Ohjaavatko geenisekvenssit alkionkehitystä?

Nyt toivotaan palstalaisilta vastauksia kysymykseen:

Ohjaavatko geenisekvenssit alkionkehitystä? Eli jos onnistuisimme saamaan talteen esim. koko mammutin DNA-sekvenssin, niin voisimmeko saada kasvatettua mammutin esim. keinokohdussa tai esim. elefantin kohdussa?

Jos näin ei ole, niin evoluutiolta puuttuu mekanismi monisoluisten eliöiden solujen erilaistumiseksi.

27

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jboo

      Ei kukaan väitä että joskus saataisiin kloonattua "aivan aito" mammutti, koska kaikkia säätelytekijöitä ei saada ikinä selville. Jossain vaiheessa saadaan varmastikin aikaan sellainen hybridi joka näyttää ukoisesti melko pitkälle mammutilta.

      • No mutta sehän oli hauska aprillipila!


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        No mutta sehän oli hauska aprillipila!

        Monin verroin uskottavampikin kuin yksikään sinun aloituksistasi.


    • http://www.bionews.org.uk/page_787519.asp

      Todellisuudessa tutkijat ovat huomanneet, että alkion solut eivät ala erikoistua tehtäviinsä ilman eksosomeja, jotka toimivat microRNA-molekyylien siirtäjinä. Eli solut kommunikoivat keskenään ja välittävät erikoistumiseensa vaadittavaa tietoa toinen toisilleen. Alkion geenisekvenssi ei ohjaa solujen erikoistumista.

      Tässä putosi samalla pohja evolutionistien kuvitelmilta, miten monisoluiset eliöt olisivat voineet kehittyä. Informaatio solujen erilaistumiseen kun jaetaan vanhemmilta, siis ylhäältä alaspäin, niin ei ole mitenkään mahdollista, että yksisoluinen kehittyisi monisoluiseksi.

      Näin helppoa on kaataa evoluutioteoria.

      • Monisoluisen nisäkkään lisääntymisessä ja alkionkehityksessä on kyllä kysymys koko lailla eri asiasta kuin yksisoluisen eliön kehittymisestä monisoluiseksi.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Monisoluisen nisäkkään lisääntymisessä ja alkionkehityksessä on kyllä kysymys koko lailla eri asiasta kuin yksisoluisen eliön kehittymisestä monisoluiseksi.

        Ei todellakaan ole. Mistä ihmeestä yksisoluinen saisi informaation solujensa erilaistumiseen? Ainoa mekanismi ko.informaation jakamiseen on RNA-molekyylit.

        Hakusanat: C. Elegans reproduction miRNAs


      • Ihan sekopäistä olkiukkoilua ja hörhöilyä. Jos en tietäisi että olet reaalimaailmassa Hämeenkosken koulun opettaja Tomi Aalto, pitäisin sinua varmasti trollina.


      • Harmi ettei meillä edes koko palstan evojoukon voimin ole auktoriteettia ilmoittaa Nobel-komitealle, että pidämme Aaltoa varteenotettavana kemianpalkintoehdokkaana.


    • Kärkihuippu

      Miksi et mene vastaamaan eiisiin kysymyksiin idiootti? Helppoa ehkä sinulle joka et tajua edes lukemaasi.

      • Minun ei tarvitse vastata pseudotieteellisiin väitteisiin, jotka vieläpä esitetään ilman linkkejä käytettyihin lähteisiin. Olen kertonut eliöiden varioitumisen mekanismit, eikä ole minun ongelmani, jos evolutionistit eivät halua oppia. Tämä palsta kantaa otsikkoa Kreationismi ja älykäs suunnittelu. Aloitukset on syytä tehdä oikeassa kontekstissa.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Minun ei tarvitse vastata pseudotieteellisiin väitteisiin, jotka vieläpä esitetään ilman linkkejä käytettyihin lähteisiin. Olen kertonut eliöiden varioitumisen mekanismit, eikä ole minun ongelmani, jos evolutionistit eivät halua oppia. Tämä palsta kantaa otsikkoa Kreationismi ja älykäs suunnittelu. Aloitukset on syytä tehdä oikeassa kontekstissa.

        Hörhö hei, nämä ovat kysymyksiä, jotka koskevat sinun kreationistisia väitteitäsi, ja näihin on linkitetty myös lähteet:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14754705/nakotesti-rotille
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14756206/rot-maarita-kettujen-kantalaji

        Tekosyysi ovat äärimmäisen noloja ja vielä paikkaansapitämättömiä.

        Tuo lienee säälittävyyden huippu, ettet uskalla katsoa noista ensimmäiseen linkattua kuvaa. Miten ihmeessä kukaan voi olla noin pelkuri?


      • kunhan.totean
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Minun ei tarvitse vastata pseudotieteellisiin väitteisiin, jotka vieläpä esitetään ilman linkkejä käytettyihin lähteisiin. Olen kertonut eliöiden varioitumisen mekanismit, eikä ole minun ongelmani, jos evolutionistit eivät halua oppia. Tämä palsta kantaa otsikkoa Kreationismi ja älykäs suunnittelu. Aloitukset on syytä tehdä oikeassa kontekstissa.

        Ja trollolloo. Tai sitten hullulluu.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Minun ei tarvitse vastata pseudotieteellisiin väitteisiin, jotka vieläpä esitetään ilman linkkejä käytettyihin lähteisiin. Olen kertonut eliöiden varioitumisen mekanismit, eikä ole minun ongelmani, jos evolutionistit eivät halua oppia. Tämä palsta kantaa otsikkoa Kreationismi ja älykäs suunnittelu. Aloitukset on syytä tehdä oikeassa kontekstissa.

        Ei tällä palstalla kyllä yksikään kreationismin edustaja ole kirjoittanut riviäkään sellaista mikä puoltaisi Älykästä Suunnittelua.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Minun ei tarvitse vastata pseudotieteellisiin väitteisiin, jotka vieläpä esitetään ilman linkkejä käytettyihin lähteisiin. Olen kertonut eliöiden varioitumisen mekanismit, eikä ole minun ongelmani, jos evolutionistit eivät halua oppia. Tämä palsta kantaa otsikkoa Kreationismi ja älykäs suunnittelu. Aloitukset on syytä tehdä oikeassa kontekstissa.

        Alat vajota jopa Mark5ia alemmas. Seuraava taso matkalla pirulaisen kiehuvaan tervapataan tunnetaan infernologiassa nimellä yurki1000js.


      • Aion viitata wikipedian tekstiin, vaikka se onkin iso ei-ei Tomille. Se on tietysti ymmärrettävää, koska wiki käyttää yleensä ottaen lähdeviitteitä päinvastaisesti kuin Tomi eli referoi niitä oikein eikä päin p:tä. Tomi ei semmoista sulata.

        "Suuruusharha eli suuruusharhaluulo on harhaluulo, jossa henkilö kuvittelee olevansa jotain suurta. Suuruusharhasta kärsivällä on virheellinen, epärealistisen suurenteleva käsitys omasta merkityksestä, vallasta ja identiteetistä. Suuruusharhasta kärsivä saattaa luulla olevansa erittäin varakas, vaikutusvaltainen tai jopa kaikkivoipainen, jumala. Suuruusharhasta kärsivälle hänen virheellinen suuruutensa on täyttä totta.

        Suuruusharha on yksi harhaluuloista. Suuruusharha saattaa sisältyä esimerkiksi skitsofrenian tai harhaluuloisuushäiriön oireisiin, mutta suuruusharhoja ei esiinny näissä sairauksissa läheskään aina. Suuruusharha on yleinen oire kaksisuuntaisen mielialahäiriön maanisessa vaiheessa."


      • IlkimyksenPsykologisetä
        Nimi_Ja_Merkki kirjoitti:

        Aion viitata wikipedian tekstiin, vaikka se onkin iso ei-ei Tomille. Se on tietysti ymmärrettävää, koska wiki käyttää yleensä ottaen lähdeviitteitä päinvastaisesti kuin Tomi eli referoi niitä oikein eikä päin p:tä. Tomi ei semmoista sulata.

        "Suuruusharha eli suuruusharhaluulo on harhaluulo, jossa henkilö kuvittelee olevansa jotain suurta. Suuruusharhasta kärsivällä on virheellinen, epärealistisen suurenteleva käsitys omasta merkityksestä, vallasta ja identiteetistä. Suuruusharhasta kärsivä saattaa luulla olevansa erittäin varakas, vaikutusvaltainen tai jopa kaikkivoipainen, jumala. Suuruusharhasta kärsivälle hänen virheellinen suuruutensa on täyttä totta.

        Suuruusharha on yksi harhaluuloista. Suuruusharha saattaa sisältyä esimerkiksi skitsofrenian tai harhaluuloisuushäiriön oireisiin, mutta suuruusharhoja ei esiinny näissä sairauksissa läheskään aina. Suuruusharha on yleinen oire kaksisuuntaisen mielialahäiriön maanisessa vaiheessa."

        Tuossa on muuten selviä yhtymäkohtia JC:hen. Tomin tila vain näyttää pahenevan nopeammin.


      • IlkimyksenPsykologisetä kirjoitti:

        Tuossa on muuten selviä yhtymäkohtia JC:hen. Tomin tila vain näyttää pahenevan nopeammin.

        Tomin tila näyttää olevan jo ihan täydessä syöksykierteessä.

        Vielä eilen kuvittelin, että Tomi olisi vihdoin tajunnut jotain, kun oli yhdessä ketjussa vihdoin myöntänyt geneettisen informaation lisäämisen geenimuuntelulla. Lisäksi oli nähtävissä jotain viitteitä siitä, että Tomi saattaisi pikkuhiljaa vuoden tahkoamisen jälkeen tajuta miten kaksi yhdistettyä pätkää on yhteensä yhtä pitkä kuin kaksi erillistä pätkää. Mutta tämä ilta on kyllä vienyt kaiken toivon siitä että Tomi tuosta enää parantuisi.

        Ero Mark5:een ei todellakaan ole enää suuri.


      • utti kirjoitti:

        Tomin tila näyttää olevan jo ihan täydessä syöksykierteessä.

        Vielä eilen kuvittelin, että Tomi olisi vihdoin tajunnut jotain, kun oli yhdessä ketjussa vihdoin myöntänyt geneettisen informaation lisäämisen geenimuuntelulla. Lisäksi oli nähtävissä jotain viitteitä siitä, että Tomi saattaisi pikkuhiljaa vuoden tahkoamisen jälkeen tajuta miten kaksi yhdistettyä pätkää on yhteensä yhtä pitkä kuin kaksi erillistä pätkää. Mutta tämä ilta on kyllä vienyt kaiken toivon siitä että Tomi tuosta enää parantuisi.

        Ero Mark5:een ei todellakaan ole enää suuri.

        Minusta Mark5 on kuitenkin jotenkin miellyttävämpi ihminen. Jos hänen kanssaan joutuisi tekemisiin reaalimaailmassa, niin hän olisi varmaan harmiton, hieman höperö uskovainen, eikä läheskään niin täynnä itseään kuin ROT.


      • Nimi_Ja_Merkki kirjoitti:

        Minusta Mark5 on kuitenkin jotenkin miellyttävämpi ihminen. Jos hänen kanssaan joutuisi tekemisiin reaalimaailmassa, niin hän olisi varmaan harmiton, hieman höperö uskovainen, eikä läheskään niin täynnä itseään kuin ROT.

        Et ole tainnut nähdä näitä Mark5:n esittelemiä ajatuksia:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14104554/keta-muuta-allottaa-mark5-ajatusmaailma


    • evoluutiotehnyttehtäväns
      • Juuri näin. Mutaatiot johtivat mammuttien sukupuuttoon.



      • salmiakkisaluki kirjoitti:

        Ei vaan ilmastonmuutos ja kohtalokkaasti pienentynyt populaation koko. Ihmiselläkin näkyi olevan osansa. Tämähän on helkkari sentään ihan yleistietoa.

        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/12/08/prisma-jaakauden-jattilaiset?ref=ohj-articles

        Kretulogiikallahan ongelma syntyy vasta siinä vaiheessa, kun muut syyt ovat jo pienentäneet populaation niin pieneksi, että sitä voi sitten syyttää kaikesta vain geenejä, kun joutuvat turvautumaan viimeisenä keinona johonkin sisäsiittoisuuteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      334
      7599
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2244
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1652
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1499
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      116
      1211
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      76
      1193
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      935
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      925
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      823
    Aihe