Savonlinnan EvLut seurakunta

ticotiko

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon virallinen kanta samaa sukupuolta olevien parisuhteisiin on, että heidän kanssa ja puolestaan voidaan rukoilla. Savonlinnan seurakunta on tehnyt päätöksen, että samaa sukupuolta olevien parien kanssa ja puolesta EI voi rukoilla seurakunnan kirkoissa.

Tässä ei siis ole kyse samaa sukupuolta olevien parien kirkollisesta vihkimisestä tai siunaamisesta vaan näiden ihmisten kanssa ja puolesta rukoilemisesta. Siis rukoilemisesta ihmisten kanssa tai rukoilemisesta ihmisten puolesta. Tätä Savonlinnan seurakunta ei ehdottomasti halua sallia kirkoissaan kun kyse on samaa sukupuolta olevista pareista.

Vähempiarvoisille pareille riittäkööt vähempiarvoiset seurakunnan tilat. Vähempiarvoisten ihmisten puolesta ja heidän kanssaan rukoiltakoon jossain muualla kuin kirkoissa.

Savonlinnan seurakunnan sivuilla todetaan tämänpäiväiseen (su 12.3.2017) aiheesta käytyyn keskusteluun liittyen: "Savonlinnan seurakuntaan ja kirkkoon ovat tervetulleita myös seksuaalivähemmistöjen edustajat."

Kuinka tervetulleiksi luulette samaa sukupuolta olevien parien, tai ylipäätään seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvien ihmisten, tuntevan itsensä tällaisen ulossulkevan linjauksen jälkeen?

37

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysynpähän

Vastakysymys: kuinka halukkaita te itse olette tulemaan ko. tai muuhun seurakuntaan esim. vapaaehtoistyöhön lasten ja nuorten pariin sen sijaan että demonisoitte siellä työskentelevät ihmiset ja heidän arvonsa ja ikiaikaisen uskon? Mikä tähän teitä oikein ajaa? Näyttäkää, että olette oikeita ihmisiä eikä jotain nimimerkin takaa huutelijoita. Miksi haluatte väkisin muuttaa toisten ihmisten katsomukset ja sitten änkeätte "omine totuuksinenne" heitä "opettamaan". Ettekö osaa suvaita toisten näkemyksiä? Sattumalta tiedän, että ko seurakunnan alueella ja kai myös jäseninä on paljon vähemmistöön kuuluvia, jotka eivät noin toimi, vaan ymmärtävät hyvin kirkon omat opit ja arvot.

• Lapsellinen kommentti nimimerkiltä "kysynpähän".

• älätuhoakirkkoa

" Miksi haluatte väkisin muuttaa toisten ihmisten katsomukset ja sitten änkeätte "omine totuuksinenne" heitä "opettamaan". "

Ei homoporukka välitä kirkkokansasta yhtään mitään. Pääasia että saavat leikkiä vähän aikaa "avioliittoa" ja sitten jatkavat jonkun muun asian parissa kun kyllästyvät. Ja kirkon uskolliset ihmiset jää vammautettuina nuolemaan haavojaan.

• älätuhoakirkkoa kirjoitti:

" Miksi haluatte väkisin muuttaa toisten ihmisten katsomukset ja sitten änkeätte "omine totuuksinenne" heitä "opettamaan". "

Ei homoporukka välitä kirkkokansasta yhtään mitään. Pääasia että saavat leikkiä vähän aikaa "avioliittoa" ja sitten jatkavat jonkun muun asian parissa kun kyllästyvät. Ja kirkon uskolliset ihmiset jää vammautettuina nuolemaan haavojaan.

Kommenttisi ovat lapsen tasolla.

• RepeRuutikallo
        älätuhoakirkkoa kirjoitti:

"Vammautettuina", heh, Korkkiruuvi se pysyy tyylissään. :D

• RepeRuutikallo kirjoitti:

"Vammautettuina", heh, Korkkiruuvi se pysyy tyylissään. :D

Eikä muuten edes kuulu kirkkoon, mikä täsmennettäköön.

• Hienoa Savonlinnan seurakunta! Vihdoinkin seurakunta joka selvästi soittaa että tahtoo pysyä kristinuskon osoittamalla tiellä!

