Suomessa totuuden sanominen on poliittinen itsemurha -valitettavasti.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201703032200080189_ul.shtml?_ga=1.162041780.946069557.1488877235
Puolalaismeppi lausui totuuksia
66
736
Vastaukset 66
- ääliömikäääliö
Täysääliöitä on joka maassa. Ketkähäm idiootit tuotakin ovat äänestäneet?
- helgamies_
Ovatko naiset siis mielestäsi vahvempia kuin miehet?
- TotuusSattuu
Eivät mutta palkkaerot eivät kyllä korreloi mitenkään töiden fyysisen vaativuuden kanssa. Insinööri on tuskin fyysisesti enemmän voimia vaativa ala kuin vaikka sairaanhoitaja (pikemminkin päinvastoin) mutta silti insinöörien palkat ovat miesvaltaisena alana paremmat kuin sairaanhoitajien.
- helgamies_
TotuusSattuu kirjoitti:
Eivät mutta palkkaerot eivät kyllä korreloi mitenkään töiden fyysisen vaativuuden kanssa. Insinööri on tuskin fyysisesti enemmän voimia vaativa ala kuin vaikka sairaanhoitaja (pikemminkin päinvastoin) mutta silti insinöörien palkat ovat miesvaltaisena alana paremmat kuin sairaanhoitajien.
Ovatko naiset mielestäsi miehiä suurikokoisempia?
- 121212121212
TotuusSattuu kirjoitti:
Miksi naiset eivät sitten ryhdy insinööreiksi? Jos kerran lähärinä tienaa huonosti, miksi naiset opiskelevat lähäreiksi?
Miksi naiset hakeutuvat mieluummin virastoihin ja toimistoihin KELAn virkailijoiksi tai kirjanpitäjiksi, vaikka jokainen tietää että tehtaassa saisi tonnin enemmän palkkaa/kk?
Minäpåä kerron. Koska naiset preferoivat mukavuutta, turvaa ja mahdollisuutta palata alalle ilman että osaaminen vanhenee 5-10 vuoden kotona olemisen jälkeen. Miehet ovat valmiimpia hyväksymään kilpailun, melun ja vaaran että koko ala siirtyy ensi vuonna Kiinaan.
Näitä eroavaisuuksia kompensoidaan palkalla. Kyse ei ole alana miesvaltaisuudesta tai naisvaltaisuudesta, vaan alan vaatimuksista. Jos naiset itse valitsevat huonommin palkattuja duuneja, asiasta on aivan turhaa kitistä.
Päätellen tästäkin keskustelusta, puolalainen meppi on melko lailla oikeassa. - EdesUnissa
"Naiset ovat heikompia, pienempiä ja tyhmempiä" Kun luette alta Korwin-Miken taustan jonka kirjoitin, ymmärrätte tätä sanomista. Se on vastakommentti yhteiskunnan sääntelylle tasapalkkaisuudesta. Yhteiskunnan ei tule vaatia jotain sellaista, mistä luonnollinen kilpailu pitää huolen.
Naiset ovat heikompia, eli fyysisiin tehtäviin miehillä on etu. Naiset ovat tyhmempiä, koska isossa kuvassa heidän koulutustasonsa ja työkokemuksensa on huonompi kuin miesten. Tämä on tilanne Euroopassa, ei Suomessa.
Euroopan isoissa maissa Puolassa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa naiset eivät työskentele ja kouluttaudu kuten Suomessa.
Korwin-Mikke on Europarlamentikko, joten hänen tulee katsoa asiaa Eurooppalaisittain, ei suomalaisittain.
Eli lausuntoa tulee katsoa suuressa kuvassa, ajatellen koko Unionia. - 864
EdesUnissa kirjoitti:
"Naiset ovat heikompia, pienempiä ja tyhmempiä" Kun luette alta Korwin-Miken taustan jonka kirjoitin, ymmärrätte tätä sanomista. Se on vastakommentti yhteiskunnan sääntelylle tasapalkkaisuudesta. Yhteiskunnan ei tule vaatia jotain sellaista, mistä luonnollinen kilpailu pitää huolen.
Naiset ovat heikompia, eli fyysisiin tehtäviin miehillä on etu. Naiset ovat tyhmempiä, koska isossa kuvassa heidän koulutustasonsa ja työkokemuksensa on huonompi kuin miesten. Tämä on tilanne Euroopassa, ei Suomessa.
Euroopan isoissa maissa Puolassa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa naiset eivät työskentele ja kouluttaudu kuten Suomessa.
Korwin-Mikke on Europarlamentikko, joten hänen tulee katsoa asiaa Eurooppalaisittain, ei suomalaisittain.
Eli lausuntoa tulee katsoa suuressa kuvassa, ajatellen koko Unionia.Minun mielestäni palkka pitäisi maksaa työtehtävien- ja osaamisen-, ei sukupuolen mukaan.
- EdesUnissa
864 kirjoitti:
Minun mielestäni palkka pitäisi maksaa työtehtävien- ja osaamisen-, ei sukupuolen mukaan.
Luitko ollenkaan tekstiäni ja tuota lisäystä alta koskien Korwin-Mikkeä ? Juuri kuten sinä ajattelet, ajattelee myös Korwin-Mikke. Eli tämä kommentti on juurikin VASTAKOMMENTTI naisvaltaisten alojen samapalkkaisuus vaatimukseen. Eli oikeasti kysymys ei ole millään tavalla sukupuolesta, vaan kysymys on juurikin työmarkkinoilla tuotetusta hyödystä ja sen arvottamisesta. Eli tilanne on seuraus tekijöistä, ei lähtökohta.
Jos kaikki miehet menisivät naisvaltaiselle alalle ja naiset fyysistä voimaa ja koulutusta vaativalle, yhteiskunnan tuottavuus kokonaisuutena laskisi. Ei kai tätä tarvitse rautalangasta vääntää ? - 864
EdesUnissa kirjoitti:
Luitko ollenkaan tekstiäni ja tuota lisäystä alta koskien Korwin-Mikkeä ? Juuri kuten sinä ajattelet, ajattelee myös Korwin-Mikke. Eli tämä kommentti on juurikin VASTAKOMMENTTI naisvaltaisten alojen samapalkkaisuus vaatimukseen. Eli oikeasti kysymys ei ole millään tavalla sukupuolesta, vaan kysymys on juurikin työmarkkinoilla tuotetusta hyödystä ja sen arvottamisesta. Eli tilanne on seuraus tekijöistä, ei lähtökohta.
Jos kaikki miehet menisivät naisvaltaiselle alalle ja naiset fyysistä voimaa ja koulutusta vaativalle, yhteiskunnan tuottavuus kokonaisuutena laskisi. Ei kai tätä tarvitse rautalangasta vääntää ?Mikä on miesvaltainen ala, jossa vaaditaan sekä fyysistä voimaa, että koulutusta?
Naisvaltaisista aloista sellainen on esim. sairaanhoitajan ammatti. - 69plus69
864 kirjoitti:
Mikä on miesvaltainen ala, jossa vaaditaan sekä fyysistä voimaa, että koulutusta?
Naisvaltaisista aloista sellainen on esim. sairaanhoitajan ammatti.Näitähän on vaikka kuinka paljon. Metsuri nyt tuli ekana mieleen.
- Fwefkjsdjklfjkldfjkl
864 kirjoitti:
Minun mielestäni palkka pitäisi maksaa työtehtävien- ja osaamisen-, ei sukupuolen mukaan.
Minun mielestäni palkka pitäisi maksaa tulosten mukaisesti.
Korkeakoulutettu joka kuluttaa aikaansa facessa ei ole ansainnut yhtään mitään koska hän on korkeakoulutettu. Jos samalla viereisessä huoneessa samaa duunia tekee peruskoulun kesken jättänyt jonka työllä on tuloksia niin hän on palkkansa ansainnut vaikkei yhtäkään titteliä omaa.
Koulutusrunkkarius on ongelma, koulutuksen tulee tähdätä konkreettisiin taitoihin joista on hyötyä työnantajalle eikä suinkaan siihen että koska joku on lusinut X vuotta koulunpenkillä hän on automattisesti oikeutettu palkka*X tuloihin. Koulutuos on oma valinta, se on sijoitus henkilökohtaisiin taitoihin eikä mikään palkka-automaatti saatana. - 864
69plus69 kirjoitti:
Näitähän on vaikka kuinka paljon. Metsuri nyt tuli ekana mieleen.
Oletin tuon "koulutuksen" tarkoittavan vähän vaativampaa koulutusta. Jos metsurin ammatti lasketaan koulutusta vaativiin, niin sittenhän kaikki ammatit ovat sitä. Mitään ammattia ei nykyaikana harjoiteta ilman koulutusta. Siivojakin tarvitsee koulutuksen nykyään.
- EdesUnissa
864 kirjoitti:
Mikä on miesvaltainen ala, jossa vaaditaan sekä fyysistä voimaa, että koulutusta?
Naisvaltaisista aloista sellainen on esim. sairaanhoitajan ammatti.Sinä et edes yritä ymmärtää. Ei ole olemassa alaa jossa tarvitaan sekä fyysistä voimaa että älykkyyttä ensisijaisesti. Mutta näitä jompaa kumpaa tarvitaan, ja suuressa kuvassa näissä molemmissa naiset ovat heikompia.
Siksi ei yhteiskunnan tule vaatia alakohtaisten palkkojen samankaltaisuutta sillä perusteella että naisvaltaiset alat ovat heikosti palkattuja, vaan alan palkan määrittelee sen työvoiman tarjonta. - 121212121212
864 kirjoitti:
Naisvaltaisista aloista sellainen on esim. sairaanhoitajan ammatti.Yritätkö sanoa että fyysisesti vahvemmille sairaanhoitajille tulisi maksaa enemmän kuin fyysisesti heikommille sairaanhoitajille?
Tämä kuulostaisi perustellulta.
Harvinaisen tarkkanäköinen mies.
- Pillujen--asiantuntija
Naiset on heikompia aina.
- huumormiehii.näemmä
Sehän hauskaa on, että koon mukaan rupeavat palkat juoksemaan. Pienikokoisilla miehillä sitten myöskin palkat laskevat, ja isokokoisilla nousevat, tekivät he sitten mitä duunia hyvänsä.
Huvittava ehdotus mepiltä: palkkoja ei kuulukaan maksaa osaamisen-, vaan työntekijän koon mukaan.- helgamies_
Mepin ehdotun on ihan luonnollinen ja fysiologiaan perustuva. Miehet ovat keskimäärin huomattavasti naisia vahvempia.
- bottipavainen
Sinä olet sitten tyytyväinen, kun joku sua isompi ja vahvempi nainen saa parempaa palkkaa
- 121212121212
Sellaisissa töissä joissa isompi ja vahvempi saa aikaiseksi enemmän, isompi ja vahvempi sietääkin saada isomman palkan.
Kun naiset sanovat "sama palkka samasta työstä", he yleensä sekoittavat kaksi käsitettä keskenään: saman _työn_ ja saman _työnimikkeen_.
Jos palkka perustuisi työsuoritteeseen, palkkaerojen tulisi olla huomattavasti nykyistä suuremmat. Miesten hyväksi. - Logiikkaa
Tuo ei tainnut olla huumoria vaan kärjistetty huomio kuinka erilaiset tekijät selittävät miksi naiset eivät kykene aina korvaamaan miehiä, vaan on olemassa tekijöitä joista syistä ovat vähemmän tuottavia. Fyysiset tekijät ja koulutukselliset.
- 19.11
121212121212 kirjoitti:
Sellaisissa töissä joissa isompi ja vahvempi saa aikaiseksi enemmän, isompi ja vahvempi sietääkin saada isomman palkan.
Kun naiset sanovat "sama palkka samasta työstä", he yleensä sekoittavat kaksi käsitettä keskenään: saman _työn_ ja saman _työnimikkeen_.
Jos palkka perustuisi työsuoritteeseen, palkkaerojen tulisi olla huomattavasti nykyistä suuremmat. Miesten hyväksi.Kuules PikkuKakkonen nyt kyllä kiinnostaisi tietää miten paljon sinä olet opiskellut?
Siis mikä on sinun koulutuspohjasi, tutkinnot jotka olet suorittanut?
Olet kertonut olevasi salkunhoitaja, miten paljon siinä työssä tarvitaan fyysistä voimaa?
Minusta kun jotenkin tuntuu siltä, ett minä joudun päivittäin käyttämään fyysitä voimaa paljonkin enemmän sinua?
Tosin tällä hetkellä lääkäri on kieltänyt minulta nuo raskaammat työt ja teen nyt jonkin aikaa näitä helpompia ns. paperihommia toimistossa.
Kun mun terveys taas on kunnossa, siis Thyroksin lääkitys taas on balanssissa, saan siirtyä noihin raskaampiin ja vaativimpiin hoitoalan töihin takaisin.
Siis niihin sinun mielestäsi paljonkin halvemmiksi arvostamiisi hoivatöihin...
Mielenkiintoista olisi tietää mitä mieltä olisit mun työni tarpeellisuudesta silloin; jos itse olisit vuodepotilas jota minä fysioterapeuttina hoitaisin/huoltaisin... ettet sinä joutuisi jäämään loppu elämäksesi sinne sängyn pohjalle.
Olisiko sinulla silloin toinen ääni kellossasi, kun olis oma lehmä ojassa?
Luen vielä tunnin verran Sixten Korkmanin: Talous ja utopia kirjaa, textiä mitä tyhmempikin ymmärtää! (siis minä)
Aamulla vasta klo 09.00 töihin!
Hyvää yötä kaikille palstalaisille, nukkukaa hyvin! - omaa.kuoppasiko.kaivat
121212121212 kirjoitti:
Jos palkka perustuisi työsuoritteeseen, palkkaerojen tulisi olla huomattavasti nykyistä suuremmat. Miesten hyväksi."Isompi ja vahvempi sietääkin saada isomman palkan"
Tuon logiikan mukaan sinä itse olet aivan liian ylipalkattu henkilö. Itse olet antanut itsestäsi hyvinkin heikon ja pienen kuvan, sekä teet fyysisesti kevyttä työtä. Jokaisen sairaanhoitajan kuuluisi saada kaksinkertainen palkka sinuun verraten. He kun joutuvat nostelemaan liikuntakyvyttömiä potilaita päivät pääksytyksen. Sinä et varmaan edes pystyisi siihen. - 121212121212
omaa.kuoppasiko.kaivat kirjoitti:
"Isompi ja vahvempi sietääkin saada isomman palkan"
Tuon logiikan mukaan sinä itse olet aivan liian ylipalkattu henkilö. Itse olet antanut itsestäsi hyvinkin heikon ja pienen kuvan, sekä teet fyysisesti kevyttä työtä. Jokaisen sairaanhoitajan kuuluisi saada kaksinkertainen palkka sinuun verraten. He kun joutuvat nostelemaan liikuntakyvyttömiä potilaita päivät pääksytyksen. Sinä et varmaan edes pystyisi siihen.Toivon totisesti että sinun ja 19.11:n palkat eivät perustu luetun ymmärtämiseen. Toistetaan:
"Sellaisissa töissä joissa isompi ja vahvempi saa aikaiseksi enemmän, isompi ja vahvempi sietääkin saada isomman palkan." - 19.11
121212121212 kirjoitti:
Toivon totisesti että sinun ja 19.11:n palkat eivät perustu luetun ymmärtämiseen. Toistetaan:
"Sellaisissa töissä joissa isompi ja vahvempi saa aikaiseksi enemmän, isompi ja vahvempi sietääkin saada isomman palkan."121212121212
7.3.2017 21:34
"Miksi naiset eivät sitten ryhdy insinööreiksi? Jos kerran lähärinä tienaa huonosti, miksi naiset opiskelevat lähäreiksi?"
"Näitä eroavaisuuksia kompensoidaan palkalla. Kyse ei ole alana miesvaltaisuudesta tai naisvaltaisuudesta, vaan alan vaatimuksista. Jos naiset itse valitsevat huonommin palkattuja duuneja, asiasta on aivan turhaa kitistä."
"Päätellen tästäkin keskustelusta, puolalainen meppi on melko lailla oikeassa."
121212121212
7.3.2017 21:38
"Kun naiset sanovat "sama palkka samasta työstä", he yleensä sekoittavat kaksi käsitettä keskenään: saman _työn_ ja saman _työnimikkeen_."
"Jos palkka perustuisi työsuoritteeseen, palkkaerojen tulisi olla huomattavasti nykyistä suuremmat. Miesten hyväksi."
- Suosittelen ett käyt työterveyslääkärillä. Jos ett ole huomannut sulla muisti preikkaa pahasti. Minä kopsasin tuolta noita sinun sanomisiasi sulle.
Tavaa ihan rauhassa textiäsi... mitenkähän näitä tekstejäsi sitt pitäisi lukea?
...jotta luetun ymmärtäminen tulee toteutumaan niin kuin sinä ajattelit?
Insinööri voi olla todella iso äijän köriläs 120kg ja hoitsu 50-60kg pieni nainen,
mutt ihan realiteettia on ett näistä kahdesta ammattikunnasta; nainen (hoitsu) tekee työvuorossaan yleensä raskaampia töitä... mitä se insinööri!
Sinä nokitit nyt väärässä paikassa ja väärään aikaan!
Näin naistenpäivänä... ;) - 121212121212
19.11 kirjoitti:
121212121212
7.3.2017 21:34
"Miksi naiset eivät sitten ryhdy insinööreiksi? Jos kerran lähärinä tienaa huonosti, miksi naiset opiskelevat lähäreiksi?"
"Näitä eroavaisuuksia kompensoidaan palkalla. Kyse ei ole alana miesvaltaisuudesta tai naisvaltaisuudesta, vaan alan vaatimuksista. Jos naiset itse valitsevat huonommin palkattuja duuneja, asiasta on aivan turhaa kitistä."
"Päätellen tästäkin keskustelusta, puolalainen meppi on melko lailla oikeassa."
121212121212
7.3.2017 21:38
"Kun naiset sanovat "sama palkka samasta työstä", he yleensä sekoittavat kaksi käsitettä keskenään: saman _työn_ ja saman _työnimikkeen_."
"Jos palkka perustuisi työsuoritteeseen, palkkaerojen tulisi olla huomattavasti nykyistä suuremmat. Miesten hyväksi."
- Suosittelen ett käyt työterveyslääkärillä. Jos ett ole huomannut sulla muisti preikkaa pahasti. Minä kopsasin tuolta noita sinun sanomisiasi sulle.
Tavaa ihan rauhassa textiäsi... mitenkähän näitä tekstejäsi sitt pitäisi lukea?
...jotta luetun ymmärtäminen tulee toteutumaan niin kuin sinä ajattelit?
Insinööri voi olla todella iso äijän köriläs 120kg ja hoitsu 50-60kg pieni nainen,
mutt ihan realiteettia on ett näistä kahdesta ammattikunnasta; nainen (hoitsu) tekee työvuorossaan yleensä raskaampia töitä... mitä se insinööri!
Sinä nokitit nyt väärässä paikassa ja väärään aikaan!
Näin naistenpäivänä... ;)Väännetään rautalangasta.
Palkka voi perustua eri asioihin. Esim. joissain työtehtävissä vaaditaan voimaa, toisessa älyä.
Sellaisissa työtehtävissä joissa vahvempi saa enemmän aikaiseksi, vahvemmalle kuuluu isompi palkka.
Sellaisissa työtehtävissä joissa älykkäämpi saa enemmän aikaiseksi, älykkäämmälle kuuluu isompi palkka.
Markkinat päättävät kummasta näistä töistä maksetaan enemmän. Nykypäivänä on usein niin että älyä vaativista tehtävistä saa enemmän palkkaa.
Selkeästi ajatus tuottavuudesta ja kannattavuudesta on naisille mahdoton ymmärtää. - 19.11
121212121212 kirjoitti:
Väännetään rautalangasta.
Palkka voi perustua eri asioihin. Esim. joissain työtehtävissä vaaditaan voimaa, toisessa älyä.
Sellaisissa työtehtävissä joissa vahvempi saa enemmän aikaiseksi, vahvemmalle kuuluu isompi palkka.
Sellaisissa työtehtävissä joissa älykkäämpi saa enemmän aikaiseksi, älykkäämmälle kuuluu isompi palkka.
Markkinat päättävät kummasta näistä töistä maksetaan enemmän. Nykypäivänä on usein niin että älyä vaativista tehtävistä saa enemmän palkkaa.
Selkeästi ajatus tuottavuudesta ja kannattavuudesta on naisille mahdoton ymmärtää.Ja sinä olet sitä mieltä, ett sinä olet se viisas mies, jolle luonnollisesti kuuluu parempi palkka kuin sairaanhoitajalle tai fysioterapeutille?
Kuvitteletko sinä tosissasi ett tässä työssä pärjää kuka tahansa "tuulihattu"?
Jonkin verran on pitänyt tähänkin ammattiin opiskella ja pohjakoulutus mulla jo oli toisesta ammatista. Hankin vielä lähihoitajan tutkinnon tuossa sivussa... kirjallisina kokeina ja lopputyönä sekä työnäyttönä. Olen myös rekisteröitynyt Valviraan.
Sinä leikittelet papereiden kanssa ja toisten rahoilla, ett omillasi... (sinäkään) Teikäläisten suuria tuotoksia ovat nämä börssin nousevat ja laskevat osakkeet! Suoraan sanoen se on talouskeinottelua!
Eihän sellainen työ todellisuudessa tuota yhtään mitään!
Paitsi keinotekoisen laman ja rikkaille lisää rikkauksia... siis rahaa, numeroita pankkitilille... rahaa jota ei edes setelipainot ole koskaan painanut! =)))
Selkeästi ajatus tuottavuudesta ja kannattavuudesta on naisille mahdoton ymmärtää.
Näin on!
Pitää olla mies ja huijari luonteeltaan, jotta osaa kuvitella tuottavansa jotakin hyvää tähän maailmaan tuolla "työllään".
Minä hoivailen ja helpotan sairaiden ihmisten elämää eritavoin, kaikella sillä taidolla ja tiedolla, jonka olen opetellut... lisäksi vielä empatia.
Minä puolestani uskon että lähimmäiseni arvostavat ja kunnioittavat minun työtäni enemmän...vaikka rahallisesti sinä oletkin arvostetummassa ammatissa.
Koitahan jässikkä lukea ja ymmärtää mitä minä kirjoitin sulle. Nämä ovat asioita joista minä en anna sentiäkään sulle periksi, sillä sanoin sulle vain totuuden.
Koitan taas laistaa sun tiellesi joutumasta; kunnes ollaan jälleen napit vastakkain. - 121212121212
19.11 kirjoitti:
Ja sinä olet sitä mieltä, ett sinä olet se viisas mies, jolle luonnollisesti kuuluu parempi palkka kuin sairaanhoitajalle tai fysioterapeutille?
Kuvitteletko sinä tosissasi ett tässä työssä pärjää kuka tahansa "tuulihattu"?
Jonkin verran on pitänyt tähänkin ammattiin opiskella ja pohjakoulutus mulla jo oli toisesta ammatista. Hankin vielä lähihoitajan tutkinnon tuossa sivussa... kirjallisina kokeina ja lopputyönä sekä työnäyttönä. Olen myös rekisteröitynyt Valviraan.
Sinä leikittelet papereiden kanssa ja toisten rahoilla, ett omillasi... (sinäkään) Teikäläisten suuria tuotoksia ovat nämä börssin nousevat ja laskevat osakkeet! Suoraan sanoen se on talouskeinottelua!
Eihän sellainen työ todellisuudessa tuota yhtään mitään!
Paitsi keinotekoisen laman ja rikkaille lisää rikkauksia... siis rahaa, numeroita pankkitilille... rahaa jota ei edes setelipainot ole koskaan painanut! =)))
Selkeästi ajatus tuottavuudesta ja kannattavuudesta on naisille mahdoton ymmärtää.
Näin on!
Pitää olla mies ja huijari luonteeltaan, jotta osaa kuvitella tuottavansa jotakin hyvää tähän maailmaan tuolla "työllään".
Minä hoivailen ja helpotan sairaiden ihmisten elämää eritavoin, kaikella sillä taidolla ja tiedolla, jonka olen opetellut... lisäksi vielä empatia.
Minä puolestani uskon että lähimmäiseni arvostavat ja kunnioittavat minun työtäni enemmän...vaikka rahallisesti sinä oletkin arvostetummassa ammatissa.
Koitahan jässikkä lukea ja ymmärtää mitä minä kirjoitin sulle. Nämä ovat asioita joista minä en anna sentiäkään sulle periksi, sillä sanoin sulle vain totuuden.
Koitan taas laistaa sun tiellesi joutumasta; kunnes ollaan jälleen napit vastakkain."Ja sinä olet sitä mieltä, ett sinä olet se viisas mies, jolle luonnollisesti kuuluu parempi palkka kuin sairaanhoitajalle tai fysioterapeutille?"
Kyllä kuuluu, jos markkinat niin päättävät. Et löydä koko maasta ainuttakaan ihmistä joka ei mielestään ansaitsisi enemmän palkkaa kuin joku muu, joka taas on asiasta toista mieltä.
"Sinä leikittelet papereiden kanssa ja toisten rahoilla, ett omillasi... (sinäkään)"
On varmaan joku syy miksi joku haluaa maksaa siitä? Sitä paitsi, nyt hiljalleen alkavassa projektissa on omaakin rahaa kiinni.
"Teikäläisten suuria tuotoksia ovat nämä börssin nousevat ja laskevat osakkeet!"
Osakkeet nousevat ja laskevat koska talousnäkymät muuttuvat. Pienikin muutos vaikuttaa pitkällä aikavälillä paljon, siksi muutokset ovat niin isoja. Jos kurssit eivät muuttuisi, rahoitus ei toimisi.
"Suoraan sanoen se on talouskeinottelua!"
Ei vaan resurssien allokointia. On ensiarvoisen tärkeää että ihmisten rahat ohjautuvat kannattavaan toimintaan. Vertaa kommarimaihin, samaa rojua tuotetaan loputtomiin kun ei ole markkinoita päättämässä kannattavuudesta.
"Eihän sellainen työ todellisuudessa tuota yhtään mitään!"
Se lisää epäsuorasti tuottavuutta, koska tehokkaat markkinat ohjaavat resursseja tuottavimpaan toimintaan. Esim. terveysalan firma tuottaa huonoa palvelua -> firman kurssi laskee -> sijoittajat suuntaavat rahansa firmaan joka tuottaa parempaa palvelua sairaille ja vanhuksille.
Kannattaisi perehtyä asioihin mututiedon sijaan. - 19.11
121212121212 kirjoitti:
"Ja sinä olet sitä mieltä, ett sinä olet se viisas mies, jolle luonnollisesti kuuluu parempi palkka kuin sairaanhoitajalle tai fysioterapeutille?"
Kyllä kuuluu, jos markkinat niin päättävät. Et löydä koko maasta ainuttakaan ihmistä joka ei mielestään ansaitsisi enemmän palkkaa kuin joku muu, joka taas on asiasta toista mieltä.
"Sinä leikittelet papereiden kanssa ja toisten rahoilla, ett omillasi... (sinäkään)"
On varmaan joku syy miksi joku haluaa maksaa siitä? Sitä paitsi, nyt hiljalleen alkavassa projektissa on omaakin rahaa kiinni.
"Teikäläisten suuria tuotoksia ovat nämä börssin nousevat ja laskevat osakkeet!"
Osakkeet nousevat ja laskevat koska talousnäkymät muuttuvat. Pienikin muutos vaikuttaa pitkällä aikavälillä paljon, siksi muutokset ovat niin isoja. Jos kurssit eivät muuttuisi, rahoitus ei toimisi.
"Suoraan sanoen se on talouskeinottelua!"
Ei vaan resurssien allokointia. On ensiarvoisen tärkeää että ihmisten rahat ohjautuvat kannattavaan toimintaan. Vertaa kommarimaihin, samaa rojua tuotetaan loputtomiin kun ei ole markkinoita päättämässä kannattavuudesta.
"Eihän sellainen työ todellisuudessa tuota yhtään mitään!"
Se lisää epäsuorasti tuottavuutta, koska tehokkaat markkinat ohjaavat resursseja tuottavimpaan toimintaan. Esim. terveysalan firma tuottaa huonoa palvelua -> firman kurssi laskee -> sijoittajat suuntaavat rahansa firmaan joka tuottaa parempaa palvelua sairaille ja vanhuksille.
Kannattaisi perehtyä asioihin mututiedon sijaan."Kannattaisi perehtyä asioihin mututiedon sijaan."
Sitähän minä juuri olen tehnyt, Sixten Korkmanin: Talous ja utopia kirja sekä
taloustieteilijä Ha-Joon Chang: 23 tosiasiaa kapitalismista.
Noiden varsinaisten oppikirjojeni lisäksi...
Minulla on yo-pohja ja nyt luen merkonomiksi työni lomassa, jotta voin hoidella itse myös noita talouspuolen asioita.
Silloin voin itsekin kontroloida asioita monelta eri kantilta, kun nyt minun on luottaminen muiden tietoihin ja taitoihin. (kun viittasit resurssien allokointiin)
No voidaan sinäänsä verrata "kommarimaihin"... samaa "tuottamatonta" hoivapalvelua tuotan loputtomiin kun ei ole markkinoita päättämässä kannattavuudesta. Ikinä minä en saa näistä ehtoopuolen kulkijoista, tuottavia kakskymppisiä. Mutt tuotanpa parempaa palvelua; sairaille heikoille vanhuksille.
Vieläkään et ole vastannut kysymykseeni sinun koulutuksestasi...!
Hyvää yötä kaikille palstalaisille!
- EdesUnissa
Jotta Korwin-Miken sanomisia voi ymmärtää tulisi tuntea hänen taustansa. Hän on koko ikänsä taistellut yhteiskuntaa vastaan. Nuorena hän joutui salaisen poliisin pidättämäksi ja ulosheitetyksi useasti yliopistosta kun osallistui mielenosoituksiin kommunisti hallintoa vastaan. Istui kuukausia pidätettynä ilman syytettä,
ja salainen poliisi veti hänen matematiikan tutkintonsa pois yliopistosta juuri ennen päättötyötä.
Hän on filosofi joka katsoo että yhteiskunnan tehtävä on valvoa yksilön vapautta, jottei yhteiskunta muuttuisi valtijohtoiseksi. Hänen sanomisistaan voidaan erottaa yksityiskohtia, mutta tulisi yleensä ajatella pitemmälle miksi hän sanoo mitä sanoo. Jos Korwin-Mikke kirjoittelisi tällä palstalla hän olisi jotakuinkin Teknodonnan tyylinen. Kukaan ei tajua mistä on lopulta kyse.- mitä_suurimmassa_määrin
Mitä suurimmassa määrin halos-communismin vastustaja ja sehän on ihan tervettä
- EdesUnissa
Tässä ketjussa naisasia ihmiset osoittivat maksimaalisen typeryytensä. Tuntematta henkilön talouspoliittista historiaa, saati henkilökuvaa he tyrmäävät henkilön sanomiset Iltalehden asiasta erotetulla lauseella.
Jos ihmiset menevät asioissa aina yksilötasolle saadaan miljardeja erilaisia oikeita ratkaisua. Korwin-Mikke tässä kommentoi miltä asia näyttää puolen miljardin eurooppalaisen näkökulmasta, ja tämän talousalueen kilpailukyvyn kannalta.
Korwin-Mikke on vuosikymmenet kritisoinut valtiojohtoisen yhteiskunnan talouskehitykseen kohdistuvaa lamauttavaa vaikutusta. Kun siitä esimerkiksi esitetään tämmöinen yksi asia, että heikot ja kouluttamattomat eivät voi saada samaa palkkaa kuin vahvat ja koulutetut, niin se jostain syystä ärsyttää jos tekijät ovat sukupuolisidonnaisia suurilta osin.- hmmmmmmm
Kunhan ne heikot ja kouluttamattomat sitten saisivat tehdä vain kevyttä työtä, mutta näinhän ei ole. He joutuvat työskentelemään hyvin usein omille voimilleen liian raskaassa työssä.
Jos te suostuisitte sitten laittamaan ne vahvat kaikkiin niihin raskaisiin töihin, mutta kun oikeasti te ette suostu siihen. - Pihtarikurppa
Eikä asia ole vielä noinkaan yksinkertainen. Kun asiaa ajattelee pidemmälle, voidaan kysyä miksi joku tietty ala on arvostetumpi ja paremmin palkattu kuin joku toinen? Mitkä ovat tuottavuuden mittarit? Käytetäänkö joka alalla samoja mittareita ja jos ei käytetä, niin miten nämä mittarit vertautuvat toisiinsa?
Sukupuolisidonnaisuus on vain yksi selittävä tekijä, mukavan provokatiivinen tietysti. Mutta otetaanpa vaikka kaksi miehistä alaa, insinöörit ja maanviljelijä. Fyysisessä ja henkisessä suorittamisessa, samoin kuin koulutustasossa on jo melkoiset erot. Miksi maajussi ei pysty tienaamaan elantoaan työllä ilman tukia, mutta insinööri pystyy? Vaikka fakta on se, että kukaan ei kuole nälkään ilman insinööriä, mutta maajussit onkin jo toinen juttu. - 19.11
Pihtarikurppa kirjoitti:
Eikä asia ole vielä noinkaan yksinkertainen. Kun asiaa ajattelee pidemmälle, voidaan kysyä miksi joku tietty ala on arvostetumpi ja paremmin palkattu kuin joku toinen? Mitkä ovat tuottavuuden mittarit? Käytetäänkö joka alalla samoja mittareita ja jos ei käytetä, niin miten nämä mittarit vertautuvat toisiinsa?
Sukupuolisidonnaisuus on vain yksi selittävä tekijä, mukavan provokatiivinen tietysti. Mutta otetaanpa vaikka kaksi miehistä alaa, insinöörit ja maanviljelijä. Fyysisessä ja henkisessä suorittamisessa, samoin kuin koulutustasossa on jo melkoiset erot. Miksi maajussi ei pysty tienaamaan elantoaan työllä ilman tukia, mutta insinööri pystyy? Vaikka fakta on se, että kukaan ei kuole nälkään ilman insinööriä, mutta maajussit onkin jo toinen juttu.Peukuttaisin kannanottoasi jos pystyisin! Todella hyvä vertaus sinulta... ja vielä kahdesta perinteisesti miehisestä ammatista! Bravoo!
Pihtarikurppa kirjoitti:
Sukupuolisidonnaisuus on vain yksi selittävä tekijä, mukavan provokatiivinen tietysti. Mutta otetaanpa vaikka kaksi miehistä alaa, insinöörit ja maanviljelijä. Fyysisessä ja henkisessä suorittamisessa, samoin kuin koulutustasossa on jo melkoiset erot. Miksi maajussi ei pysty tienaamaan elantoaan työllä ilman tukia, mutta insinööri pystyy? Vaikka fakta on se, että kukaan ei kuole nälkään ilman insinööriä, mutta maajussit onkin jo toinen juttu.Kun insinöörin maajussille tekemät laitteet prakaa, eikä kukaan ole niitä fiksaamassa, voi tulla tippa linssiin sinullekin.
että.silleen voisi olla myös hieman helisemässä, jos hänen hoitokodistaan häviäisivät kaikki työtä helpottavat apuvälineet.- EdesUnissa
Pihtarikurppa kirjoitti:
Sukupuolisidonnaisuus on vain yksi selittävä tekijä, mukavan provokatiivinen tietysti. Mutta otetaanpa vaikka kaksi miehistä alaa, insinöörit ja maanviljelijä. Fyysisessä ja henkisessä suorittamisessa, samoin kuin koulutustasossa on jo melkoiset erot. Miksi maajussi ei pysty tienaamaan elantoaan työllä ilman tukia, mutta insinööri pystyy? Vaikka fakta on se, että kukaan ei kuole nälkään ilman insinööriä, mutta maajussit onkin jo toinen juttu.Eri alat ovat erilailla palkattuja johtuen niiden työvoiman kysynnän ja tarjonnan suhteesta. Maajussi on muuten hyvä vertaus, josta Korwin-Miken ajatus olisi että maajusseille ei tulisi antaa tukea, vaan elintarvikkeiden hinnan tulisi olla niin korkea että maajussi tienaa elantonsa. Maataloustuki on turvallisuuspoliittinen ja sosiaalipoliittinen ratkaisu. Eli maat haluavat pitää omaa tuotantoa kriisiä (sotaa) ajatellen ja pitää ruuan hinnan alhaalla jotta ihmiset olisivat tasa-arvoisempia. Köyhällä ei olisi varaa ostaa kallista ruokaa.
Syy miksi Korwin-Mikke ei hyökkää maataloustukia vastaan on realismi. Hän tietää että se heikentäisi Eurooppaa Yhdysvaltoja vastaan, joka tukee maatalouttaan.
Insinööri on toki myös kouluttautunut useamman vuoden, kun taas maanviljelijälle riittää kolmen kuukauden kurssi tullakseen tukikelpoiseksi. Jos maajussin palkka olisi aina yhtä hyvä kuin insinöörin, maajusseja olisi liikaa. Maajussin palkka voi olla myös hyvä, ja häntä ei tulisi muutenkaan rinnastaa työsuhteeseen vaan yrittäjiin, joiden tulo riippuu onnistumisesta. - Pihtarikurppa
HC-ätmel kirjoitti:
Kun insinöörin maajussille tekemät laitteet prakaa, eikä kukaan ole niitä fiksaamassa, voi tulla tippa linssiin sinullekin.
että.silleen voisi olla myös hieman helisemässä, jos hänen hoitokodistaan häviäisivät kaikki työtä helpottavat apuvälineet.Kummasti sitä on pitänyt saada perunaa pöytään ennen insinöörien laitteitakin ja papparaiset hoidettu hautaan vaikka sitten kotona. Tietyt työt ja ammatit ovat välttämättömiä, insinööri ei kuulu niihin.
Pihtarikurppa kirjoitti:
Kummasti sitä on pitänyt saada perunaa pöytään ennen insinöörien laitteitakin ja papparaiset hoidettu hautaan vaikka sitten kotona. Tietyt työt ja ammatit ovat välttämättömiä, insinööri ei kuulu niihin.
Sinulla ei siis ole mitään käsitystä siitä, miten paljon teknologia on lisännyt tuottavuutta maataloudessa ja laatua sosiaali- ja terveyspuolella.
- Pihtarikurppa
EdesUnissa kirjoitti:
Eri alat ovat erilailla palkattuja johtuen niiden työvoiman kysynnän ja tarjonnan suhteesta. Maajussi on muuten hyvä vertaus, josta Korwin-Miken ajatus olisi että maajusseille ei tulisi antaa tukea, vaan elintarvikkeiden hinnan tulisi olla niin korkea että maajussi tienaa elantonsa. Maataloustuki on turvallisuuspoliittinen ja sosiaalipoliittinen ratkaisu. Eli maat haluavat pitää omaa tuotantoa kriisiä (sotaa) ajatellen ja pitää ruuan hinnan alhaalla jotta ihmiset olisivat tasa-arvoisempia. Köyhällä ei olisi varaa ostaa kallista ruokaa.
Syy miksi Korwin-Mikke ei hyökkää maataloustukia vastaan on realismi. Hän tietää että se heikentäisi Eurooppaa Yhdysvaltoja vastaan, joka tukee maatalouttaan.
Insinööri on toki myös kouluttautunut useamman vuoden, kun taas maanviljelijälle riittää kolmen kuukauden kurssi tullakseen tukikelpoiseksi. Jos maajussin palkka olisi aina yhtä hyvä kuin insinöörin, maajusseja olisi liikaa. Maajussin palkka voi olla myös hyvä, ja häntä ei tulisi muutenkaan rinnastaa työsuhteeseen vaan yrittäjiin, joiden tulo riippuu onnistumisesta.Insinööri voi olla myös yrittäjä.
Kyseenalaistan ammattien arvostuksen, koska sille ei ole kestäviä perusteita. Arvostus näkyy mm. paikassa eikä se sorsi pelkästään naisvaltaisia aloja. - Pihtarikurppa
Pihtarikurppa kirjoitti:
Insinööri voi olla myös yrittäjä.
Kyseenalaistan ammattien arvostuksen, koska sille ei ole kestäviä perusteita. Arvostus näkyy mm. paikassa eikä se sorsi pelkästään naisvaltaisia aloja.Siis palkassa.... **** autocorrect
- Pihtarikurppa
HC-ätmel kirjoitti:
Sinulla ei siis ole mitään käsitystä siitä, miten paljon teknologia on lisännyt tuottavuutta maataloudessa ja laatua sosiaali- ja terveyspuolella.
Kyllä on enkä sitä tässä tarkoitakaan, kuten hyvin tiedät. Mutta olipa yhteiskunta kuinka kehittynyt tai takapajula, niin ihmisen on syötävä elääkseen. Sinäkin kuokkisit peltoa, jos maajussille ei olisi.
- Pihtarikurppa
Pihtarikurppa kirjoitti:
Kyllä on enkä sitä tässä tarkoitakaan, kuten hyvin tiedät. Mutta olipa yhteiskunta kuinka kehittynyt tai takapajula, niin ihmisen on syötävä elääkseen. Sinäkin kuokkisit peltoa, jos maajussille ei olisi.
Siis maajusseja.... Nyt mä lopetan tän puhelimella kirjoittamisen 😬
- 19.11
HC-ätmel kirjoitti:
Kun insinöörin maajussille tekemät laitteet prakaa, eikä kukaan ole niitä fiksaamassa, voi tulla tippa linssiin sinullekin.
että.silleen voisi olla myös hieman helisemässä, jos hänen hoitokodistaan häviäisivät kaikki työtä helpottavat apuvälineet.Olet oikeassa sikäli että meillä on nykyaikaiset hoitosängyt ja tuolit, jotka helpottavat suuresti henkilökunnan työtä.
Nämä sängyt ja tuolit kun askas pystyy itsekin halutessaan sähköisesti säätelemään; haluamaansa asentoon... ilman hoitajan apua. Lisäksi meiltä löytyy henkilönostolaite, suihkutuolit, nostoliinat ja ihan tavallisia pyörätuoleja... lähinnä ulkoiluun.
Sisätiloissa käytämme usein päivän aikana hoitotuoleja myös asukkaan huoneen ulkopuolellakin... seurustelu ja TV nurkkauksessa heidän istuessaan.
Tietenkin nämä apuvälineet maksavat, mutta niiden ansiosta pystyy säästämään myös selvää rahaa. Hoitotyön fyysinen kuormittavuus näkyy hoitotyöntekijöiden tuki- ja liikuntaelinsairauksien aiheuttamissa suurissa sairauspoissaolo määrissä ja niistä aiheutuvissa kustannuksissa.
Olisi todella tyhmää, jos en fysioterapeuttina panostaisi ergonomisen hoitotyön
edistämiseen ja hoitajien sekä asukkaiden terveyteen... hankkimalla parhaat apuvälineet hoidettaville... ja samalla hoitajille!
"että.silleen voisi olla myös hieman helisemässä"... ei varsinaisesti olisi, kaiken voi tehdä myös ilman näitä apuvälineitä. Työ vaan olisi paljon raskaanpaa ja olosuhteet hoitajille sekä hoidettaville huonommat.
Suurempi tapaturma alttiuskin koskisi välittömästi niin hoidettavia kuin hoitajia, ilman apuvälineitämme. Väärässä kohtaa ei todellakaan kannata säästää.
Ja väittäisin että näitä apuvälineitä ovat kehittäneet juuri fysioterapeutit ja insinöörit yhteistyössä keskenään.
.....................
EdesUnissa
Ja mitä tulee insinöörin ja maajussin vertailuun koulutuksesta... saa se minut hymyilemään vinosti. Kolmen kuukauden kurssillako sinä kuvittelisit pärjääväsi maanviljelijänä? Taitaisit nähdä nälkää, tai syödä vain keitettyjä perunia ja porkkania... sipulienkin kasvatus vois olla onnen kauppaa!
Kyllä siinä olisi usein agronoomin tutkinto hyväksi, tai isiltä perityjä tietoja ja taitoja... siihen kun on yleensä kasvettu lapsuudesta asti ja niin omaksuttu niitä taitoja useita vuosia kuin huomaamattaan.
Traktorin ja peräkärryn peruutus; voi äkkiseltään olla yllätys... olen sen kokenut käytännössä. =)))
Maataloustuki on sosiaalipoliittinen, kuten lapsilisä kaupunkilais työläisten lapsille aikoinaan. Lapsilisä tämä sosiaalipoliittinen tuki; tuli lopulta kaikille lapsiperheille... riippumattomana perheen taloudellisesta asemasta.
Maataloustuki ei jakaudukkaan samoin, suurimmat ja vauraimmat saavat eniten:
pienet tuottajat...ei mitään! - 121212121212
19.11 kirjoitti:
Olet oikeassa sikäli että meillä on nykyaikaiset hoitosängyt ja tuolit, jotka helpottavat suuresti henkilökunnan työtä.
Nämä sängyt ja tuolit kun askas pystyy itsekin halutessaan sähköisesti säätelemään; haluamaansa asentoon... ilman hoitajan apua. Lisäksi meiltä löytyy henkilönostolaite, suihkutuolit, nostoliinat ja ihan tavallisia pyörätuoleja... lähinnä ulkoiluun.
Sisätiloissa käytämme usein päivän aikana hoitotuoleja myös asukkaan huoneen ulkopuolellakin... seurustelu ja TV nurkkauksessa heidän istuessaan.
Tietenkin nämä apuvälineet maksavat, mutta niiden ansiosta pystyy säästämään myös selvää rahaa. Hoitotyön fyysinen kuormittavuus näkyy hoitotyöntekijöiden tuki- ja liikuntaelinsairauksien aiheuttamissa suurissa sairauspoissaolo määrissä ja niistä aiheutuvissa kustannuksissa.
Olisi todella tyhmää, jos en fysioterapeuttina panostaisi ergonomisen hoitotyön
edistämiseen ja hoitajien sekä asukkaiden terveyteen... hankkimalla parhaat apuvälineet hoidettaville... ja samalla hoitajille!
"että.silleen voisi olla myös hieman helisemässä"... ei varsinaisesti olisi, kaiken voi tehdä myös ilman näitä apuvälineitä. Työ vaan olisi paljon raskaanpaa ja olosuhteet hoitajille sekä hoidettaville huonommat.
Suurempi tapaturma alttiuskin koskisi välittömästi niin hoidettavia kuin hoitajia, ilman apuvälineitämme. Väärässä kohtaa ei todellakaan kannata säästää.
Ja väittäisin että näitä apuvälineitä ovat kehittäneet juuri fysioterapeutit ja insinöörit yhteistyössä keskenään.
.....................
EdesUnissa
Ja mitä tulee insinöörin ja maajussin vertailuun koulutuksesta... saa se minut hymyilemään vinosti. Kolmen kuukauden kurssillako sinä kuvittelisit pärjääväsi maanviljelijänä? Taitaisit nähdä nälkää, tai syödä vain keitettyjä perunia ja porkkania... sipulienkin kasvatus vois olla onnen kauppaa!
Kyllä siinä olisi usein agronoomin tutkinto hyväksi, tai isiltä perityjä tietoja ja taitoja... siihen kun on yleensä kasvettu lapsuudesta asti ja niin omaksuttu niitä taitoja useita vuosia kuin huomaamattaan.
Traktorin ja peräkärryn peruutus; voi äkkiseltään olla yllätys... olen sen kokenut käytännössä. =)))
Maataloustuki on sosiaalipoliittinen, kuten lapsilisä kaupunkilais työläisten lapsille aikoinaan. Lapsilisä tämä sosiaalipoliittinen tuki; tuli lopulta kaikille lapsiperheille... riippumattomana perheen taloudellisesta asemasta.
Maataloustuki ei jakaudukkaan samoin, suurimmat ja vauraimmat saavat eniten:
pienet tuottajat...ei mitään!"Olet oikeassa sikäli että meillä on nykyaikaiset hoitosängyt ja tuolit, jotka helpottavat suuresti henkilökunnan työtä.
Sisätiloissa käytämme usein päivän aikana hoitotuoleja myös asukkaan huoneen ulkopuolellakin... seurustelu ja TV nurkkauksessa heidän istuessaan."
Unohtuiko valot? Entäs lämmitys? Juokseva vesi? Auto? Puhelimet? - 19.11
121212121212 kirjoitti:
"Olet oikeassa sikäli että meillä on nykyaikaiset hoitosängyt ja tuolit, jotka helpottavat suuresti henkilökunnan työtä.
Sisätiloissa käytämme usein päivän aikana hoitotuoleja myös asukkaan huoneen ulkopuolellakin... seurustelu ja TV nurkkauksessa heidän istuessaan."
Unohtuiko valot? Entäs lämmitys? Juokseva vesi? Auto? Puhelimet?"Unohtuiko valot? Entäs lämmitys? Juokseva vesi? Auto? Puhelimet?"
Eihän meidän turvemajassa tuollaisia ylellisyyksiä vielä ole!
Vasta maa kuopasta noustiin, vai oliko se niin ett puusta pudottiin... päätä sinä miehenä; kun olet se viisaampi homosapiens neardentalis! Minä peesaan nyt! - 121212121212
19.11 kirjoitti:
"Unohtuiko valot? Entäs lämmitys? Juokseva vesi? Auto? Puhelimet?"
Eihän meidän turvemajassa tuollaisia ylellisyyksiä vielä ole!
Vasta maa kuopasta noustiin, vai oliko se niin ett puusta pudottiin... päätä sinä miehenä; kun olet se viisaampi homosapiens neardentalis! Minä peesaan nyt!No, olivatko nuo listaamani asiat miehen vai naisen keksimiä?
- 19.11
121212121212 kirjoitti:
No, olivatko nuo listaamani asiat miehen vai naisen keksimiä?
Päre, vai? Kynttilät, Öljylamppu ja sitä ennen oli valaan öljylamppu, Kaasulamppu, Sähkölamppu!
Tuottelias keksijä Thomas Alva Edison mainitaan usein hehkulampun keksijäksi. Todellisuudessa hän osti sen patentin köyhältä leskeltä. ...Gooletin!!!
Lämmityksen, joku eukko varmaan viluissaan? Kaivautui äijän kainaloon!
Haetko sä nyt nuotiota, uunia, keskuslämmitystä, sähköpattereita vai maalämpöä?
Aurinkovoimalla ei vielä nykyään Suomen oloissa ainakaan; mökkiään lämmitetä talvisin asuin kelpoiseksi.
Juokseva vesi... roomalaiset aikoinaan! Sen Insinöörin nimi oli... muistatkos sinä?
Auton... muistaakseni joku saksalainen mies... "mersu" nyt mulle tulee mieleen.
Puhelimen... Antonio Meucci, mutt vasta Bell teki sen kuuluisaksi keksinnöksi.
Ja kännykän joku jenkki... en muista, hae itse tietos!
Melko varmaan jokaisen äijän takana oli nainen, se olento joka kääntää sen neronkin päätä! Keksikää te äijät ihan rauhasa kaikkea kivaa, kyllä me naiset nautimme aikaansaannoksistanne! =))
- 0101010
Allekirjoitettu adressi miehen erottamiseksi Euroopan parlamentista.
https://secure.avaaz.org/campaign/en/eu_toxic_mep_24/?pv=89&rc=fb- EdesUnissa
Jos Korwin-Mikke tulisi erotetuksi hän voittaisi tässä. Hän on kirjoittanut teoksen jossa todetaan ettei poliittisen johdon ja kansan välillä olevan konfliktin suurin kysymys ole harvainvalta vastaan demokratia, vaan valtiojohtoisuus vastaan taloudellinen vapaus.
Hänen erottamisensa ei olisi oleellinen isku demokratialle, mutta se kuvastaisi että Unioni valitsee valtiojohtoisuuden taloudellisen vapauden sijasta. Se olisi valtava epäluottamuslause Unionin kyvylle nähdä asiat talouselämän näkökulmasta.
Puolalaiset lehtimiehet ovat palkinneet hänet intellektuellin provokaation esittäjänä aikoinaan. Siihen on syynsä....
Poliitikot vihaavat häntä, koska hän esiintyy epävaltiomiesmäisesti. Mutta olisiko siihen syynä juuri tuo että hän on valtiojohtoisuus skeptikko ? Olen seurannut häntä vuosia, ja mies argumentoi ja perustelee ajatuksensa loistavasti. Osasta olen itse eri mieltä, mutta toista voi kunnioittaa vaikkei olisikaan samaa mieltä. EdesUnissa kirjoitti:
Jos Korwin-Mikke tulisi erotetuksi hän voittaisi tässä. Hän on kirjoittanut teoksen jossa todetaan ettei poliittisen johdon ja kansan välillä olevan konfliktin suurin kysymys ole harvainvalta vastaan demokratia, vaan valtiojohtoisuus vastaan taloudellinen vapaus.
Hänen erottamisensa ei olisi oleellinen isku demokratialle, mutta se kuvastaisi että Unioni valitsee valtiojohtoisuuden taloudellisen vapauden sijasta. Se olisi valtava epäluottamuslause Unionin kyvylle nähdä asiat talouselämän näkökulmasta.
Puolalaiset lehtimiehet ovat palkinneet hänet intellektuellin provokaation esittäjänä aikoinaan. Siihen on syynsä....
Poliitikot vihaavat häntä, koska hän esiintyy epävaltiomiesmäisesti. Mutta olisiko siihen syynä juuri tuo että hän on valtiojohtoisuus skeptikko ? Olen seurannut häntä vuosia, ja mies argumentoi ja perustelee ajatuksensa loistavasti. Osasta olen itse eri mieltä, mutta toista voi kunnioittaa vaikkei olisikaan samaa mieltä.Poliitikot vihaavat häntä, koska hän on varmaan äärioikeistolaisin meppi. Mielipiteitä mm. naisten asemasta, demokratiasta, poliittisista vastustajista ym. löytyy googlella. En viitsi laittaa linkkejä, koska tekoäly poistanee viestin.
- 0101010
EdesUnissa kirjoitti:
Poliitikot vihaavat häntä, koska hän esiintyy epävaltiomiesmäisesti. Mutta olisiko siihen syynä juuri tuo että hän on valtiojohtoisuus skeptikko ? Olen seurannut häntä vuosia, ja mies argumentoi ja perustelee ajatuksensa loistavasti. Osasta olen itse eri mieltä, mutta toista voi kunnioittaa vaikkei olisikaan samaa mieltä.En tiedä, olisiko erottaminen voitto vai tappio Korwin-Mikkelle itselleen, mutta ainakin se olisi voitto Euroopalle, maailmalle ja demokratialle. Korwin-Mikkehän ei varsinaisesti mikään demokratian kannattaja ole. Ja monet mielipiteensä sellaisia, että en toivoisi kuulevani enää 2010-luvulla.
Käsittääkseni EU:ssa(kin) mennään ja tehdään päätökset pääasiassa talous ja raha edellä, niin että en oikein ymmärrä sitä ajatusta, että ei nähtäisi asioita talouselämän näkökulmasta. Suuryritykset ja pankithan ne maailmaa lähinnä pyörittävät, joten mitä ongelmia valtiojohtoisuus siis varsinaisesti aiheuttaa? Sitä, että yritetään edes vähän suitsia täysin ahnetta ja häikäilemätöntä, ihmisiä ja luontoa tuhoavaa toimintaa? Ja joka tapauksessa yksittäisten valtioiden valta ja vaikutusmahdollisuudethan ovat nimenomaan vähentyneet juuri EU:n myötä.
Minua kiinnostaisi tietää, miten Korwin-Mikke perustelee esim. sen, että naisilla ei tulisi olla äänioikeutta, mutta voivat silti hänen mielestään asettua ehdolle vaaleissa. - 0101010
HC-ätmel kirjoitti:
Hänet on äänestetty sinne demokraattisesti. Miksi vihaat demokratiaa?
En vihaa demokratiaa, mutta Korwin-Mikke näyttää jos ei nyt vihaavan, niin halveksuvan ainakin...
Kovinkaan monessa työpaikassa ei katsota läpi sormien sitä, että toistuvasti rikkoo työpaikkansa tai -yhteisönsä sääntöjä.
Tosin myönnän kyllä, että suurin syy tuon adressin allekirjoittamiseen on se, että tuon miehen ajatukset ovat niin vastenmielisiä, että niitä lukiessa tulee melkein fyysisesti paha olo...
- Allah-hola
Mitä puolalaisnatsimepin viisauksien kertominen tänne kertoo meistä?.
Yleistäminen ja toisien ali-arvioiminen ei luulisi kuuluvan yleissivistykseen edes kohtuulliseen 2000 -luvulla , vaan ymmärrys ja tasa-arvo ihmisoikeuksineen pitäisi olla itseselvyys ilman suvakkivihervasemmistolaissuus leimaa jonka hankkii heti epäilystä tämän tyyppisiin totuuksiin, trumpismiin ja muuhun halla-aholaisuuteen. Silloin kun ei tiedetä puhuvan valheita , vain oireet näkyvän ja päätelty siitä.
Kuin esim. Kirjoitustaidosta ja huonosta ilmaisusta kyvystä kieltä käyttää.
kuvitellaan että älykkyyteni olisi alle normaalin, päinvastoin normaalia korkeampi todettu monella testeillä.
Minä teen tietoa mutta kuin ukkosenikin sanoo minulle.
Sinua ei arvosteta johtuen kun ei ole mitalleja ja suorittetuja palkintoja, jotka seisovat takanasi.- 40vmies
Noo olen joskus kesäisin palkannut työntekijöitä tapahtumiin rakentamaan lavoja ja pystyttämään telttoja. Naisia on hakenut paljon on naiset kyllä heikompia kantamaan telineen osia jotka painaa 20 kg vähintään ja sellaisia kun pitää kantaa noin 400 kpl päivässä. Heikomman naisen kunto loppuu aika äkkiä. Siksi naiset saa 7 euroa tunti ja miehet 11 euroa tunnissa koska miehet tekee noppeemmin töitä ja saavat telttoja pystyyn nopeammin.
- 839
Tyttäreni ja poikani olivat yhtenä kesänä purkuhommissa eräällä raksalla. Pomo palkitsi molemmat ylimääräisellä rahalla, koska saivat aikaan enemmän kuin toiset nuoret. Kaikki muut olivat miespuolisia paitsi tyttäreni. Hän ei ole isokokoinen, mutta erittäin sisukas ja vahva, joten hyvin jaksoi saman verran tehdä töitä kuin isompi veljensäkin ja helposti enemmän kuin muut nuoret.
Itse olen ollut joskus muutaman miehen kanssa soraa lapioimassa. Yksi sanoi, että lapioin kun mies, yksi tykkäsi nojailla lapioon ja yhden perässä pysyäkseni sain tosissani tehdä töitä.
Usein tulos on asenteesta ja motivaatiosta kiinni, eikä koosta, muuallakin kuin lapionvarressa. - huomioni
839 kirjoitti:
Tyttäreni ja poikani olivat yhtenä kesänä purkuhommissa eräällä raksalla. Pomo palkitsi molemmat ylimääräisellä rahalla, koska saivat aikaan enemmän kuin toiset nuoret. Kaikki muut olivat miespuolisia paitsi tyttäreni. Hän ei ole isokokoinen, mutta erittäin sisukas ja vahva, joten hyvin jaksoi saman verran tehdä töitä kuin isompi veljensäkin ja helposti enemmän kuin muut nuoret.
Itse olen ollut joskus muutaman miehen kanssa soraa lapioimassa. Yksi sanoi, että lapioin kun mies, yksi tykkäsi nojailla lapioon ja yhden perässä pysyäkseni sain tosissani tehdä töitä.
Usein tulos on asenteesta ja motivaatiosta kiinni, eikä koosta, muuallakin kuin lapionvarressa.Minä teen fyysisesti taskasta työtä. Alalla työskentelee sekä miehiä, että naisia. En ole koskaan törmännyt sellaiseen tilanteeseen, että miehet saisivat enemmän aikaan. Eivät he viitsi. He yleensä työskentelevät vain puolella teholla. Naiset ovat normaalisti ahkerampia.
Tuo tyyppi on tunnetusti täysi natsi.
- EdesUnissa
Liberaali Natsi ?
Bridge Mestari Natsi ?
Presidentti-Ehdokas Natsi ? Puolassa ?
Mistä olet saanut moisen ajatuksen päähäsi ? Jokin perustelu olisi paikallaan.
Jokin syvällisempi kuin "tunnetusti". EdesUnissa kirjoitti:
Liberaali Natsi ?
Bridge Mestari Natsi ?
Presidentti-Ehdokas Natsi ? Puolassa ?
Mistä olet saanut moisen ajatuksen päähäsi ? Jokin perustelu olisi paikallaan.
Jokin syvällisempi kuin "tunnetusti".Vastustaa demokratiaa (ja erityisesti naisten äänioikeutta), vammaisten oikeuksia, sosiaaliturvaa, siirtolaisia, on puolustellut Hitleriä jne. jne. Ehkä "äärioikeistolainen" on toki korrektimpi kuin natsi.
- EdesUnissa
outsider1 kirjoitti:
Vastustaa demokratiaa (ja erityisesti naisten äänioikeutta), vammaisten oikeuksia, sosiaaliturvaa, siirtolaisia, on puolustellut Hitleriä jne. jne. Ehkä "äärioikeistolainen" on toki korrektimpi kuin natsi.
Kauniisti sanottuna puhut täyttä paskaa, ja sinun tulisi nyt esittää jotain konkreettista todistusaineistoa tämän "vastustuksesi" tueksi.
Kuten sanottua henkilö on liberaali, eli on itsestään selvää ettei kannata asioita joissa valtio puuttuu kannanotoillaan asioihin.
Ja kuinka Hitlerin puolustaminen tekisi ihmisestä äärioikeistolaisen ? Eikö Hitler juurikin todennut ammattiyhdistysten välttämättömyyden "Mein Kampf" kirjassaaan ? Seuraavaksi sanot varmaan että Pol Potin kaverit on äärioikeistolaisia ? Mannerheim ? Lotta järjestö ?
Mutta jos nyt linkität vaikka ne kaksi aineistoa joissa hän vastustaa vammaisten oikeuksia ja siirtolaisia ? Voin laittaa niihin tavuviivat ja selityksen kuinka luetaan.
(Miljoona puolalaista on Euroopassa ja toinen mokoma USAssa. Miksi hän vastustaisi siirtolaisia ?)
Ääri-oikeistolaiseen yhteiskuntaan kuuluu aina vahva valtiojohtoisuus. Juuri sitä tämä kyseinen henkilö on kritisoinut liki 40 vuotta. Mutta syytettiinhän Jeesustakin Jumalanpilkasta.... - 121212121212
EdesUnissa kirjoitti:
Kauniisti sanottuna puhut täyttä paskaa, ja sinun tulisi nyt esittää jotain konkreettista todistusaineistoa tämän "vastustuksesi" tueksi.
Kuten sanottua henkilö on liberaali, eli on itsestään selvää ettei kannata asioita joissa valtio puuttuu kannanotoillaan asioihin.
Ja kuinka Hitlerin puolustaminen tekisi ihmisestä äärioikeistolaisen ? Eikö Hitler juurikin todennut ammattiyhdistysten välttämättömyyden "Mein Kampf" kirjassaaan ? Seuraavaksi sanot varmaan että Pol Potin kaverit on äärioikeistolaisia ? Mannerheim ? Lotta järjestö ?
Mutta jos nyt linkität vaikka ne kaksi aineistoa joissa hän vastustaa vammaisten oikeuksia ja siirtolaisia ? Voin laittaa niihin tavuviivat ja selityksen kuinka luetaan.
(Miljoona puolalaista on Euroopassa ja toinen mokoma USAssa. Miksi hän vastustaisi siirtolaisia ?)
Ääri-oikeistolaiseen yhteiskuntaan kuuluu aina vahva valtiojohtoisuus. Juuri sitä tämä kyseinen henkilö on kritisoinut liki 40 vuotta. Mutta syytettiinhän Jeesustakin Jumalanpilkasta....Tismalleen.
Natsi-Saksa oli äärivasemmistolainen yhteiskunta. Mutta eihän se sopinut että kaksi saman aatteen erilaisia muotoja edustanutta valtiota nokkapokkailisi keskenään, joten toista piti kutsua äärioikeistolaiseksi. EdesUnissa kirjoitti:
Ääri-oikeistolaiseen yhteiskuntaan kuuluu aina vahva valtiojohtoisuus. Juuri sitä tämä kyseinen henkilö on kritisoinut liki 40 vuotta. Mutta syytettiinhän Jeesustakin Jumalanpilkasta....Hän on varmaan äärioikeistolaisin meppi, liian ekstriimi jopa Wildersin-Le Penin laitaoikeistoryhmittymälle. Mielipiteitä mm. naisten asemasta, demokratiasta, poliittisista vastustajista ym. löytyy googlella. En viitsi laittaa linkkejä, koska tekoäly poistanee viestin.
EdesUnissa kirjoitti:
Ääri-oikeistolaiseen yhteiskuntaan kuuluu aina vahva valtiojohtoisuus. Juuri sitä tämä kyseinen henkilö on kritisoinut liki 40 vuotta. Mutta syytettiinhän Jeesustakin Jumalanpilkasta....Kokeillaan jos linkki säilyisi. Mikken mielestä tv:ssä ei pitäisi näyttää esimerkiksi paralympialaisia, koska ihmisten kuuluu "kasvaakseen" nähdä vain "terveitä, vahvoja ja viisaita ihmisiä, ei perverssejä, murhaajia, luusereita, idiootteja, ja valitettavasti, vammaisia". Jos tämä on liberaalia, niin en tiedä mikä olisi ei-liberaalia...
https://tompride.wordpress.com/2015/04/04/farage-ally-disability-an-epidemic-and-the-public-should-not-see-the-disabled-on-television/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39675
- 95667
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32599Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38547Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63516- 34515
Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511- 63491
- 68479