LV uv 15 kasvovoide?

Ztrasa

Niin millasta toi voide on onko kukaan kokeillut? Riittääkö näin keväällä toi uv suoja? Itsellä tosi herkkä iho.

2

1005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepsuut

Mulla ollut käytössä jonkun aikaa. Ihan hyvä meikinpohjustusvoide, tuntuu kosteuttavalta. Plussaa hajusteettomuudesta ja väriaineettomuudesta! Kannattaa kokeilla, ei maksa kuin sen 4-5 €

• MM_DD___

Tällä hetkellä Suomessa ei tarvitse UV-suojaa ollenkaan. Tästä kun seuraat joka päivä UVI-ennustetta tiedät milloin ja mihin aikaan tarvitset suojaa. Tuossa alempana on kellonajat (03-05-07 jne) ja pystyakselillä on UV-indeksi (1, 2, 3, 4 jne).

UV-indeksi 3 tai suurempi (eli keltainen, oranssi, yms. värit kaaviossa) kertoo että suojan tarve alkaa. Vihreällä ja harmaalla tarkoittaa että suojaa ei tarvita.

http://ilmatieteenlaitos.fi/uvi-ennuste

Kohtaan vaihda voit vaihtaa oman asuinpaikkasi tai sitä lähellä olevan kaupungin ja saat täsmä-UVI:n joka päivälle.

Kosteusvoiteen sk15 ei ole Suomessakaan riittävä kesällä ja keskipäivällä. Vaalean, hyvin palamisherkän ihon suojauksessa käytettävän suojakertoimen (SPF) pitää olla vähintään 30 ja sisältää myös UVA-suoja.

Tuossa LV:n voiteessa on kyllä sekä B- että A-suoja, mutta vaikka se on suunnattu "herkälle iholle", siinä on alkoholia. Itse en laittaisi koskaan herkälle iholleni, saati aurinkoon mennessä, alkoholia iholle. (Ihmettelen miten voide on edes saanut allergiatunnuksen). Mutta valitettavasti on hyvin vaikea löytää herkälle iholle sopivaa aurinkovoidetta, useimmissa on ärsyttäviä aineita ja itse UV-filtteritkin ärsyttävät.

Hyvää ratkaisua ei siis ole, mutta sen sijaan että ostaisin turhaan sk15 voiteen ja luulisin olevani suojassa, tarkkailisin sinuna UV-ennustetta ja käyttäisin suojakertoimetonta voidetta vihreällä (eli indeksi alle 3) ja jos keväällä ja kesällä kun indeksi 3-4 ja olisin ulkona vain lyhyen aikaa, niin käyttäisin kosteusvoiteen päällä sk20 meikkivoidetta tms. ja puuteria. Sitten kesäksi hankkisin kunnon aurinkovoiteet sk30-50.

Lisäksi Itse käytän herkälle iholle vain fysikaalista suojaa, koska iho ei kestä kemiallisia UV-suojia. Saa nähdä tuleeko markkinoille enää yhtäkään sopivaa tänä vuonna. Viime vuonna oli myynnissä vain yksi ainut sopiva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2162
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1815
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1324
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      970
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      88
      950
    6. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      178
      906
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      895
    8. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      746
    9. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      740
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      719
    Aihe