Kattelin Anssi Kelan ohjelmaa jossa vieraana ollut Lauri Tähkä versioi Frimanin ajetaan me tandemilla –biisiä.
Mitä ovat noi puiden perkeleet?
(”pipo päässä pakkasella kotiin kelpaa hoiperrella
kesäöitä kuulostella perkeleet kun puissa soi”)
Puiden perkeleet?
14
1843
Vastaukset
- kurppanainen88
En tiedä, mutta mua harmittaa vieläkin se edellisviikkoinen Sannin kakkaversio.
- flowersreally
Sanni näköjään voitti sen viimeviikkoisen haasteen.
- Hämärän_rajoilta
Olen aina tulkinnut puissa soivat perkeleet vain kaiuksi ja äänilähteen olevan tekstissä mainittu kotiin hoipertelija. Ainakin enovainaani kännissä kuljeskelemisen pystyi maaseudun tyynessä kesäyössä kuulemaan jo kaukaa reippaasta sadattelusta.
- flowersreally
Ai joo, en olisi itse tullut ajatelleeksi noin, mutta käy järkeen. Mä ajattelin, että ne on jotain pipon alta pintaan pyrkiviä sisäisiä demoneja.
Muistan kun joskus nuorena tein tandemin
- flowersreally
Meneekö spagaatti myös?
- lintujaminusta
"kesäöitä kuulostella perkeleet kun puissa soi"
Minä luulen että se on termi pikkulinnuille. (”pipo päässä pakkasella kotiin kelpaa hoiperrella
kesäöitä kuulostella perkeleet kun puissa soi”)
En aio koko laulun lyriikoita käydä läpi, ainoastaan aloituksessa olleen pätkän.
Sanonta pipo päässä pakkasella, liittyi ainakin minun lapsuuteeni. Se sanottiin yleensä araksi mielletylle henkilölle samalla, kun hänen piponsa siepattiin pois.
Toisaalta "pipo päässä pakkasella" liittyy myös normaaliin olosuhteiden vaatimaan käytökseen.
Koska Friman on minua vanhempi, ei hänen aikanaan pipon käyttämistä pakkasella välttämättä pidetty sovinnaisena tottelevaisuutena ja arkuutena.
"Kesäöitä kuulostella perkeleet kun puissa soi"
Joko tässä hypättiin puolivuotta ajassa eteenpäin tai sitten pipopää kuulostelee, eli tässä tapauksessa odottelee, kesäöitä.
"Perkeleet kun puissa soi"
Puissa soi jokin, perkele? Paholainen voidaan ajatella monella tavalla, mutta kiusaus liittynee siihen jollain tavalla. Eräällä tavalla kyse voisi olla uhasta, mutta värssy ei siihen muuten viittaa.
"Soi" viittaa tässä värssyssä johonkin ääneen, lauluun, kenties houkutukseen.
Puissa voisi olla jotain epämiellyttävää- kuten perkeleitä, mutta ne eivät yleensä soi taikka laula.
Puissa on hedelmiä, jopa kiellettyjä sellaisia.
Seireenit lauloivat aikoinaan ja houkuttelivat siten merenkulkijoita turmioon.
Yhteenveto:
Sovinnaisesti käyttäytyvää houkutellaan mahdollisesti turmiolliseen käytökseen.- flowersreally
Kiitos tulkinnasta! Sanat on muuten Hectorin (yllätys, yllätys)
Tulisi varmaan aika hyvä selitys myös lauseesta "Kaksi lensi yli käenpesän".
Koska suomessahan käki kuten toki jotkut miehet on tunnettuja siitä, että munat on aivan väärässä pesässä. Suomalaisessa käenpesässä ei siis ainakaan munia ole. Toisin kuin Amerikassa, jossa monet cuckoo-serkut kuitenkin pesivät. Cuckoo taas viittaa kahjoon, joista kuuluisinta esitti Jack Nicholson elokuvassa jonka koko nimi on lainaus vanhasta lasten lorusta, josta sitten en löytänyt tietoa onko se brittiläistä vai amerikkalaista alkuperää.scrg kirjoitti:
Tulisi varmaan aika hyvä selitys myös lauseesta "Kaksi lensi yli käenpesän".
Koska suomessahan käki kuten toki jotkut miehet on tunnettuja siitä, että munat on aivan väärässä pesässä. Suomalaisessa käenpesässä ei siis ainakaan munia ole. Toisin kuin Amerikassa, jossa monet cuckoo-serkut kuitenkin pesivät. Cuckoo taas viittaa kahjoon, joista kuuluisinta esitti Jack Nicholson elokuvassa jonka koko nimi on lainaus vanhasta lasten lorusta, josta sitten en löytänyt tietoa onko se brittiläistä vai amerikkalaista alkuperää.Lapsia tuskin huijataan
https://www.youtube.com/watch?v=B8Mvsuxa_Z0
Käenpesä on olemassa ja siellä on munia, joten olemme lähempänä ratkaisua.
- Khjjkkklll
Hiekkatietä kotiin tallustelevien juoppojen metelöinti ja kiroilu kaikuu tyynessä kesäyössä?
- nussijafukkia
Tämä!
Hämärän rajoilla myös!
Totta kai perkele-huudot kaikuvat puissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734356- 332471
- 402294
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin201797Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401662Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251532- 811526
- 1481321
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221213Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145