Anti-age voiteiden loptuksen seuraus

780

Olen käyttänyt vuosia anti-age voiteita. Nyt lopetin niiden käytön, ja siirryin käyttämään vain kuivalle iholle tarkoitettuja voiteita. Lopetuksesta on kulunut kolme viikkoa. Nyt näytän 100 vuotiaalta. Olen 63 vuotias. Olen lukenut, että loptuksen jälkeen tulee ensin ryppyjä näkyviin, mutta kuukauden kuluttua lopetuksesta tilanne tasoittuu. En huomaa tasoittumista, vaan olen vain ryppyinen.

2

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hapan_vai_ilopilleri

      En ole käyttänyt koskaan antiagevoiteita, enkä aio käyttääkään. Itselläni ensimmäiset rypyt tulivat näkyviin aikaisin. 40 ikävuoden jälkeen niitä on ilmaantunut kunnolla. Olen hoikka, en tupakoi, mutta aina ulkoillut. Auringon haittavaikutukset liene näkyvät nyt, kun kollageenin eritys jo luonnollisesti vähenee.

      Äidilläni iho säilyi paremmin kuin itselläni. Hän ei ole koskaan paahtanut itseään auringossa. Vaihdevuosien jälkeen äiti sairastui ja alkoi kuntouttamaan itseään himoliikunnalla. Hänen ihonsa rypistyi selvästi vasta 60 ikävuoden jälkeen. Mieluummin ryppyinen ja terve kuin siloinen ja sairas.

      Kosmetiikassakin on varmasti aikalailla kusetusta. Kuka niiden kaikista ainesosista tietää? Itse olen monille kemikaaleille allerginen. Allergioita tutkittiin ammattitautina, mutta ne todettiin kosmetiikka-allergioiksi - vaikka olen aina käyttänyt liiankin vähän kosmetiikkaa. Mitä tästä voi päätellä? Jos liimat ja liuottimet sisältävät samoja kemikaaleja kuin kosmetiikka, niin itse käytän mieluummin vain luomutuotteita. Mieluummin ryppyinen ja terve kuin siloinen ja sairas...

      Ihoa voi hoitaa myös mikroneulauksella ja vastaavilla toimenpiteillä. Toiset saavat apua, toiset eivät. Itselläni iho heleytyy, mutta eipä se juuri rypistymiseen ole vaikuttanut.

      Oletko katsonut joskus lehti- tai nettikuvia iäkkäämmistä näyttelijöistä? Joillakin heistä on ihan kunnolla ryppyjä kasvoissa ja kaulallaan. Katson niukasti elokuvia, joten en osaa sanoa, miten kuvakulmat on elokuvissa valittu. Eli onko maseeraamisella ja valon suunnilla ym. saatu parempi lopputulos kuin paparazzikuvilla. Mielestäni ikääntyminen ei ole paha asia. Iho on pintaa, ja samat muutokset tapahtuvat pinnan allakin. Nuoruutta ei saa takaisin, vaikka iho olisi kuinka kiristetty äärimmilleen. Parempi siis vanheta tyylillä ja ylpeydellä, kun kuitenkin vanhenee. Rypyt paljastavat myös eletyn elämän asenteet.

      • paljon_unta

        45-vuotias näyttelijä Jared Leto näyttää ihan teinipojalta, ei mitään ryppyjä otsassa tai silmänympäryksissä. GQ-lehden haastattelussa on kertonut vain nukkuvansa paljon, iho uusiutuu nukkuessa yön aikana joten kai kollageenin tuotantoakin voi parhaiten edistää nukkumalla paljon.
        http://www.gq.com/story/jared-leto-interview-gucci-guilty-ad-campaign


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe