Miten lopettaa kaverisuhde, ettei toinen louk

Jenni000

Hei!
Miten lopettaa kaverisuhde vanhan kaverin kanssa jonka kanssa en ole enää tekemisissä? Tämä eräs henkilö oli peruskoulussa samalla luokalla kanssani, mutta siitä on jo yli kymmenen vuotta ja olen muuttanut töiden, parisuhteen ja elämän vuoksi muualle.

Mainitsemani henkilö on hieman jälkeen jäänyt, lapsellinen ja asuu yhä vanhempiensa luona ja soittelee/viestittelee usein puhuakseen asioista kuten piirretyt, anime, Disney jne.

Kuulostaa ehkä harmittomalta, mutta en jaksaisi enää vastailla hänelle. En näe häntä enää kaverina. Jos en vastaa, saan kiukkuisen puhelun "Miksi et vastaa mulle? Haloo!"

23

3832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahraum

      "Jos en vastaa, saan kiukkuisen puhelun "Miksi et vastaa mulle? Haloo!"

      No miksi vastaat tähänkään puheluun? Älä vastaa mihinkään mitenkään. Tietty loukkaantuu ainakin vähän, mutta semmoista elämä on. Vaikutat liian kiltiltä. Ei se
      henkilö siitä säry, jos sä vaan liukenet sen elämästä.

      Tai toinen vaihtoehto: kirjoita tekstiviesti, jossa jätät hänet ystävänä. Sano, että elämänne ovat niin erilaisia, ettet koe tarvetta olla yhteyksissä. Tietenkin toivotat hyvää jatkoa.

      Valtaosa kaveruuksista/ystävyyksistä kestää vaan tietyn ajan elämässä.

      • 12.vuotias

        kun sä kahraum laitoit et valtaosa kaveruuksista/ystävyyksistä kestää vaam tietyn ajan elämässä ni onks se kaikilla koska mä en haluis luopuu mun kaverist ikinä...et onks se mullaki edessä??


      • tätivastaa

        On minullakin monta sellaista kaveria, joiden kanssa olen ollut kaveri jo 12-vuotiaana. Ja olen nyt 37, joten älä murehdi. :)


      • kahraum
        12.vuotias kirjoitti:

        kun sä kahraum laitoit et valtaosa kaveruuksista/ystävyyksistä kestää vaam tietyn ajan elämässä ni onks se kaikilla koska mä en haluis luopuu mun kaverist ikinä...et onks se mullaki edessä??

        hei 12-vuotias

        minähän kirjoitin, että valtaosa kestää vain tietyn ajan, ei kaikki. On minullakin yksi ystävä, joka on ollut ystäväni jo 30 vuotta. Olemme molemmat 46-vuotiaita. Joten ole huoleti :-)


    • TuskinMuuOlisAuttanut

      Minulla oli vastaava tilanne erään lapsuudenystäväni kanssa. Tein melko ilkeästi ja lopetin yhteydenpidon täysin ja estin hänen numeronsa.

    • Oppeliini1

      Ehkä parasta ettet vastaa puhelinsoittoihin. Tekstivieteihin muutamalla ystävällisellä sanalla valitellen kiireitä.
      Monelle tulee aika jolloin ystävät vaihtuvat, entiset " liukenevat" taka-alalle ja uudet tulevat tilalle.
      Tuo ei missâän tapauksessa tarkoita että teistä tulisi vihamiehiä!!!!!!!
      Teidän tiet ovat vain eronneet ja kmpikin kulkee omaansa. Kenties vuosikymmien päästä törmätessänne yhteen voitte muistella kouluaikoja.

    • pwejfpwjkefpwjkef

      Noniin
      Vastaus kysymykseesi: Miten lopettaa kaverisuhde, ettei toinen loukkaannu?
      Ei mitenkään, aina kun jotain lopetetaan vain toisen halusta niin joku loukkaantuu. Olkoot kyseessä sitten seksi- pari- kaveri- työ- tai joku muu suhde.

