epätoivoinen laihdutus

karkkipallo

Hei!
Nyt on mieli taas niin maassa tämän laihdutus urakan takia että kaipaan jotain tukea/kokemuksia/ideoita/vinkkejä... Oon laihduttanut kauan siis nyt tuli 6vuosi täyteen ja matkalla on koettu kaikki maailman dieetit ja luettu kaikki painonpudotus vinkit ja nyt on ekaa kertaa hakusessa uusi elämäntapa ja uuden elämäntavan omaksuminen on todella vaikeaa...
Aloitin alunperin laihduttamaan 79kg painosta (olen vähän päälle parikymppinen nainen 167cm) ja paino putosi 69kiloon jossa olinkin aikalailla viimeiset 5vuotta aina seilaten 61-70 kilon väliä, mutta aina palaten 69kiloon...
Viime vuoden lopussa päätin aloittaa uuden elämän ja vihdoin laihtua tavoitepainooni (55-60kg) aloitin urheilun ja aktiivisemman elämän, vähensin moskan syömistä, aloitin juomaan 2litraa vettä päivässä ja keksin itselleni arkeen kaikenlaisia tapoja kuluttaa kaloreita. Oon nyt saanut takaisin itselleni hyvänolon, hurjasti enemmän energiaa ja jopa kauniisti esiin pikkuhiljaa tulevia lihaksia! mutta paino on laskenyt vain 69kg= 67-68kiloon!
Ja tuo paino mua häiritsee-.- ylimääräistä löytyy ja vaatteet puristaa ja olo ei ole niin hyvä kuin se voisi olla... oon koittanut laihtua edes kilon kuussa! mutta eih ei se paino katoa vaikka kuinka koitan syödä terveellisesti 1500-2100kaloria (riippuu paljonko satun liikkumaan) ja nyt alkaa mennä jo hermo! miksen laihdu!? pitäiskö vaan laskea kalorit? viimeksi kun kitusin pienillä kaloreilla multa putos kamala määrä hiuksia ja mennyt melkein 2vuotta kasvattaa se tukka takaisin:( paino kyllä putos ja oli alhaalla noin 3kk ennenku tuli takas korkoineen-.-
Tänne ketjuun saa jakaa muidenkin epätoivoisia laihtumis yrityksiä ymsyms tarinoita niin tsempataan täällä toisiamme:D
Ja tiedä vaikka joku löytäisi ratkaisun omiin ongelmiinsa:)
Ja jos joku tietää jotain mistä voisi olla apua niin jaa ihmeessä tänne tietosi!

4

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 890483

      Tosi hyvä juttuhan on se, että sieltä 79 kg:sta olet saanut pudotettua painoa normaalipainoon. Tähän voisi olla varsin tyytyväinen. Vain viitisen prosenttia onnistuu pudottamaan painoa pysyvästi.

      Kun paino on normaalipainossa niin laihduttaminen vaatii sellaisia ponnistuksia, että voisi jopa miettiä, että olisiko tulos sen arvoista. Kaloreja pysyvästi laskemalla tietysti onnistuu, mutta sitten on vaarassa tarvittavien ravintoaineiden saaminen niin voi tulla noita sivuvaikutuksia (hiustenlähtö).

      Kävisitkö kehonkoostumusmittauksessa? Se kertoo, paljonko on ylimääräistä rasvakudosta ja paljonko lihaskudosta. Lihaskudoksen lisääntyminenhän vaikuttaa myös painoon mutta on terveyden ja hyvinvoinnin kannalta hyvä juttu.

      Ammattitaitoinen personal trainer voi tehdä liikunta- ja ruokavalio-ohjelman.

    • karkkipallo

      Kiitos viestistä:)
      En ole käynyt kehonkoostumus mittauksissa tms, mutta pitäisi ehkä...
      En viitsi palkata itselleni personal traineria kun ne maksaa liikaa omille tuloille, mutta ehkäpä sit tulevaisuudessa jos sattuu joskus olemaan ylimääräistä rahaa:D
      Olen kyllä miettinyt että viitsinkö laihduttaa enään, mutta tulin siihen lopputulokseen että en kye elämään näiden kilojen kanssa tyytyväisenä joten jatkan urakkaani:)
      Toivottavasti vaan alkaa pian jo paino laskemaan ettei mene kokonaan motivaatio-.-

    • liikaaon

      Tuo 2100kcal kuulostaa musta kyllä ihan liialta, jos haluaa laihtua (sanoit syöneesi 1500-2100kcal). Kyllä toi 1500 on ihan maksimi, jos laihtua aikoo sun pituudellasi ja painollasi.

      • lökölöö

        http://www.laskurit.fi/energiantarvelaskuri/

        Tuon arvion mukaan, aloittajan perusaineenvaihdunta on noin 1500kcal. Joten jos syö 1500 kcal päivässä, eikä liiku, paino pysyy samassa. Jos syö 2100 päivässä, tarvitaan jo jonkinverran liikuntaa, että paino pysyisi samassa.

        Laiduttamiseen tarvitaan siis kyseisen henkilön tapauksessa lisää liikuntaa tai pienempiä energiamääriä, tai vaikka molempia.

        Itse olen laskenut aika tarkastikin excel taulukolla noita energiamääriä ja liikuntamääriä, ja kalori on kalori pätee aika hyvin. Eli pitää vaan syödä vähemmän kuin kuluttaa niin paino laskee.

        Jos syö ihan virallisten ravintosuositusten mukaan hiilarit/proteiinit/rasvat suhteessa, niin ei oikeastaan tuollaisella 1000 kcal päivittäisellä energiamäärälläkään tule nälkää tai heikotusta. Tai ei ainakaan minulle tullut, mutta painoa lähti reilu kilo viikossa.

        Matematiikkaa se painonhallintankin vaan on vaikka monet koittaa tehdä siitä salatiedettä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe