Normaalit uskovat täällä

Pikkupisaravain

Eikö näillä palstoilla ole ollenkaan sellaisia ihan tavallisia uskovia? Näyttää siltä, että täällä on vain enemmän tai vieläkin enemmän johonkin suuntaan kiihkoilijoita. Näiden kaikkien kirjoitusten perusteella ei kyllä oikein saa hyvää kuvaa kristityistä. Onko olemassa mitään hyvää muuta foorumia, jossa olisi ihan tavallisia uskovia ilman kiivailua? Kaikenlaisia oppiriitoja, tuomitsemista ja pahan puhumista täällä näkee. Rakkaudestaan toisiaan kohtaan heidät tunnette, sanoi Jeesus kerran. Täällä ei näytä olevan rakkautta ja se on todella surullista.

81

959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkäänhellari

On hyvä että ainakin sinä yksi sellainen on tai uskon että mielessäsi on ainakin pyrkimys siihen.
      Kun kenttä on vapaa kaikille ja Suomessa on erilaisia uskonsuuntia ja ajattelevia, niin ne kärjäkkäimmat tyypit kirjoittelevat palstoilla.
      Tunnen paljon uskovaisia, yli seurakuntarajojen ja harva sanoo edes lukeneensa Suomi24-palstoja. Ei kiinnosta, tai eivät halua lukea kirjoituksia, ja vihapuheita, joita nämä palstat ovat täynnä ja nykyään kun ei ole minkäänlaista kontrollia ja palstavalvojia. Siis on oma "rotunsa" ihmisiä joka näillä sivuilla vierailee. Olen sitä mieltä, että ilman selvää Jumalan kutsumusta onkin parempi ettei vietä aikaa Suomi24-sivuilla.
      Minäkin usein olen murheissani siitä, että on niin vähän aitoja uskovia jotka kirjottelevat asiaa ja maltillisesti täällä.
      Jos pitkään tätä tekee, niin tulee suorasanaisemmaksi ja jopa ilmaisee ajatuksena liiankin jyrkästi ja se heijastuu myös arkielämään.
      Minustakin on tullut jopa liian kärkäs, ja voimakas tyyppi ilmaisemaan mielipiteitä ihan arjenkin keskellä.
      Ja suurin osa kirjoittelijoita eivät ole edes uskossa. On ateisteja, rienaajia, luopioita ja jollakin tapaa elämässään katkeroituneita.
      Kannustetaan raittiita uskovaisia tähän työhön.

• Yhdyn edellisen puhujan mielipiteisiin. Samanlaisia havaintoja täälläkin.

• Tunnistan_TYYPIN

Tunnistan tyypin: "Kannustetaan raittiita uskovaisia tähän työhön"; usko-vain-EN.

NETTInaskali 19.3.2017 16:13:

Joo, tämän palstan ylläpidoSSakin on HULLUntailainen jesuiittaNATSIhomoISlamisti, todellakin LOIStaa JAKOMIELItautinen JA RISTIRIITAINEN kiRKKoUSKO-VAIN-EN ; D

• markku.lievonen

Niin, tähän on tyytyminen. Valitettava todellisuus on, miten ihmisen sydämenkyllyydestä / tasosta tulevat nämä kirjoitukset ja sanavalinnat ja asenteet.

Samanlainen mielikuva kuin musikaalisuus ja lauluääni. Jokaisella on iki oma tasonsa / lauluäänensä. Tosin näitä molempia,- itsensä ilmaisua ja musikaallisuutta voidaan korjata.

Mutta, jos ihmisen sisin / sydämentaso ei muutu, niin mahdottomuus on odottaa positiivisempaa itsensä ilmaisua asenteineen. On kuin tietokone, johon on asennettu määrätynlainen ohjelma.
      Siten mielenkiintoisempaa onkin pohtia eri kirjoittajien ilmaisuja , miten niissä ilmenee sisäinen tila. Mitä kasvaneempi ihminen on Kristuksessa, niin sitä mielenkiintoisempi on hänen viestiryksensä,- taso, jota aloittajakin kaipailee.

• jauhopää

vähän parempaa on tarjolla netmission helluntaifoorumilla.

Sieltä ainakin äysätään ulos kaikki jauhopäät.

http://forum.netmission.fi/

• Kävin katsomassa ja totesin että foorumi ei vaikuta kovinkaan käyttäjäystävälliseltä.

• Jauhopää
        kivi-lohkare kirjoitti:

Kävin katsomassa ja totesin että foorumi ei vaikuta kovinkaan käyttäjäystävälliseltä.

sitä se ei todellakaan ole. Mutta kirjoittelijoissa on hyviä ihmisiä aika monta.

Eli jos jaksaa tuota surkeaa foorumpohjaa niin hyötyy.

JOs ei jaksa niin etsintää on jatkettava.

Itsekään en enää paljon jaksa. Ennen paljonkin.

• Raatteen_TIELLÄ
        Jauhopää kirjoitti:

sitä se ei todellakaan ole. Mutta kirjoittelijoissa on hyviä ihmisiä aika monta.

Eli jos jaksaa tuota surkeaa foorumpohjaa niin hyötyy.

JOs ei jaksa niin etsintää on jatkettava.

Itsekään en enää paljon jaksa. Ennen paljonkin.

Niin minäkin olin ennen, sietämättömän itserakas, mutta nyt olen kaupunkimme miellyttävimpiä ihmisiä; miellytän tosin nyt kaikkein eniten useimmiten itseäni.

COPY: #Tunnistan_TYYPIN 19.3.2017 16:44:

Tunnistan tyypin: "Kannustetaan raittiita uskovaisia tähän työhön"; usko-vain-EN.

NETTInaskali 19.3.2017 16:13:

Joo, tämän palstan ylläpidoSSakin on HULLUntailainen jesuiittaNATSIhomoISlamisti, todellakin LOIStaa JAKOMIELItautinen JA RISTIRIITAINEN kiRKKoUSKO-VAIN-EN ; D#

• sesiitä

Netmission tuli oli ja meni!

• Ja täällä on monta trollia myös lainavaatteissa, hyvä muistaa kun lueskelee.

• palaasanaan

Aito uskova? Tavallinen uskova? Keitä he ovat?
      Meitä ns. kristittyjä on Suomi pullollaan. Kaikki sanovat uskovansa Jumalaan. Niin mutta kuka on Jumala ja millaiseen Jumalaan kukin meistä uskomme?
      Jotkut jopa kiivailevat oman "jumalansa" puolesta, tuomiten, viisastellen tietämyksellään jne.
      Oletteko ajatelleet, että johtuisiko kristikansamme erilaiset opit ja jumalakuvat toisistaan siksi, että emme kukaan tunne oikeasti sitä, kuka Jumala on?
      Moniko on löytänyt totuuden Raamatustaan siitä kuka Hän on ja millaisia meidän tulisi kristittyinä olla?
      Entä jos olemme kukin tehneet itsellemme oman Jumalankuvamme? Yhden Jumala on rankaisija, joka heittää tiilikiven taivaasta jos teemme virheen. Toisen Jumala on niin Rakkautta täynnä, että katsoo läpi sormien meidän virheemme, eikä rankaise.
      Näitä "jumalankuvia" voimme sitten täytenä totuutena julistaa toisillemme, sekä niitä vaatimuksia, joita oma oppimme edellyttää meiltä, ollaksemme niitä aitoja ja todellisia, tai tavallisia kristittyjä/uskovia?
      Ehkä olemme kukin vain tietämättömiä todellisesta Jumalasta, Hänen luonteestaan ja tahdostaan?
      Ehkä olemme vain rakentaneet itsellemme mielikuvan Jumalasta omien kokemustemme, tunnekuohujemme, opittujen "fraasien", karismaattisen voimakkaiden julistajien mielipiteiden ja opetusten varaan?
      Ehkä olemme kaikki omalla tavallamme jo eksyneitä......

• capiche

Normaaleja uskovia on paljonkin, mutta harvemmin tosiaan täällä. Tämä foorumihan ei edes edusta helluntailaisia, vaan täällä kirjoittelevat usein trollit ja ne, jotka eivät sopeudu kristillisiin yhteisöihin. Ja vaikeaahan se on, jos itse on täydellinen ja kaikissa muissa on vikaa.:) Kyllä täälläkin joskus kirjoittelevat normaalit ja fiksutkin uskovat. Mutta eihän tätä kauaa kerralla jaksa ilman päänsärkyä.

• Lähettiläs

Ei kannata reagoida mitenkään vihapuheisiin ja muuhun kirjoitukseen, joka ei lähde sydämen sivistyksestä ja uskosta Jeesukseen.
      Jeesus antaa meille ohjeet miten meidän tulee suhtautua keheenkin tässä ajassa.
      Jeesus ei koskaan käske antaa takaisin samalla mitalla, vaan käskee omiensa siunata jopa vihollisia. Tuohon tekoon kun harjaantuu ei oma luonne tee vihapuheidenkaan keskellä käännöstä vihaan, vaan pysyy uskossa ja luottamuksessa. Silloin vasta ihmisen kohdalla toteutuu se, että hän on pimeyden keskellä valona.
      Aika pimenee ja pimenee, mutta siellä missä on Jeesus, siellä on valo.

• Kappas vain, lähettiläs alias asiasta kyse... mitä asiaa Jumalalla nyt on palstalaisille? Keskustelemaanko Jumala sinun kautta tuli? Tämähän on keskustelupalsta.

Jaha, vai siunaat sinä vihamiestäsi? Eikun vain kädet ristiin ja alat siunaamaan minua ja muita vihollisia joita on kymmeniä jälkeesi jäänyt.

• Kaikki hihhulit ovat semmoisia, maailmassa ei ole yhtään järkevää uskovaista.

• Vai ei ole yhtään järkevää uskovaa? Kantsisi sinun tulla uskovaiseksi niin olis ainaki yksi.

• >>Onko olemassa mitään hyvää muuta foorumia, jossa olisi ihan tavallisia uskovia ilman kiivailua? <<

Käypä katsastamassa täällä
      http://kalamos.keskustelu.info

Tuo foorumi on pyhitetty pyhitetty
      Rakkauden ilmapiirissä käytävälle
      Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittavalle keskustelulle
      Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan.

Kalamos tarkoittaa ruokoa.
      Raamatussa se on kuva ihmisestä.
      kalamos.keskustelu.info
      on siis ihan tavallisten ihmisten
      tuulessa huojuvien heiveröisten ruokojen
      keskustelufoorumi.

• voi.kalamos

Taasko sinä tyrkytät omaa "hiekkalaatikkoasi" jossa sinä ITSE määräät sen, että kuka on siinä oikeassa "rakkauden ilmapiirissä" toimiva.

Eli kun olet yksin vastuussa, niin sinä määräät kaiken ITSE, ja joka ei siihen suostu ja on eri mieltä kanssasi, se ei muka toimi siinä "rakkauden ilmapiirissä" !

Eli sinä ja mielipiteesi ja näkemyksesi määräävät yksin ja täysin siellä !

Eipä ole ihme, että joudut kaiken aikaa kalastelemaan uskovia foorumillesi !

Lisäksi olet itse pahasti eksyksissä, enkä itse ainakaan pidä sinua edes uudestisyntyneenä, jaan tälläisenä tekeytyjänä vain !

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Varokaa uudestisyntyneet uskovat veljet ja sisaret tätä eksyttäjää, joka esiintyy ja vain ESITTÄÄ siis kovasti nöyrää ja rakkaudellista !!!

Äijä on kiero kuin korkkiruuvi, eikä ota mistään opikseen vaan jankkaa maailman tappiin sekavia opetuksiaan.

Esimerkki:
        Hänen oppinsa mukaan kaikilla vauvoilla on mukamas Pyhä Henki jo syntyissään !

Se tarkoittaisi siis Suomeksi sitä, että kaikki vauvat ovat uudestisyntyneet eli syntyneet Hengestä, mutta eihän Jeesus näin opettanut uudestisyntymisestä !

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

• jaikalii91

Varokaa tätä LS varottajaa. Hän itse syyllistyy kaikkeen siihen mistä hän toisia syyttää. Hän siis kertoo teksteissään mitä hän itse tekee syyttämällä niistä teoista toisia uskovia.

Yleensä hän käy jokaisen uskovan kimppuun joka uskaltaa olla eri mieltä kuin hän. Hän mitätöi jokaisen uskovan uskon joka on Raamatun tulkinnoissa eri mieltä kuin hän. Kukaan muu ei ole oikeassa uskossa kuin se, joka on hänen kanssaan samaa mieltä ja aamentaa häntä. Ja siitä hän nyt syyttää toista uskovaa ja mitätöi häntä väittäen ettei hän ole edes uudestisyntynyt.

Tämä Luetaanko Sanaa nimmari esiintyy tällä palstalla eri nimimerkeillä, mutta tekstien sisältö on aina sama; toisen uskovan mitätöinti ja syyttely. Siitä hänet tunnistaa. Hän on nostanut itsensä jokaisen uskovan yläpuolelle ja ylhäältä lyö säälimättä jokaista jolla on eriävä mielipide tai tulkinta Raamatusta. Hän todella luulee että Jumala on hänelle antanut tämän tehtävän ojentaa uskovia. Hän on sen itse palstalla kertonut. Siksi hän esiintyy "suurella auktoriteetilla Jumalan äänenä". Ymmärtäkäämme häntä ja säällikäämme ja antakaamme anteeksi. Mutta älkäämme ryhtykö keskusteluun hänen kanssaan muussa tapauksessa kuin siinä tapauksessa jos olemme hänen kanssaan samaa mieltä tai jos tahallamme annamme hänelle aihetta tarttua rinnuksiimme kiinni ja lyödä meidät maahan.

Oikea Jumalan mielen mukainen lähimmäinen hoitaa ihmisiä, vuodattaa öljyä ja viiniä haavoihin ja sitoo heidän haavansa. Jeesus käski meidän uskovien hoitaa ihmisiä ja heidän haavojaan, ei lyödä heitä haavoille. Luukas 10:36-37.

• voi.kalamos kirjoitti:

Taasko sinä tyrkytät omaa "hiekkalaatikkoasi" jossa sinä ITSE määräät sen, että kuka on siinä oikeassa "rakkauden ilmapiirissä" toimiva.

Eli kun olet yksin vastuussa, niin sinä määräät kaiken ITSE, ja joka ei siihen suostu ja on eri mieltä kanssasi, se ei muka toimi siinä "rakkauden ilmapiirissä" !

Eli sinä ja mielipiteesi ja näkemyksesi määräävät yksin ja täysin siellä !

Eipä ole ihme, että joudut kaiken aikaa kalastelemaan uskovia foorumillesi !

Lisäksi olet itse pahasti eksyksissä, enkä itse ainakaan pidä sinua edes uudestisyntyneenä, jaan tälläisenä tekeytyjänä vain !

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Varokaa uudestisyntyneet uskovat veljet ja sisaret tätä eksyttäjää, joka esiintyy ja vain ESITTÄÄ siis kovasti nöyrää ja rakkaudellista !!!

Äijä on kiero kuin korkkiruuvi, eikä ota mistään opikseen vaan jankkaa maailman tappiin sekavia opetuksiaan.

Esimerkki:
        Hänen oppinsa mukaan kaikilla vauvoilla on mukamas Pyhä Henki jo syntyissään !

Se tarkoittaisi siis Suomeksi sitä, että kaikki vauvat ovat uudestisyntyneet eli syntyneet Hengestä, mutta eihän Jeesus näin opettanut uudestisyntymisestä !

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

Jeesus ei todellakaan opettanut,
        että vauvat olisivat uudestisyntyneet.

Mutta Jeesus sanoi heistä, että juuri näiden on Jumalan Valtakunta.
        Ja edelleen, kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta,
        että kuka on suurin taivasten valtakunnassa,
        niin Jeesus asetti heidän keskelleen pienen lapsen.

Rakas veljeni,
        olet sydämellisesti tervetullut tuolle foorumille
        tai hiekkalaatikolle, kuten sitä nimitit.

Rakkauden ilmapiiri, jonka nostit esiin,
        tarkoittaa esimerkiksi sitä, että emme siellä
        panettele ketään, sivalla ketään, emmekä herjaa ketään.

Jos Sinulta kuitenkin lipsahtaa jokin tällainen asiattomuus,
        niin joku ylläpidosta sitten vai pyyhkäisee tuon asiattomuuden pois.