      Helpoimmalla pääset sitten kuitenkin kertomalla pelkästään totuuden, kun kerrot totuuden ei tarvitse selitellä.
      Peittelemällä valehtelemalla tai muuten totuutta kierrelleen joudut selittelemään ja toinen jää roikottamaan itseään kun on epätiedon vallassa.

      Totuus kirpaisee, mutta vain hetken, valhe ei niin koske ja kirpaise se vaan kalvaa vielä vuosienkin jälkeen.

    • emmi7777

      Tekisin varmaan niin, että vastaisin silloin tällöin ja kertoisin olevani kiireinen jos tulisi kysymyksiä miksi en vastannut. Eiköhän yhteydenpitokin harvene

    • odinyeshua

      blockkaa numero ja älä vastaa blockkaa sosiaalinen media facetime facebook skype whatsup so on ... live on

    • avaapakuulesuusi

      No, miksi et vastaa? Suomalaisilla on kumma tapa vaieta silloin kun olisi jotakin oikeaa asiaa.

    • Taavi_A

      Laita hänelle viestinä linkki tähän keskusteluun niin kyllä se sitten ymmärtää kai :D

    • Ehkä sinun pitää soittaa hänen vanhemmilleen ja selittää asiat heille, että aiot lopettaa vanhan kaverisuhteen heidän poikaansa. Jospa he saisivat hänet ymmärtämään asian paremmin?

      Voit sen jälkeen sanoa sille pojalle, ettet halua enää olla yhteydessä häneen ja et halua hänen soittelevan sinulle. Jos asia ei mene perille, vaihdat puhelinnumeroa, jolloin pääset ainakin eroon hänestä.

    • Voivoi1

      Uskomatonta, että täällä kysellään neuvoja tälläisiin kaverisuhteita ei pidä päättää niitä pitää vaalia ja ymmärtää toista kaikki eivät kehity samaa tahtia miettikää hetki miltä siitä toisesta tuntuu.

      • Kun on parisuhteessa kuten ap. avaaja sanoi, niin miksi pitäisi vaalia jotain vanhaa kaverisuhdetta toiseen mieheen? Kavereita tulee ja menee, tosi ystävät ovat ainoita, joihin suhdetta voi vaalia. Ellei nekin haittaa parisuhdetta.


    • hdhhd

      Sano, ettet jaksa pitää puhelimitse yhteyttä vaan kaipaat sellaisia ystäviä, joiden kanssa voit viettää aikaa kasvotusten. Jollei hän tästä tajua, sano ihan suoraan, että koet teidän kasvaneen erilleen, etkä enää halua pitää yhteyttä. Itse yritin lopettaa seurustelusuhteen hienotunteisesti, muttei siitä tullut mitään. Lopulta oli pakko sanoa suoraan, etten enää tunne mitään.

    • Öeleökd

      No, miks vastaat sille mitään ? Vaihda vaikka numeroa. Sellainen, jota se ei saa tietoonsa. Kuten esim. prepaid-liittymät. Ei se haittaa, tuskin hän siitä suuttuu......on sillä varmasti muita ystäviä, kun sä.

    • MäPäätinNäin

      Mulla oli myös yksi kaveri, jonka kanssa tunnettiin ala-asteesta asti ja asuttiin lapsena naapurissa. Me oltiin myös jonkin aikaa aikuisenakin paljon tekemisissä. Me oltiin myös monta kertaa risteilyllä, kerran oltiin Lontoossa ja 3 kertaa oltiin etelässä. Kahdestaan ollessa me oltiin parhaat kaverit, mutta sitten kun meidän kanssa oli kaverin toiset kaverit, niin sitten kaveri oli mua kohtaan röyhkeä. Ensimmäisen kerran koin vääryyttä, kun kaveri ensin pyysi mua lähi-uimahalliin. Sitten uimahallissa oli kaverin pari työkaverii. Nämä työkaverit oli ihan ok-tyyppejä, mutta kun oltiin lähdössä uimahallista, niin odotin kaverii ja sen työkavereita, niin kaveri kumminkin sanoi mulle "En mä nyt lähe sun kanssa samaa matkaa". Kun kävelin kotiin, niin huomasin kotipihalla että kaveri kumminkin meni autollansa työkavereiden kanssa kotiinsa ja mä en jostain kumman syystä saanut tulla samalla kyydillä, vaikka naapurissa asuttiin, vaikka eihän mulla ollut silti uimahallista kun muutaman kilsan verran matkaa kotiin. Sitten tämän tapauksen jälkeen koin muutaman vuoden kuluttua vielä röyhkeemmän tapauksen, josta itse huomasin että ystävyyttä ei enää ole. Kun oltiin viimeisen kerran etelässä, johon kaveri jopa itse pyysi mua mukaan, niin lentokoneessa kaveri kertoi että hänen työkaverinsa (yli 60v nainen) ja hänen lapsenlapsensa (noin 20v tyttö) meni sinne samaan hotelliin pari päivää ennen meitä ja hän haluaa yllättää ne, kun eivät ole tietoisia että hänkin matkustaa samaan paikkaan. Työkaverinsa ja lapsenlapsensa tuntuivat aluksi ihan mukavilta ja pari ensimmäistä päivää meni mukavasti tutustuen. Mutta sitten yhtenä iltana, kun työkaverinsa ja naapurihuoneen seurallinen 5vuotias tyttö keräili yhdessä drinkkitikkuja. Kun 5vuotias huomasi että nyt hänellä on 2 samanlaista ja antoi mulle toisen. Mä tietty kiitin lasta nätisti. Sitten työkaverinsa muuttui lapselliseksi ja sanoi että hänen piti se ottaa. Sitten kun 5vuotias ei ollut lähellä, niin sanoin että kyllä se sen drinkkitikun saa ja mun tietty piti olla vaan pikkulapselle kohtelias, kun se antoi sen mulle ja sanoi "Sä saat tän", niin tilanne muuttui vielä pahemmaksi, kun kaverin lapsellinen vanha työkaveri vaan entistä enemmän suuttui ja huusi mulle "PERKELE! PIDÄ HYVÄNÄS, KUN MIELES TEKEE!!!". Kaveri sitten sekaantui asiaan ja tiuski mulle, "Pitääkö sun tehä tästä numeroo!?". Mä omasta mielestä yritin olla ystävällinen ja yritin korjaa pahan mielen, mutta meni vaan pahemmaksi. Sitten lomamatkan loppuviikosta mä sain vaan pelkkii tiuskimisii, jos yritin pitää hauskaa ja muut tästä porukasta pitivät vaan hauskaa ja mulla ei saanut olla hauskaa. Sitten kun oltiin yhtenä iltana yhdessä nelisteen syömässä hotellissa, niin tarjoilija toi meille pöytään leipää ja tomaatti ja valkosipulilevitettä. Kaveri sanoi että työkaveriltaan valkosipuli kauas. Mä olin siinä käsityksessä että olen ainoa, joka tykkää valkosipulista ja päätin että käytän sitten yksin koko levitteen leivälle. Mulle tiuskittiin "ÄLÄ SYÖ SITÄ". Mä tiuskin takas ja sanoin "KYLLÄPÄS SYÖN, KUN TÄÄ ON HYVÄÄ". Sitten mulle sanottiin että se työkaveri ämmä on allerginen ja ei sais olla lähelläkään valkosipulii. Mä pyysin anteeksi, kun en tiennyt ja mä sain vaan vastaukseksi murjottamisia. Sillä tavalla ei kavereita kohdella matkalla. Sitten meni vuosi, kun kaveri enimmäkseen vältteli mua. Sitten muutin uuteen kämppään ja pyysin kaverii kylään. Monta kertaa vaan lupaili ja sitten perui. Sitten facebookissa huomasin että kaveri muutti uuteen kämppään eri paikkakunnalle ja sitä onniteltiin "Onnea teille uuteen kämppään". Ihmettelin kun kaveri ei pyydä mua kylään ja ei esitä mua uudelle kumppanilleen. Myöhemmin selvis että kaveri on muuttunut homoksi ja asuu miehen kanssa. Samaan aikaan tapasain yli 20:n vuoden jälkeen vanhoja leikkipuistokavereita ja tutustuttiin uudelleen yli 20:n vuoden jälkeen. Huomasin että nämä leikkipuistokaverit on oikeita kavereita, verrattuna edellä mainittuun röyhkeään kaveriin ja nämä leikkipuistokaverit ei ole mulle kertaakaan tiuskinut ja ottaa mut mukaan kaveriporukkaan. Päätin sitten itse poistaa tämän kertomani edellä mainitun kaverin Facebook kavereista, kun itse huomasin että nämä leikkipuistokaverit on miljoona kertaa parempia kavereita mua kohtaan. Seuraavan kerran kun menin etelään niin kostoksi tälle edellä mainitulle kaappihomokaverille lähetin kortin, jossa oli banaanin ja tissin kuva. Kirjoitin korttiin että vahvistan että ystävyytemme on lopullisesti poikki, kun mulla on nyt parempia kavereita jotka ei tiuski mulle matkalla, niinkun se ja saan olla vapaasti oma itseni. Mainitsin myös kortissa että ei ollut kaverista miestä kertoo luonnottomasta homoudesta ja tästä lähtien ei enää tunneta toisiamme eikä edes enää moikata, vaikka vastaan kävelisimme. Ei ole sen jälkeen 4:n vuoteen kuulunut mitään. Eli se joko ei osannut enää väittää vastaan, tai ei saanut korttii. Mutta ihan sama, sillä mulla on nyt kaveri suhteessa Loppu hyvin, kaikki hyvin. :)

      • assssskkm

        Olette tyhmiä duunareita.


      • MäPäätinNäin
        assssskkm kirjoitti:

        Olette tyhmiä duunareita.

        Niin siis se kaappihomokaveri ja sen työkaveri on tyhmiä duunareita. Mä en ainakaan koe olevani tehnyt mitään väärää, jos jaksoit ja osasit lukee kertomukseni.


    • Ehkä olisi hyvä vain koettaa selittää asia. Jos lakkaa vastaamasta mitenkään, voi toinen jäädä miettimään, ihmettelemään ja syyllistämään itseään. Siitä voi nousta myös vihaa sinua kohtaan. Olisi kovin selkeää, jos vain löytäisit rohkeutta ja keinoja selittää asia selkeästi ja myötätuntoisesti. Ehkä vielä soitto vanhemmillekin voisi tukea tätä asiaa?

    • mekkk

      Itse olen muutanut pois siltä paikkakunnalta missä nuoruuteni vietin ja monoi kaverisuhde on kaatutnut siihen että minun pitätisi mennä aina sinne missä nämä vanhat kaverit asuvat ja muutaman vuoden kävin mutta kun kukaan ei koskaan tule sinne missä minä asun niin lopetin. Isäni aikoinaan korjasi ja osti autoja missä yksi vanha kaveri oli töissä ja kertoi kun minua ei ole näkynyt niin sanoinisälleni että voivat selvittää itse missä asun ja ottaa yhteyttä. Kesällä prätkäilen niin ajattelin että jonain vkl lähden ajelemaan ja facebookin kautta löytyy yhteystiedot kun on siellä kavereita. Kiva kattoa että löytyykö vielä yhteistä säveltä kaveruuteen.

    • nimitysooooo

      aika on hyvä hoitaja ja unohduksen syvä suolampi

    • MinunNeuvoni

      No mikset voi vastata silloin tällöin. Sanokaamme ehkä kerran viikossa. Mielestäni ei kannata olla töykeä.
      Siinä tapauksessa, jos on kysymys esimerkiksi suhteesta joka ei ole sopiva (aviorikos) voi laittaa välit poikki kerrasta lopullisesti. Tässä tapauksessa lienee pelkkä kaverisuhde.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe