Puiden perkeleet?

flowersreally

Kattelin Anssi Kelan ohjelmaa jossa vieraana ollut Lauri Tähkä versioi Frimanin ajetaan me tandemilla –biisiä.

Mitä ovat noi puiden perkeleet?

(”pipo päässä pakkasella kotiin kelpaa hoiperrella
kesäöitä kuulostella perkeleet kun puissa soi”)

14

1843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurppanainen88

En tiedä, mutta mua harmittaa vieläkin se edellisviikkoinen Sannin kakkaversio.

• flowersreally

Sanni näköjään voitti sen viimeviikkoisen haasteen.

• Hämärän_rajoilta

Olen aina tulkinnut puissa soivat perkeleet vain kaiuksi ja äänilähteen olevan tekstissä mainittu kotiin hoipertelija. Ainakin enovainaani kännissä kuljeskelemisen pystyi maaseudun tyynessä kesäyössä kuulemaan jo kaukaa reippaasta sadattelusta.

• flowersreally

Ai joo, en olisi itse tullut ajatelleeksi noin, mutta käy järkeen. Mä ajattelin, että ne on jotain pipon alta pintaan pyrkiviä sisäisiä demoneja.

• Muistan kun joskus nuorena tein tandemin

• flowersreally

Meneekö spagaatti myös?

• flowersreally kirjoitti:

Meneekö spagaatti myös?

Yritin, ei mennyt, ei lähellekään

• lintujaminusta

"kesäöitä kuulostella perkeleet kun puissa soi"

Minä luulen että se on termi pikkulinnuille.

• (”pipo päässä pakkasella kotiin kelpaa hoiperrella
      kesäöitä kuulostella perkeleet kun puissa soi”)

En aio koko laulun lyriikoita käydä läpi, ainoastaan aloituksessa olleen pätkän.

Sanonta pipo päässä pakkasella, liittyi ainakin minun lapsuuteeni. Se sanottiin yleensä araksi mielletylle henkilölle samalla, kun hänen piponsa siepattiin pois.

Toisaalta "pipo päässä pakkasella" liittyy myös normaaliin olosuhteiden vaatimaan käytökseen.

Koska Friman on minua vanhempi, ei hänen aikanaan pipon käyttämistä pakkasella välttämättä pidetty sovinnaisena tottelevaisuutena ja arkuutena.

"Kesäöitä kuulostella perkeleet kun puissa soi"

Joko tässä hypättiin puolivuotta ajassa eteenpäin tai sitten pipopää kuulostelee, eli tässä tapauksessa odottelee, kesäöitä.

"Perkeleet kun puissa soi"

Puissa soi jokin, perkele? Paholainen voidaan ajatella monella tavalla, mutta kiusaus liittynee siihen jollain tavalla. Eräällä tavalla kyse voisi olla uhasta, mutta värssy ei siihen muuten viittaa.

"Soi" viittaa tässä värssyssä johonkin ääneen, lauluun, kenties houkutukseen.

Puissa voisi olla jotain epämiellyttävää- kuten perkeleitä, mutta ne eivät yleensä soi taikka laula.

Puissa on hedelmiä, jopa kiellettyjä sellaisia.

Seireenit lauloivat aikoinaan ja houkuttelivat siten merenkulkijoita turmioon.

Yhteenveto:

Sovinnaisesti käyttäytyvää houkutellaan mahdollisesti turmiolliseen käytökseen.

• flowersreally

Kiitos tulkinnasta! Sanat on muuten Hectorin (yllätys, yllätys)

• Tulisi varmaan aika hyvä selitys myös lauseesta "Kaksi lensi yli käenpesän".

Koska suomessahan käki kuten toki jotkut miehet on tunnettuja siitä, että munat on aivan väärässä pesässä. Suomalaisessa käenpesässä ei siis ainakaan munia ole. Toisin kuin Amerikassa, jossa monet cuckoo-serkut kuitenkin pesivät. Cuckoo taas viittaa kahjoon, joista kuuluisinta esitti Jack Nicholson elokuvassa jonka koko nimi on lainaus vanhasta lasten lorusta, josta sitten en löytänyt tietoa onko se brittiläistä vai amerikkalaista alkuperää.

• scrg kirjoitti:

Tulisi varmaan aika hyvä selitys myös lauseesta "Kaksi lensi yli käenpesän".

Koska suomessahan käki kuten toki jotkut miehet on tunnettuja siitä, että munat on aivan väärässä pesässä. Suomalaisessa käenpesässä ei siis ainakaan munia ole. Toisin kuin Amerikassa, jossa monet cuckoo-serkut kuitenkin pesivät. Cuckoo taas viittaa kahjoon, joista kuuluisinta esitti Jack Nicholson elokuvassa jonka koko nimi on lainaus vanhasta lasten lorusta, josta sitten en löytänyt tietoa onko se brittiläistä vai amerikkalaista alkuperää.

Lapsia tuskin huijataan

https://www.youtube.com/watch?v=B8Mvsuxa_Z0

Käenpesä on olemassa ja siellä on munia, joten olemme lähempänä ratkaisua.

• Khjjkkklll

Hiekkatietä kotiin tallustelevien juoppojen metelöinti ja kiroilu kaikuu tyynessä kesäyössä?

• nussijafukkia

Tämä!

Hämärän rajoilla myös!

Totta kai perkele-huudot kaikuvat puissa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4356
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2471
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2294
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      20
      1797
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1662
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1532
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      81
      1526
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      1321
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1213
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1145
    Aihe