Ainoa mitä homoparien pariutumiseen liittyvää on kirkossa mahdollista rukoilla, on että he tulisivat katumukseen ja saisivat parannuksen armon.

Mutta jos ei puhuta heidän parisuhteestaan ja sen edistämisestä, niin tietenkin jokaisen yksittäisen ihmisen (oli homo tahi ei) puolesta pitää kaikissa kirkoissa rukoilla heidän pyytämiensä asioiden puolesta.

Homoseksuaali on syntinen ihminen niinkuin me heterotkin ja kaikki tarvitsemme armoa mutta syntielämää ei tule siunata eikä sen puolesta rukoilla, -ei homoille eikä heteroille.

Sanon vielä kerran: Hienoa rohkeuden osoittamista Savonlinna! Tsemppiä ja siunausta teille sinne!

• Seurakuntahan toimii vastoin kirkon virallista kantaa.

Kyseessä on siis kapinaseurakunta eikös vain?

• Ja jos kirkon virallinen kanta ei kelpaa niin eikös nyt Savonlinnan seurakunnan tulisi erota kirkosta?

• EvLut, kiittele sinä nyt Savonlinnan seurakuntaa. Tulet vielä näkemään ajan, jolloin EvLut kirkon ihan virallinen kanta on, että samaa sukupuolta olevat parit voidaan vihkiä avioliittoon kirkoissa. Tulkitset raamattua väärin. Jeesus on puolellamme.

• outoakäytöstä

" Jeesus on puolellamme."

No miksi sitten valitat koko ajan?

• outoakäytöstä kirjoitti:

Ja mikähän pointti tuossa kommentissasi oli, "outoakäytöstä"?

Sano jotain, jos osallistut keskusteluun. Tai vaikene.

• outoakäytöstä

jotain

jotain

Aha... no olisihan minun pitänyt älytä, että "keskustelen" tässä jonkun yläkouluikäisen kanssa. Tai henkiseltä kehitystasoltaan vastaavan kanssa.

Miksi sinä ja porukkasi valitatte vielä paljon kovempaan ääneen, kun yhteiskunta menee eteenpäin mutta te ette?

• Muutaman vuoden päästä Suomen evankelis-luterilainen kirkko tekee päätöksen, että papit voivat vihkiä samaa sukupuolta olevia pareja avioliittoon. Sama malli kuin Norjassa.

Malli on hyvä kaikille: vanhoilliset papit voivat jatkaa linjaansa ja olla vihkimättä samaa sukupuolta olevia pareja. Ja samalla kirkko kuitenkin hyväksyy ja sallii samaa sukupuolta olevien parien avioliittoon vihkimisen.

Win-win.

• Jipk

Siinä vaiheessa, kun kirkoissa olisi Tällainen tila, jossa papit voivat halutessaan ilman virkarikkeen mahdollisuutta vihkiä homopareja kirkoissa, olisi kirkkoon kuuluvien määrä painuva alle 50% kansasta. Kirkoista lähtevät raamatulliset liittyisivät herätysliiketaustaisiin messuyhteisöihin.

• Kerrataan taas aisota vähän seuranneille, että vanhoilliset eivät tietenkään ole lähdössä kirkosta yhtään mihinkään, koska he käyttävät siellä tosiasiallista valtaa ja valta maistuu aina.

Toisekseen homokammoisia kirkkoon kuuluvia ei enää edes ole niin paljon, että heidän lähtönsä yksin pudottaisi kirkon jäsenmäärän alle puoleen kansasta.

• Seurakunta joka ei suostu rukoilemaan ihmisten kanssa ja puolesta ja joka ei kannata ja kannusta puolisoiden välistä rakkautta ei ole seurakunta, ei ainakaan Jeesus Nasaretilaisen arvoja noudattava seurakunta. Tilannetta ei enää korjaa se jos rukoilla voidaan jossakin nurkan takana tupakkipaikalla. Jos kristityt eivät voi rukoilla toistensa puolesta seurakuntansa pyhäkössä, toiminta ei ole kristillistä.

Tuollaisen linjauksen jälkeen jos kuitenkin toivotetaan tervetulleiksi seurakunnan toimintaan, niin voisin kuvitella että asianosaisista kuulostaisi lähinnä alentavalta, noyryyttävältä ja tekohurskaalta. En menisi jos itseäni koskisi.

• uskovainenmiestäällä

Näin on! Savonlinnan ev.lut. seurakuntalaisena häpeän seurakuntani päättäjien puolesta! Toivottavasti he tekevät parannuksen!

• uskovainenmiestäällä kirjoitti:

Näin on! Savonlinnan ev.lut. seurakuntalaisena häpeän seurakuntani päättäjien puolesta! Toivottavasti he tekevät parannuksen!

Savonlinna on kaunis pieni kaupunki, olen siellä aikoinani asunutkin. Tuo seurakunnan sekoilu ei ole kaupungille kauniistus. Savonlinnan komea kirkko on arvoisellaan komealla ja luonnonkauniilla paikalla. Se näkyy kauas, sieltä näkee kauas...kunpa sieltä loistaisi Kristuksen rakkaus eikä ihmisen sokeus ja typeryys!

• Juuri noin!

• ripax

Itse kuulun Suomen pahimpaan homotusseurakuntaan Paavalin seurakuntaan, joka on määräytynyt minun asuinpaikkani mukaan. Liittyisin, jos voisin sellaiseen luterilaiseen seurakuntaan, jossa toimitaan Raamatun pohjalta ilman populismia ja ihmisten palvontaa, muttei se ole ikävä mahdollista, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää kirkosta eroaminen. Onneksi Suomesta löytyy myös luterilaisia raamatullisia vaihtoehtoja kuten esim. lähetyshiippakunta ja tunnustuksellinen luterilainen kirkko.

• jejcjwj2

Mutta Paavalihan oli apostoli!
        http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005133941.html

Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

1.Korinttolaiskirje:
        15:9 "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
        kristityt tappoivat myös kristillisen Pietarin.
        Eikä Jeesusta Häntä seuranneet kristilliset tappaneen.

"meitä kristittyjä on aina vainottu..."
        totuus on; että rikollisuuden kristityt ovat aina vainonneet ja tappaneen ja tapattaneet kristillisiä, myös uhranneet herroilleen omia uskovaisia, lapsiakin mm noitarovioilla tappamalla< suomessakin.

2 Korinttolaiskirje 12:
        7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

"vain me pelastumme" rikollisuuden edustajina häpeäisivät mutta eivät omista sitä ihmisyyden
        "vain me pelastumme" rikollisuuden edustajina häpeäisivät mutta eivät omista aivopestyinä sitä ihmisyyden ominaisuutta...

Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."

Tappamalla Jumalalle ja Jeesukselle uskollisia saa eksytettyä kristityksi miekalla:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

Apostolien teot:
        17:4 Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaa pelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.

Apostolien teot: (kristitty Paavali alaisineen Jeesusta seuranneiden kristillisten vihaajana...)
        8:1 Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit.
        8:3 Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.
        12:5 Niin pidettiin siis Pietaria vankeudessa; mutta seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen edestänsä.

• nhnhbgccrxcr
        jejcjwj2 kirjoitti:

Mutta Paavalihan oli apostoli!
        http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005133941.html

Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

1.Korinttolaiskirje:
        15:9 "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        kristityt tappoivat myös kristillisen Pietarin.
        Eikä Jeesusta Häntä seuranneet kristilliset tappaneen.

"meitä kristittyjä on aina vainottu..."
        totuus on; että rikollisuuden kristityt ovat aina vainonneet ja tappaneen ja tapattaneet kristillisiä, myös uhranneet herroilleen omia uskovaisia, lapsiakin mm noitarovioilla tappamalla< suomessakin.

2 Korinttolaiskirje 12:
        7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

"vain me pelastumme" rikollisuuden edustajina häpeäisivät mutta eivät omista sitä ihmisyyden
        "vain me pelastumme" rikollisuuden edustajina häpeäisivät mutta eivät omista aivopestyinä sitä ihmisyyden ominaisuutta...

12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."

Tappamalla Jumalalle ja Jeesukselle uskollisia saa eksytettyä kristityksi miekalla:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

Apostolien teot:
        17:4 Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaa pelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.

Apostolien teot: (kristitty Paavali alaisineen Jeesusta seuranneiden kristillisten vihaajana...)
        8:1 Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit.
        8:3 Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.
        12:5 Niin pidettiin siis Pietaria vankeudessa; mutta seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen edestänsä.

Kristitty Paavali kätyreineen kiduttivat Pietaria saadakseen häneltä Jeesuksen antamia oppeja joista sitten väärennettiin mm UT teksteihin rikollisuudelle sopivia kohtia kuten esimerkiksi kaste....

• Voidaan rukoilla homojen kanssa , että pääsisivät eroon homoilusynneistään eikä suinkaan niitten jatkamisen puolesta.

1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
      1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
      1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
      1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
      1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
      1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
      1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
      1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
      1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

• Eiköhän rukoilla pervopertsa sinun kanssasi, että pääsisit eroon tuosta sosiopaattisesta luonteestasi.
        Miten voi muuten se sinulle 30 vuotta myrkkyruokia syöttänyt vaimosi? Onko hän kuollut vai ymmärsikö häipyä kun et ole vaimoasi täällä enää julkisesti halveksinut sinä senkin Saatanan persereikä!

• hbhvxeweaz
        qwertyilija kirjoitti:

Eiköhän rukoilla pervopertsa sinun kanssasi, että pääsisit eroon tuosta sosiopaattisesta luonteestasi.
        Miten voi muuten se sinulle 30 vuotta myrkkyruokia syöttänyt vaimosi? Onko hän kuollut vai ymmärsikö häipyä kun et ole vaimoasi täällä enää julkisesti halveksinut sinä senkin Saatanan persereikä!

Heh!!! Homot sitä herransa p-reikää käyttävät.

• Nuo Pertsan sekoilut lähinnä hymyilyttää.

Olisi kristillistä rukoilla Pertsan puolesta, että hän vapautuisi homofobiastaan.

Noh, ehkäpä parin vuoden päästä Suomen ev.lut. kirkko vihkii samaa sukupuolta olevia pareja ja järjestää henkisen eheytymisen ja parantumisen kursseja homofobeille.

• mjejvw08mn

Jumala loi ihmisen kaltaisekseen
        Jumala oli hetero, Jeesuksen Isä.

Kuka loi homot kaltaisekseen?

• Noh, ehkäpä parin vuoden päästä Suomen ev.lut. kirkko vihkii samaa sukupuolta olevia pareja ja järjestää henkisen eheytymisen ja parantumisen kursseja homofobeille.

• Nimenomaan kaikille pitää julistaa evankeliumia ja kehoittaa tekemään synnistä parannusta, kenenkään syntejä ei pitäisi lähteä siunailemaan.

• Älä.ole.typerä

Ihmisiä kirkollisessa siunaamisessa siunataan tai pyydetään Jumalan siunaavan. Mitä pahaa siinä on?

• knyugtf5

Jumala ei syntiä siunaa!

http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

mutta, kuten huomaat niin herra jumalanne tekee senkin....

herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

• Tämä on Luterilaisuus-palsta, ArtoTTT, jos olet huomannut.

Luterilaisen opin mukaan homoseksuaalisuus ei ole syntiä. Kysy vaikka viralliselta Suomen evankelis-luterilaiselta kirkolta. Joten mitään syntiä ei olla siunaamassa jos samaa sukupuolta olevien avioliittoja siunataan.

Ja sillä ei ole merkitystä, jos itse kuulut johonkin laitalahkolaisuuteen, jonka mukaan homoseksuaalisuus on syntiä: täällä nimittäin puhutaan luterilaisesta opista. Raamatuntulkintasi on luterilaisesta näkökulmasta väärä.

Oman mielenterveytesi kannalta suosittelen, että totuttelet ajatukseen siitä että Suomen ev.lut. kirkko siunaa ja vihkii myös samaa sukupuolta olevia pareja avioliittoon ihan virallisestikin lähiaikoina.

• tätätivaan

Mikä ero on rukoilemisella siunaamisella tai vihkimisellä samnaa sukupuolisten kanssa.Eikö kaikki pääty kuitenkin Herran siunaukseen, eli synnin siunaamiseen jos pölkky-tai lespoparit ovat rinnakkain papin edessä ?

• Nuo erot löytyvät helposti googlaamalla.

Hyvät ihmiset, perehtykää aiheeseen ennen kuin kommentoitte.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      234
      2180
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      61
      1456
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1085
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1068
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      994
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe