Aviokäskyyn tulee kaikkien, varsinkin uskovien, suhtautua ehdottoman vakavasti ja se ei ole mikään muu kuin elinikäinen side jonka Jumala itse on yhdistänyt miehen ja naisen välille.
Kun puhtuaan avioliitosta niin se on lähtökohtaisesti purkamaton ja lähtökohtaisesti myöskään uusiin naimisiin ei saa mennä.
Eroaminen on sallittua huoruuden tähden mutta uudelleennaimiselle ei ole mitään puolustusta. Ja huoruus on Jumalan silmissä synti.
Se joka nai hyljätyn, tekee itse huorin ja saattaa myös tuon toisen tekemään huorin.
Pääsääntö, joka on ihmiselle ainoastaan hyväksi ja suojelee arvokasta elämää, kuuluu että joka eroaa, pysyköön yksikseen lopun elämäänsä.
Eronneiden vihkiminen on siis lähtökohtaisesti väärin ja syntiäkin koska sen on Jumala sanassaan ERITYISESTI kieltänyt!
On varsin valittettavaa että uskovien keskuudessa avioliittoon suhtaudutaan nyykyisen leväperäisesti.
Aviokäsky Raamatussa
45
407
Vastaukset
>Pääsääntö, joka on ihmiselle ainoastaan hyväksi ja suojelee arvokasta elämää, kuuluu että joka eroaa, pysyköön yksikseen lopun elämäänsä.
Millä tavalla se on hyväksi ja suojelee elämää?
On täysin varmaa, että rouvani ainokainen poika on onnellisempi nyt kun hänen äitinsä on uudestaan naimisissa kuin jos ei olisi. Ja äiti luullakseni kans.:)Kun on Tuksun kerrankin nähnyt ja kuullut livenä, ei enää voi kiistää etteikö hänessä asuisi Kristus.
Hyvä on olla naiseen ryhtymättä sanoi jo Paavalikin. Liekö ollut homo.
Opetuslapset taas olivat sitä mieltä, ettei kenenkään kannata ottaa vaimoa, kun Jeesus teki eroamisesta niin vaikean.
Itse olen eronnut "väärästä" syystä, mutta olen onnellinen uudessa avioliitossani. Ei elämää kannata katsoa Raamatusta; kukin tehköön kuten hyväksi näkee.- jfjej3
Jumala ei ole avioliittoa asettanut joten älkää puuttuko IHMISIÄ koskeviin asioihin!
Jeesuksen aikaan häät oli kahden suvun tilaisuus jossa avioituneiden suvut ja kutsutut häävieraat olivat todistamassa kahden, toisilleen antaman PYHÄN lupauksen yhteisestä Pyhästä liitosta.
HUOM!
Siihen tilaisuuteen ei tarvittu oppeja Jeesukselta eikä rikollisen kristinuskon papistolta!
Tuo tieto perustuu mm siihen selvyyteen, että Jeesus oli hääjuhla vieraaksi kutsuttuna Kaanan häissä JA JEESUSKAAN EI AVIOLIITTOA ASETTANUT. Ateistit ja homottajat voivat elää synnissä, siitä tulee tuomio aikoinaan.
Uskovien pitäisi olla tässä esimerkkinä ja näytää omalla toiminnallaan kunnioitusta Jumalan lakia kohtaan.Jos tekee yhtäkin syntiä vaikka päivittäin joitain niistä 50:sta, niin elää synnissä.
Kehoittiko Jeesus uskovia olemaan toiminnallaan synnittömiä ja esimerkkinä sillä tavalla? Olen tästä kyllä vähän eri mieltä.
- btvtvrtvt
Siis, MISSÄ KOHTAA raamattua se Jumalan tai Jeesuksen antama avioliitto käsky on?
- ole.hyvä
Avioliiton perustaminen on tallennettu 1. Moos. 2:23-24: "Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu. Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi." Jumala loi miehen and sen jälkeen naisen häntä täydentämään. Avioliitto on Jumalan ratkaisu siihen, että "ei ole hyvä ihmisen olla yksinään" (1. Moos. 2:18).
1. Moos. 2:20 käytetty sana "kumppani" merkitsee "ympäröidä, suojella, auttaa". Eeva luotiin Aadamin rinnalle, hänen toiseksi puoliskokseen, hänen avustajakseen ja kumppanikseen. Mies ja nainen tulevat avioliitossa yhdeksi lihaksi. Tämä yhtenäisyys ilmenee kaikkein parhaiten sukupuoliyhteyden fyysisessä liitossa. Uusi testamentti lisää varoituksen tähän yhtenäisyyteen. "He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako" (Matt. 19:6).
Useissa Paavalin epistoloissa viitataan avioliittoon ja kuinka uskovien tulee toimia avioliitossa. Yksi tällainen kohta löytyy 1. Korinttolaiskirjeen 7:stä luvusta ja toinen Efesolaiskirjeestä 5:22-23. Kun näitä tutkitaan yhdessä, nämä kaksi raamatunkohtaa muodostavat Jumalaa miellyttävän avioliiton periaatteiden rungon.
Efesolaiskirjeen kohta on erityisen syvämietteinen ohjeissaan onnelliseen avioliittoon. "Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon, sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja" (Ef. 5:22-23). "Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta pyhittääkseen sen" (Ef. 5:25). "Samoin aviomiehenkin velvollisuus on rakastaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään. Eihän kukaan vihaa omaa ruumistaan, vaan jokainen ravitsee ja vaalii sitä. Juuri niin hoitaa Kristuskin seurakuntaansa" (Ef. 5:28-29). "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi" (Ef. 5:31).
Kun uskova aviomies ja aviovaimo hyödyntävät Jumalan neuvot, muodostuu raamatullinen avioliitto. Raamattuun pohjautuva avioliitto on tasapainoinen. Kristus on siinä yhdessä miehen ja naisen päänä. Raamatun käsitys avioliitosta on kahden henkilön yhteen liittyminen, mikä on myös kuvaus Kristuksesta ja hänen seurakunnastaan. ole.hyvä kirjoitti:
Avioliiton perustaminen on tallennettu 1. Moos. 2:23-24: "Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu. Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi." Jumala loi miehen and sen jälkeen naisen häntä täydentämään. Avioliitto on Jumalan ratkaisu siihen, että "ei ole hyvä ihmisen olla yksinään" (1. Moos. 2:18).
1. Moos. 2:20 käytetty sana "kumppani" merkitsee "ympäröidä, suojella, auttaa". Eeva luotiin Aadamin rinnalle, hänen toiseksi puoliskokseen, hänen avustajakseen ja kumppanikseen. Mies ja nainen tulevat avioliitossa yhdeksi lihaksi. Tämä yhtenäisyys ilmenee kaikkein parhaiten sukupuoliyhteyden fyysisessä liitossa. Uusi testamentti lisää varoituksen tähän yhtenäisyyteen. "He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako" (Matt. 19:6).
Useissa Paavalin epistoloissa viitataan avioliittoon ja kuinka uskovien tulee toimia avioliitossa. Yksi tällainen kohta löytyy 1. Korinttolaiskirjeen 7:stä luvusta ja toinen Efesolaiskirjeestä 5:22-23. Kun näitä tutkitaan yhdessä, nämä kaksi raamatunkohtaa muodostavat Jumalaa miellyttävän avioliiton periaatteiden rungon.
Efesolaiskirjeen kohta on erityisen syvämietteinen ohjeissaan onnelliseen avioliittoon. "Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon, sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja" (Ef. 5:22-23). "Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta pyhittääkseen sen" (Ef. 5:25). "Samoin aviomiehenkin velvollisuus on rakastaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään. Eihän kukaan vihaa omaa ruumistaan, vaan jokainen ravitsee ja vaalii sitä. Juuri niin hoitaa Kristuskin seurakuntaansa" (Ef. 5:28-29). "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi" (Ef. 5:31).
Kun uskova aviomies ja aviovaimo hyödyntävät Jumalan neuvot, muodostuu raamatullinen avioliitto. Raamattuun pohjautuva avioliitto on tasapainoinen. Kristus on siinä yhdessä miehen ja naisen päänä. Raamatun käsitys avioliitosta on kahden henkilön yhteen liittyminen, mikä on myös kuvaus Kristuksesta ja hänen seurakunnastaan.Raamatussa on yksi ja toinen käsitys asiasta.
Onneksi emme ole Raamatun varassa; voisimme vahingossa pitää montaakin vaimoa tai muuta ihan hullua. Kahden miehen on hyvä elää yhdessä, koska he ymmärtävät toisiaan erinomaisen hyvin.
Jeesus rakasti yhtä miestä ja eli muutenkin miesten kanssa. Siinä meille esimerkkiä.- ole.hyvä
torre12 kirjoitti:
Raamatussa on yksi ja toinen käsitys asiasta.
Onneksi emme ole Raamatun varassa; voisimme vahingossa pitää montaakin vaimoa tai muuta ihan hullua. Kahden miehen on hyvä elää yhdessä, koska he ymmärtävät toisiaan erinomaisen hyvin.
Jeesus rakasti yhtä miestä ja eli muutenkin miesten kanssa. Siinä meille esimerkkiä.Sinä saat homoilla Jampan kanssa ihan vapaasti mutta älä hiero sitä muiden naamaan!
ole.hyvä kirjoitti:
Sinä saat homoilla Jampan kanssa ihan vapaasti mutta älä hiero sitä muiden naamaan!
Saiko Raamattu sinut taas tuollaiseen tilaan?
- ole.hyvä
torre12 kirjoitti:
Saiko Raamattu sinut taas tuollaiseen tilaan?
Homoutta olen inhonnut aina.
- torre11
ole.hyvä kirjoitti:
Homoutta olen inhonnut aina.
Mutta kun oli kyse mitä Raamatussa sanotaan. Ei ollut puhetta homoudesta muuta kuin sinun näppäimistä.
- ole.hyvä
torre11 kirjoitti:
Mutta kun oli kyse mitä Raamatussa sanotaan. Ei ollut puhetta homoudesta muuta kuin sinun näppäimistä.
1. Moos. 19:1-13; 3.
Moos. 18:22;
Room. 1:26-27;
1. Kor. 6:9 ole.hyvä kirjoitti:
Kun uskova aviomies ja aviovaimo hyödyntävät Jumalan neuvot, muodostuu raamatullinen avioliitto. Raamattuun pohjautuva avioliitto on tasapainoinen. Kristus on siinä yhdessä miehen ja naisen päänä. Raamatun käsitys avioliitosta on kahden henkilön yhteen liittyminen, mikä on myös kuvaus Kristuksesta ja hänen seurakunnastaan."Avioliiton perustaminen on tallennettu 1. Moos. 2:23-24: "Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu. Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi."
Eipä tuossa sanota mitään avioliitosta, tuo sopii yhtä hyvin myös avoliittoon.ole.hyvä kirjoitti:
1. Moos. 19:1-13; 3.
Moos. 18:22;
Room. 1:26-27;
1. Kor. 6:91. Mooses kertoo väkivaltaisesta toiminnasta, johon osallistui kaikki kaupungin miehet. 13.13 muistaakseni sanoo, että "Koko Sodoman väki teki pahaa Herran silmissä".
3. Moos. 18:22 kaiketi miesten kanssa makaavista miehistä, joita on eniten biseksuaalisissa, mutta homojakin noin 30%.
Room. 1 kertoo tilanteesta, jossa heterona eläneet syttyivät toisiinsa. Kumma kun ei homoseksuaaliset heitä kiinnostaneet.
1. Kor. 6:9 on käännöksestä riippuen mitä sattuu: miehimys. miesten kanssa makaava mies, homoseksuaalisuuden harjoittaja.
Kiitos vaan sinulle!- ole.hyvä
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
"Avioliiton perustaminen on tallennettu 1. Moos. 2:23-24: "Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu. Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi."
Eipä tuossa sanota mitään avioliitosta, tuo sopii yhtä hyvin myös avoliittoon.Nykyään tuota LIITTYMISTÄ sanotaan avioLIITOKSI. Mikä siinä on vikana, jankka?
Raamattu puhuu kihlauksesta jossa on morsian ja sulhanen sekä aviopuolisoista jotka ovat mies ja vaimo?
Mitä luulet tuossa välillä tapahtuneen, jankka? ole.hyvä kirjoitti:
Nykyään tuota LIITTYMISTÄ sanotaan avioLIITOKSI. Mikä siinä on vikana, jankka?
Raamattu puhuu kihlauksesta jossa on morsian ja sulhanen sekä aviopuolisoista jotka ovat mies ja vaimo?
Mitä luulet tuossa välillä tapahtuneen, jankka?Nykyään pelkkä yhtyminen ei ole avioliitto. Monet pitävät vasta papin suorittamaa vihkimistä avioliiton alkuna.
- ole.hyvä
torre12 kirjoitti:
Nykyään pelkkä yhtyminen ei ole avioliitto. Monet pitävät vasta papin suorittamaa vihkimistä avioliiton alkuna.
Onko joskus sitten ollut?
Aina on ollut seremoniat kun mies ja nainen liitettetään liittoon keskenään. Ensimmäiset häät siis järjesti itse Jumala. Ei ihan noinkaan. Noin 65-70 % miesten kanssa makaavista miehistä on muita kuin homoja. Suurin osa on biseksuaalisia.
Ole tarkempi ilmaisussasi ettet tule haukkuneeksi väärää puuta. Miksiköhän Jumala antoi miehen kanssa makaamiskiellon juuri perhe-elämää koskevaan listaansa isille ja pojille?ole.hyvä kirjoitti:
Onko joskus sitten ollut?
Aina on ollut seremoniat kun mies ja nainen liitettetään liittoon keskenään. Ensimmäiset häät siis järjesti itse Jumala.Että ihan aina ollut seremoniat? Raamatussa yleisin tapa on "yhtyä", ja sen jälleen ollaan mies ja vaimo. Näin ei meillä toimita.
- ole.htvä
torre12 kirjoitti:
Että ihan aina ollut seremoniat? Raamatussa yleisin tapa on "yhtyä", ja sen jälleen ollaan mies ja vaimo. Näin ei meillä toimita.
Kyllä on ollut. Seremoniat tosin vaihtelevat kulttuurittain.
Ja tuo jankuttamisesi homoista ja bi-seksuaalsieta alkaa jo ihan tosissaan tympäistä.
Jos kaksi miestä harrastaa seksiä keskenään se on luinnotinta, kauhistus Jumalalle ja synti kutsuivat sitten itseään heteroiksi, homoiksi tai bi-seksuaaleiksi.
Älä siis jaksa enää jankuttaa tästä! ole.htvä kirjoitti:
Kyllä on ollut. Seremoniat tosin vaihtelevat kulttuurittain.
Ja tuo jankuttamisesi homoista ja bi-seksuaalsieta alkaa jo ihan tosissaan tympäistä.
Jos kaksi miestä harrastaa seksiä keskenään se on luinnotinta, kauhistus Jumalalle ja synti kutsuivat sitten itseään heteroiksi, homoiksi tai bi-seksuaaleiksi.
Älä siis jaksa enää jankuttaa tästä!Puhuin siitä miten Raamatussa liitot hoidettiin.
