät ole kunnossa, rakkaus ei ole riittävä syy parisuhteeseen.


      • Avioseksiä

        En usko, että kukaan alkaa pohtimaan avioliittonsa päättämistä, jos kerran tai kaksi toinen kieltäytyy. Aloittaja on ollut tyytymätön kaksi vuotta. Se on pitkä aika.

        Asian vakavuutta ja kokonaismerkitystä ei voi todennäköisesti täysin ymmärtää ellei ole kokenut samaa. Jos kokee jatkuvaa tyytymättömyyttä seksissä, niin niistä vähistäkään kerroista ei lopulta enää nauti, kun suree jo valmiiksi sitä, että nyt on otettava kaikki irti koska ei tiedä koska seuraavaksi saa kokea kosketusta.

        Kyllä toistuva ja pitkäkestoinen tyytymättömyys seksiin vaikuttaa lopulta tunteisiin toista kohtaan. Tietysti molemmat voivat olla haluttomia ja silloin tällaista ongelmaa ei ole, mutta jos halut on eriparia, niin ongelmia on edessä eikä sille voi mitään.


      • hontaaja
        85758756 kirjoitti:

        Seksi kuuluu elämän isoihin asioihin siinä missä esim. lapset. Jos isot asiat eivät ole kunnossa, rakkaus ei ole riittävä syy parisuhteeseen.

        Rakkaus on elämän isoin asia ja jos se ei ole riittävä syy parisuhteeseen, niin ei sitten mikään. Miksi seksi kuuluisi elämän isoihin asioihin, kun siitä saatava nautinto on parhaimmillaankin niin rajallista?


      • rakkaudenmerkitys

        Hyvin ajateltu.


      • 85758756
        hontaaja kirjoitti:

        Rakkaus on elämän isoin asia ja jos se ei ole riittävä syy parisuhteeseen, niin ei sitten mikään. Miksi seksi kuuluisi elämän isoihin asioihin, kun siitä saatava nautinto on parhaimmillaankin niin rajallista?

        Rakkauden lisäksi pitää sopia yhteen. Se, että rakastaa toista, ei automaattisesti tarkoita, että pitäisi olla yhdessä. Moni ihminen eroaa rakastamastaan ihmisestä.

        Seksi taas on suurimmalle osalla miehistä ja suurelle osalle naisista asia, jota ilman elämä maistuu puulta. Rakkaus ei sen puutetta lievitä.

        Vastaavasti lapset ovat suurimmalle osalle naisista ja suurelle osalla miehistä asia, jota ilman elämä valuu hiekkaan. Lapsettomuus on pätevä syy erota, vaikka puolisot rakastaisivat toisiaan.


      • erkki-nimimerkk

        Rakkaus ja yhteensopivuus kulkevat käsi kädessä. Jos ei sovita yhteen, ei rakkauskaan yleensä ole kovin syvää/aitoa.
        En harkitsisi edes seurustelua saati avioliittoa sellaisen ihmisen kanssa, joka ei olisi minulle tärkeämpi kuin seksi tai lasten hankkiminen. Ei sitä lasten hankkimisen takia mennä yhteen, eihän etukäteen voi edes tietää pystyykö niitä saamaan.


      • plääj
        85758756 kirjoitti:

        Rakkauden lisäksi pitää sopia yhteen. Se, että rakastaa toista, ei automaattisesti tarkoita, että pitäisi olla yhdessä. Moni ihminen eroaa rakastamastaan ihmisestä.

        Seksi taas on suurimmalle osalla miehistä ja suurelle osalle naisista asia, jota ilman elämä maistuu puulta. Rakkaus ei sen puutetta lievitä.

        Vastaavasti lapset ovat suurimmalle osalle naisista ja suurelle osalla miehistä asia, jota ilman elämä valuu hiekkaan. Lapsettomuus on pätevä syy erota, vaikka puolisot rakastaisivat toisiaan.

        Joo, kannattaa erota rakastamastaan puolisosta jos ei saa seksiä. Eron jälkeen ex-puoliso antaa joka päivä monta kertaa päivässä.


    • vaimovaimo_

      Eipä tuli mieleenkään jättää miestäni, vaikka tämä haluaa seksiä vain kerran vuodessa. Rakkaus ei pakota toista tekemään vastentahtoisesti mitään. Minä en voi pakottaa miestäni syömään esimerkiksi maksalaatikkoa kaksi kertaa viikossa, enkä halua pakottaa häntä myöskään seksiin ilman omaa haluaan. Avioliitossa ja perheessä on paljon muitakin tärkeämpiä osa-alueita, jotka kannattelevat liittoa.

      • TotuusSattuu

        "Avioliitossa ja perheessä on paljon muitakin tärkeämpiä osa-alueita, jotka kannattelevat liittoa."

        Mutta entäpä jos jokin sinulle hyvin tärkeä osa-alue äkkiä puuttuisikin koska puolisosi päättäisi että ei enää halua sitä? Jos liitostasi katoaisi vaikka kaikki läheisyys tai vaikkapa kaikki keskustelu? Voisitko silti olla onnellinen ja vain todeta että et voi pakottaa toista mihinkään?
        On helppo vähätellä toisten tarpeita jotka eivät itselle ole niin suuria, esim. seksiä jos se itselle ei ole niin iso asia. Tokikaan ketään ei voi mihinkään pakottaa, eikä saakkaan. Tästä ei vain siltikään seuraa että vaikkapa seksin loppumisella yksipuolisellä päätöksellä ei seuraisi ongelmia parisuhteella tai että siitä ei saisi seurata ongelmia. Niin nyt vain monissa suhteissa on ja sen haluttoman on ne ongelmat hyväksyttävä ihan kuten sen toisen on hyväksyttävä se että seksi loppuu. Ja joillakin voi sen takia loppua koko parisuhde ja sekin on vain hyväksyttävä.


      • 8398453984
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Avioliitossa ja perheessä on paljon muitakin tärkeämpiä osa-alueita, jotka kannattelevat liittoa."

        Mutta entäpä jos jokin sinulle hyvin tärkeä osa-alue äkkiä puuttuisikin koska puolisosi päättäisi että ei enää halua sitä? Jos liitostasi katoaisi vaikka kaikki läheisyys tai vaikkapa kaikki keskustelu? Voisitko silti olla onnellinen ja vain todeta että et voi pakottaa toista mihinkään?
        On helppo vähätellä toisten tarpeita jotka eivät itselle ole niin suuria, esim. seksiä jos se itselle ei ole niin iso asia. Tokikaan ketään ei voi mihinkään pakottaa, eikä saakkaan. Tästä ei vain siltikään seuraa että vaikkapa seksin loppumisella yksipuolisellä päätöksellä ei seuraisi ongelmia parisuhteella tai että siitä ei saisi seurata ongelmia. Niin nyt vain monissa suhteissa on ja sen haluttoman on ne ongelmat hyväksyttävä ihan kuten sen toisen on hyväksyttävä se että seksi loppuu. Ja joillakin voi sen takia loppua koko parisuhde ja sekin on vain hyväksyttävä.

        Asiat toimii jos on toimiakseen. Jos ei toimi, niin sitten erotaan, paitsi jos on yhteisiä, alaikäisiä lapsia.


      • TotuusSattuu
        8398453984 kirjoitti:

        Asiat toimii jos on toimiakseen. Jos ei toimi, niin sitten erotaan, paitsi jos on yhteisiä, alaikäisiä lapsia.

        "Asiat toimii jos on toimiakseen. Jos ei toimi, niin sitten erotaan, paitsi jos on yhteisiä, alaikäisiä lapsia.

        Tavoite kai kuitenkin pitäisi olla se että suhde toimisi, oli lapsia tai ei? Joten ehkä kannattaisi miettiä parikin kertaa jos aikoo yksipuolisella päätöksellä lopettaa suhteessa asian joka on toiselle siinä suhteessa hyvin tärkeää?
        Toki voi kärvistellä yhdessä vuosia lasten takia mutta paljon mukavampi jos voisi olla kohtuullisen tyytyväisenä yhdessä. Ehkä jopa lasten aikuistuttuakin...


      • SeksiVSmaksalaatikko

        Seksuaalisuus ja seksi on pari-/rakkaussuhteen vuorovaikutusta. Se taas syökö toinen maksalaatikkoa vai ei, on ihan ao. Henkilön ja hänen vatsalaukkunsa asia. Ei liity mitenkään parisuhderakkauteen. Olipa älytön vertaus.

        Jos itse ei tykkää ja riittää se kerta vuodessa miehen kanssa, niin osoittaa kyllä suurta tyhmyyttä, jos kuvittelee että kaikki muutkin in sitten tyytyväisiä (tai tulisi olla) kerran vuodessa tapahtuvaan aktiin.


      • 783598894
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Asiat toimii jos on toimiakseen. Jos ei toimi, niin sitten erotaan, paitsi jos on yhteisiä, alaikäisiä lapsia.

        Tavoite kai kuitenkin pitäisi olla se että suhde toimisi, oli lapsia tai ei? Joten ehkä kannattaisi miettiä parikin kertaa jos aikoo yksipuolisella päätöksellä lopettaa suhteessa asian joka on toiselle siinä suhteessa hyvin tärkeää?
        Toki voi kärvistellä yhdessä vuosia lasten takia mutta paljon mukavampi jos voisi olla kohtuullisen tyytyväisenä yhdessä. Ehkä jopa lasten aikuistuttuakin...

        Ei haluttomuus ole tyhmyyttä eikä vastentahtoinen seksi tyydytä ketään. Kyse ei siis ole yksipuolisesta päätöksestä, koska kyse ei ole päätöksestä ensinkään. Kyse on seksin loppumisesta ilman kenenkään syytä.


      • TotuusSattuu
        783598894 kirjoitti:

        Ei haluttomuus ole tyhmyyttä eikä vastentahtoinen seksi tyydytä ketään. Kyse ei siis ole yksipuolisesta päätöksestä, koska kyse ei ole päätöksestä ensinkään. Kyse on seksin loppumisesta ilman kenenkään syytä.

        "Ei haluttomuus ole tyhmyyttä eikä vastentahtoinen seksi tyydytä ketään. Kyse ei siis ole yksipuolisesta päätöksestä, koska kyse ei ole päätöksestä ensinkään. Kyse on seksin loppumisesta ilman kenenkään syytä."

        Tästä ei kuitenkaan seuraa että asialle ei voisi tehdä mitään tai että sille ei pitäisi tehdä mitään. Jos pariskunta ei esim. enää koskaan keskustele keskenään tai kosketa toista koskaan hellästi, se kyllä tunnustetaan ongelmaksi jolle pitää tehdä jotain vaikka kuinka näiden loppuminen ei olisi kenenkään tietoinen päätös tai sille ei omasta mielestään voisi mitään.
        Jostain kumman syystä seksistä tehdään aina jokin täysin muun elämän ulkopuolella oleva mystinen voima jolle ei kukaan voi koskaan mitään, se vain tulee tai menee. Jos seksi katoaa, asialle tosiaankin voi tehdä jotain. Siksi meillä on ihan koulutettuja seksuaalitrapeutteja joiden ammatti on auttaa ihmisiä löytämään jälleen seksuaalisuutensa ja tavat koskettaa ja tulla kosketetuksi.


    • Piilohomonvaimoko

      Lähes kolmekymmentä vuotta yhdessä (mies 50v ja minä 45v) Viime vuonna seksiä 9 kertaa. Liian vähän mulle, jo viisi vuotta jatkunut tätä hiljaiseloa. :( Tän vuoden puolella saldo; 3 kertaa; nopeita 1-5min yhdyntöjä. Miehen halut ovat kadonneet ja minun lisääntyneet. Mies suuttui eilen kun sanoin että haluaisin seksiä joka päivä. Mies ''kerjää'' silloin tällöin peppuseksiä ja puhuu aina'' voi kun saisi persettä''....ollaan kokeiltu ja en tykkää, mies tykkää ihan hulluna peppuseksistä, ja välillä puhuu ettei todellakaan kiinnosta persepanot??!!. Pari vuotta sitten hän jäi kiinni tekstiviestittelystä jonkun toisen kanssa, ja ilmeni että se toinen oli nuori mies?! Väitti ettei tiennyt, luuli muka että oli viestitellyt 40-v naisen kanssa,'' tavanneet'' täällä suomi24 ja sen tyypin nikki oli muka joku ''Sir nainen'' ??? Kyllästyttää koko tilannne, en tiedä mitä tehdä, aina kun yritän puhua asiasta, hän suuttuu ja alkaa huutamaan, ja kääntää minun syyksi kaiken, hän ei pysty puhumaan asiallisesti. Onko hän piilohomo? Miten etenisin asian kanssa, että saisin selvyyden. (Minulla on sen tekstiviesti kaverin numero.)

      • TotuusSattuu

        Eiköhän miehesi ole bi-seksuaali kuten hyvin moni meistä on enemmän tai vähemmän. Avioseksi on väljähtänyt syystä tai toisesta (kuten valitetttavan usein käy) ja nyt miestäsi kiihottaa ajatus jostain ihan muusta ja ehkä vähän "kielletystä" jota hän ei ole koskaan saanut kokeilla vaikka olisi ehkä salaa halunnutkin. Monilla miehillä tämä viidenkympin kriisi eskaloituu sivusuhteeseen naisen kanssa, miehelläsi ehkäpä haikailuna miehen perään.
        Jos miehesi ei asiasta suostu puhumaan niin et sinä asiasta selvyyttä varmaankaan saa. Mutta ehkäpä joku pariterapia voisi olla teille hyväksi. Tai jos et saa mistäsi tulemaan mukaan niin mene yksin purkamaan tuntojasi.


    • Päivitystesti

      Päivitystesti

    • Kertaminä

      Joo. No, onhan seksi melko tärkeää avioliitossa, mutta miksi ihmeessä siitä pitää tehdä toiselle velvoite? Onhan se nyt ihan hirveää, jos ei seksi aina maistu, että toinen vaan jankuttaa , että sinun on nyt tyydytettävä minut koska minä haluan. Miksi? Miksi joku haluaa toisen tekevän sellaista, mitä hän ei halua?
      Kenenkään velvollisuus ei ole tyydyttää toista.
      Ymmärtäisin, jos ihminen olisi kirjaimellisesti kädetön eikä voisi itse tyydyttää itseään, että silloin voisi pyytää apua toiselta. Mutta että terve ihminen ei kestä sitä jos ei saa seksiä toiselta aina kun haluaa? Senkin ymmärrän, ettei ole ok, jos seksiä ei ole liitossa ollenkaan, mutta että terveet ihmiset vinkuu kun ei saa tarpeeksi usein. Opetelkaa nyt hitto vie tyydyttämään itse itsenne, nauttikaa muusta kumppanin antamasta huomiosta ja unohtakaa tuollaiset vaateet. Parisuhteessa on niin paljon muutakin hyvää, kuin vain seksi, se kannattaa löytää. Ja muistakaa aina, varsinkin te, joilla muilla
      kuin seksin alueilla parisuhde toimii hyvin, että ihan kaikkea ei voi saada eikä pidäkään. Oppikaa hyväksymään toisenne erilaisuus ja arvostakaa sitä. Älkää asettako toisen hartioille turhaa taakkaa sellaisesta, jonka te käsillänne voitte itse hoitaa.

      • 389069942

        "Parisuhteessa on niin paljon muutakin hyvää, kuin vain seksi"

        Enpä voi allekirjoittaa tuota. Ellei sitten laske sitä, että parisuhde on käytännöllinen tapa hoitaa lapsia.

        Seksi on se suuri plussa, joka parhaimmillaan juuri ja juuri kuittaa parisuhteen lukuisat miinukset.

        "ihan kaikkea ei voi saada"

        Muistuttelen itseäni siitä, että lapsilla ei ole vakavia tauteja eikä vammoja.

        "Älkää asettako toisen hartioille turhaa taakkaa sellaisesta, jonka te käsillänne voitte itse hoitaa."

        Perheelliselle käsipelikään ei ole aivan yksinkertaista, kun siihen on vaikea löytää tilaisuutta. Mutta samaa mieltä, että seksin kinuamisessa ei ole mieltä.


      • TotuusSattuu

        "Opetelkaa nyt hitto vie tyydyttämään itse itsenne, nauttikaa muusta kumppanin antamasta huomiosta ja unohtakaa tuollaiset vaateet. "

        Eli kaikille niille naisille jotka valittavat että mies ei puhu suhteessa riittävästi, neuvona olkoon että puhu vain itseksesi ja nauti niistä suhteen muista puolista?
        Vai oliko jälleen niin että seksi oli se ainoa tarve jota kumppanin ei tarvitse liitossa täyttää vaikka toinen kuinka tarvitsisi mutta kaikki muut tarpeet, esim. tarve puhua ja saada hellyyttä, sitten pitää täyttä eikä niitä saa vaatia toteuttamaan itsekseen.

        "Älkää asettako toisen hartioille turhaa taakkaa sellaisesta, jonka te käsillänne voitte itse hoitaa."

        Kun ensin kerrot miten voin saada omin käsin toisen ihmisen kosketusta?


      • 982409535
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Opetelkaa nyt hitto vie tyydyttämään itse itsenne, nauttikaa muusta kumppanin antamasta huomiosta ja unohtakaa tuollaiset vaateet. "

        Eli kaikille niille naisille jotka valittavat että mies ei puhu suhteessa riittävästi, neuvona olkoon että puhu vain itseksesi ja nauti niistä suhteen muista puolista?
        Vai oliko jälleen niin että seksi oli se ainoa tarve jota kumppanin ei tarvitse liitossa täyttää vaikka toinen kuinka tarvitsisi mutta kaikki muut tarpeet, esim. tarve puhua ja saada hellyyttä, sitten pitää täyttä eikä niitä saa vaatia toteuttamaan itsekseen.

        "Älkää asettako toisen hartioille turhaa taakkaa sellaisesta, jonka te käsillänne voitte itse hoitaa."

        Kun ensin kerrot miten voin saada omin käsin toisen ihmisen kosketusta?

        "Eli kaikille niille naisille jotka valittavat että mies ei puhu suhteessa riittävästi, neuvona olkoon että puhu vain itseksesi ja nauti niistä suhteen muista puolista?"

        Ei sen parempaa neuvoa voikaan antaa. Mies on mikä on. Turhaa ja vahingollista sitä on painostaa puhumaan.

        "miten voin saada omin käsin toisen ihmisen kosketusta?"

        Elämässä ei saa kaikkea haluamaansa. Ihminen voi jäädä lapsettomaksi, yksinäiseksi, työttömäksi. Ihminen voi sairastua vakavasti tai vammautua. Seksittömyys on onnettomuus, jolle ei välttämättä voi mitään.


      • TotuusSattuu
        982409535 kirjoitti:

        "Eli kaikille niille naisille jotka valittavat että mies ei puhu suhteessa riittävästi, neuvona olkoon että puhu vain itseksesi ja nauti niistä suhteen muista puolista?"

        Ei sen parempaa neuvoa voikaan antaa. Mies on mikä on. Turhaa ja vahingollista sitä on painostaa puhumaan.

        "miten voin saada omin käsin toisen ihmisen kosketusta?"

        Elämässä ei saa kaikkea haluamaansa. Ihminen voi jäädä lapsettomaksi, yksinäiseksi, työttömäksi. Ihminen voi sairastua vakavasti tai vammautua. Seksittömyys on onnettomuus, jolle ei välttämättä voi mitään.

        "Ei sen parempaa neuvoa voikaan antaa. Mies on mikä on. Turhaa ja vahingollista sitä on painostaa puhumaan."

        Naiset vain yleensä tuon seurauksena eroavat tai hakevat parempaa juttuseuraa muualta. Mutta jos mies eroaa seksittömyyden takia tai hakee seksinsä muualta niin mies on silloin kuulemma vain alapäällään ajatteleva sika.

        "Elämässä ei saa kaikkea haluamaansa. Ihminen voi jäädä lapsettomaksi, yksinäiseksi, työttömäksi. Ihminen voi sairastua vakavasti tai vammautua. Seksittömyys on onnettomuus, jolle ei välttämättä voi mitään."

        Sitä mitä on oikeasti mahdoton saada ei voi luonnollisestikaan saada. Mutta jos saamattomuus on vain toisen viitsimisestä kiinni niin asia on hieman erilainen. Seksittömyys on valinta, myös haluttoman osalta. Varsinkin jos asialle ei ole valmis mitään tekemään eikä venymään minkäänlaiseen kompromissiin.


    • aamusarastaa

      Hei!Minulla oli samanlainen tilanne, vaimo ei suostunut, eli hänelle tuli sellainen aika, että ei huvittanut, minä aloin rukoilemaan eli käännyin Jumalan puoleen, ja ei mennyt kovin kauan kun taas suostui.Älä vain ota eroa seksin puutteen takia, koska saat kuitenkin joskus, se on parempi kuin ei koskaan saisi,Jos otat eron vähäisen seksin takia, ja sitten saat uuden miehen, hänellä voi olla seksiä, mutta on miehenä paljon huonompi kuin omasi, sillä perkele kiihottaa himojasi ja narraa:"Ota uusi mies sitten on kaikki hyvin"Älä mene hänen lankaan, sitten vasta itku ja kurjuus alkaa.sillä siinä ei voi olla Jumalan siunaus.Eron saa ottaa vain jos mies tekee huorin, ja Jumala vihaa eroja.

    • NytOnnellinen

      Molemmin puolinen kiihoitus saatiin kun otettiin toinen mies kanssamme sänkyyn.
      Innostuttiin tilanteesta molemmat.
      Nyt naimme yhdessä 2-3 kertaa viikossa mieheni kanssa ja viikonloppuna kolmistaan.

    • Ainako.mättää.jostakin

      Parempi harvoin hyvää seksiä kuin usein huonoa. <Ole vaan tyytyväinen koska se on kohdallasi hyvää ja mies on hyvä. Turhasta valitat.

    • seksinolemus

      Millaista seksiä harrastatte ja miten? Ei tarvitse vastata mutta voi miettiä, että onko se seksiä sanan varsinaisessa merkityksessä. Toiseksi on hyvä miettiä sitä, että mistä seksissä on kysymys. Nykyään on vallalla eläimiltä lainattu käsitys, että seksiä harrastetaan jotta päästään hieromaan sukupuoliamuletteja eli killuttimia yhteen ja että sen tarkoitus on vaan se, että stimuloidaan ja sen pitäisi automaattisesti tuntua hyvältä ja johtaa orgasmeihin. Mutta ku terveelle ihmiselle seksi merkkaa itsensätoteuttamista ja oman sukupuolensa toteuttamista. Ja haluttomuuteen liittyy se, että ei ole löytänyt omaa itseään tai ettei vaan jostain syystä ryhdy toteuttamaan omaa itseään.

      • En_tajunnut

        Mitähän tämä itsensä ja oman sukupuolen toteuttaminen käytännössä tarkoittaa? Voisitko mainita jonkin esimerkin?


      • seksinolemus
        En_tajunnut kirjoitti:

        Mitähän tämä itsensä ja oman sukupuolen toteuttaminen käytännössä tarkoittaa? Voisitko mainita jonkin esimerkin?

        se tarkottaa sitä että ihmisen pitäis olla oma itsensä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      261
      2403
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1921
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      141
      1371
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1224
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1165
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1000
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe