Tekniikka & Talous kirjoittaa:
Venäjän pohjoisella alueella toimiva ydinpolttoainetta käyttävä taisteluristeilijä Pjotr Velikiy sekä ryhmä laivaston ydinsukellusveneitä seilaa Itämerelle kesäkuun loppuun mennessä.
Olisiko meidän huviveneilijöiden nyt kohteliasta mennä kaikella liikenevällä kalustolla tervehtimään "Rauhanmerelle" saapuvia "ystäviämme"?
Venäjän ydinkäyttöisiä sota-aluksia Itämerelle!
79
1103
Vastaukset
- ssppss
Jos pysyttäisiin purjehduksessa. Venäjän ydinaseet ja sukellusveneet Itämerellä tuskin on edes uutinen
Eikö Venäjän yksi suurimpia kaupunkeja ja laivastotukikohtia ole ihan Suomen naapurissa? Älä mene sinne törttöilemään.
- Rauhanpurjehdus
Bossu, possu, ihan rauhassa voivat olla "kauniissa" sotasatamassaan. Tanskan salmet olisi kuitenkin hyvä panna umpeen ydinkäyttöisiltä sota-aluksilta. Ei haittaisi, vaikka Natonkin vastaavanlaiselta ydinkalustolta. Ydinohjukset täällä jo onkin, eli nyt on kyse laivojen käyttöpolttoaineesta. Olisi meillä ja lapsillammekin turvallisempaa purjehtia täällä kotivesillämme. Vai mitä Bossu ja ssppss?
- Turpatakuu
Kv-sopimusten turvaama merenkulun vapaus ei oikein sovi yhteen Tanskan salmien sulkemisen kanssa.
- ei.se.polttoaine
Rauhanpurjehdus kirjoitti:
Bossu, possu, ihan rauhassa voivat olla "kauniissa" sotasatamassaan. Tanskan salmet olisi kuitenkin hyvä panna umpeen ydinkäyttöisiltä sota-aluksilta. Ei haittaisi, vaikka Natonkin vastaavanlaiselta ydinkalustolta. Ydinohjukset täällä jo onkin, eli nyt on kyse laivojen käyttöpolttoaineesta. Olisi meillä ja lapsillammekin turvallisempaa purjehtia täällä kotivesillämme. Vai mitä Bossu ja ssppss?
Ei niin, että vähääkään kaipaisin sotalaivoja tänne, varsinkaan tuollaisia möhkäleitä, mutta polttoaine ei minua pelota ollenkaan. Enemmän pelottaisi öljyvahinko muunlaisen laivan kanssa.
- puhdasvenäläinenatomi
ei.se.polttoaine kirjoitti:
Ei niin, että vähääkään kaipaisin sotalaivoja tänne, varsinkaan tuollaisia möhkäleitä, mutta polttoaine ei minua pelota ollenkaan. Enemmän pelottaisi öljyvahinko muunlaisen laivan kanssa.
No, jos ei tunne polttoaineiden eroja, niin noin voi ajatella. Mitä ei silmällä näe, se ei voi olla vaarallista? Öljy on niin likaisen oloista ja tahrii pöksyt! Voi, voi.
- faktojen.mukaan
puhdasvenäläinenatomi kirjoitti:
No, jos ei tunne polttoaineiden eroja, niin noin voi ajatella. Mitä ei silmällä näe, se ei voi olla vaarallista? Öljy on niin likaisen oloista ja tahrii pöksyt! Voi, voi.
No jos nyt mitään polttoaineista tiedän, niin tämän tunnen varmaan paremmin kuin öljyn. Kyse onkin juuri siitä, että tietää polttoaineiden erot faktapohjalta ja jättää tunneseikat vähemmälle.
- puhdasvenäläinenatomi
faktojen.mukaan kirjoitti:
No jos nyt mitään polttoaineista tiedän, niin tämän tunnen varmaan paremmin kuin öljyn. Kyse onkin juuri siitä, että tietää polttoaineiden erot faktapohjalta ja jättää tunneseikat vähemmälle.
Tunteesi taitaa perustua suomalaisten ydinvoimaloiden hyvään ja turvalliseen toimintaan? Nuo tänne tulevat sotalaivat eivät ole suomalaisten insinöörien hallinnassa. Meriolosuhteet saattavat myös poiketa suomalsiesta peruskalliosta, jolle meillä ydinvoimaa on sijoitettu? Että on tunteita ja tunteita!
- faktojen.mukaan
puhdasvenäläinenatomi kirjoitti:
Tunteesi taitaa perustua suomalaisten ydinvoimaloiden hyvään ja turvalliseen toimintaan? Nuo tänne tulevat sotalaivat eivät ole suomalaisten insinöörien hallinnassa. Meriolosuhteet saattavat myös poiketa suomalsiesta peruskalliosta, jolle meillä ydinvoimaa on sijoitettu? Että on tunteita ja tunteita!
Olen nähnyt ydinvoimaloiden lisäksi venäläisiä laivojaja venäläisiä miehistöjä. Ja olisin edelleen enemmän huolissani öljystä kuin ydinpolttoaineesta.
Rauhanpurjehdus kirjoitti:
Bossu, possu, ihan rauhassa voivat olla "kauniissa" sotasatamassaan. Tanskan salmet olisi kuitenkin hyvä panna umpeen ydinkäyttöisiltä sota-aluksilta. Ei haittaisi, vaikka Natonkin vastaavanlaiselta ydinkalustolta. Ydinohjukset täällä jo onkin, eli nyt on kyse laivojen käyttöpolttoaineesta. Olisi meillä ja lapsillammekin turvallisempaa purjehtia täällä kotivesillämme. Vai mitä Bossu ja ssppss?
Onhan Venäjän puolella ydinkäyttöisiä majakoitakin itämerellä. Tuskin on mahdollista estää Venäjän sotalaivoja ajelemasta Itämerellä.
- Makexxxx
Turpatakuu kirjoitti:
Kv-sopimusten turvaama merenkulun vapaus ei oikein sovi yhteen Tanskan salmien sulkemisen kanssa.
Tanskan salmet on jo nyt suljettu sillalla kv. sopimusten vastaisesti. En muista kuka ministeri meni hyväksymään laittoman sulkemisen pikkurahaa vastaan. Ison-Beltin silta estää esim. korkeiden laivojen, öljynporauslauttojen yms. valmistamisen Suomessa. Sillasta olisi pitänyt tehdä avattava yhdestä kohtaa. Nyt se on laiton.
- Ei.noin
Makexxxx kirjoitti:
Tanskan salmet on jo nyt suljettu sillalla kv. sopimusten vastaisesti. En muista kuka ministeri meni hyväksymään laittoman sulkemisen pikkurahaa vastaan. Ison-Beltin silta estää esim. korkeiden laivojen, öljynporauslauttojen yms. valmistamisen Suomessa. Sillasta olisi pitänyt tehdä avattava yhdestä kohtaa. Nyt se on laiton.
Ei se silta ole koko matkalla, osa on tehty tunnelina, joten Tanskan ja Ruotsin välistä pääsee Atlantilta Itämerelle kyllä korkeallakin aluksella. Käypä vaikka google mapsilla tai earthilla katsomassa ihan itse.
Makexxxx kirjoitti:
Tanskan salmet on jo nyt suljettu sillalla kv. sopimusten vastaisesti. En muista kuka ministeri meni hyväksymään laittoman sulkemisen pikkurahaa vastaan. Ison-Beltin silta estää esim. korkeiden laivojen, öljynporauslauttojen yms. valmistamisen Suomessa. Sillasta olisi pitänyt tehdä avattava yhdestä kohtaa. Nyt se on laiton.
Suomi sai sillasta korvausta, muistaakseni jotain 10 Me.
- tonnitaimiljoonasamase
Ei vaan 10 me, olennainen ero.
- virheellinen.oikaisusi
tonnitaimiljoonasamase kirjoitti:
Ei vaan 10 me, olennainen ero.
10 me = 10 milli euroa = yksi eurosentti.
10 Me = 10 mega euroa = 10 miljoonaa euroa.
Matematiikka ei taida olla vahva lajisi.
- Meepois
Mistä näitä clintoneita sikiää?
- Ssppss
Suuren ĺähiympäristön katastrofin mahdollisuus piilee Vemäjän satamiin kulkevissa öljyaluksissa. Osa saattaa olla isoja, yksipohjaisia ja huonommin miehitettyjä ja kunnoltaan arveluttavia verrattuna Skjöldvikin liikenteeseen. Todennäköisyys on toista luokkaa kuin atomikäyttöisissä ota-aluksissa, missä vahinko olisi paikallinen ja matalassa vedessä hallittavissa. Käyttövoimaa tarjoava ydinreaktori laivassa tai sukellusveneessä ei ole Loviisan suuruinen. Näitä pikkureaktoreita jäi tiettävästi rappiolle Suomenlahden etelärannan majakoihin muttei tainnut mitään seurata.
Tsernobyl-tyyppiset lähiympäristön ydinvoimalat, mistä Suomi ostaa tuontisähköä, voisi olla järkevämpi mielenosoituskohde- jos ytimiä vastustaa haluaa.- VesiEstääSäteilyä
lukemat kirjoitti:
Tuolla on sitten pahin paikka:
https://fi.wikipedia.org/wiki/KaratšaiMiten paikka liittyy tähän keskusteluun. Ajattelitko, että kipataan kaikki mahdollinen ydinjäte Itämereen ja sen jälkeen kuivataan vesi pois?
- karatsaitus
VesiEstääSäteilyä kirjoitti:
Miten paikka liittyy tähän keskusteluun. Ajattelitko, että kipataan kaikki mahdollinen ydinjäte Itämereen ja sen jälkeen kuivataan vesi pois?
Ei suinkaan, ei venäläismalliin
- Himmelinväsääjä
Ydinreaktori ja taistelualus eivät oikein sovi yhteen. Taistelulaiva taistelee ja jossain vaiheessa saa osuman ja uppoaa. Ydinreaktori uppoaa sen mukana ja osuman saadessaan hajoaa levittäen radioaktiivisuuden veteen. Vesiliukoiset radioaktiiviset yhdisteet lähtevät kiertoon ja liukenemattomat vajoavat sedimenttiin. Pieni lisä luonnolliseen taustaan aiheuttaa kertautuessaan annosnopeuden kiusallisen kasvun. Siinäpä suomalainen ydininsinööri mittailee ja ihmettelee, mikä täydellisessä ydinturvallisuudessa menikään tällä kertaa pieleen. Olkiluoto-olkinukke
- huolesi.turha
Mitäs ne vesiliukoiset yhdisteet mahtavat olla? Reaktori muutenkin on pomminkestävän laivan eniten pomminkestävä osa ja pitää upotessaan polttoaineet sisällään. Luonnolliseen taustaan ei isokaan reaktori saa kuin paikallisesti havaittavan nousun. Toinen juttu, että nyt ei tiettävästi vallitse sotatila, eivätkä taistelulaivat taistele paraatissaan. Onneksemme Itämeri on aivan liian pieni järvi ydinkäyttöisille taistelulaivoille sotimiseen.
- Huolehdi.vaan
Vesiliukoiset? Ne on sellaisia, jotka veteen sekoittuessaan liukenevat veteen. Mikä milläkin liukoisuustulolla. Fissiotuotteissa olevat pitempi-ikäiset radioaktiiviset nuklidit muodostavat osin Vesiliukoisia osin liukenemattomia yhdisteistä, kuten hyvin varmaankin tiedät.
Usko rauhanajan pysyvyyteen lienee lapsenuskoisen insinöörin toiveunta. Samaan sarjaan kuin täydellinen suomalaisinsinöörin usko hajoamattomaan reaktoriin. - en.huolehdi
Huolehdi.vaan kirjoitti:
Vesiliukoiset? Ne on sellaisia, jotka veteen sekoittuessaan liukenevat veteen. Mikä milläkin liukoisuustulolla. Fissiotuotteissa olevat pitempi-ikäiset radioaktiiviset nuklidit muodostavat osin Vesiliukoisia osin liukenemattomia yhdisteistä, kuten hyvin varmaankin tiedät.
Usko rauhanajan pysyvyyteen lienee lapsenuskoisen insinöörin toiveunta. Samaan sarjaan kuin täydellinen suomalaisinsinöörin usko hajoamattomaan reaktoriin.Lapsenuskossani uskon rauhan säilyvän Itämerellä ainakin kesään saakka. Paraatin jälkeen ydinkäyttöiset norsut poistuvat näiltä vesiltä. Eikä sellaisia kannata tuoda tänne sodan alettuakaan, isot laivat kun ovat niin helppoja maaleja, eikä niitä saa täällä piilotettua.
Insinööriminäni taas ymmärtää, että vaikka mikään ei hajoamatonta olekaan, on reaktori silti laivan vahvin osa ja rakenteena erittäin vahva muuhunkin maailmaan verrattuna. Siksi sen rikkoutuminen on riittävän epätodennäköistä, ettei sitä tarvitse pelätä. Kuten joku toinen kirjoitti, ovat Severomorskin tukikohdassa lahoavat käytöstä poistetut sukellusveneet paljon suurempi riski.
Ydinpolttoaineen vesiliukoisiin osiin olen työni puolesta hiukan joutunut tutustumaan. Niitä on hyvin niukasti. Itse polttoaine on äärimmäisen huonosti liukenevaa.
- Ssppss
Kun ydinaselaivastot ovat taistelleet niin tuskin ne pohjassa olevat ovat suurin ongelma. Atomiaseilla ja a-reaktorilla varustettuja sukellusveneitä on ollut monissa maissa 50- luvulta lähtien, yhteensä ehkä satoja. Sekä amerikkalainn , että neukkulainen on uponnut ilman ydinkatastrofia. Ympäristöongelmaksi on muodostunut Kuolan niemimaan sotimatta uppoavat sukellusveneraadot.
- Kaljaturisti
Nato toi sotajoukkoja Viroon lähelle Venäjän rajaa, venäjän on tehtävä tälle pataljoonalle vastavoima. Eli kiitos näistä Itämeren ydinkattiloista kuuluu demokratialle, tai sen pakkolaajentamiselle. Lisää vallankaappauksia vaan ja eri näkemysten demonisointia, niin kyllä se siitä.
- Selvinpäinturisti
Ehkä Kaljaturisti selvittyään osaa kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä?
- taljakuristi
Maankaappauksiako hyväksyttävä mutta estettävä demokraattista "pakko"laajenemista DD
taljakuristi kirjoitti:
Maankaappauksiako hyväksyttävä mutta estettävä demokraattista "pakko"laajenemista DD
Mun mielestä Ukrainankin kriisi kärjistyi osaltaan siksi, kun jenkit alkoivat siellä järjestää vallankaappausta ja houkuttelivat sitä Natoon. Se ei tietysti oikeuta Putinin tekoja. Molemmat olivat hyvin hyvin tuhmia.
- Koviasurmaamaan
Bossu kirjoitti:
Mun mielestä Ukrainankin kriisi kärjistyi osaltaan siksi, kun jenkit alkoivat siellä järjestää vallankaappausta ja houkuttelivat sitä Natoon. Se ei tietysti oikeuta Putinin tekoja. Molemmat olivat hyvin hyvin tuhmia.
Enemmän Obama on ruumiita tuottanut kuin Putin, varmasti kymmen tai satakertaisen määrän. Onneksi meni eläkkeelle.
- vielätoimii
Koviasurmaamaan kirjoitti:
Enemmän Obama on ruumiita tuottanut kuin Putin, varmasti kymmen tai satakertaisen määrän. Onneksi meni eläkkeelle.
Taisi jo Syyria tässä unohtua.
Olin kyllä luullut, että trollitehtaan tuotanto on hiipumaan päin. Ei näköjään sentään kokonaan tyrehtynyt. - pullistustautiin
Bossu kirjoitti:
Mun mielestä Ukrainankin kriisi kärjistyi osaltaan siksi, kun jenkit alkoivat siellä järjestää vallankaappausta ja houkuttelivat sitä Natoon. Se ei tietysti oikeuta Putinin tekoja. Molemmat olivat hyvin hyvin tuhmia.
Ukrainan korruptoitunut silloinen johto oli jo käytännössä Putinin johtoa. Hyvä vaan jos kansaa jotenkin autettiin saamaan silloiselle kehityssuunnalle stoppi. Venäjä hamuaa alistettavia alusvaltioita takaisin, sehän menetti Neuvostoliiton hajotessa niitä paljon ja monet liittyivät niin pian kuin mahdollista Natoon DD. Stalin jo kerran tappoi menestyksekkäästi Ukrainaa nälkään. On tärkeää nyt pitää yllä vastavoima Venäjälle joka ei halunnut keskittyä oman maansa kehittämiseen vaan Putinin toimesta alkoi leikkiä suurvaltaa.
vielätoimii kirjoitti:
Taisi jo Syyria tässä unohtua.
Olin kyllä luullut, että trollitehtaan tuotanto on hiipumaan päin. Ei näköjään sentään kokonaan tyrehtynyt.Joo, Syyriassa pommittivat myös molemmat. Unohtui myös Tshetsenia, Georgia, Irak, Afganistan, Pakistan, Jemen, Palestiina, Bahrain. Ei ole kumpikaan varsinaisia pyhäkoululaisia...
- Määvaanihmettelen
pullistustautiin kirjoitti:
Ukrainan korruptoitunut silloinen johto oli jo käytännössä Putinin johtoa. Hyvä vaan jos kansaa jotenkin autettiin saamaan silloiselle kehityssuunnalle stoppi. Venäjä hamuaa alistettavia alusvaltioita takaisin, sehän menetti Neuvostoliiton hajotessa niitä paljon ja monet liittyivät niin pian kuin mahdollista Natoon DD. Stalin jo kerran tappoi menestyksekkäästi Ukrainaa nälkään. On tärkeää nyt pitää yllä vastavoima Venäjälle joka ei halunnut keskittyä oman maansa kehittämiseen vaan Putinin toimesta alkoi leikkiä suurvaltaa.
Millä tavalla sisällissota on hyödyttänyt Ukrainan kansaa?
- kävin_kysymässä
Määvaanihmettelen kirjoitti:
Millä tavalla sisällissota on hyödyttänyt Ukrainan kansaa?
Siten että Venäjä ei ole kaapannut koko Ukrainaa
- Kopeekkakäysiellä
Katoppas miten käy Ukrainan tulevissa vaaleissa kun ei ole enää lännen valitsemat ehdokkaat. Ukrainalaiset eivät nimittäin ole ollenkaan tyytyväisiä tähän nykyhallintoon. He joutuivat ojasta allikkoon.
- Trollitehdas
Venäläismielinen trolli. Älkää välittäkö
- Juhisssss
Trollitehdas kirjoitti:
Venäläismielinen trolli. Älkää välittäkö
Kaikki muut kuin omat mielipiteesi ovat trolleja?
- Ytgghgtyycchh
pullistustautiin kirjoitti:
Ukrainan korruptoitunut silloinen johto oli jo käytännössä Putinin johtoa. Hyvä vaan jos kansaa jotenkin autettiin saamaan silloiselle kehityssuunnalle stoppi. Venäjä hamuaa alistettavia alusvaltioita takaisin, sehän menetti Neuvostoliiton hajotessa niitä paljon ja monet liittyivät niin pian kuin mahdollista Natoon DD. Stalin jo kerran tappoi menestyksekkäästi Ukrainaa nälkään. On tärkeää nyt pitää yllä vastavoima Venäjälle joka ei halunnut keskittyä oman maansa kehittämiseen vaan Putinin toimesta alkoi leikkiä suurvaltaa.
Onhan siellä nostettu nykyjohtajiakin vastaan korruptiosyytteitä. Ukrainalaisten kannalta olisi ollut parempi odottaa vaaleja vuosi ja sitten valita uusi johto. Nyt heillä olisi 20000 kansalaista lisää elossa, useampi kymmenen tuhatta ei olisi loukkaantunut, se hollantilainen lentokone ei olisi tippunut, Krim ja Itä-Ukraina olisi pysyneet Ukrainalla. Ei voi kukaan sanoa, oli mikä trolli tahansa, että vallankaappaus oli menestys.
- ruplerit
Ytgghgtyycchh kirjoitti:
Onhan siellä nostettu nykyjohtajiakin vastaan korruptiosyytteitä. Ukrainalaisten kannalta olisi ollut parempi odottaa vaaleja vuosi ja sitten valita uusi johto. Nyt heillä olisi 20000 kansalaista lisää elossa, useampi kymmenen tuhatta ei olisi loukkaantunut, se hollantilainen lentokone ei olisi tippunut, Krim ja Itä-Ukraina olisi pysyneet Ukrainalla. Ei voi kukaan sanoa, oli mikä trolli tahansa, että vallankaappaus oli menestys.
Jälkiviisasteluhan on aina helppoa. Tuskinpa Putinin junailemista vaaleista olisi rehelliset tulleet sen vuoden odottelun jälkeen, ja odottelusta seurannutta tapahtumakulkua ei voi tietää, voisi olla vielä huonompi. Maan silloinen johto pakeni Venäjälle ryöstösaaliineensa.
- Epärehellisetvaalit
ruplerit kirjoitti:
Jälkiviisasteluhan on aina helppoa. Tuskinpa Putinin junailemista vaaleista olisi rehelliset tulleet sen vuoden odottelun jälkeen, ja odottelusta seurannutta tapahtumakulkua ei voi tietää, voisi olla vielä huonompi. Maan silloinen johto pakeni Venäjälle ryöstösaaliineensa.
Eihän uudet vaalitkaan rehelliset olleet kun 17 ehdokasta suljettiin pois koska eivät olleet länsimyönteisiä.
- Hgfghgffhjj
ruplerit kirjoitti:
Jälkiviisasteluhan on aina helppoa. Tuskinpa Putinin junailemista vaaleista olisi rehelliset tulleet sen vuoden odottelun jälkeen, ja odottelusta seurannutta tapahtumakulkua ei voi tietää, voisi olla vielä huonompi. Maan silloinen johto pakeni Venäjälle ryöstösaaliineensa.
Ukrainan vaalit oli aina ennen olleet suunnilleen rehelliset, mutta eihän sitä tietysti nyt tiedä. Ukrainan oppositio ja sen jenkkikuiskaajat otti riskin, joka kostautui traagisella tavalla. Historia tuomitsee kaappauksen tylysti sisällissodan alkulaukauksena.
- Maailmamuuttuu
Hgfghgffhjj kirjoitti:
Ukrainan vaalit oli aina ennen olleet suunnilleen rehelliset, mutta eihän sitä tietysti nyt tiedä. Ukrainan oppositio ja sen jenkkikuiskaajat otti riskin, joka kostautui traagisella tavalla. Historia tuomitsee kaappauksen tylysti sisällissodan alkulaukauksena.
Pitkän tähtäimen idea kai tässä oli se että Krimille oltaisiin saatu Natotukikohta? Se meni mönkään ja nyt sitten äkäilään.
Usan ongelma muuten ei ole enää Venäjä, vaan se on Kiina. kiinalaisten aseteknologia on ohittamassa jenkkien vastaavan ja Trumpoilla olikin kiire lisätä asebudjettia.
On pelko, tai onni, että USA kokee Englannin kohtalon. Se jää maailmanpolitiiikassa sivustakatsojaksi. Maailmamuuttuu kirjoitti:
Pitkän tähtäimen idea kai tässä oli se että Krimille oltaisiin saatu Natotukikohta? Se meni mönkään ja nyt sitten äkäilään.
Usan ongelma muuten ei ole enää Venäjä, vaan se on Kiina. kiinalaisten aseteknologia on ohittamassa jenkkien vastaavan ja Trumpoilla olikin kiire lisätä asebudjettia.
On pelko, tai onni, että USA kokee Englannin kohtalon. Se jää maailmanpolitiiikassa sivustakatsojaksi.Niinpä. Venäläisten julkistamat amerikkalaisten salaiset suunnitelmat kytkee valkoisen talon suoraan tähän vallankumoukseen tai -kaappaukseen. Natosta oli varmaan myös keskusteltu Obaman kanssa. Venäläisillä oli syytäkin pelätä. Olisi toivonut tällaisen nokittelun jääneen 80-luvulle. Joka tapauksessa, poikkeuksellista toimintaa Nobelin rauhanpalkinnon saajalta. Putiniltahan tätä jo odotti.
- hyvin.löytyy
Näyttää hakukoneet olevan käytössä ja herkistetty hakusanalle "venäjä". Tuskin muuten trollitehdas olisi noin nopeasti tälle palstalle löytänyt.
hyvin.löytyy kirjoitti:
Näyttää hakukoneet olevan käytössä ja herkistetty hakusanalle "venäjä". Tuskin muuten trollitehdas olisi noin nopeasti tälle palstalle löytänyt.
Vanha vitsi jo. Keksi joku uusi.
- Kommunistipaljatui
hyvin.löytyy kirjoitti:
Näyttää hakukoneet olevan käytössä ja herkistetty hakusanalle "venäjä". Tuskin muuten trollitehdas olisi noin nopeasti tälle palstalle löytänyt.
Vasemmisto ei purjehdi se pyöräilee, joten olet itse löytänyt tänne hakukoneella. :)
- menneitähaamuja
Kommunistipaljatui kirjoitti:
Vasemmisto ei purjehdi se pyöräilee, joten olet itse löytänyt tänne hakukoneella. :)
Vasemmisto? Miten tämä edes etäisesti liittyy vasen/oikea -akseliin. Neuvostovenäjä on onneksi ainakin melkein täysin kuollut ja kuopattu, vaikka kommunistinen oppositio siellä vielä pihiseekin. Kyllä järjestelmä senkin ruotuun laittaa, jos katsoo sen nousevan uhkaksi nykyjohdolle.
Eipä tarvitse katsoa kuin kellonaikoja ja miettiä Pietarin virka-aikaa, kun voi päätellä, mistä nuo kommentit tulevat. menneitähaamuja kirjoitti:
Vasemmisto? Miten tämä edes etäisesti liittyy vasen/oikea -akseliin. Neuvostovenäjä on onneksi ainakin melkein täysin kuollut ja kuopattu, vaikka kommunistinen oppositio siellä vielä pihiseekin. Kyllä järjestelmä senkin ruotuun laittaa, jos katsoo sen nousevan uhkaksi nykyjohdolle.
Eipä tarvitse katsoa kuin kellonaikoja ja miettiä Pietarin virka-aikaa, kun voi päätellä, mistä nuo kommentit tulevat.Itse asiassa Pietarin trollitehtaassa taidetaan tehdä töitä myös yövuorossa, Iltasanomien mukaan. Suomenkielisiä trolleja siellä ei ole, vaan ainoastaan venäjän ja englannin kielillä kirjoittavia. Tåmän ovat vahvistaneet myös alan tutkijat Suomessa. USAn trolliteollisuus on tietysti paljon laajempaa ja paremmin resurssoitua, mutta tuskin niiltäkään suomi taittuu, vaikka näin voisi joistain edeltävistä viesteistä päätellä. Tai ehkä sieltä joku tekoäly lätkii noita "Pietarin trollitehdas"-kommentteja automaattisesti.
- trolliralli
Pietarilla on varmasti myös kiitettävästi suomenkielistä alihankintaa, kohudosenttimmekin kantaa kyllä kortensa kekoon. Venäläisillä on myös pitkä kokemus suomalaisten ns. hyödyllisten idioottien hyväksikäyttämisessä.
- olisikos
"Ukrainalaisten kannalta olisi ollut parempi odottaa vaaleja vuosi ja sitten valita uusi johto."
Meillä Suomessa taas hallituksilla on ollut luottamuksen mentyä ollut tapana erota kesken vaalikauden ja sitten pidetään eduskuntavaalit. Meillä hallitus ei yritä istua väkisin kauttaan loppuun kunnes riehuva kansa tappaa ellei ehdi livahtaa maasta rikkauksien kanssa naapurimaan diktaattoriveljen turvaan. - Huonostimenee
olisikos kirjoitti:
"Ukrainalaisten kannalta olisi ollut parempi odottaa vaaleja vuosi ja sitten valita uusi johto."
Meillä Suomessa taas hallituksilla on ollut luottamuksen mentyä ollut tapana erota kesken vaalikauden ja sitten pidetään eduskuntavaalit. Meillä hallitus ei yritä istua väkisin kauttaan loppuun kunnes riehuva kansa tappaa ellei ehdi livahtaa maasta rikkauksien kanssa naapurimaan diktaattoriveljen turvaan.Eipä ne mielenosoitukset ole Ukrainassa mihinkään loppuneet, näistä nykyisistä ei vai uutisoida.
- Ikävämaalle
Ukrainan uusi presidentti on juutalainen, mikä on siinä maassa rasite. Avoimissa vaaleissa Petrolla ei olisi minkäänlaisia mahdollisuuksia päästä presidentiksi.
- näinnaapurissa
Pietarin toimisto tiedottaa että mielenosoitukset jatkuvat mutta niistä ei uutisoida. Silloin kun mielenosoituksia näytettiin, niin Pietarin toimisto oli sitä mieltä että ne ovat lavastettuja. Pietari sanoo että Putinin vaaleissa Poroshenkoa ei valittaisi.
- Meeajaasillämankelillas
näinnaapurissa kirjoitti:
Pietarin toimisto tiedottaa että mielenosoitukset jatkuvat mutta niistä ei uutisoida. Silloin kun mielenosoituksia näytettiin, niin Pietarin toimisto oli sitä mieltä että ne ovat lavastettuja. Pietari sanoo että Putinin vaaleissa Poroshenkoa ei valittaisi.
Eikö ole jännää kun Neuvostoliiton aikana kaltaisesi vihervasurit kumarsivat itään, nyt Venäjän aikana te kumarratte länteen. Harmi vaan että sielläkään ei ole enää vasemmisto vallassa. Voi poloisilla olla yksinäinen olo. :)
- näinnaapurissa
Meeajaasillämankelillas kirjoitti:
Eikö ole jännää kun Neuvostoliiton aikana kaltaisesi vihervasurit kumarsivat itään, nyt Venäjän aikana te kumarratte länteen. Harmi vaan että sielläkään ei ole enää vasemmisto vallassa. Voi poloisilla olla yksinäinen olo. :)
Pietarin äänitorvi on kyllä jännä kun yrittää nyt leimata Putlerin arvostelijan vihervasemmistolaiseksi DD. Kumpaakaan noista en nimenomaan ole koskaan ollut, eikä ole yksinäinen olo DD
- sama.taas
näinnaapurissa kirjoitti:
Pietarin äänitorvi on kyllä jännä kun yrittää nyt leimata Putlerin arvostelijan vihervasemmistolaiseksi DD. Kumpaakaan noista en nimenomaan ole koskaan ollut, eikä ole yksinäinen olo DD
Se on vain ihan tavallinen keino heittää jotain täysin asian vierestä olevaa väitettä, kun argumentit uupuu. Sellaiseksi heitoksi keskustelukumppanin henkilöön tai vaikka hänen poliittiseen suuntautumiseen kohdistuvat väitteet soivat hyvin. Sillä saa joskus dialogin pois kiusallisesta aiheesta.
Mielikuvitus vain on vähän niukkaa, kun samaa käytetään jo toisen kerran tässä ketjussa. - osui.ja.upposi
sama.taas kirjoitti:
Se on vain ihan tavallinen keino heittää jotain täysin asian vierestä olevaa väitettä, kun argumentit uupuu. Sellaiseksi heitoksi keskustelukumppanin henkilöön tai vaikka hänen poliittiseen suuntautumiseen kohdistuvat väitteet soivat hyvin. Sillä saa joskus dialogin pois kiusallisesta aiheesta.
Mielikuvitus vain on vähän niukkaa, kun samaa käytetään jo toisen kerran tässä ketjussa.Juuri noin nimimerkki "Meeajaasillämankelillas". Täysin asian vierestä olev väite. Jostain kumman syystä et puuttunut siihen ... taisi näinnnaapurissa osua oikeaan.
- Hgfghgffhjj
Meeajaasillämankelillas kirjoitti:
Eikö ole jännää kun Neuvostoliiton aikana kaltaisesi vihervasurit kumarsivat itään, nyt Venäjän aikana te kumarratte länteen. Harmi vaan että sielläkään ei ole enää vasemmisto vallassa. Voi poloisilla olla yksinäinen olo. :)
Eipä taida vihervasurit kumartaa nyt mihinkään. Sen sijaan nyt kumartelevat oikeistolaiset jenkkilään ja Natoon. Kumartelun huomaa helposti käytetyistä argumentista. 70-80-luvuilla jos joku arvosteli NL:n selkeitä ihmisoikeusrikkomuksia, arvostelija heti kuvattiin epäluotettavaksi veneen keikuttelijaksi. USAn arvostelu oli taas hyvä ja oikein. Nyt noita samoja keinoja käyttää oikeisto: kun joku esittää asiallisia argumentteja, joissa arvostellaan USAta, ollaan heti epäilemässä väitteen esittäjää vieraan vallan agentiksi. Venäjän arvostelija taas on automaattisesti oikeassa.
- sama.taas
osui.ja.upposi kirjoitti:
Juuri noin nimimerkki "Meeajaasillämankelillas". Täysin asian vierestä olev väite. Jostain kumman syystä et puuttunut siihen ... taisi näinnnaapurissa osua oikeaan.
Yrität siis edelleen johtaa keskustelua itse aiheesta johonkin sinulle mieluisampaan suuntaan. Tai sitten et ymmärtänyt ollenkaan lukemaasi. Väitettä ei aina seuraa vastaväite, saattaa olla myös edellistä tukeva kommentti.
- voihanvenäjä
Heh, Venäjän propagandalle työskentelevä kohudosenttimme selittää tässä youtube-videolla MV-lehden lukeutuvan Suomen merkittävimpiin medioihin:
https://youtu.be/Kd_nZHIJ2RY
MV-lehtihän käsittelee aina hyvin myönteiseen sävyyn Venäjän johdon toimia sekä mm. Suomi ensin -liikettä. Tässä on eräs mielenkiintoinen blogikirjoitus aiheesta:
http://uusimaanpuolustus.blogspot.fi/2017/02/mv-lehden-ymparille-rakennettu-venajan.html - Hgfghgffhjj
voihanvenäjä kirjoitti:
Heh, Venäjän propagandalle työskentelevä kohudosenttimme selittää tässä youtube-videolla MV-lehden lukeutuvan Suomen merkittävimpiin medioihin:
https://youtu.be/Kd_nZHIJ2RY
MV-lehtihän käsittelee aina hyvin myönteiseen sävyyn Venäjän johdon toimia sekä mm. Suomi ensin -liikettä. Tässä on eräs mielenkiintoinen blogikirjoitus aiheesta:
http://uusimaanpuolustus.blogspot.fi/2017/02/mv-lehden-ymparille-rakennettu-venajan.htmlPutinin suosio on dramaattisesti nuossut esim. persujen piirissä, mikä on hyvin yllättävää ainakin minulle. Tuskin se kuitenkaan ainoastaan Putinin tekosia on, vaan loogista seurausta putinlaisen nationalismin ja vaihtoehtototuuslähtöisen maailmankuvan houkuttelevuudesta. Trumppikin on selvästi putinlainen.
- Putinonmiespaikallaan
voihanvenäjä kirjoitti:
Heh, Venäjän propagandalle työskentelevä kohudosenttimme selittää tässä youtube-videolla MV-lehden lukeutuvan Suomen merkittävimpiin medioihin:
https://youtu.be/Kd_nZHIJ2RY
MV-lehtihän käsittelee aina hyvin myönteiseen sävyyn Venäjän johdon toimia sekä mm. Suomi ensin -liikettä. Tässä on eräs mielenkiintoinen blogikirjoitus aiheesta:
http://uusimaanpuolustus.blogspot.fi/2017/02/mv-lehden-ymparille-rakennettu-venajan.htmlPutin on hyvä presidentti, vaikka voikin jonkun mielestä olla diktaattori ja rosvo. Ei venäjän kaltaista maata pysty hallitsemaan joku viherpiiperö. Vallankaappaus Venäjällä olisi uhka koko maailmanrauhalle.
Jos Venäjällä olisi täysi lehdistönvapaus, eli lehdet saisivat kirjoittaa mitä sontaa tykkäisivät, myös ehdottoman rehelliset ja vapaat vaalit. Silloin saataisiin Venäjälle presidentti joka ei varmasti miellyttäisi Ameriikan demokraatteja, ei kyllä välttämättä ketään muitakaan. Vähiten Suomalaisia. - Raajatauki
Odotan että ruotsissa maahanmuuttajien osuus nousee vielä 16 prosenttia, silloin kantaruotsalaiset ovat maassaan vähemmistönä. Tämä tulee tapahtumaan ensi vuosikymmenellä. Se on demokraattien riemuvoitto maailmassa. Silloin Putinistin viimeistään näkevät klobalisaation autuuden.
Hgfghgffhjj kirjoitti:
Putinin suosio on dramaattisesti nuossut esim. persujen piirissä, mikä on hyvin yllättävää ainakin minulle. Tuskin se kuitenkaan ainoastaan Putinin tekosia on, vaan loogista seurausta putinlaisen nationalismin ja vaihtoehtototuuslähtöisen maailmankuvan houkuttelevuudesta. Trumppikin on selvästi putinlainen.
Joo, ja yllättävää on sekin, että voimakas nationalismi voi aiheuttaa vahvan kansainvälisen yhteistyön, vähän kuin Mussolinin ja Hitlerin välille.
Raajatauki kirjoitti:
Odotan että ruotsissa maahanmuuttajien osuus nousee vielä 16 prosenttia, silloin kantaruotsalaiset ovat maassaan vähemmistönä. Tämä tulee tapahtumaan ensi vuosikymmenellä. Se on demokraattien riemuvoitto maailmassa. Silloin Putinistin viimeistään näkevät klobalisaation autuuden.
Persulainen Suomi on parin kymmenen vuoden päästä vanhainkoti, jonka rakkain muisto on talvisodan ihme.
- Vieläkauemmas
Bossu kirjoitti:
Persulainen Suomi on parin kymmenen vuoden päästä vanhainkoti, jonka rakkain muisto on talvisodan ihme.
Neljänkymmenen vuoden päästä Suomi on vanhainkoti, jonka rakkain muisto on Irak ja Saddam.
- 12-1
Bossu kirjoitti:
Joo, ja yllättävää on sekin, että voimakas nationalismi voi aiheuttaa vahvan kansainvälisen yhteistyön, vähän kuin Mussolinin ja Hitlerin välille.
Nationalismi on kansallisvaltion perusta. Ilman niitä olisivat ihmiset terrisoivien rosvojoukkojen armoilla.
Mukava seurata Lahden mm-kisoja. Hyvä Suomi. - kusetustilaisuus
Bossu kirjoitti:
Joo, ja yllättävää on sekin, että voimakas nationalismi voi aiheuttaa vahvan kansainvälisen yhteistyön, vähän kuin Mussolinin ja Hitlerin välille.
Taistolaiset ja muut kommunistit lauloivat aikanaan kansainvälistä työväenlauluaan ja halusivat liittyä Neuvostoliittoon. Putler mielistelee ja tukee nyt äärioikeistolaisia piirejä synnyttääkseen uuden Neuvostoliittonsa.
- Vaineuvostoliiton
kusetustilaisuus kirjoitti:
Taistolaiset ja muut kommunistit lauloivat aikanaan kansainvälistä työväenlauluaan ja halusivat liittyä Neuvostoliittoon. Putler mielistelee ja tukee nyt äärioikeistolaisia piirejä synnyttääkseen uuden Neuvostoliittonsa.
oot kyllä ihan pihalla.
- Vedätystä
kusetustilaisuus kirjoitti:
Taistolaiset ja muut kommunistit lauloivat aikanaan kansainvälistä työväenlauluaan ja halusivat liittyä Neuvostoliittoon. Putler mielistelee ja tukee nyt äärioikeistolaisia piirejä synnyttääkseen uuden Neuvostoliittonsa.
Itänaapuri pyrkii käyttämään taas ns. "lännen hyödyllisiä idiootteja" hyväkseen tämänkertaisen totalitarisminsa rakentamisessa, Neuvostoliiton aikana he vetosivat taistolaisiin ja nyt nationalistisiin uusnatseihin ja rasisteihin. Länteen luodaan hämmennystä ja epäsopua, Venäjä haluaisi taas jalasijaa Euroopassa vaikka on itse takapajuinen diktatuuri.
- Syleilyvä
Siksipä juuri Venäjä haluaa jalansijaa, koska se on takapajula diktatuuri. Sehän kaipaa taas hyödyllisiä alusmaita kun ne pääsivät karkaamaan siitä edellisestä ihanuudesta.
- Elämmeuuttaaikaa
Vedätystä kirjoitti:
Itänaapuri pyrkii käyttämään taas ns. "lännen hyödyllisiä idiootteja" hyväkseen tämänkertaisen totalitarisminsa rakentamisessa, Neuvostoliiton aikana he vetosivat taistolaisiin ja nyt nationalistisiin uusnatseihin ja rasisteihin. Länteen luodaan hämmennystä ja epäsopua, Venäjä haluaisi taas jalasijaa Euroopassa vaikka on itse takapajuinen diktatuuri.
Venäjä on Uralille asti osa Eurooppaa. Poliittista kansallisvaltioihin perustuvaa Eurooppaa ei enää ole, sen ovat päättäjämme tuhonneet.
- kaatopaikkaa
Elämmeuuttaaikaa kirjoitti:
Venäjä on Uralille asti osa Eurooppaa. Poliittista kansallisvaltioihin perustuvaa Eurooppaa ei enää ole, sen ovat päättäjämme tuhonneet.
Kartalla osan Venäjästä sanotaankin olevan Euroopassa, muutenhan se on "hiukan erilainen".
Vedätystä kirjoitti:
Itänaapuri pyrkii käyttämään taas ns. "lännen hyödyllisiä idiootteja" hyväkseen tämänkertaisen totalitarisminsa rakentamisessa, Neuvostoliiton aikana he vetosivat taistolaisiin ja nyt nationalistisiin uusnatseihin ja rasisteihin. Länteen luodaan hämmennystä ja epäsopua, Venäjä haluaisi taas jalasijaa Euroopassa vaikka on itse takapajuinen diktatuuri.
Enpä oikein jaksa uskoa tuohon. Mitä jalansijaa Venäjä täällä tavoittelisi? Millä eväillä se pitäisi niistä kiinni? Mitä se hyötyisi? Jos länsi ei ostaisi Venäjän öljyä ja kaasua ja painostaisi Kiinaakin niistä irti, Putin olisi mennyttä miestä. Venäjän kiinnostus tuntuu olevan ennen kaikkea vanhan imperiuminsa tärkeimpien palikoiden kasaamisessa. Länsiraja tälle on Baltia, mutta enpä oikein keksi, mitä etuja Venäjällä sielläkään on. Ei sikäläiset venäläisetkään halua osaksi Venäjää. Venäjää pelottaa eniten USAn mahdollisuus Naton kautta käännyttää entisiä alusmaita Venäjää vastaan, ja siihen se reagoi, kun pystyy. Tämä on varmaan keskeinen seikka Trumpin ja Putininkin risteävissa strategioissa, lisäksi on Lähi-Idän kysymykset. EUta se ehkä pitää lievänä uhkana, koska se on liitossa Naton kanssa, mutten oikein näe, mitä muuta se voi tehdä kuin tukea vähän populistis-rasistisia liikkeitä.
- laajempi.näkemys
Bossu kirjoitti:
Enpä oikein jaksa uskoa tuohon. Mitä jalansijaa Venäjä täällä tavoittelisi? Millä eväillä se pitäisi niistä kiinni? Mitä se hyötyisi? Jos länsi ei ostaisi Venäjän öljyä ja kaasua ja painostaisi Kiinaakin niistä irti, Putin olisi mennyttä miestä. Venäjän kiinnostus tuntuu olevan ennen kaikkea vanhan imperiuminsa tärkeimpien palikoiden kasaamisessa. Länsiraja tälle on Baltia, mutta enpä oikein keksi, mitä etuja Venäjällä sielläkään on. Ei sikäläiset venäläisetkään halua osaksi Venäjää. Venäjää pelottaa eniten USAn mahdollisuus Naton kautta käännyttää entisiä alusmaita Venäjää vastaan, ja siihen se reagoi, kun pystyy. Tämä on varmaan keskeinen seikka Trumpin ja Putininkin risteävissa strategioissa, lisäksi on Lähi-Idän kysymykset. EUta se ehkä pitää lievänä uhkana, koska se on liitossa Naton kanssa, mutten oikein näe, mitä muuta se voi tehdä kuin tukea vähän populistis-rasistisia liikkeitä.
Onko jäänyt huomaamatta uutiset ääneen lausutuista mielipteistä, että Suomenkin itsenäisyys on laittomasti myönnetty? Ei pidä tarkastella asiaa vain hyötynäkökohdista käsin. Tai hyödyt pitää laajentaa kattamaan myös sisäpolitiikan, joka saattaa vielä vaatia mainetekoja johtajalta aseman säilyttämiseksi. Katsotaan nyt ensin vaikka, miten Valko-Venäjän tilanne edistyy.
- Rauhanpurjehdus
No, mennäänkö vastaanottamaan ydinsota-alukset Itämerelle? Palsta huomioon ottaen purjehtien tietenkin.
- PolitrukinPapana
Ne tulee jokea pitkin ja Torniosta Perämerelle. Salainen tiedustelutieto. Älkää levittäkö yleiseen jakeluun.
- Jodlari.128
Tiesittekö että Pjotr Velikiy on niin UTV, ettei koskaan kykene saavuttamaan edes runkonopeuttaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483