Mutta kun juurikin tässä sanottiin, että "miesten kanssa makaava on homo". Se kun on vähän väärää tietoa. Ei pidä myöskään jankuttaa väärää tietoa.- ole.hyvä
torre12 kirjoitti:
Puhuin siitä miten Raamatussa liitot hoidettiin.
Mutta kun juurikin tässä sanottiin, että "miesten kanssa makaava on homo". Se kun on vähän väärää tietoa. Ei pidä myöskään jankuttaa väärää tietoa.Niin, juutalaiset häät ovat pitkälti vielä samanlaiset kuin silloinkin. Niitä tutkimalla saa käsityksen Raamatun ajan häistä.
Hyvä, että lopetat homottamisesi, kiitos! ole.hyvä kirjoitti:
Niin, juutalaiset häät ovat pitkälti vielä samanlaiset kuin silloinkin. Niitä tutkimalla saa käsityksen Raamatun ajan häistä.
Hyvä, että lopetat homottamisesi, kiitos!Vai niin. VT:saa ei juuri häitä vietetty, koska mieheksi ja vaimoksi tultiin pelkällä yhdynnällä.
Minä en homota, vaan oion vääriä käsityksiä. Ei kaikki ole homoa, vaikka siltä näyttäisi. Voi olla joskus kaksi biseksuaaliakin sillai yhdessä, että voisi luulla siinä olevan kaksi homoa.ole.hyvä kirjoitti:
Nykyään tuota LIITTYMISTÄ sanotaan avioLIITOKSI. Mikä siinä on vikana, jankka?
Mitä luulet tuossa välillä tapahtuneen, jankka?Tuo on vain tulkinta. EI se mitä Raamatussa, Jumalan Sanassa lukee.
- ole.hyvä
Tuo on vain tulkinta. EI se mitä Raamatussa, Jumalan Sanassa lukee.
Ihan factaa se on. Lukisit enemmän niin tietäisit, jankka!
- ole.hyvä
torre12 kirjoitti:
Vai niin. VT:saa ei juuri häitä vietetty, koska mieheksi ja vaimoksi tultiin pelkällä yhdynnällä.
Minä en homota, vaan oion vääriä käsityksiä. Ei kaikki ole homoa, vaikka siltä näyttäisi. Voi olla joskus kaksi biseksuaaliakin sillai yhdessä, että voisi luulla siinä olevan kaksi homoa.Missä sanotaan, että mieheksi ja vaimoksi tultiin pelkällä yhdynnällä. ?
ole.hyvä kirjoitti:
Missä sanotaan, että mieheksi ja vaimoksi tultiin pelkällä yhdynnällä. ?
Tähän asti Raamatussa, joka on kristittyjen pääteos.
ole.hyvä kirjoitti:
Ihan factaa se on. Lukisit enemmän niin tietäisit, jankka!
Ei pelkästään tulkinta. TUossa ei mainita avioliittoa.
Aito.Evlut sanoi :
Eroaminen on sallittua huoruuden tähden mutta uudelleennaimiselle ei ole mitään puolustusta. Ja huoruus on Jumalan silmissä synti.
siinähän oli viattomalle osapuolelle naimalupa.Juu. Kun mies nai hyljätyn (viaton), niin siihen sisältyy naimalupa. Siinä vaan tulee tehtyä huorin.
Minä ainakin heterona ja naimisissa olevana miehenä teen melkein joka päivä huorin kun katselen vieraita nuoria naisia ja himoitsen heitä. Luulempa, että moni "oikeauskoinenkin" mies tekee sitä mutta ei vaan tunnusta. Oikeastaan jokainen terve mies sitä tekee. Sehän kuuluu lounnollisiin asioihin.
- muijas.on.riivinrauta
sage8 kirjoitti:
Minä ainakin heterona ja naimisissa olevana miehenä teen melkein joka päivä huorin kun katselen vieraita nuoria naisia ja himoitsen heitä. Luulempa, että moni "oikeauskoinenkin" mies tekee sitä mutta ei vaan tunnusta. Oikeastaan jokainen terve mies sitä tekee. Sehän kuuluu lounnollisiin asioihin.
Niin teetkin. Runkkaatko samalla kun katselet?
muijas.on.riivinrauta kirjoitti:
Niin teetkin. Runkkaatko samalla kun katselet?
Jeesus taisi kylläkin sanoa ehkä näin: "Joka katsoo ketä tahansa naista himoiten on tehnyt huorin hänen kanssaan". Siis vaikka se oma vaimo olisi kyseessä.
torre12 kirjoitti:
Jeesus taisi kylläkin sanoa ehkä näin: "Joka katsoo ketä tahansa naista himoiten on tehnyt huorin hänen kanssaan". Siis vaikka se oma vaimo olisi kyseessä.
Niin totta. Tuossa varmaan yksi syy sille miksi nämä seksiasiat tuntuvat pohjattomasti konservatiivi uskovia kutittavan (sisäistä syyhyä jota ei pysty raapimimaan) Jos elää avioliittossakin ihan Raamatun mukaan niin tuleehan siinä nyt väkisinkin kaikenlaisia patoutumia ja turhautumia kun pitää vuosikymmeniä hoitaa hommat ilman himoja.
- muijas.on.riivinrauta
torre12 kirjoitti:
Miten oman vaimonsa kanssa voi tehdä huorina?
Et voi olla noin typerä.... muijas.on.riivinrauta kirjoitti:
Miten oman vaimonsa kanssa voi tehdä huorina?
Et voi olla noin typerä....Vaimoko ei kuulu "kenen tahansa" naisen joukkoon? Jeesus ei tehnyt erottelua omien vaimojen kohdalla. Nainen kuin nainen: olen aina sanatarkka.
- muijas.on.riivinrauta
torre12 kirjoitti:
Vaimoko ei kuulu "kenen tahansa" naisen joukkoon? Jeesus ei tehnyt erottelua omien vaimojen kohdalla. Nainen kuin nainen: olen aina sanatarkka.
Sinä sanoit: " "Joka katsoo ketä tahansa naista himoiten on tehnyt huorin hänen kanssaan". Siis vaikka se oma vaimo olisi kyseessä. "
Miten oman vaimonsa kanssa voi tehdä huorin? muijas.on.riivinrauta kirjoitti:
Sinä sanoit: " "Joka katsoo ketä tahansa naista himoiten on tehnyt huorin hänen kanssaan". Siis vaikka se oma vaimo olisi kyseessä. "
Miten oman vaimonsa kanssa voi tehdä huorin?Vaikea sanoa. Olen vain Jeesuksen sanojen varassa. Olisi pitänyt suunsa kiinni, kun ei osannut ilmaista asiaa selvästi.
- muijas.on.riivinrauta
torre12 kirjoitti:
Vaikea sanoa. Olen vain Jeesuksen sanojen varassa. Olisi pitänyt suunsa kiinni, kun ei osannut ilmaista asiaa selvästi.
Sinä olet ihan omien valheidesi ja sairaan mielesi varassa.
- valitettavasti
Noin se on.
Mikä se valhe oli? Torrehan kertoi vain Jeesuksen sanoja.
Valehteleeko Jeesus siis?- kotisisar
Mikä se valhe oli? Torrehan kertoi vain Jeesuksen sanoja.
Valehteleeko Jeesus siis?Joko sait kuivat vaipat, jankka?
Kyllä. Esim. Aito avioliitto ry voisi puuttua tähän epäkohtaan yhtä pontevasti kuin uuden avioliittolain kohdalla puuttui.
Totuushan kuitenkin on, että näitä huorintekijöitä on sekin porukka täynnä. Mutta paskanko väliä sillä on, eihän yhdistyksen tarkoitus ollutkaan koskaan tehdä katumusta omista synneistä vaan tuomita muita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197