Eli voit tulla mukaan aivan rauhallisin mielin,
        ilman pelkoa ja epäilystä.

Siunaavin terveisin
        kalamos

http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=382&t=64

• voi.jaikali
        jaikalii91 kirjoitti:

Varokaa tätä LS varottajaa. Hän itse syyllistyy kaikkeen siihen mistä hän toisia syyttää. Hän siis kertoo teksteissään mitä hän itse tekee syyttämällä niistä teoista toisia uskovia.

Yleensä hän käy jokaisen uskovan kimppuun joka uskaltaa olla eri mieltä kuin hän. Hän mitätöi jokaisen uskovan uskon joka on Raamatun tulkinnoissa eri mieltä kuin hän. Kukaan muu ei ole oikeassa uskossa kuin se, joka on hänen kanssaan samaa mieltä ja aamentaa häntä. Ja siitä hän nyt syyttää toista uskovaa ja mitätöi häntä väittäen ettei hän ole edes uudestisyntynyt.

Tämä Luetaanko Sanaa nimmari esiintyy tällä palstalla eri nimimerkeillä, mutta tekstien sisältö on aina sama; toisen uskovan mitätöinti ja syyttely. Siitä hänet tunnistaa. Hän on nostanut itsensä jokaisen uskovan yläpuolelle ja ylhäältä lyö säälimättä jokaista jolla on eriävä mielipide tai tulkinta Raamatusta. Hän todella luulee että Jumala on hänelle antanut tämän tehtävän ojentaa uskovia. Hän on sen itse palstalla kertonut. Siksi hän esiintyy "suurella auktoriteetilla Jumalan äänenä". Ymmärtäkäämme häntä ja säällikäämme ja antakaamme anteeksi. Mutta älkäämme ryhtykö keskusteluun hänen kanssaan muussa tapauksessa kuin siinä tapauksessa jos olemme hänen kanssaan samaa mieltä tai jos tahallamme annamme hänelle aihetta tarttua rinnuksiimme kiinni ja lyödä meidät maahan.

Oikea Jumalan mielen mukainen lähimmäinen hoitaa ihmisiä, vuodattaa öljyä ja viiniä haavoihin ja sitoo heidän haavansa. Jeesus käski meidän uskovien hoitaa ihmisiä ja heidän haavojaan, ei lyödä heitä haavoille. Luukas 10:36-37.

Jatkat Jaikali yhä vain sydämesi paatumuksessa samalla linjalla !

Eli et halua ottaa onkeesi ja tutkia omia harhaoppejasi ja tehdä niistä parannusta, vaan sen sijaan syytät sitä, joka sinulle on kertonut Totuuden !

Niin ja Jaikali olen siitäkin sinulle kirjoittanut monen monta kertaa, että Jeesus kohteli ihan toisin paatuneita harhaopettajia, kuin nöyriä Totuuden etsijöitä.

Samoin tekivat Johannes kastaja ja Johannes ja Paavali...

Sinun toimintaohjeesi mukaan seurakuntaa ja vaarsinkin nuoria uskovia olisi Jeesus ja Jumalan palvelijat antaneet vapasti eksyttää, mutta näinähä ei asia todellakaan ole !

Ja siksi sinäkin kiukuttelet minulle ja pyrit mustamaalaamaan minua, koska olen paljastanut sinut valehetelijaksi ja lisäksi joitakin harhaoppeja opetuksestasi.

Lisäksi olen kertonut Totuuden sinusta, eli kun olet ITSE väittänyt olevasi JUmalan asettama opettaja, vaikka asia ei selvästikkään niin voi olla, sillä et tiennyt edes opettajan tehtävästä tarpeeksi saati sitten sen vaatimuksista !

Eli olet keskenkasvuinen uskova joka on ITSE ITSENSÄ koottanut opettajaksi, vaikka tieto määrä eikä ymmärrys riitä alkuunkaan siihen opettaja tehtävään.

Mutta tämähän sinua korventaa ja kiusaa, että kerron sinusta ja touhuistasi ja valheistasi Totuuden, ja sitä sinä et kestä, etkä suostu Herrasi edessä asioita edes kunnolla tutkimaan, kun olet niin ylpeä ja paisunut ja kuvittelet itsestäsi liikoja.

Mene jo vihdoin itseesi ja nöyrry Herrasi eteen kysymään Häneltä se, että mikä oikeasti on Totuus näissä asioissa.

Pitää enää sanoa, että säälittävää Jaikali, todella säälittävää !

• voi.kalamos
        kalamos kirjoitti:

Jeesus ei todellakaan opettanut,
        että vauvat olisivat uudestisyntyneet.

Mutta Jeesus sanoi heistä, että juuri näiden on Jumalan Valtakunta.
        Ja edelleen, kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta,
        että kuka on suurin taivasten valtakunnassa,
        niin Jeesus asetti heidän keskelleen pienen lapsen.

Rakas veljeni,
        olet sydämellisesti tervetullut tuolle foorumille
        tai hiekkalaatikolle, kuten sitä nimitit.

Rakkauden ilmapiiri, jonka nostit esiin,
        tarkoittaa esimerkiksi sitä, että emme siellä
        panettele ketään, sivalla ketään, emmekä herjaa ketään.

Jos Sinulta kuitenkin lipsahtaa jokin tällainen asiattomuus,
        niin joku ylläpidosta sitten vai pyyhkäisee tuon asiattomuuden pois.

Eli voit tulla mukaan aivan rauhallisin mielin,
        ilman pelkoa ja epäilystä.

Siunaavin terveisin
        kalamos

http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=382&t=64

Tässä tätä tekohurskautta ja kovasti nöyrän ja rakkaudellisen ESITTÄMISTÄ !

Kenelle se menee läpi ?

No ei ainakaan minulle, sillä olen nähnyt sen jo usean kerran, että mitä siellä takana oikeasti on, ja mitä pimeyttä ja saastaa Kalamos kantaa sydämessään.

Eli pelkkä pinnan kalkitseminen ei vie puhtauteen, vaan sen vuoksi ihminen pysyy sydämeltään puhdistumattomana, mutta pinta on toki siloiteltu viimeisen päälle !

Ps. 12:2 (12:3) He puhuvat valhetta toinen toisellensa, puhuvat liukkain huulin, kaksimielisin sydämin.

Eli liukkaat on Kalamoksen huulet, mutta kaksimielinen on sydän !

• voi.kalamos kirjoitti:

Tässä tätä tekohurskautta ja kovasti nöyrän ja rakkaudellisen ESITTÄMISTÄ !

Kenelle se menee läpi ?

No ei ainakaan minulle, sillä olen nähnyt sen jo usean kerran, että mitä siellä takana oikeasti on, ja mitä pimeyttä ja saastaa Kalamos kantaa sydämessään.

Eli pelkkä pinnan kalkitseminen ei vie puhtauteen, vaan sen vuoksi ihminen pysyy sydämeltään puhdistumattomana, mutta pinta on toki siloiteltu viimeisen päälle !

Ps. 12:2 (12:3) He puhuvat valhetta toinen toisellensa, puhuvat liukkain huulin, kaksimielisin sydämin.

Eli liukkaat on Kalamoksen huulet, mutta kaksimielinen on sydän !

Eli vauvat eivät ole uudestisyntyneitä.
        Eikä siihen ole mitään tarvettakaan.

Mutta sitten kun me olemme hengellisesti kuolleet
        tekemiimme synteihin,
        meidän tulee syntyä uudesti ylhäältä Hengestä.

Jeesus sanoi,
        että meidät palautetaan sellaisiksi kuin lapset.

Niin että ... vielä kerran ...
        olet sydämellisesti tervetullut
        samalla hiekkalaatikolle kanssani.

http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=370&t=229

• jaikalii91
        voi.jaikali kirjoitti:

Jatkat Jaikali yhä vain sydämesi paatumuksessa samalla linjalla !

Eli et halua ottaa onkeesi ja tutkia omia harhaoppejasi ja tehdä niistä parannusta, vaan sen sijaan syytät sitä, joka sinulle on kertonut Totuuden !

Niin ja Jaikali olen siitäkin sinulle kirjoittanut monen monta kertaa, että Jeesus kohteli ihan toisin paatuneita harhaopettajia, kuin nöyriä Totuuden etsijöitä.

Samoin tekivat Johannes kastaja ja Johannes ja Paavali...

Sinun toimintaohjeesi mukaan seurakuntaa ja vaarsinkin nuoria uskovia olisi Jeesus ja Jumalan palvelijat antaneet vapasti eksyttää, mutta näinähä ei asia todellakaan ole !

Ja siksi sinäkin kiukuttelet minulle ja pyrit mustamaalaamaan minua, koska olen paljastanut sinut valehetelijaksi ja lisäksi joitakin harhaoppeja opetuksestasi.

Lisäksi olen kertonut Totuuden sinusta, eli kun olet ITSE väittänyt olevasi JUmalan asettama opettaja, vaikka asia ei selvästikkään niin voi olla, sillä et tiennyt edes opettajan tehtävästä tarpeeksi saati sitten sen vaatimuksista !

Eli olet keskenkasvuinen uskova joka on ITSE ITSENSÄ koottanut opettajaksi, vaikka tieto määrä eikä ymmärrys riitä alkuunkaan siihen opettaja tehtävään.

Mutta tämähän sinua korventaa ja kiusaa, että kerron sinusta ja touhuistasi ja valheistasi Totuuden, ja sitä sinä et kestä, etkä suostu Herrasi edessä asioita edes kunnolla tutkimaan, kun olet niin ylpeä ja paisunut ja kuvittelet itsestäsi liikoja.

Mene jo vihdoin itseesi ja nöyrry Herrasi eteen kysymään Häneltä se, että mikä oikeasti on Totuus näissä asioissa.

Pitää enää sanoa, että säälittävää Jaikali, todella säälittävää !

Kiitos että vahvistit minun todistukseni sinusta.

• voi.jaikali
        jaikalii91 kirjoitti:

Kiitos että vahvistit minun todistukseni sinusta.

Niinpä, näin se on aina mennyt kaltaistesi kohdalla, jos luemme Raamattua.

Eli jos ja kun Jumala on lähettänyt viestinviejiä väärin toimivia kehoittamaan tai nuhtelemaan tai varoittamaan väärästä toiminnasta.

Niin väärin toimivalle ei jää muuta mahdollisuutta, kuin väittää sanansaattajan olevan väärässä ja toimivan väärin.

Siitä alkaa sitten hyökkäily sanansaattajan päälle, vaikka ei se annettu sana siltä lähetetyltä itseltään ole, vaan Jumalalta !

Näin tämä mekanismi menee ja toimii, kun se jota kehoitetaan on kovakorvainen ja paatunut ja ylpistynyt niin, että ei ota lähettilään sanaa vastaan, vaan jäljelle jää siis vain tuo hyökkäys ja sanansaattajan mustamaalaus ja syyttäminen !

Eli ei uutta auringon alla taaskaan.

• kieroilija.kalamos
        kalamos kirjoitti:

Eli vauvat eivät ole uudestisyntyneitä.
        Eikä siihen ole mitään tarvettakaan.

Mutta sitten kun me olemme hengellisesti kuolleet
        tekemiimme synteihin,
        meidän tulee syntyä uudesti ylhäältä Hengestä.

Jeesus sanoi,
        että meidät palautetaan sellaisiksi kuin lapset.

Niin että ... vielä kerran ...
        olet sydämellisesti tervetullut
        samalla hiekkalaatikolle kanssani.

http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=370&t=229

Taas kieroilet !

Sinä ITSE olet väittänyt, että :

1) Aadamilla oli Elämän Henki eli Jumalan Henki eli Jeesuksen Henki eli Pyhä Henki.

2) Kaikilla maailman syntyvillä vauvoilla on Elämän Henki !

Se tarkoittaa siis nuo yhdistäen, että vauvoilla on Pyhä Henki !

Siis itse kirjoitit selvästi sen, että Elämän Henki on Pyhä Henki !

Ja kun Raamatun mukaan Pyhän Hengen ihminen saa uudessa liitossa uudestisyntymisessään, eli vasta kun ihminen on kyllin vanha ymmärtämään Evankeliumin sanoman, voi hän uudestisyntyä ja silloin vasta Jeesus kastaa sen uudestisyntyvän Pyhällä Hengellä !

Niin sinä kuitenkin väitit siis selvästi ja vastoin Totuutta, KAIKKIA MAAAILMAN vauvoja uudestisyntyneiksi !

Ja kun kerran näin vähän ymmärrät Pyhästä Hengestä ja uudestisyntymässä tapahtuvista asioista, niin mielestäni sinä Kalamos et voi millään olla uudestisyntynyt, vaan vain ESITÄT ja NÄYTTELET sellaista !

Ja koko sinun oppisi siis kaataa tuo edellä lainaamani Raamatun paikka, jossa ymmärtämätön Nikodeemuskin tajusi sentään sen, että Hengestä ihminen syntyy vasta kyllin vanhana, eli ei siis vauvana, ja siten vauvoilla ei voi olla eikä ole Pyhää Henkeä syntymästään asti.

Mutta Kalamos siis ei ymmärrä näitä Hengellisiä asioita, ja kuitenkin hän esiintyy opettajana ja opettaa siis silkkaa valhetta muillekin, eli ihan kuten Jaikali !

Kaksi "opettajaa" jotka opettavat siis valheita ja ESIINTYVÄT opettajina, vaikka Jumala ei ole heitä siihen opettajan tehtävään varmastikkaan kutsunut eikä asettanut !

Jumala ei aseta valhetelijoita ja itse itsensä opettajaksi korottavia Seurakunnan todellisiksi opettajiksi, se on aivan varma.

Ja kun nyt näemme, että ei ole edes nöyryyttä tunnustaa valheita eikä tahdä parannusta, niin sekin kertoo siis hedelmistä paljon, ja siitä me nämä valheiden levittäjät eksyttäjiksi tunnistamme, selvääkin selvemmin.

Kyllä siis Kalamoksella selityksiä piisaa selistysten päälle, ne eivät lopu, eli omat valheet yritetään peitellä ja häivittää selitysten tulvaan !

Tämäkin touhu ja toimintatapa, on nähty jo monen monta kertaa, eikä mikään näköjään muutu !

Yhtään valhetta tai erehdystä eivät nämä Jaikali ja Kalamos ole tunnustaneet vuosien varrella, eivätkä varmaan tunnustakkaan, niin paatuneita ja kokeneita valheiden peittelijöitä, eli pinnan kalkitsijoita he ovat !

Sitä vain enää ihmettelen, että miksi he kerta toisensa jälkee yhä uudestaan tulevat tänne paljastettaviksi ?

Eli Kalamos ja Jaikali lyövät yhä uudestaan ja uudestaan omaa päätänsä seinään, eivätkä opi edes sitä, että se ei kannata, kun se tekee vain itselle kipeää !

Minä kestän kyllä heidän hyökkäyksensä, siinä ei ole mitään ongelmaa, sillä eivät he minua vastaan taistele, vaan Totuutta eli siten Herraa vastaan, sillä minä olen vain sanoman välittäjä, en muuta !

Tällekin asialle he ovat sokeita.

Siis jos en olisi Totuuden puolella, olisin heikoilla mutta kun kerron vain Totuuden, niin mikään pilkka tai mustamaalaus tai väärät todistukset, eivät kohdistu siis oikeasti minuun.

Totuus eli Herra pitää kyllä huolen siitä, että sitä ei kukaan pääse pakoon, ei Kalamos eikä Jaikalikaan.

• kieroilija.kalamos kirjoitti:

Taas kieroilet !

1) Aadamilla oli Elämän Henki eli Jumalan Henki eli Jeesuksen Henki eli Pyhä Henki.

Ja kun Raamatun mukaan Pyhän Hengen ihminen saa uudessa liitossa uudestisyntymisessään, eli vasta kun ihminen on kyllin vanha ymmärtämään Evankeliumin sanoman, voi hän uudestisyntyä ja silloin vasta Jeesus kastaa sen uudestisyntyvän Pyhällä Hengellä !

Niin sinä kuitenkin väitit siis selvästi ja vastoin Totuutta, KAIKKIA MAAAILMAN vauvoja uudestisyntyneiksi !

Ja kun kerran näin vähän ymmärrät Pyhästä Hengestä ja uudestisyntymässä tapahtuvista asioista, niin mielestäni sinä Kalamos et voi millään olla uudestisyntynyt, vaan vain ESITÄT ja NÄYTTELET sellaista !

Ja koko sinun oppisi siis kaataa tuo edellä lainaamani Raamatun paikka, jossa ymmärtämätön Nikodeemuskin tajusi sentään sen, että Hengestä ihminen syntyy vasta kyllin vanhana, eli ei siis vauvana, ja siten vauvoilla ei voi olla eikä ole Pyhää Henkeä syntymästään asti.

Mutta Kalamos siis ei ymmärrä näitä Hengellisiä asioita, ja kuitenkin hän esiintyy opettajana ja opettaa siis silkkaa valhetta muillekin, eli ihan kuten Jaikali !

Kaksi "opettajaa" jotka opettavat siis valheita ja ESIINTYVÄT opettajina, vaikka Jumala ei ole heitä siihen opettajan tehtävään varmastikkaan kutsunut eikä asettanut !

Jumala ei aseta valhetelijoita ja itse itsensä opettajaksi korottavia Seurakunnan todellisiksi opettajiksi, se on aivan varma.

Ja kun nyt näemme, että ei ole edes nöyryyttä tunnustaa valheita eikä tahdä parannusta, niin sekin kertoo siis hedelmistä paljon, ja siitä me nämä valheiden levittäjät eksyttäjiksi tunnistamme, selvääkin selvemmin.

Kyllä siis Kalamoksella selityksiä piisaa selistysten päälle, ne eivät lopu, eli omat valheet yritetään peitellä ja häivittää selitysten tulvaan !

Tämäkin touhu ja toimintatapa, on nähty jo monen monta kertaa, eikä mikään näköjään muutu !

Yhtään valhetta tai erehdystä eivät nämä Jaikali ja Kalamos ole tunnustaneet vuosien varrella, eivätkä varmaan tunnustakkaan, niin paatuneita ja kokeneita valheiden peittelijöitä, eli pinnan kalkitsijoita he ovat !

Sitä vain enää ihmettelen, että miksi he kerta toisensa jälkee yhä uudestaan tulevat tänne paljastettaviksi ?

Eli Kalamos ja Jaikali lyövät yhä uudestaan ja uudestaan omaa päätänsä seinään, eivätkä opi edes sitä, että se ei kannata, kun se tekee vain itselle kipeää !

Minä kestän kyllä heidän hyökkäyksensä, siinä ei ole mitään ongelmaa, sillä eivät he minua vastaan taistele, vaan Totuutta eli siten Herraa vastaan, sillä minä olen vain sanoman välittäjä, en muuta !

Siis jos en olisi Totuuden puolella, olisin heikoilla mutta kun kerron vain Totuuden, niin mikään pilkka tai mustamaalaus tai väärät todistukset, eivät kohdistu siis oikeasti minuun.

Totuus eli Herra pitää kyllä huolen siitä, että sitä ei kukaan pääse pakoon, ei Kalamos eikä Jaikalikaan.

Olisi hyvä kun antaisit ihan suorat lainaukset siitä,
        mitä minä olen kirjoittanut.

Raamattu käyttää tässä yhteydessä ilmaisua ELÄMÄN HENKI,
        ja toisessa kohtaa vain sanaa HENKI.

Mitä Sinun ymmärryksesi mukaan
        tarkoittaa Raamatussa oleva ilmaisu LAPSEUDEN HENKI?

• kieroilija.kalamos
        kalamos kirjoitti:

Olisi hyvä kun antaisit ihan suorat lainaukset siitä,
        mitä minä olen kirjoittanut.

Raamattu käyttää tässä yhteydessä ilmaisua ELÄMÄN HENKI,
        ja toisessa kohtaa vain sanaa HENKI.

Mitä Sinun ymmärryksesi mukaan
        tarkoittaa Raamatussa oleva ilmaisu LAPSEUDEN HENKI?

Etkö itse tiedä edes sitä, mitä olet ITSE kirjoittanut ?

Ne lainaukset on moneen kertaan JO tuotu sinulle, joten en ala enää vedätykseesi.

Siis taas haluat haudata tosiasiat selitystulvaan, ja nytkin yrität vain alkaa selittää loputtomasti, jotta Totuus valheistasi katoaisi siihen selitysten tulvaan.

Tämä on jo entuudestaan tuttu toimintamalli sinulla, joten ei onnistu enää !

Valheilla ja loputtomilla selityksillä ja sanojen vääntelemisellä yrität vain päästä pälkähästä.

Niin ja nyt yrität lisäksi siirtää huomion toisaalle, alkaessasi kyseisen aiheen ja asian sijaan puhua lapseuden Hengestä !

Mutta ei siis onnistu enää Kalamos, sinut tunnetaan ja tiedetään jo !

Tässä Sanaa sinulle ja sinusta:

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Siis kun et kykene edes myöntämään erehtyneesi ja opettaneesi valheita, niin elät syvässä sydämen paatumuksessa eikä sinulla ole aikomustakaan tunnustaa Totuutta Totuudeksi vaan vänkäät Raamatun Totuutta valheeksi vain.

Olisit vain selvästi Kalamos kirjoittanut ja myöntänyt rehdisti, että olet väittänyt Pyhän Hengen olevan mukamas elämän henki !

Olisit vain selvästi kirjoittanut ja myöntänyt rehdisti senkin, että olet väittänyt jokaisella vauvalla olevan Pyhän Hengen !

Olisit vain tunnustanut väittäneesi noin, siis vastoin Totuutta !

Mutta siihen et kykene, vaikka todisteet löytynevät, jos ne joku viitsisi etsiä vanhoista ketjuista.

Minä en jaksa enää, olen ne kaivanut jo niin monen monta kertaa, ja tarkasti lainaten sinun omaa kirjoitustasi, ja silti yhä kieroillen yrität nämä tosi asiat kiistää.

EIKÖ SINUA ITSEÄSI YHTÄÄN HÄVETÄ VALEHDELLA PÄIN NAAMAA ???

Tämä nousi tästä asiasta nyt mieleeni:

Jer. 6:15 He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia; mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä. Sentähden he kaatuvat kaatuvien joukkoon, sortuvat, kun minä heitä rankaisen, sanoo Herra.

Etkö itse tiedä edes sitä, mitä olet ITSE kirjoittanut ?

Ne lainaukset on moneen kertaan JO tuotu sinulle, joten en ala enää vedätykseesi.

Siis taas haluat haudata tosiasiat selitystulvaan, ja nytkin yrität vain alkaa selittää loputtomasti, jotta Totuus valheistasi katoaisi siihen selitysten tulvaan.

Tämä on jo entuudestaan tuttu toimintamalli sinulla, joten ei onnistu enää !

Valheilla ja loputtomilla selityksillä ja sanojen vääntelemisellä yrität vain päästä pälkähästä.

Niin ja nyt yrität lisäksi siirtää huomion toisaalle, alkaessasi kyseisen aiheen ja asian sijaan puhua lapseuden Hengestä !

Mutta ei siis onnistu enää Kalamos, sinut tunnetaan ja tiedetään jo !

Tässä Sanaa sinulle ja sinusta:

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Siis kun et kykene edes myöntämään erehtyneesi ja opettaneesi valheita, niin elät syvässä sydämen paatumuksessa eikä sinulla ole aikomustakaan tunnustaa Totuutta Totuudeksi vaan vänkäät Raamatun Totuutta valheeksi vain.

Olisit vain selvästi Kalamos kirjoittanut ja myöntänyt rehdisti, että olet väittänyt Pyhän Hengen olevan mukamas elämän henki !

Olisit vain selvästi kirjoittanut ja myöntänyt rehdisti senkin, että olet väittänyt jokaisella vauvalla olevan Pyhän Hengen !

Olisit vain tunnustanut väittäneesi noin, siis vastoin Totuutta !

Mutta siihen et kykene, vaikka todisteet löytynevät, jos ne joku viitsisi etsiä vanhoista ketjuista.

Minä en jaksa enää, olen ne kaivanut jo niin monen monta kertaa, ja tarkasti lainaten sinun omaa kirjoitustasi, ja silti yhä kieroillen yrität nämä tosi asiat kiistää.

EIKÖ SINUA ITSEÄSI YHTÄÄN HÄVETÄ VALEHDELLA PÄIN NAAMAA ???

Tämä nousi tästä asiasta nyt mieleeni:

Jer. 6:15 He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia; mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä. Sentähden he kaatuvat kaatuvien joukkoon, sortuvat, kun minä heitä rankaisen, sanoo Herra.

Tiedän kyllä ihan tarkalleen, mitä olen kirjoittanut.
        Olen aina käyttänyt juuri sitä ilmaisua, mitä Raamattukin käyttää.
        Siis esimerkiksi Jumalan Hengestä puhuttaessa
        olen aina valinnut juuri sen ilmaisun,
        jota Raamattu juuri siinä asiayhteydessä käyttää:
        - Henki
        - Herran Henki
        - Jumalan Henki
        - Kristuksen Henki
        - Jeesuksen Henki
        - Pojan Henki
        - Pyhä Henki
        - Totuuden Henki
        - Viisauden Henki
        - Ymmärryksen Henki
        - Neuvon Henki
        - Elämän Henki
        - Lapseuden Henki
        - Uskon Henki
        - Armon Henki
        jne. jne. jne.

Tiedän myös ihan tarkalleen, miten minä asiat ymmärrän.
        Olen pahoillani siitä, että Sinä et halua ymmärtää,
        mitä minä olen viestinyt. Ei niin,
        että Sinun tarvitsisi olla samaa mieltä asioista,
        tämä palstahan on KESKUSTELUA varten.
        Keskustelu kuitenkin edellyttäisi,
        että kumpikin osapuoli ymmärtäisi, mitä toinen on tarkoittanut.

Esimerkiksi ei ole niinkuin yhä vaan väität,
        että kalamoksen mukaan vauvat ovat uudestisyntyneitä.
        Eivät tietenkään ole.
        Hehän sellaisenaan juuri niitä, joiden on Jumalan valtakunta.
        Kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta,
        kuka on suurin taivasteen valtakunnassa,
        Jeesus asetti heidän keskelleen pienen lapsen.

Mutta kun ihminen on (hengellisesti) kuollut tekemiinsä synteihin,
        niin silloin meidän täytyy syntyä uudesti/ylhäältä Hengestä.
        Jeesus sanoi tästä tapahtumasta,
        että meidän tulee olla palautetut sellaisiksi kuin lapset ovat.

Eli on vain yksi Henki.
        Mutta Raamattu käyttää siitä eri ilmaisuja eri yhteyksissä.

Tietenkin sitten on myös toinen henki.
        Ja Raamattu antaa meille tunnusmerkistön siitä,
        miten tämä vaikuttaa ihmisessä.
        Mutta ei nyt siitä sen enempää.

Sinua siunaten
        kalamos

"Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä,
        joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
        Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus,
        kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
        Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan
        ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut."

• kieroilija.kalamos
        kalamos kirjoitti:

- Henki
        - Herran Henki
        - Jumalan Henki
        - Kristuksen Henki
        - Jeesuksen Henki
        - Pojan Henki
        - Pyhä Henki
        - Totuuden Henki
        - Viisauden Henki
        - Ymmärryksen Henki
        - Neuvon Henki
        - Elämän Henki
        - Lapseuden Henki
        - Uskon Henki
        - Armon Henki
        jne. jne. jne.

Eivät tietenkään ole.

Eli on vain yksi Henki.

Sinua siunaten
        kalamos

ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut."

Sinä tiedät ehkä mitä olet kirjoittanut, mutta ET YMMÄRRÄ SITÄ !

Sinä edellä nytkin väitit elämän henkeä Jumalan Hengeksi !!!

Luetaan Raamatusta elämän hengestä ja mitä se OIKEASTI ON !

1. Moos. 6:17 Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on ELÄMÄN HENKI; kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva.

1. Moos. 7:15 Ja ne menivät Nooan luo arkkiin kaksittain, kaikki liha, kaikki, jossa oli ELÄMÄN HENKI.

Sinä väitit siis tätä elämän henkeä, Jumalan Hengeksi !!!

Sitä se ei varmasti ole, eli eläimet eivät omaa Pyhää Henkeä, vaan vain luonnollisen elämän, eli elämän hengen !!!

Tuon valheellisen oppisi perusteella väitit vastoin Totuutta, että Aadamiinkin Jumala puhalsi Pyhän Hengen eli Jumalan Hengen vaikka Totuus on se, että Aadam sai vain elämän, eli hän oli vain ns. luonnollinen ihminen, eikä Hengellinen eli Pyhän Hengen omaava Hengen:

1. Moos. 2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Tämän harhaoppisi kautta väitit, että jokaisessa syntyvässä vauvassa on myös Pyhä Henki, sanoit siis, että samoin kuin Aadamilla oli Pyhä Henki, on se kaililla vauvoillakin !

Mutta kaikki opettamasi siis perustuu valheeseen ja harhaoppiin oikeasti !!!

Niin ja kun minä sanon sinun väittävän kaikkia vauvoja uudestisyntyneiksi, niin se perustuu siihen Totuuteen, että uudessa liitossa ihminen saa Pyhän Hengen vasta uudestisyntymässään !

Siis kun SINÄ VÄITÄT vauvoilla olevan Pyhän Hengen, niin SAMALLA VÄITÄT heidän käytännössä olevan uudestisyntyneitä !!!

Mutta kun olet noissa valheissasi kiinni, niin ethän sinä siis itsekkään tajua sitä, mitä oikeasti opetat ja mitä varmaksi väität !!!

Tämä seuraava kertoo siis sinusta:

1. Tim. 1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.

• saviseutulainen

Tulipa mieleeni kertoa, että minä itse uskoin vilpittömästi ja horjumatta lapsena Jumalaan ja Jeesukseen.
        Uskoin ihan juuri niinkuin 1950-luvulla vielä ihanan raittiisti kansakoulussa ( 1-4lk:lla ) Raamattuun nojaten uskontotunneilla opetettiin. Meille myös näytettiin kuvatauluja, jotka kertoivat Raamatun henkilöistä ja tapahtumista.
        Ymmärsin ja uskoin myös lapsena, että Jeesus oli kärsinyt ja kuollut meidän ihmisten puolesta.
        Kaikki oli täysin selvää ja totisinta totta.
        En toki ollut uudestisyntynyt.
        Minulla oli lapsenuskoni - uskoni oli siis "lapsenkaltaisen" uskoa.
        "Ellette ota Jumalan valtakuntaa vastaan niikuin tämä lapsi tässä, te ette sinne pääse"!

Vaan,
        elämä kulki ja "saviseutulainen" kasvoi pojankoltiaiseksi, nuorukaiseksi, sitten aikuiseksi. Itse asiassa minulla oli vielä nuorena aikuisena jäljellä jonkinlainen lapsenusko. Rukoilin iltarukouksen ja vähän muutenkin.
        Mutta,
        elämä kulki edelleen ja lapsenuskoni hävisi vähitellen; muuttui agnostismiksi ( tämä vaihe kesti kauan ).
        Maailma vei ja minä poika "vikisin"...
        Lopulta paaduin ateistiksi. Tämä vaihe kesti reiluun keski-ikään asti.

Sitten,
        pitkittämättä kertomusta, tapahtui jotain ihmeellistä.
        Käsittämättömän suuressa armossaan Jumala armahti suurta syntisäkkiä ja antoi tämän lähteä taapertelemaan ja pahoin kompastelemaan uskon tien ensiaskeleita.
        Uskoon tuloni tapahtui siis ns. pidemmän "kaavan" mukaan.
        Ja sitten - mitään tarkkaa hetkeä ei minulla ole ollenkaan asian tiimoilta - sain Jumalan armosta syntyä uudesti ylhäältä Hengestä.
        Sain tulla elävään Jumalan Pojan, Kristuksen Jeesuksen, uskoon.
        Kuollut, hengellisesti täysin kuollut, sai syntyä uudelleen.
        Olin kuollut, koska olin täydellisesti kadottanut uskoni Jumalaan.

Lapsena, uskoessani vilpittömästi ja lujasti Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen - en ymmärtääkseni tarvinnut mitään uudestisyntymisen ihmettä. Ja nyt puhun varhaislapsuudesta.
        Elämästäni ennen kymmenen vuoden ikää.
        Juuri nuo vuodet ennen yhteiskouluun menoa.

Tämmöistä tällä kertaa.

• jaikaliii91
        kalamos kirjoitti:

- Henki
        - Herran Henki
        - Jumalan Henki
        - Kristuksen Henki
        - Jeesuksen Henki
        - Pojan Henki
        - Pyhä Henki
        - Totuuden Henki
        - Viisauden Henki
        - Ymmärryksen Henki
        - Neuvon Henki
        - Elämän Henki
        - Lapseuden Henki
        - Uskon Henki
        - Armon Henki
        jne. jne. jne.

Eivät tietenkään ole.

Eli on vain yksi Henki.

Sinua siunaten
        kalamos

En usko että LS on edes kiinnostunut sinut opetuksistasi sellaisena kuin sinä ne annat. Ei hän ole kiinnostunut opetuksistasi muuten kuin löytääkseen niistä virheitä jotta pääsisi syyttämään sinua ja kertoakseen kuinka väärässä sinä olet ja kuinka oikeassa hän itse on.

Jos hän ei löydä toivomiaan virheitä, ne täytyy sitten istuttaa opetuksiisi. Ainahan voi rakentaa olkinuken toisen tekstistä. Ja siitä olkinukkeopista sitten tietenkin löytyy niitä etsittyjä vikoja joista sinut saa kiinni.

Sitten sinä joudut puolustautumaan LS:n rakentamaa olkinukketeoriaa vastaan ja selittämään mitä olet sanonut ja mitä et ole sanonut/kirjoittanut. Luuletko että LS on kiinnostunut siitä mitä olet kirjoittanut ja mitä todella tarkoitat? Ei ole! Hän on kiinnostunut ainoastaan riitelystä kanssasi ja syyttelyistä voidakseen osoittaa kuinka oikeassa hän itse on. Ei kannattais keskustella hänen kanssaan. Siitä ei tule toista päätä.

Mutta tämä on vain minun mielipide ja havainto.

Sinä tiedät ehkä mitä olet kirjoittanut, mutta ET YMMÄRRÄ SITÄ !

Sinä edellä nytkin väitit elämän henkeä Jumalan Hengeksi !!!

Luetaan Raamatusta elämän hengestä ja mitä se OIKEASTI ON !

1. Moos. 6:17 Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on ELÄMÄN HENKI; kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva.

1. Moos. 7:15 Ja ne menivät Nooan luo arkkiin kaksittain, kaikki liha, kaikki, jossa oli ELÄMÄN HENKI.

Sinä väitit siis tätä elämän henkeä, Jumalan Hengeksi !!!

Sitä se ei varmasti ole, eli eläimet eivät omaa Pyhää Henkeä, vaan vain luonnollisen elämän, eli elämän hengen !!!

Tuon valheellisen oppisi perusteella väitit vastoin Totuutta, että Aadamiinkin Jumala puhalsi Pyhän Hengen eli Jumalan Hengen vaikka Totuus on se, että Aadam sai vain elämän, eli hän oli vain ns. luonnollinen ihminen, eikä Hengellinen eli Pyhän Hengen omaava Hengen:

1. Moos. 2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Tämän harhaoppisi kautta väitit, että jokaisessa syntyvässä vauvassa on myös Pyhä Henki, sanoit siis, että samoin kuin Aadamilla oli Pyhä Henki, on se kaililla vauvoillakin !

Mutta kaikki opettamasi siis perustuu valheeseen ja harhaoppiin oikeasti !!!

Niin ja kun minä sanon sinun väittävän kaikkia vauvoja uudestisyntyneiksi, niin se perustuu siihen Totuuteen, että uudessa liitossa ihminen saa Pyhän Hengen vasta uudestisyntymässään !

Siis kun SINÄ VÄITÄT vauvoilla olevan Pyhän Hengen, niin SAMALLA VÄITÄT heidän käytännössä olevan uudestisyntyneitä !!!

Mutta kun olet noissa valheissasi kiinni, niin ethän sinä siis itsekkään tajua sitä, mitä oikeasti opetat ja mitä varmaksi väität !!!

Tämä seuraava kertoo siis sinusta:

1. Tim. 1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.

Tällaisia ajatuksia tulee mieleen

luuk 11:53-54 "Ja hänen sieltä lähtiessään kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat kovasti ahdistamaan häntä ja urkkimaan häneltä moninaisia, väijyen, miten saisivat hänet hänen sanoistaan ansaan."

2.Timoteuksen kirje:2:14 "Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat."

1 Kor 4:18-20 "Muutamat teistä ovat paisuneet pöyhkeiksi, aivan niinkuin minä en tulisikaan teidän tykönne. Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa."

• kieroilija.kalamos
        saviseutulainen kirjoitti:

Tulipa mieleeni kertoa, että minä itse uskoin vilpittömästi ja horjumatta lapsena Jumalaan ja Jeesukseen.
        Uskoin ihan juuri niinkuin 1950-luvulla vielä ihanan raittiisti kansakoulussa ( 1-4lk:lla ) Raamattuun nojaten uskontotunneilla opetettiin. Meille myös näytettiin kuvatauluja, jotka kertoivat Raamatun henkilöistä ja tapahtumista.
        Ymmärsin ja uskoin myös lapsena, että Jeesus oli kärsinyt ja kuollut meidän ihmisten puolesta.
        Kaikki oli täysin selvää ja totisinta totta.
        En toki ollut uudestisyntynyt.
        "Ellette ota Jumalan valtakuntaa vastaan niikuin tämä lapsi tässä, te ette sinne pääse"!

Vaan,
        elämä kulki ja "saviseutulainen" kasvoi pojankoltiaiseksi, nuorukaiseksi, sitten aikuiseksi. Itse asiassa minulla oli vielä nuorena aikuisena jäljellä jonkinlainen lapsenusko. Rukoilin iltarukouksen ja vähän muutenkin.
        Mutta,
        elämä kulki edelleen ja lapsenuskoni hävisi vähitellen; muuttui agnostismiksi ( tämä vaihe kesti kauan ).
        Maailma vei ja minä poika "vikisin"...
        Lopulta paaduin ateistiksi. Tämä vaihe kesti reiluun keski-ikään asti.

Sitten,
        pitkittämättä kertomusta, tapahtui jotain ihmeellistä.
        Käsittämättömän suuressa armossaan Jumala armahti suurta syntisäkkiä ja antoi tämän lähteä taapertelemaan ja pahoin kompastelemaan uskon tien ensiaskeleita.
        Uskoon tuloni tapahtui siis ns. pidemmän "kaavan" mukaan.
        Ja sitten - mitään tarkkaa hetkeä ei minulla ole ollenkaan asian tiimoilta - sain Jumalan armosta syntyä uudesti ylhäältä Hengestä.
        Sain tulla elävään Jumalan Pojan, Kristuksen Jeesuksen, uskoon.
        Kuollut, hengellisesti täysin kuollut, sai syntyä uudelleen.
        Olin kuollut, koska olin täydellisesti kadottanut uskoni Jumalaan.

Lapsena, uskoessani vilpittömästi ja lujasti Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen - en ymmärtääkseni tarvinnut mitään uudestisyntymisen ihmettä. Ja nyt puhun varhaislapsuudesta.
        Elämästäni ennen kymmenen vuoden ikää.
        Juuri nuo vuodet ennen yhteiskouluun menoa.

Tämmöistä tällä kertaa.

Ymmärräthän sen saviseutulainen, että ennen uudestisyntymääsi, sinulla ei ollut Pyhää Henkeä, uskon että ymmärrät.

Jeesus sanoo selvästi:

Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Vedestä syntyminen on siis se luonnollinen syntyminen, ilman vettä ei ole elämää, siis luonnollista elämää.

Hengestä syntyminen tapahtuu myöhemmin ja jos ei ihminen synny uudesti ylhäältä eli Hengestä, ei ole asiaa taivaaseen.

Mutta luonnollinen ihminen on ns. kuolleessa tilassa, juuri siksi, että hänellä ei ole Elämää itsessään, eli Pyhää Henkeä !

Siksi Raamattu sanoo Aadamista seuraavaa, eli hän oli vain luonnollinen ihminen eli elävä sielu:

1. Kor. 15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.

Selkeä jaottelu, eli vasta Kristuksessa eli kun meistä tulee Hengestä syntyneitä, meistä tulee Eläviä Hengessä, eli meillä on Elämä Pyhän Hengen kautta ja ansiosta itsessämme, sitä ei aiemmin voi olla ja siten ei voi päästä taivaaseen, jos ei ole Hengestä syntynyt !

Jos nämä asiat sekoitetaan, kuten Kalamos on sekoittanut, niin silloin aletaan väittää ihmisiä pelastuneeksi ja Pyhän Hengen omaaviksi, ennen uudestisyntymistä, ja silloin sekoitetaan ihan kaikki !

Eli ei ole mistään jonnen joutavasta asiasta kyse, vaan Raamatun tärkeän Totuuden sekoittamisesta eli tämä asia on Evankeliumin YDIN:

Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

On siis YKSI TIE, ei useita, ja jokaisen ihmisen on tehtävä valinta !

Mark. 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Ap. t. 17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

Ap. t. 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

Tämä on siis tärkeä asia eikä mitään turhaa saivartelua ja pilkun viilausta.

Siis Kalamos on väittänyt selvästi elämän henkeä Jumalan Hengeksi, eli
        luonnollista ihmistä Pyhän Hengen omaavaksi !

Siten voisi muka luonnollinen ihminen pelastua, ilman Hengestä syntymistä !

Mutta Raamattu ja Jeesus sanoo selvääkin selvemmin:

• voi.jaikali
        jaikaliii91 kirjoitti:

En usko että LS on edes kiinnostunut sinut opetuksistasi sellaisena kuin sinä ne annat. Ei hän ole kiinnostunut opetuksistasi muuten kuin löytääkseen niistä virheitä jotta pääsisi syyttämään sinua ja kertoakseen kuinka väärässä sinä olet ja kuinka oikeassa hän itse on.

Jos hän ei löydä toivomiaan virheitä, ne täytyy sitten istuttaa opetuksiisi. Ainahan voi rakentaa olkinuken toisen tekstistä. Ja siitä olkinukkeopista sitten tietenkin löytyy niitä etsittyjä vikoja joista sinut saa kiinni.

Sitten sinä joudut puolustautumaan LS:n rakentamaa olkinukketeoriaa vastaan ja selittämään mitä olet sanonut ja mitä et ole sanonut/kirjoittanut. Luuletko että LS on kiinnostunut siitä mitä olet kirjoittanut ja mitä todella tarkoitat? Ei ole! Hän on kiinnostunut ainoastaan riitelystä kanssasi ja syyttelyistä voidakseen osoittaa kuinka oikeassa hän itse on. Ei kannattais keskustella hänen kanssaan. Siitä ei tule toista päätä.

Olet vain katkera, kun olen sinut paljastanut huijariksi.

Siksi puolustelet jopa valheiden levittäjää ja selviä valheita.

Kirjoitit muuten juuri itsestäsi, sillä sinä et selvästikkään edes lukenut sitä, mitä minä edellä kirjoitin.

SINÄ ET ITSE käsitellyt itse asioita !!!

SINÄ ITSE vain mustamaalasit minua !!!

SINÄ ITSE siis riitelet ja syyttelet !

Olisit käsitellyt itse asiaa ja aihetta vain, eli olisit Raamaatusta näyttänyt minun olevan väärässä, mutta ethän sinä siten toimi, vaan keskityit vain minun mustamaalaamiseeni !

Jaikali Totuus ei pala tulessakaan ja Totuus tekee tehtävänsä !

Keskittyisit Totuuteen ja sen etsimiseen etkä toisten herjaamiseen harhaluuloihisi perustuen, siis suuri osa niistä harhaluuloista on valhetta ja siten väärää todistusta !

• kieroilija.kalamos
        kivi-lohkare kirjoitti:

Tällaisia ajatuksia tulee mieleen

luuk 11:53-54 "Ja hänen sieltä lähtiessään kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat kovasti ahdistamaan häntä ja urkkimaan häneltä moninaisia, väijyen, miten saisivat hänet hänen sanoistaan ansaan."

2.Timoteuksen kirje:2:14 "Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat."

1 Kor 4:18-20 "Muutamat teistä ovat paisuneet pöyhkeiksi, aivan niinkuin minä en tulisikaan teidän tykönne. Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa."

Tarkoitatko sitä, että minä yrittäisin väkisin vastoin Totuuttakin saada Kalamosta ansaan hänen sanoistaan?

Luitko itse asian, josta olen kirjoittanut ?

Luitko kunnolla ja ajatuksella ?

Lue vielä, minä pyydän ja kerro sitten oma näkemyksesi itse asiasta !

Kalamos on jäänyt useista valheista JO aiemmin kiinni, mutta yhtään kertaa hän ei ole niitä myöntänyt valheiksi, ja hän vain siis kieroilee itsensä pälkähästä monin keinoin, ja Kalamoksen kieroilu ja toimintatapa saa aikaan harhan, että häntä vainotaan ja kuisataan, vaikka kyse on vain Totuudesta ja sen kertomisesta.

Kalamos on taitava tekemään itsestään uhrin, ennen hän teki sen paljon selvemmin, eli hän kerjäsi sääliä muilta kirjoittajilta taitavasti.

Nytkin hän näyttelee taitavasti kovasti rakkaudellista, mutta se on oikeasti vain näyttelemistä, jos olisit häntä pidempään tarkkaillut, tietäisit tämänkin asian.

Siis kun Kalamos joutuu kunnolla nurkkaan ja hänen valheensa kunnolla paljastetaan, paljastuu toinen Kalamos joka hyökkää silmille !

Mutta Kalamos on siis erittäin kokenut ja taitava pinnan kalkitsija, ja se kalkkipinta raottuu vain tiukoissa tilanteissa.

Minulla on siis useiden vuosien kokemus tästä valheiden levittäjästä, joten tiedän oikeasti mistä puhun.

Mutta ei keskitytä näihin asioihin !!!

Tutki itse asia, ja päätä sen mukaan, onko kyse toisen kietomis yrityksestä vai pelkästä Totuuden kertomisesta ja todellisesta harhaopista varoittamisesta !!!

Sopiiko tämä sinulle ?

Tarkoitatko sitä, että minä yrittäisin väkisin vastoin Totuuttakin saada Kalamosta ansaan hänen sanoistaan?

Luitko itse asian, josta olen kirjoittanut ?

Luitko kunnolla ja ajatuksella ?

Lue vielä, minä pyydän ja kerro sitten oma näkemyksesi itse asiasta !

Kalamos on jäänyt useista valheista JO aiemmin kiinni, mutta yhtään kertaa hän ei ole niitä myöntänyt valheiksi, ja hän vain siis kieroilee itsensä pälkähästä monin keinoin, ja Kalamoksen kieroilu ja toimintatapa saa aikaan harhan, että häntä vainotaan ja kuisataan, vaikka kyse on vain Totuudesta ja sen kertomisesta.

Kalamos on taitava tekemään itsestään uhrin, ennen hän teki sen paljon selvemmin, eli hän kerjäsi sääliä muilta kirjoittajilta taitavasti.

Nytkin hän näyttelee taitavasti kovasti rakkaudellista, mutta se on oikeasti vain näyttelemistä, jos olisit häntä pidempään tarkkaillut, tietäisit tämänkin asian.

Siis kun Kalamos joutuu kunnolla nurkkaan ja hänen valheensa kunnolla paljastetaan, paljastuu toinen Kalamos joka hyökkää silmille !

Mutta Kalamos on siis erittäin kokenut ja taitava pinnan kalkitsija, ja se kalkkipinta raottuu vain tiukoissa tilanteissa.

Minulla on siis useiden vuosien kokemus tästä valheiden levittäjästä, joten tiedän oikeasti mistä puhun.

Mutta ei keskitytä näihin asioihin !!!

Tutki itse asia, ja päätä sen mukaan, onko kyse toisen kietomis yrityksestä vai pelkästä Totuuden kertomisesta ja todellisesta harhaopista varoittamisesta !!!

Sopiiko tämä sinulle ?

Sinä pyrit saamaan toisen uskovan kiinni hänen sanoistaan. Siihen Pyhä Henki ei yhdy eikä vaikuta sellaista. Sen vaikuttaa sama henki joka vaikutti Jeesuksen päivinä fariseuksissa ja kirjanoppineissa.

Toistan Jumalan Sanan sinulle: "Teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista". Sinä LS kiistelet sanoista. Pyhä Henki kieltää sellaisen toiminnan.

Paavali otti selon, EI noiden pöyhkeiden SANOISTA, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan VOIMASSA. Kalamoksen opetuksissa on havaittavissa Jumalan Voima, Pyhä Henki ja totuus, Totuuden Henki.

Sinun teksteistäsi puuttuu Jumalan Voima; Pyhä Henki, rakkaus ja laupeus. Opetuksissasi on paljon epäraamatullisuutta. Mutta sinä et ota vastaan ojennusta tai oikaisuja keneltäkään koska uskot itse olevasi Jumalan asettama ojentaja kaikille jotka ovat kanssasi eri mieltä Raamatun tulkinnoista. Olet näin nostanut itsesi jokaisen palstakirjoittajan yläpuolelle. Sen huomaa kaikista teksteistäsi.

Jumala toimii rakkauden ja armon kautta. Jumalan rakkaus ilmestyi meille Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesus oli ja on Jumalan rakkauden kautta täynnä armoa ja totuutta. Siksi rakkaus, armo ja totuus täytyy olla yhdesssä. Mitään näistä kolmesta ei voi jättää pois. Siksi totuus ilman armoa ja rakkautta ei ole totuus (1 Kor 13. luku). Jeesus nuhteli fariseuksia ja kirjanoppineita juuri rakkauden ja laupeuden puutteesta.

Koska Jumala toimii rakkauden ja armon kautta, Hänen palvelijansakin tekevät samoin. Meidän tulisi pyrkiä elämään Jeesuksen rakkauden ja armon kautta (1 Joh 4:9, luuk 10:36-37). Tähän Pyhä Henki tähtää kohdallamme ja tätä Hän vaikuttaa uskovissaan.

Sinä pyydät minua osoittamaan missä kohtaa opetat väärin. Tämä ei ole kovin helppo tehtävä. Koska teksteistäsi koetaan puuttuvan Jumalan rakkaus, opetuksesi perusta on väärä. Sen tähden sinun opin perustallesi ei voi rakentaa mitään eikä opetustasi voi edes korjata. Purkuhökkeliä ei kannata korjata, eikä edes voi korjata, koska perusta on väärä. Mitä sellaista rakennusta korjaa kun koko rakennus on purettava ja uusi perusta olisi laskettava ennen kuin voidaan rakentaa mitään? Sitäpaitsi sinä et ota vastaan keneltäkään mitään opetusta tai ojennusta, niin sinua ei voi edes ohjata oikeaan.

>>>Nytkin hän näyttelee taitavasti kovasti rakkaudellista, mutta se on oikeasti vain näyttelemistä,<<<

Yrittäisit sinäkin näytellä rakkaudellista jos sinussa ei ole rakkautta. Jos sinussa on Jumalan rakkaus, sinun ei tarvitse näytellä rakkaudellista. Rakkaus tulisi esille ilman ponnisteluja ja näyttelemistä ja lukijat huomaisivat sen. Silloin opetustasi otettaisiin myös vastaan aivan eri tavalla kuin nyt kun niissä havaitaan vain kovuutta ja tuomiohenkeä ja omaa oikeassa olemista ja oikeassa olemisen tarvetta.

Mutta näin olet toiminut vuosikausia etkä ole muuttunut niin taidat jatkaa samalla tavalla loppuun asti "Jumalan äänitorvena ja tuomarina". Toivottavasti saat siitä Jumalalta kiitokset vaikka en niin usko tapahtuvan.

• kieroilija.kalamos
        kivi-lohkare kirjoitti:

Sinä pyrit saamaan toisen uskovan kiinni hänen sanoistaan. Siihen Pyhä Henki ei yhdy eikä vaikuta sellaista. Sen vaikuttaa sama henki joka vaikutti Jeesuksen päivinä fariseuksissa ja kirjanoppineissa.

Toistan Jumalan Sanan sinulle: "Teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista". Sinä LS kiistelet sanoista. Pyhä Henki kieltää sellaisen toiminnan.

Paavali otti selon, EI noiden pöyhkeiden SANOISTA, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan VOIMASSA. Kalamoksen opetuksissa on havaittavissa Jumalan Voima, Pyhä Henki ja totuus, Totuuden Henki.

Sinun teksteistäsi puuttuu Jumalan Voima; Pyhä Henki, rakkaus ja laupeus. Opetuksissasi on paljon epäraamatullisuutta. Mutta sinä et ota vastaan ojennusta tai oikaisuja keneltäkään koska uskot itse olevasi Jumalan asettama ojentaja kaikille jotka ovat kanssasi eri mieltä Raamatun tulkinnoista. Olet näin nostanut itsesi jokaisen palstakirjoittajan yläpuolelle. Sen huomaa kaikista teksteistäsi.

Jumala toimii rakkauden ja armon kautta. Jumalan rakkaus ilmestyi meille Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesus oli ja on Jumalan rakkauden kautta täynnä armoa ja totuutta. Siksi rakkaus, armo ja totuus täytyy olla yhdesssä. Mitään näistä kolmesta ei voi jättää pois. Siksi totuus ilman armoa ja rakkautta ei ole totuus (1 Kor 13. luku). Jeesus nuhteli fariseuksia ja kirjanoppineita juuri rakkauden ja laupeuden puutteesta.

Koska Jumala toimii rakkauden ja armon kautta, Hänen palvelijansakin tekevät samoin. Meidän tulisi pyrkiä elämään Jeesuksen rakkauden ja armon kautta (1 Joh 4:9, luuk 10:36-37). Tähän Pyhä Henki tähtää kohdallamme ja tätä Hän vaikuttaa uskovissaan.

Sinä pyydät minua osoittamaan missä kohtaa opetat väärin. Tämä ei ole kovin helppo tehtävä. Koska teksteistäsi koetaan puuttuvan Jumalan rakkaus, opetuksesi perusta on väärä. Sen tähden sinun opin perustallesi ei voi rakentaa mitään eikä opetustasi voi edes korjata. Purkuhökkeliä ei kannata korjata, eikä edes voi korjata, koska perusta on väärä. Mitä sellaista rakennusta korjaa kun koko rakennus on purettava ja uusi perusta olisi laskettava ennen kuin voidaan rakentaa mitään? Sitäpaitsi sinä et ota vastaan keneltäkään mitään opetusta tai ojennusta, niin sinua ei voi edes ohjata oikeaan.

>>>Nytkin hän näyttelee taitavasti kovasti rakkaudellista, mutta se on oikeasti vain näyttelemistä,<<<

Yrittäisit sinäkin näytellä rakkaudellista jos sinussa ei ole rakkautta. Jos sinussa on Jumalan rakkaus, sinun ei tarvitse näytellä rakkaudellista. Rakkaus tulisi esille ilman ponnisteluja ja näyttelemistä ja lukijat huomaisivat sen. Silloin opetustasi otettaisiin myös vastaan aivan eri tavalla kuin nyt kun niissä havaitaan vain kovuutta ja tuomiohenkeä ja omaa oikeassa olemista ja oikeassa olemisen tarvetta.

Mutta näin olet toiminut vuosikausia etkä ole muuttunut niin taidat jatkaa samalla tavalla loppuun asti "Jumalan äänitorvena ja tuomarina". Toivottavasti saat siitä Jumalalta kiitokset vaikka en niin usko tapahtuvan.

Sinulle siis Totuus ei ole tärkeää !

Eli et halua edes selvittää Totuutta asiasta, vaan olet jo puolesi eli puolueesi valinnut.

Eli valitsit nyt rakastaa ihmistä enemmän kuin Jumalaa, eli siis Jumala On Totuus.

Ensimmäinen ja tärkein käsky on juuri Rakastaa Jumalaa kaikesta mielestä ja sielusta...

Jos alamme tinkiä Totuudesta, ja sysäämme syrjään sen, niin emme rakasta ihmistäkään oikein eli Totuudessa kuten Jumala rakastaa:

1. Joh. 3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

Siis Jumala kyllä rakastaa lapsiaan, ja kaikkia ihmisiä, mutta Jumala myös vihaa valhetta eli syntiä !

Jos emme rakasta lähimmäisiämme Totuudessa vaan heitämme sen romukoppaan, niin sellainen "rakkaus" ei ole todellista Jumalan Rakkautta vaan ihan muuta.

Tuolla väärällä rakkaudella rakastaa moni uskova nykyään sisaruksiaankin, ja siksi seurakunnat ovat täynnä eksytystä ja valhetta, siis kun tingitään Totuudesta !

Mieti tätä asiaa edes kunnolla ja mieti sitten sitä, että rakastanko minä lähimmäisiäni vai en !

Olen Herralta oppinut sen kantapään kautta, että mihin väärä rakkaus johtaa, joten tiedän mistä kirjoitan !

En siksi suostu enää rakastamaan ihmisiä Totuudesta tinkien, koska tiedän jo, että se vie laittomuuteen ja eksytyksiin ja kaikkinaiseen vääryyden ja valheiden sallimiseen, eikä sellainen ole Jumalan tahto eikä todellakaan sellainen "rakkaus" siis ole Jumalan puhdasta Rakkautta !

• kieroilija.kalamos
        kieroilija.kalamos kirjoitti:

Sinulle siis Totuus ei ole tärkeää !

Eli et halua edes selvittää Totuutta asiasta, vaan olet jo puolesi eli puolueesi valinnut.

Eli valitsit nyt rakastaa ihmistä enemmän kuin Jumalaa, eli siis Jumala On Totuus.

Ensimmäinen ja tärkein käsky on juuri Rakastaa Jumalaa kaikesta mielestä ja sielusta...

Jos alamme tinkiä Totuudesta, ja sysäämme syrjään sen, niin emme rakasta ihmistäkään oikein eli Totuudessa kuten Jumala rakastaa:

1. Joh. 3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

Siis Jumala kyllä rakastaa lapsiaan, ja kaikkia ihmisiä, mutta Jumala myös vihaa valhetta eli syntiä !

Jos emme rakasta lähimmäisiämme Totuudessa vaan heitämme sen romukoppaan, niin sellainen "rakkaus" ei ole todellista Jumalan Rakkautta vaan ihan muuta.

Tuolla väärällä rakkaudella rakastaa moni uskova nykyään sisaruksiaankin, ja siksi seurakunnat ovat täynnä eksytystä ja valhetta, siis kun tingitään Totuudesta !

Mieti tätä asiaa edes kunnolla ja mieti sitten sitä, että rakastanko minä lähimmäisiäni vai en !

Olen Herralta oppinut sen kantapään kautta, että mihin väärä rakkaus johtaa, joten tiedän mistä kirjoitan !

En siksi suostu enää rakastamaan ihmisiä Totuudesta tinkien, koska tiedän jo, että se vie laittomuuteen ja eksytyksiin ja kaikkinaiseen vääryyden ja valheiden sallimiseen, eikä sellainen ole Jumalan tahto eikä todellakaan sellainen "rakkaus" siis ole Jumalan puhdasta Rakkautta !

Lue vielä nämäkin ajatuksella:

Ps. 119:104 Sinun asetuksistasi minä saan ymmärrystä; sentähden minä vihaan kaikkia valheen teitä.

Ps. 119:113 Kaksimielisiä minä vihaan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.

Ps. 119:128 Sentähden minä vaellan kaikessa suoraan, kaikkien sinun asetuksiesi mukaan; kaikkia valheen teitä minä vihaan.

Ps. 119:163 Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.

Jes. 61:8 Sillä minä, Herra, rakastan oikeutta, vihaan vääryyttä ja ryöstöä

16 Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
        17 ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
        18 sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
        19 väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.

Mutta sinä siis kehoitat minua rakastamaan valhetta ja syntiä !

Tuskin tajuat sitä itsekkään " kivi-lohkare" ?

• saviseutulainen

Ymmärräthän sen saviseutulainen, että ennen uudestisyntymääsi, sinulla ei ollut Pyhää Henkeä, uskon että ymmärrät.

Jeesus sanoo selvästi:

Vedestä syntyminen on siis se luonnollinen syntyminen, ilman vettä ei ole elämää, siis luonnollista elämää.

Hengestä syntyminen tapahtuu myöhemmin ja jos ei ihminen synny uudesti ylhäältä eli Hengestä, ei ole asiaa taivaaseen.

Mutta luonnollinen ihminen on ns. kuolleessa tilassa, juuri siksi, että hänellä ei ole Elämää itsessään, eli Pyhää Henkeä !

Siksi Raamattu sanoo Aadamista seuraavaa, eli hän oli vain luonnollinen ihminen eli elävä sielu:

1. Kor. 15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.

Selkeä jaottelu, eli vasta Kristuksessa eli kun meistä tulee Hengestä syntyneitä, meistä tulee Eläviä Hengessä, eli meillä on Elämä Pyhän Hengen kautta ja ansiosta itsessämme, sitä ei aiemmin voi olla ja siten ei voi päästä taivaaseen, jos ei ole Hengestä syntynyt !

Jos nämä asiat sekoitetaan, kuten Kalamos on sekoittanut, niin silloin aletaan väittää ihmisiä pelastuneeksi ja Pyhän Hengen omaaviksi, ennen uudestisyntymistä, ja silloin sekoitetaan ihan kaikki !

Eli ei ole mistään jonnen joutavasta asiasta kyse, vaan Raamatun tärkeän Totuuden sekoittamisesta eli tämä asia on Evankeliumin YDIN:

Mark. 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Ap. t. 17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

Ap. t. 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

>>Ymmärräthän sen saviseutulainen, että ennen uudestisyntymääsi, sinulla ei ollut Pyhää Henkeä, uskon että ymmärrät.<<

Ymmärrän.

>En toki ollut uudestisyntynyt.
        "Ellette ota Jumalan valtakuntaa vastaan niikuin tämä lapsi tässä, te ette sinne pääse"!<

Mutta sitä en oikein ymärrä, että jos olisin kuollut tuolloin lapsukaisena, kun lujasti uskoin Jeesukseen Jumalan Poikana ja ihmisten Vapahtajana ja syntien anteeksiantajana, että olisin joutunut kadotukseen,
        koska en ollut uudesti syntynyt - eikä minulla ollut Pyhää Henkeä.

Pikkulapsetkin siis joutuvat helvettiin elleivät ole uudestisyntyneitä!?

"Antakaa lasten tulla minun tyköni, sillä heidän kaltaistensa on Taivasten valtakunta."

Eikö Herran Jeesuksen lupaus pidäkään paikkaansa?

>Lapsena, uskoessani vilpittömästi ja lujasti Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen - en ymmärtääkseni tarvinnut mitään uudestisyntymisen ihmettä. Ja nyt puhun varhaislapsuudesta.<

Olisin siis kuitenkin tarvinnut uudestisyntymisen ihmeen!?
        Pikkupoikana?

P.S. "Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta".
        Minun uskoni oli lapsena tullut kuulemisesta, Jumalan Sanan kautta.

• kieroilija.kalamos

>>Ymmärräthän sen saviseutulainen, että ennen uudestisyntymääsi, sinulla ei ollut Pyhää Henkeä, uskon että ymmärrät.<<

Ymmärrän.

>En toki ollut uudestisyntynyt.
        "Ellette ota Jumalan valtakuntaa vastaan niikuin tämä lapsi tässä, te ette sinne pääse"!<

Mutta sitä en oikein ymärrä, että jos olisin kuollut tuolloin lapsukaisena, kun lujasti uskoin Jeesukseen Jumalan Poikana ja ihmisten Vapahtajana ja syntien anteeksiantajana, että olisin joutunut kadotukseen,
        koska en ollut uudesti syntynyt - eikä minulla ollut Pyhää Henkeä.

Pikkulapsetkin siis joutuvat helvettiin elleivät ole uudestisyntyneitä!?

"Antakaa lasten tulla minun tyköni, sillä heidän kaltaistensa on Taivasten valtakunta."

Eikö Herran Jeesuksen lupaus pidäkään paikkaansa?

>Lapsena, uskoessani vilpittömästi ja lujasti Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen - en ymmärtääkseni tarvinnut mitään uudestisyntymisen ihmettä. Ja nyt puhun varhaislapsuudesta.<

Olisin siis kuitenkin tarvinnut uudestisyntymisen ihmeen!?
        Pikkupoikana?

P.S. "Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta".
        Minun uskoni oli lapsena tullut kuulemisesta, Jumalan Sanan kautta.

Mielestäni sinulla on hieman väärä tulkinta tuosta Raamatunpaikasta, jota lainasit:

Luuk. 18:17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

Tuossa puhutaan LAPSENKALTAISUUDESTA, ei siitä, että olisimme lapsi !

Siis vanhempaan luottavaisen lapsen LAILLA eli SAMOIN, tulee ottaa vastaan Evankeliumi.

Siis kyse on siitä, että pieni lapsi uskoo kaiken sen, mitä hänen vanhempansa ja aikuiset sanovat, lapsi ei kyseenalaista mitään !

Pienellä lapsella siis ei edes ole kykyä ja hänelle ei ole mahdollista kyseenalaistaa vanhempiensa sanomia totuuksia, saati väittää niitä valheiksi !

Äläkä sekoita tähän asiakysymyksen nyt sitä, että kuka pelastuu ja ja kuka ei !

Siis meidän ihmisten ei tule päättää sitä, että pelastuuko vauva tai pieni lapsi tai vähän isompi lapsi ja miten pelastuu jos pelastuu !

Siis nyt oli kyse siitä vain, että onko ihmisellä vauvasta asti Pyhä Henki vai ei !!!

Laitan uudestaan jotta tajuat asian ytimen:

Siis nyt oli kyse siitä vain, että onko ihmisellä vauvasta asti Pyhä Henki vai ei !!!

Noista muista asioista jotka toki liittyvät tähän, voimme keskustella sitten erikseen, eli silloin keskustellaan sillä tasolla, että JOS IHMISELLÄ EI OLE Pyhää Henkeä, voiko hän pelastua/tuomitseeko Oikeamielinen Jumala vauvat/lapsety kadotukseen !

Mutta nyt oli pelkästään kyse siis siitä, että milloin Pyhä Henki saadaan !!!

Kalamoksen mukaan siis ihan kaikilla vauvoilla olisi mukamas Pyhä Henki !!!

Näin ei Raamattu opeta, EI MISSÄÄN !

No, sinä tinkasit sitä, että uskoit Jumalaan jo pienenä poikana !

Nyt sinun pitää miettiä sitä, että mitä on Oikea Usko ja milloin se syntyy ja mitä siinä hetkessä tapahtuu ?

Jumala synnyttää Uskon ihmiseen ja siinä hetkessä Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä !

Eli sinua ei varmaan Jeesus kastanut Pyhällä Hengellä silloin pienenä poikana, eihän ?

Joten sinun todellinen Uskosi syntyi Jumalan synnyttämänä evankeliumin sanan kautta ja siten tulit vasta Uskoon eli uudestisynnyit !

Jos lapsi saavuttaisi uskon kuten sinä selitit, niin silloin olisivat kaikki kirkkokuntiiin kuuluvien lapset Uskovia ja se tarkoittaisi sitä, että he olisivat siis uudestisyntyneitä !

Siis sinä et ymmärrä nyt Jumalan synnyttämän Uskon ja ihmisen uskon, eli oikeammin uskottelun eroa !

Siis moni "uskoo" Jeesukseen ja Jumalaan, mutta ei ole oikeasti Uskossa, ja oikea Usko ei synny muuten, kuin Jumalan synnyttämänä ja siihen tarvitaan siis evankeliumi ja sitä kautta siinä hetkessä ihminen uudestisyntyy siis.

Siis moni "uskoo" Jeesuksen samoin kuin uskoo vaikka joulupukkiin lapsena, sekin on sitä lapsen sokeaa uskoa, mutta onko pienen lapsen joulupukki usko Jumalan synnyttämää Uskoa ?

Vanhemmat siis ovat sen joulupukki uskon aikaan saaneet, juuri sen lapsenkaltaisen uskon vuoksi, mutta eihän se mitään oikeaa uskoa toki ole !

Minä itse olen myös "uskonut" jo pienestä pojasta alkaen Jumalaan ja Jeesukseen, mutta en minä sen oman kokemukseni ja siitä muodostamani tulkinnan kautta, voi enkä saa kiistää Raamatun Totuutta.

Itse olen lisäksi uudestisyntynyt jo n. 13v ikäisenä !

Eli minä voisin paremmin uskoa tuollaiseen, mutta Raamatun opetus näyttää sen valheeksi.

Mutta ydin kaikessa tuossa oli siis se, että selvität itsellesi kunnolla, että mitä oikeasti on se Usko, josta Raamattu opettaa, eli se ei ole ihmisen omaa uskoa ja uskottelua, vaan se on Jumalan synnyttämä Usko, joka syntyy vasta uudestisyntymän hetkessä, ja silloin Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä, eli kuten sanotaan:

Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Tässä ei siis puhuta vesikasteesta, vaan Jeesuksen suorittamasta Pyhällä Hengellä kastamisesta, eli Pyhä Henki on tuosta hetkestä asti sinettinä ja vakuutena pelastuksestamme !

Siksi siinä sanotaan vain, että joka ei usko tuomitaan kadotukseen, sillä jos Usko ei synny ei Jeesus kasta Pyhällä Hengellä ja siten on tie kadotukseen edessä, koska Pyhä Henki on pelastuksemme vakuutena.

• saviseutulainen

Mielestäni sinulla on hieman väärä tulkinta tuosta Raamatunpaikasta, jota lainasit:

Luuk. 18:17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

Siis vanhempaan luottavaisen lapsen LAILLA eli SAMOIN, tulee ottaa vastaan Evankeliumi.

Siis kyse on siitä, että pieni lapsi uskoo kaiken sen, mitä hänen vanhempansa ja aikuiset sanovat, lapsi ei kyseenalaista mitään !

Pienellä lapsella siis ei edes ole kykyä ja hänelle ei ole mahdollista kyseenalaistaa vanhempiensa sanomia totuuksia, saati väittää niitä valheiksi !

Siis meidän ihmisten ei tule päättää sitä, että pelastuuko vauva tai pieni lapsi tai vähän isompi lapsi ja miten pelastuu jos pelastuu !

Noista muista asioista jotka toki liittyvät tähän, voimme keskustella sitten erikseen, eli silloin keskustellaan sillä tasolla, että JOS IHMISELLÄ EI OLE Pyhää Henkeä, voiko hän pelastua/tuomitseeko Oikeamielinen Jumala vauvat/lapsety kadotukseen !

Nyt sinun pitää miettiä sitä, että mitä on Oikea Usko ja milloin se syntyy ja mitä siinä hetkessä tapahtuu ?

Jumala synnyttää Uskon ihmiseen ja siinä hetkessä Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä !

Eli sinua ei varmaan Jeesus kastanut Pyhällä Hengellä silloin pienenä poikana, eihän ?

Joten sinun todellinen Uskosi syntyi Jumalan synnyttämänä evankeliumin sanan kautta ja siten tulit vasta Uskoon eli uudestisynnyit !

Jos lapsi saavuttaisi uskon kuten sinä selitit, niin silloin olisivat kaikki kirkkokuntiiin kuuluvien lapset Uskovia ja se tarkoittaisi sitä, että he olisivat siis uudestisyntyneitä !

Siis sinä et ymmärrä nyt Jumalan synnyttämän Uskon ja ihmisen uskon, eli oikeammin uskottelun eroa !

Siis moni "uskoo" Jeesukseen ja Jumalaan, mutta ei ole oikeasti Uskossa, ja oikea Usko ei synny muuten, kuin Jumalan synnyttämänä ja siihen tarvitaan siis evankeliumi ja sitä kautta siinä hetkessä ihminen uudestisyntyy siis.

Siis moni "uskoo" Jeesuksen samoin kuin uskoo vaikka joulupukkiin lapsena, sekin on sitä lapsen sokeaa uskoa, mutta onko pienen lapsen joulupukki usko Jumalan synnyttämää Uskoa ?

Vanhemmat siis ovat sen joulupukki uskon aikaan saaneet, juuri sen lapsenkaltaisen uskon vuoksi, mutta eihän se mitään oikeaa uskoa toki ole !

Minä itse olen myös "uskonut" jo pienestä pojasta alkaen Jumalaan ja Jeesukseen, mutta en minä sen oman kokemukseni ja siitä muodostamani tulkinnan kautta, voi enkä saa kiistää Raamatun Totuutta.

Eli minä voisin paremmin uskoa tuollaiseen, mutta Raamatun opetus näyttää sen valheeksi.

Mutta ydin kaikessa tuossa oli siis se, että selvität itsellesi kunnolla, että mitä oikeasti on se Usko, josta Raamattu opettaa, eli se ei ole ihmisen omaa uskoa ja uskottelua, vaan se on Jumalan synnyttämä Usko, joka syntyy vasta uudestisyntymän hetkessä, ja silloin Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä, eli kuten sanotaan:

Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Tässä ei siis puhuta vesikasteesta, vaan Jeesuksen suorittamasta Pyhällä Hengellä kastamisesta, eli Pyhä Henki on tuosta hetkestä asti sinettinä ja vakuutena pelastuksestamme !

Siksi siinä sanotaan vain, että joka ei usko tuomitaan kadotukseen, sillä jos Usko ei synny ei Jeesus kasta Pyhällä Hengellä ja siten on tie kadotukseen edessä, koska Pyhä Henki on pelastuksemme vakuutena.

>>Mielestäni sinulla on hieman väärä tulkinta tuosta Raamatunpaikasta, jota lainasit:

Luuk. 18:17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."<<

Vääräpä tietysti - kuinkas muuten!!

...!

• kieroilija.kalamos

>>Mielestäni sinulla on hieman väärä tulkinta tuosta Raamatunpaikasta, jota lainasit:

Luuk. 18:17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."<<

...!

Tuohonko se karahti heti ? :(

Eikö minulla ole oikeutta edes mielipiteeseeni ja näkemykseeni enää ?

Luitko koko viestini kunnolla ollenkaan ?

• kieroilija.kalamos

...!

Niin ja saviseutulainen, teidoksesi se, että joku kirjoittajista, olisiko se ollut juuri Kalamos, väitti että hän on ollut uskossa aina, eli vauvasta asti tai niin kauan kuin muistaa taisi mennä sanat !

Näin pitkälle voidaan eksymyksessä mennä lopulta, eli väitetään ihmisen olleen pelastunut eli uudestisyntynyt siis vauvasta asti.

Se siis tarkoittaa sitä, että on vauvasta asti muka oltu uskossa, mutta näin ei Raamattu eikä Jeesus opeta ja sen tajusi selvästi jopa Nikodeemus, vaikka hänkään ei uudestisyntymisestä ymmärtänytkään, siis Nikodeemus tajusi kuitenkin sen, että uudestisyntyminen ei tapahdu vauvana tai taaperona .

• saviseutulainen

>>Siis sinä et ymmärrä nyt Jumalan synnyttämän Uskon ja ihmisen uskon, eli oikeammin uskottelun eroa !<<

Kyllä minä sen Jumalan armosta olen saanut oppia ymmärtämään.
        Enkä mitenkään kuvittele, että vauvalla, pikkulapsella ...voisi olla Pyhä Henki - eikä yhtään kenelläkään ennen kuin ihminen on saanut syntyä uudesti ylhäältä Hengestä.
        Niin, se lapsuuden uskoni ( uskotteluni? ) oli sitä jokaisella ( ainakin likipitäen ) pikkulapsella olevaa lapsenuskoa - jota en kuitenkaan vertaisi uskoooni/uskotteluuni joulupukkiin.
        Tai, miksei ehkä sittenkin!?

>>Äläkä sekoita tähän asiakysymyksen nyt sitä, että kuka pelastuu ja ja kuka ei !

Siis meidän ihmisten ei tule päättää sitä, että pelastuuko vauva tai pieni lapsi tai vähän isompi lapsi ja miten pelastuu jos pelastuu !<<

Tämähän se on juuri se mikä uskovankin ihmisen mieltä kiusaa ja kaihertaa - uudestisyntymättömän pikkulapsen ikuisuusosa.
        Vaikka sen pähkäileminen ( puhumattakaan PÄÄTTÄMINEN - tätä sanaa sinä käytit ) ei ole meidän asiamme eikä oikeutemme.
        Vaan pähkäilytyttää silti heikkoa tiellä kulkijaa!
        Ei maha mittään.

>>Mutta ydin kaikessa tuossa oli siis se, että selvität itsellesi kunnolla, että mitä oikeasti on se Usko, josta Raamattu opettaa, eli se ei ole ihmisen omaa uskoa ja uskottelua, vaan se on Jumalan synnyttämä Usko, joka syntyy vasta uudestisyntymän hetkessä, ja silloin Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä, eli kuten sanotaan ...<<

Kertaus on opintojen äiti:)

Jumalan armon varassa olemme kaikki.
        Yksin ja ainoastaan Jumalan armon varassa.

• kieroilija.kalamos

>>Siis sinä et ymmärrä nyt Jumalan synnyttämän Uskon ja ihmisen uskon, eli oikeammin uskottelun eroa !<<

Kyllä minä sen Jumalan armosta olen saanut oppia ymmärtämään.
        Enkä mitenkään kuvittele, että vauvalla, pikkulapsella ...voisi olla Pyhä Henki - eikä yhtään kenelläkään ennen kuin ihminen on saanut syntyä uudesti ylhäältä Hengestä.
        Niin, se lapsuuden uskoni ( uskotteluni? ) oli sitä jokaisella ( ainakin likipitäen ) pikkulapsella olevaa lapsenuskoa - jota en kuitenkaan vertaisi uskoooni/uskotteluuni joulupukkiin.
        Tai, miksei ehkä sittenkin!?

>>Äläkä sekoita tähän asiakysymyksen nyt sitä, että kuka pelastuu ja ja kuka ei !

Siis meidän ihmisten ei tule päättää sitä, että pelastuuko vauva tai pieni lapsi tai vähän isompi lapsi ja miten pelastuu jos pelastuu !<<

Tämähän se on juuri se mikä uskovankin ihmisen mieltä kiusaa ja kaihertaa - uudestisyntymättömän pikkulapsen ikuisuusosa.
        Vaikka sen pähkäileminen ( puhumattakaan PÄÄTTÄMINEN - tätä sanaa sinä käytit ) ei ole meidän asiamme eikä oikeutemme.
        Vaan pähkäilytyttää silti heikkoa tiellä kulkijaa!
        Ei maha mittään.

>>Mutta ydin kaikessa tuossa oli siis se, että selvität itsellesi kunnolla, että mitä oikeasti on se Usko, josta Raamattu opettaa, eli se ei ole ihmisen omaa uskoa ja uskottelua, vaan se on Jumalan synnyttämä Usko, joka syntyy vasta uudestisyntymän hetkessä, ja silloin Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä, eli kuten sanotaan ...<<

Kertaus on opintojen äiti:)

Jumalan armon varassa olemme kaikki.
        Yksin ja ainoastaan Jumalan armon varassa.

Kiitos tästä viestistäsi saviseutulainen !

Se ilahdutti minua.

Kerron nyt erikseen sen, miten olen ymmärtänyt vauvojen ja pienten lasten kohtalon.

Mutta ensin pitää sanoa, että Kalamos kieroili siinäkin asiassa, eli hän yritti tyynnyttää valheen kautta ja avulla väärin niitä jotka pelkäävät pienten lastensa puolesta, ja siksi hän kehitti Raamatun vastaisen opin, jossa luonnollisella ihmisellä eli vauvoilla mukamas olisi Pyhä Henki.

Ja tuo oppi menee siksi niin helposti perille monille, sen väärän pelon vuoksi.

Mutta minä siis luotan Jumalaan ja Jumalan oikeamielisyyteen, eli Oikeamielinen ja Rakastava Jumala ei varmasti tuomitse syytöntä kadotukseen !

Vauvat joilla ei ole syntiä, eivät voi joutua kadotuksen, sillä synnin palkka on kuolema, eikä ihan pieni lapsikaan voi syntiä vieläö tehdä, kuin se vaatisi tietoisen synnin tekemisen eli ensin pitäisi tietää ja ymmärtää tarkkaan mikä on väärin ja sitten tietoisesti tehdä toisin.

Lapsi on aika vanha, kun hän tämän erottaa oikeasti, kaipa sen joku näitä lapsen kehitys asioita tutkinut osaa sunnilleen sanoakkin.

Mutta nyt tärkeä asia, ei ole toista Tietä, vain Kristus !

Mutta viimeisellä tuomiolla uudestisyntymättömät siis tuomitaan TEKOJENSA MUKAAN !

Eli kuten edellä jo sanoin, vauvalla ja pienellä lapsella ei ole tekoja, eikä syntiä vielä kontollaan, joten kyllä se Oikeamielinen Jumala tietää ja näkee kaiken ja osaa oikein ihan kunkin ihmisen tuomita !

Ongelma monilla tässä asiassa on siis se, että ei luoteta siihen, että meillä on Rakastava ja Oikeamielinen Jumala, vaan on aivan käsittämättömän väärä kuva Jumalasta raakana vauvojen hukuttajana !!!

Minulla on ollut jo pari päivää mielessä kirjoittaa yhdestä asiasta tähän liittyen, ja ehkäpä on nyt sen aika.

Kun puhuit siitä lapsen uskosta, niin minulla se oli myös ja minua vietiin jo 4v asti joka vuosi Hengelliselle leirille, jossa kuulin Jumalasta ja Jeesuksesta.

Sen lisäksi minulla oli kova kaipuu oikeudenmukaisuuteen ja puhdasta rakkautta kohtaan sydämessäni !

Vasta aikuis iässä tajusin sen, että kumpaakaan ei voi kukaan ihminen minulle antaa, ja tajusin sen, että vain Jumala voi sen minulle antaa, enkä siis voinut sitä muualta saada, ihmiselle se on mahdotonta.

Siis vain Jumalan Rakkaus on puhdas ja oikeamielinen ja puolueeton, eikä se Rakkaus salli vääryyttä minua kohtaan eikä minulta myöskään muita kohtaan, eli Herra kurittaa myös minua tarvittaessa, mutta minä olen sen kurituksen täysin ansainnut, ja otan sen vastaan tarpeellisena !

Siis minulle on jo muodostunut oikea kuva Rakastavasta ja Oikeamielisestä Jumalasta, ja sen kautta näen nuo vauva ja lapsi asiatkin ihan eri tavoin, minun ei siis tarvitse niistä huolehtia, minä luotan Oikeamieliseen Jumalaan täysin !!!

Siis Jumalan kanssa on hyvä ja helppoa olla, kun tietää jo sen, että Hän ei tee vääryyttä minulle, eikä kellekkään.

Juuri sellaista puhdasta Rakkautta olen siis aina kaivannut ja se kaipuu on minulla aina ollut, eikä sitä kaipuuta voinut kukaan eikä mikään muu täyttää.

Joku on jossain sanonut, että Jumalan lapsi on kuin lohi, joka palaa synnyin jokeensa, eli lohi muistaa ja maistaa synnyin jokensa ja sen mistä on kotoisin.

Samoin olisi siis Jumalan lapsen kanssa, eli mekin hakeudumme lopulta vääjäämättä sinne mistä olemme lähtöisin.

Kaunis ajatus, mutta silti en pidä itse itseäni minään valittuna, jo äitini kohdusta, vaan olen tullut uskoon ja päässyt muiden kanssa Jumalan lapseksi uudestisyntymässäni, jossa syntini sain anteeksi ja Herra kastoi minutkin Pyhällä Hengellä.

Siis helposti voisin minäkin alkaa rakentaa mielessäni ajatuksia siitä, että olen ollut aina uskova tai vastaavaa, mutta en luota kokemuksiini enkä tuntemuksiini vaan Jumalaan ja Hänen Sanaansa, eli mitä se sanoo.

Nyky uskovien ongelmana on se, että omista ja muidenkin kokemuksista tehdään tulkintoja ja oppeja, eli kokemusten kautta arvioidaan Raamattua.

Mutta uskovan tulisi toimia päin vastoin, eli ne kokemukset tulisi tutkia Raamatun opetuksilla pohjia myöten.

Hyvä esimerkki tuosta vääristymästä on torintolaisuuden manifestit, eli väärästä hengestä juopumista väitetään Raamatulliseksi, vaikka Raamattu selvästi näyttää sen vääräksi, sillä eihän Pyhä Henki ketään uskovaa tahdottomasti riepota, ja Pyhä Henki tuo Rauhan eikä rauhattomuutta ja sekoilua ja huutamisia sun muita kotkottamisia !

• saviseutulainen

Kiitos tästä viestistäsi saviseutulainen !

Se ilahdutti minua.

Kerron nyt erikseen sen, miten olen ymmärtänyt vauvojen ja pienten lasten kohtalon.

Mutta ensin pitää sanoa, että Kalamos kieroili siinäkin asiassa, eli hän yritti tyynnyttää valheen kautta ja avulla väärin niitä jotka pelkäävät pienten lastensa puolesta, ja siksi hän kehitti Raamatun vastaisen opin, jossa luonnollisella ihmisellä eli vauvoilla mukamas olisi Pyhä Henki.

Ja tuo oppi menee siksi niin helposti perille monille, sen väärän pelon vuoksi.

Mutta minä siis luotan Jumalaan ja Jumalan oikeamielisyyteen, eli Oikeamielinen ja Rakastava Jumala ei varmasti tuomitse syytöntä kadotukseen !

Vauvat joilla ei ole syntiä, eivät voi joutua kadotuksen, sillä synnin palkka on kuolema, eikä ihan pieni lapsikaan voi syntiä vieläö tehdä, kuin se vaatisi tietoisen synnin tekemisen eli ensin pitäisi tietää ja ymmärtää tarkkaan mikä on väärin ja sitten tietoisesti tehdä toisin.

Lapsi on aika vanha, kun hän tämän erottaa oikeasti, kaipa sen joku näitä lapsen kehitys asioita tutkinut osaa sunnilleen sanoakkin.

Mutta nyt tärkeä asia, ei ole toista Tietä, vain Kristus !

Mutta viimeisellä tuomiolla uudestisyntymättömät siis tuomitaan TEKOJENSA MUKAAN !

Eli kuten edellä jo sanoin, vauvalla ja pienellä lapsella ei ole tekoja, eikä syntiä vielä kontollaan, joten kyllä se Oikeamielinen Jumala tietää ja näkee kaiken ja osaa oikein ihan kunkin ihmisen tuomita !

Ongelma monilla tässä asiassa on siis se, että ei luoteta siihen, että meillä on Rakastava ja Oikeamielinen Jumala, vaan on aivan käsittämättömän väärä kuva Jumalasta raakana vauvojen hukuttajana !!!

Minulla on ollut jo pari päivää mielessä kirjoittaa yhdestä asiasta tähän liittyen, ja ehkäpä on nyt sen aika.

Kun puhuit siitä lapsen uskosta, niin minulla se oli myös ja minua vietiin jo 4v asti joka vuosi Hengelliselle leirille, jossa kuulin Jumalasta ja Jeesuksesta.

Sen lisäksi minulla oli kova kaipuu oikeudenmukaisuuteen ja puhdasta rakkautta kohtaan sydämessäni !

Vasta aikuis iässä tajusin sen, että kumpaakaan ei voi kukaan ihminen minulle antaa, ja tajusin sen, että vain Jumala voi sen minulle antaa, enkä siis voinut sitä muualta saada, ihmiselle se on mahdotonta.

Siis vain Jumalan Rakkaus on puhdas ja oikeamielinen ja puolueeton, eikä se Rakkaus salli vääryyttä minua kohtaan eikä minulta myöskään muita kohtaan, eli Herra kurittaa myös minua tarvittaessa, mutta minä olen sen kurituksen täysin ansainnut, ja otan sen vastaan tarpeellisena !

Siis minulle on jo muodostunut oikea kuva Rakastavasta ja Oikeamielisestä Jumalasta, ja sen kautta näen nuo vauva ja lapsi asiatkin ihan eri tavoin, minun ei siis tarvitse niistä huolehtia, minä luotan Oikeamieliseen Jumalaan täysin !!!

Siis Jumalan kanssa on hyvä ja helppoa olla, kun tietää jo sen, että Hän ei tee vääryyttä minulle, eikä kellekkään.

Juuri sellaista puhdasta Rakkautta olen siis aina kaivannut ja se kaipuu on minulla aina ollut, eikä sitä kaipuuta voinut kukaan eikä mikään muu täyttää.

Joku on jossain sanonut, että Jumalan lapsi on kuin lohi, joka palaa synnyin jokeensa, eli lohi muistaa ja maistaa synnyin jokensa ja sen mistä on kotoisin.

Samoin olisi siis Jumalan lapsen kanssa, eli mekin hakeudumme lopulta vääjäämättä sinne mistä olemme lähtöisin.

Kaunis ajatus, mutta silti en pidä itse itseäni minään valittuna, jo äitini kohdusta, vaan olen tullut uskoon ja päässyt muiden kanssa Jumalan lapseksi uudestisyntymässäni, jossa syntini sain anteeksi ja Herra kastoi minutkin Pyhällä Hengellä.

Siis helposti voisin minäkin alkaa rakentaa mielessäni ajatuksia siitä, että olen ollut aina uskova tai vastaavaa, mutta en luota kokemuksiini enkä tuntemuksiini vaan Jumalaan ja Hänen Sanaansa, eli mitä se sanoo.

Nyky uskovien ongelmana on se, että omista ja muidenkin kokemuksista tehdään tulkintoja ja oppeja, eli kokemusten kautta arvioidaan Raamattua.

Mutta uskovan tulisi toimia päin vastoin, eli ne kokemukset tulisi tutkia Raamatun opetuksilla pohjia myöten.

Hyvä esimerkki tuosta vääristymästä on torintolaisuuden manifestit, eli väärästä hengestä juopumista väitetään Raamatulliseksi, vaikka Raamattu selvästi näyttää sen vääräksi, sillä eihän Pyhä Henki ketään uskovaa tahdottomasti riepota, ja Pyhä Henki tuo Rauhan eikä rauhattomuutta ja sekoilua ja huutamisia sun muita kotkottamisia !

Kiitos myös sinulle vastausviestistäsi!

• jaikaliii91 kirjoitti:

Enhän minä tähänkään ketjuun tullut muuta varten
        kuin vastatakseni aloittajalle, joka kyseli toisenlaista keskustelufoorumia, kuin mitä tämä palsta on.
        Siis tämän ketjun aloittajalle minä tulin vastaamaan
        hänen tiedusteluunsa.

Mutta tämä rakas ystäväni nimimerkki kieroilija.kalamos
        tulee aina minun perässäni sinne, minne minäkin menen.

Ei tosin kutsustani huolimatta foorumille,
        joka on pyhitetty Rakkauden ilmapiirissä käytävälle

Joten ei minulla ole muuta mahdollisuutta kuin tehdä
        niinkuin Jeesus käski tehdä: Siunatkaa!

Joten jos nimimerkki kieroilija.kalamos luit tämän viestini,
        niin ei muuta kuin Siunausta Sinulle edelleen.

Kysyisin samalla Sinulta, kun kerroit syntyneesi uudesti,
        että mikä Sinussa syntyi uudesti?

• kieroilija.kalamos
        kalamos kirjoitti:

kuin vastatakseni aloittajalle, joka kyseli toisenlaista keskustelufoorumia, kuin mitä tämä palsta on.
        hänen tiedusteluunsa.

Kovasti olet paisunut ja kuvittelet kaiken pyörivän vain sinun ympärilläsi !

Minä en tule sinun perässäsi !!!

Mutta sinä siis luulet kaiken pyörivän sinun napasi ympärillä, niin täynnä olet itseäsi !

Huh huh, etten paremmin sanoisi !

Minä kirjoittelen täällä ainakin toistaiseksi, ja jos SINÄ TULET aika ajoin tänne, kalastamaan seuraajia itsellesi ja harhaopeillesi, niin silloin minä vain TÄÄLLÄ JO OLLESSANI kommentoin ja kerron Totuuden touhuistasi ja opeistasi !

Joten herää noista harhakuvitelmistasi eli mielikuvituksesi tuotoksista Kalamos !

• kieroilija.kalamos
        kalamos kirjoitti:

hänen tiedusteluunsa.

Minullakin on terveisiä Jaikalille !

Sinä syytit minua olkinukke touhusta, ja sekin syytös oli aivan väärä !

Sellaista ei ole olkinukke toiminta, että kertoo toisiinsa liittyvät asiat ja niistä seuraavat loogiset päätelmät.

Eli kyse on vain loogisesta ajattelusta ja asioiden yhdistämisestä !

Siis kun Kalamos on ensin väittänyt että:

1) Kaikilla vauvoilla on Pyhä Henki !

2) Raamattu opettaa selvästi, että Pyhä Henki saadaan uudestisyntymässä eli Hengestä syntymisessä, joka voi toteutua vasta kun ihminen ymmärtää evankeliumin sanoman.

Niin nuo kaksi asiaa yhdistämällä loogisesti, Kalamos VÄÄRÄN OPPINSA KAUTTA, käytännön tasolla väittää kaikkia vauvoja uudestisyntyneiksi.

Siis tuo yhtälö Raamtaun opetuksen ja Kalamoksen opin kesken ei toimi millään !!!

Jotta se yhtälö toimisi, niin kaikkien vauvojen siis pitäisi olla uudestisyntyneitä, sillä muuten se on täysin mahdotonta !

Tämä ei ole mitään olkinuken käyttöä, vaan päättelyä ja loogista ajattelua, jossa Jumalan Sana ja terve opetus siis paljastaa valheet ja harhaopit !

Häpeä Jaikali, sillä taas kerran syyllistyit väärän todistuksen antamiseen katkeruutesi vuoksi, eli Sana taas pitää paikkansa:

Hepr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,

Sinulla on Jaikali käynyt juuri näin, eli häiriötä se katkeruutesi aiheuttaa ja kylvät sitä lisäksi ympärillesikin, eli saastutat sillä muitakin !

Ja miksi olet katkera ?

Siksi kun kerroin sinusta Totuuden, ja se näköjään kirpaisi todella pahasti.

Mutta syy katkeruuteesi on vain se, että et suostu ottamaan Totuutta vastaan ja tekemään parannusta valheistasi !

Suurin valhe on se, että väitit oikein Jumalan asettaneen sinut opettajaksi !

Siis käytit Jumalaa valheesi takaajaksi !

Ei sinua paljon päätä pakota Jaikali !

Kovasti olet paisunut ja kuvittelet kaiken pyörivän vain sinun ympärilläsi !

Minä en tule sinun perässäsi !!!

Mutta sinä siis luulet kaiken pyörivän sinun napasi ympärillä, niin täynnä olet itseäsi !

Huh huh, etten paremmin sanoisi !

Minä kirjoittelen täällä ainakin toistaiseksi, ja jos SINÄ TULET aika ajoin tänne, kalastamaan seuraajia itsellesi ja harhaopeillesi, niin silloin minä vain TÄÄLLÄ JO OLLESSANI kommentoin ja kerron Totuuden touhuistasi ja opeistasi !

Joten herää noista harhakuvitelmistasi eli mielikuvituksesi tuotoksista Kalamos !

Olisiko mitenkään mahdolllista, että keskustelisimme asioista.
        Nyt tässä ketjussa aloittaja toivoi keskustelua siitä,
        "Onko olemassa mitään hyvää muuta foorumia,
        jossa olisi ihan tavallisia uskovia ilman kiivailua?"

Mutta Sinä olet nyt tuonut esiin muita ajatuksia,
        ja kertonut, että olet uudestisyntynyt.
        Minä en ollenkaan tahdo epäillä sitä, etteikö näin olisi.

Mutta kun tämä on keskustelupalsta,
        niin herättäisin nyt keskustelua kysyen Sinulta,
        mikä Sinussa uudestisyntyi?

• missäneovat

Jeesus sanoo selvästi:

Mistäs niitä pyhän hengen kastajia löydät,kun kenellekkään ei ole sitä
        Pyhää henkeä vuodatettu apostolien kuoltua odottamaan ylösnousemusta ?

• YAHWEJUMALA
        kalamos kirjoitti:

- Henki
        - Herran Henki
        - Jumalan Henki
        - Kristuksen Henki
        - Jeesuksen Henki
        - Pojan Henki
        - Pyhä Henki
        - Totuuden Henki
        - Viisauden Henki
        - Ymmärryksen Henki
        - Neuvon Henki
        - Elämän Henki
        - Lapseuden Henki
        - Uskon Henki
        - Armon Henki
        jne. jne. jne.

Eivät tietenkään ole.

Eli on vain yksi Henki.

Sinua siunaten
        kalamos

Jätit tahallasi JEHOVAN hengen pois.Hebreaksi YAHWE !Se joka ei mainitse Jumalan nimeä,hänen nimensä myöskin YAHWE unohtaa ylentää ?

• eillainenhenki

Taas kieroilet !

Elämän henki ja pyhä henki kaksi aivan eri asiaa.Miksi sotkea ne ?

• Kiitoskaadaittelesvaan

Taidan pysyä edelleen ateistina. Ja hyvä jos ei joudu taivaaseen tällaisen sakin kanssa, sehän olis yhtä helvettiä. En halua paikkaan missä on uskiksia tappamassa toisiaan ja harjoittamassa henkistä väkivaltaa.

• >>> En halua paikkaan missä on uskiksia tappamassa toisiaan ja harjoittamassa henkistä väkivaltaa.<<<

Jumalan valtakunnassa ei tehdä mitään pahaa kelleen, ei tehdä mitään näistä mainitsemistasi asioista. Mutta jos Jumalan valtakunta ei kiinnosta, ...
        Tahdotko sitten paikkaan missä ateistit tekevät sitä, tai jopa pahemmin niin että jotku vielä pahemmat oliot, joiden pahuus on suurempi kuin kaikkien uskovien ja ateistien pahuus yhteensä, tekevät tuota?

• AbbyNormal

"Normaalit uskovat". Siis nk. uskovat, joilla ei ongelmia. Ei rampoja ja sairaita, vaan menestyneitä, ruumiillisesti, sielullisesti ja henkisesti terveitä. Jotka tuovat kunniaa uskonnolliselle yhteisölleen.

Rupusakki, jota tuskin voi tällaisiksi kristityiksi kutsua, pysyisi nyt poissa edes tästä ketjusta!

Anteeksi.
      .

• Minä ainakin ymmärsin aloituksen siten, että kaivattiin juuri niitä nöyriä, itseään vajavaisina pitäviä uskovia.

• Täällä kuuleppas puhutaan vaihteeksi asiaa eikä leperellä vain kauniita sanoja.

• komppaan-Jaikalia
    • Niin samaa mieltä keskustelun aloittajan kanssa. Mikä ihmisiä vaivaa. Missä on rakkaus lähimmäisiä kohtaan. Tällaisiako helluntalaiset ovat. Pikkumaisia riitelijöitä sanan vääntäjiä. Erilaisen kuvan olen saanut parista tuttavasta jotka ovat helluntailaisia. Itse ensiviikolla menossa ensimmäiseen helluntailaiseen ilta tapahtumaan. En ole enää varma onko se minun paikkani.

• eihelluntaikirjoita

Ymmärrä ettei tämä palsta ole helluntaiseurakunta. Täällä kirjoittaa kaikenkarvaisia ihmisiä, hyvin harva helluntailainen. Eivät edes ne, jotka kirjoittavat uskovan nimellä, ole helluntailaisia.

• siunausta

Nimenomaan pitäisi ymmärtää se, ettei täällä kirjoittajat välttämättä ole ollenkaan helluntailaisia jos ylipäätään uskoviakaan.

Eli näiden kirjoitusten perusteella ei kannata kenenkään luoda mitään kuvaa helluntaiseurakunnasta tai uskovista, parempi on mennä sinne paikanpäälle oman kaupungin/kunnan seurakuntaan kokouksiin ja tilaisuuksiin. Muutenkin; on hyvä käydä uskovien yhteydessä, kuulla Sanan opetusta, laulaa ja rukoilla yhdessä toisten uskovien kanssa. Netti ei korvaa uskovien live yhteyttä!

• RealSana

Arvioisin, että vain 10-15% kirjoittajista on helluntailaisia. Itse en kuulu hellareihin, mutta pyrin Sanan mukaisuuteen.
      Adventistit käyttävät palstaa sapatin palvonnan ja E.G. Whitwn epäpyhien ämmän tarujen levittämiseen. Lisäksi on lestoja ja kirkon hapatuksen levittäjiä. Jotkut ovat jopa jehovan todistajia tai jotain adventistien ja jehovien välimaastosta. Näin ajattelen. Paljon täällä on pilkkamielessä kirjoittajia.

• v.p.7

Minkälainen on normaali uskova?
      Jos meitä ei olisi joku kirkko tai suunta opettanut omia oppejaan, silloin olisi olemassa normaaleja uskovia. Tarkoitan sitä, että jos olisi ihmisiä, jotka saisivat käteensä Raamatun ja hän alkaisi lukea ja tutkia sitä, silloin hän lukisi puhdasta Jumalan sanaa.
      Siellä olisi Jeesuksen elämä ja hänen voimatekonsa pelastavan sanansa. Lukija saisi selville, että Jeesus sanoi pelastavansa syntiset ja parantavansa ne, jotka häntä kuuntelivat. Jeesus ja apostolit kertoivat Raamatussa Jeesuksen sovitustyöstä ja iankaikkisesta elämästää. Jeesus puhui paljon helvetista, mutta myös siitä pelastumismahdollisuudesta.
      Seurakuntakin ymmärrettäisiin Jeesukseen uskovien yhteisöksi. Siihen eivät muut uskaltaneet liittyä. Uskoon tulleet ihmiset kastettiin Raamatun mukaan heti upottamalla. Jotkut jo ennen kastamista täyttyivät Pyhällä Hengellä, jolloin he profetoivat ja ennustivat, Sanan mukaan kuollutkin saattoi nousta kuolleista, Kaikesta seurasi, että maaillmanihmiset jopa raivostuiva, koska he eivät voineet käsittää, mitä tämä kaikki on.

Suuret kirkot ovat opettaneet omia oppejaan. Mukana on ollut politiikkoja ja jopa valtioita. Ihmiset on kytketty yhteiskunnan ja uskonnollisen epäpyhän liittoutumaan. Silloin on sodat siunattu, ja todellisia Jeesuksen seuraajia on miljoonittain tapettu.

Jos aiot seurata Raamatun opetusta ja elää sen mukaisesti, voit vieläkin kokea väärinymmärrystä, vaikeuksia ja jopa vainojakin. Mutta tästä seuraa se, että tulet tuntemaan Jumalan ja tiedät olevasi Hänen huolenpidossaan. Silloin, kun lähdet tästä maailmasta, ymmärrät, että sinulla on loistava tulevaisuus Jumalan kirkkadessa.

Se on normaalin uskovan elämä.

• keppejäPinnoihin

Miksi passitat jokaisen "taivaan kirkkauteen",eihän se meille kuulu ?
        Meille ihmisille on luvattu maanpäällinen elämä uudistetussa tilassa
        "MAAN PÄÄLLÄ".Paratiisi käsite koskee maanpäällistä elämää,missä
        leijona syö ruohoa kuin raavas,ja imeväinen leikkii myrkkykäärmeen
        kololla,koska missään ei enää tehdä pahaa eikä aiheuteta vahinkoa.
        Siinä hieman keppejä pinnojesi väliin ?

• jaikaliii91
        keppejäPinnoihin kirjoitti:

Miksi passitat jokaisen "taivaan kirkkauteen",eihän se meille kuulu ?
        Meille ihmisille on luvattu maanpäällinen elämä uudistetussa tilassa
        "MAAN PÄÄLLÄ".Paratiisi käsite koskee maanpäällistä elämää,missä
        leijona syö ruohoa kuin raavas,ja imeväinen leikkii myrkkykäärmeen
        kololla,koska missään ei enää tehdä pahaa eikä aiheuteta vahinkoa.
        Siinä hieman keppejä pinnojesi väliin ?

Leijona syö ruohoa ja imeväinen pienokainen leikkii kyykäärmeen kololla tuhatvuotisen valtakunnan aikana. Sen jälkeen tämä maa palaa tulipätsissä ja alkuaineetkin kuumuudesta hajoavat. Sitten Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan joissa vanhurskaat asuvat. Siis asuvat uudessa maassa ja uusissa TAIVAISSA. Uskovat eivät siis asu vain siinä uudessa maassa (voi olla vaikka kuinka suuri koska Jumalalla on tonttia mille rakentaa) vaan myös UUSISSA TAIVAISSA jotka Jumala luo.

2 Piet 3:10-13 "Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat! Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu."

• Pahuusvallassa

Ei ole olemassa hyvää keskustelupalstaa koska uskoviakin hallitsee rakkaus rahaan.

Jos ei tätä usko täytyy sitten vaan kahlata kaikki paikat läpi. Onnea yritykseen.
      Harhoihin on eksytty koska se rakkaus rahaan sokaisee.
      "Kyllähän me tiedetään ja ollaa oikessa kun me sentään ollaan helluntailaisia". Mutta valinnat tehdään aina rahan mukaan.

Suurin osa ihmisista ei keskustele normaalisti (en tiedä syytä, ehkä ei osata) vaan kommentoidaan vasta kun ollaan eri mieltä.
      Siksi keskustelu on riitelyä. Erimielisyyden erimielisyyden erimielisyys.
      Suuri osa alle 30 v ei ole jaksanut keskittyä opetukseen kouluaikanaan. Joten he eivät ymmärrä esim ironiaa tai vertauksia. Jos joku sellaisen sanoo niin on sota valmis. Vaikka sanoja olisi samanmielinen.

• Paavalinesimerkki

Paavali kehoitti seurakuntalaisia "kiistelemään"asioista sovussa,koska se
        lujittaa uskoa,ja tarkistaa epäilyksiä ehkäisten harhautumista.

• Finne2

"Jos aiot seurata Raamatun opetusta ja elää sen mukaisesti, voit vieläkin kokea väärinymmärrystä, vaikeuksia ja jopa vainojakin". Juuri näin tapahtuu tällä palstalla. Täällä se ihmisten lähimmäisenrakkaus oikein loistaa.

• NETTInaskali

Joo, tämän palstan ylläpidoSSakin on HULLUntailainen jesuiittaNATSIhomoISlamisti, todellakin LOIStaa JAKOMIELITAUTINEN JA RISTIRIITAINEN kiRKKoUSKO-VAIN-EN ; D

• Täällä on hyvin vähän keskustelua haluavia ja siihen kykeneviä.

• multinikki.nyt

Olen se paljon parjattu "multinikki" !

Olen samaa mieltä edellisen kanssa, eli hyvin harva kykenee keskustelemaan, ja varsinkin keskustelemaan ITSE ASIOISTA.

Siis jos keskustellaan Raamatun opetuksista, niin silloin ne omat näkemykset pitäisi kyetä perustelemaan hyvin ja kunnolla Raamattuun perustaen eli Raamatusta asiat näyttäen selvästi toiselle.

Mutta tätä kykyä ei monellakaan ole, sillä moni nyky uskova ei ole asioita ITSE oppinut ja tutkinut Ramatusta !

Sen sijaan toistellaan vain muiden opetuksia !

Siis itse ei ole koskaan kunnolla asioihin paneuduttu, mutta silti väitetään toisilta ihmisiltä saatua opetusta Totuudeksi !

Eli monen uskovan koko usko ja opillinen perusta on toisen käden tietoa vain, eikä itse opittua Herran ja Pyhän Hengen opetuksessa, ja eihän silloin ole mitään mahdollisuutta edes perustella näkemyksiään Raamatun Sanalla !

Minua on alkanut tämä asia jo turhauttaa, siis todellista asioista keskustelua ei voi syntyä, kun toinen vain jankkaa samaa muilta kuultua opin kappaletta, kykenemättä sitä Raamatusta selvästi näyttämään.

• Toisen-käden_VAIHTO
        multinikki.nyt kirjoitti:

Olen samaa mieltä edellisen kanssa, eli hyvin harva kykenee keskustelemaan, ja varsinkin keskustelemaan ITSE ASIOISTA.

Siis jos keskustellaan Raamatun opetuksista, niin silloin ne omat näkemykset pitäisi kyetä perustelemaan hyvin ja kunnolla Raamattuun perustaen eli Raamatusta asiat näyttäen selvästi toiselle.

Mutta tätä kykyä ei monellakaan ole, sillä moni nyky uskova ei ole asioita ITSE oppinut ja tutkinut Ramatusta !

Siis itse ei ole koskaan kunnolla asioihin paneuduttu, mutta silti väitetään toisilta ihmisiltä saatua opetusta Totuudeksi !

Eli monen uskovan koko usko ja opillinen perusta on toisen käden tietoa vain, eikä itse opittua Herran ja Pyhän Hengen opetuksessa, ja eihän silloin ole mitään mahdollisuutta edes perustella näkemyksiään Raamatun Sanalla !

Minua on alkanut tämä asia jo turhauttaa, siis todellista asioista keskustelua ei voi syntyä, kun toinen vain jankkaa samaa muilta kuultua opin kappaletta, kykenemättä sitä Raamatusta selvästi näyttämään.

Minua on alkanut tämä asia hieman harmittaa, kun todellista asioista keskustelua ei voi syntyä: siis toinen vain RUNKKAA homeista kiRKKoisien KADESKISMUSTA, SHITÄ kykenemättä( HENGELLISESTI IMPOTENTTI ) Raamatusta mitenkään näyttämään.

• KTS--
        Toisen-käden_VAIHTO kirjoitti:

Minua on alkanut tämä asia hieman harmittaa, kun todellista asioista keskustelua ei voi syntyä: siis toinen vain RUNKKAA homeista kiRKKoisien KADESKISMUSTA, SHITÄ kykenemättä( HENGELLISESTI IMPOTENTTI ) Raamatusta mitenkään näyttämään.

Kuinka mones kalja on menossa?

• parasollailmansitä

Mitenkä keskustella henkilöiden kanssa,joilla on harhaoppeja opetettu jo
        pienestä pitäen.Heillä on valtion kirkon opit hakattu päähän,eikä sinne
        mikään muu sovi.Jokainen "lahko"vetää omia selityksiään,eikä niistä
        yksikään ole harmoniassa raamatun opetuksen kanssa.Siinä yksi syy,miksi
        uskonto ei enää kiinnosta kansoja.Totuudessa pysyminen ei ole helppoa,
        niin kovin monen harhauttajan ollessa äänessä,saman-aikaisesti.

• tidoksiYpidolle

Puhdasta totuutta ei ylläpito salli,koska he ottavat määräykset kirkollisilta
        ruotia asiakirjoitukset pois näkyviltä,etteivät he itse tulisi paljastetuiksi.
        Näyttää taaskin aivan mahdottomalta saada kirjoitiksiani näkyviksi.
        Säilytän kuitenkin kaikki omani tulevaisuuden varalle todisteeksi.Totuus
        pysyy ikuisesti,mutta valheella on "lyhyet jäljet",se olkoot tiedoksi Y-pidolle.

• RealSana

Nyt vasta sapatinpalvojat riemusta repesivät tuossa toisessa ketjussa.

• UnohdaTaivas

Mitä rakkautta löydät maailmasta ihmisten keskuudessa.Vihaa ja kateutta,
      erillaisten uskontokuntien kesken,valmiita sotimaan,ja tappamaan toisin
      uskovat ja ajattelevat ? Aloittaja ei ole ilmaisesti ollenkaan perillä,miten
      raamattu sen tuo esille.Jeesus sanoi,löytääkö hän yhtään "uskoa"maan
      päältä tullessaan takaisin,ottamaan maiden kansat valtaansa. Ensin on
      kuitenkin kaikki poliittiset hallitukset tuhottava,koska niissä ei asu
      yhtäkään otollista uuteen maailmaan astujaa.Paimen tuntee karitsansa.
      Kullitetut kirkot ja niiden jäsennistö on ensin saatava pois uuden hallituksen
      tieltä,muuten pelastus-suunnitelma ei voisi toteutua maan päällä.Unohda
      taivaallinen elämä."Maan on HÄN antanut ihmisen lapsille".AAMEN.

• jaikaliii91

>>>Unohda taivaallinen elämä." Maan on HÄN antanut ihmisen lapsille".AAMEN.<<<

Joh 14:2 -4 "Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte.""

Missä Jeesus on ja mihin Hän noutaa omansa?

Joh 16:28 "Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö.""

Psalmit:11:4 "Herra pyhässä temppelissänsä, Herra, jonka istuin on taivaassa -"

Mark: 16:19 "Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle."

Apt 1:11 " "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän.""

1 Tess 4:16-18 "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla"

• piinaajanasunto

Ylläpidon toimistossa asuu piinaaja itse,koska totuutta heillä ei ole.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2025
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1279
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1165
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1018
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      954
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      915
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe