Kävimme hiihtämässä sen könkään lenkin, taukoa pidettiin koiramme kanssa jossakin vanhassa kaupassa, siitä matkaa jatkui, alkoi mahaan sattumaan syötyämme keitot ja mustikkapiirakat paikalla, pitkä mies oli rahastamassa tympääntyneen oloisena..
Toivottavasti huomenna olo paranee, onko Levi näin alas vajonnut??
Sattuu mahaan ja rahapussiin
80
1900
Vastaukset
- Vanha-Eetu
Prrr, joko taas löi ravalle?
- eirakkejavapaana
Oliko se piski koko ajan taluttimessa, kait tiedätte, että koirat on aina pidettävä kiinni.
- rautus
Sieltä kyllä ei saa keittoa ? Pizzaa ja kahvia/pullaa.
Erehdyitköhän paikasta ? - hauhau_
Miten on sen oluen ja siiderin kanssa ? Rapula , ripula ja rahapula kuuluvat
nimittäin hyvin oleellisesti yhteen ! - Uhkonen
Miten tähän asiaan liittyy olut tai siideri? Tai jokin rahapula? Jos kelvottomasta ruuasta kerran kysymys? Pizzaa ei taida tarjolla olla köngäs/rautuksen suunalla missään, muita ihmeellisiä virityksiä kylläkin.
- Vanha-Eetu
Koska olut ja siideri toisinaan lyövät mahan kuralle, vaikkei mitään söisikään !
- Hiihtelijä_
Kokemuksesta tiedän että liikunta heti ruokailun jälkeen on juuri sellainen kombinaatio joka edistää suolen toimintaa, hiihdon aikana tyydyn mehuun,
tai enimmillään mustikkasoppaan. - kylläkestävyysnousuu
Taikun poimimaa mustia, pyyhkiny suoltaa poimikätteen
- Taaskeltajaljet
Ettei vain koirasi merkannut keltaisilla jäljillä lavua? Näillä lavuilla sivakoi muukki koirat. Anna olla viimeinen kerta ko annat koiran piettää taukoa niin että mahhaan sattuu.
- Hihtäjä05
Hei. Myö olemma tulossa ensviikolla hiihtämään leville, mitä kahviloitahi ja paikkoja suositeltas? Nämä keskustelut aikas kummallisia
- leviläinen
Suositus, älkää tulko leville ollenkaan. Valitkaa joku vähemmän riitaisa paikka.
- Erd
Just niin. Kannattaa ennemmin mennä Ylläkselle.
- rahat-parempiin-taskuihi
Turistit saavat olla mielissään että on mahat kuralla, eipähän tarvitse
kärsiä ummetuksesta. - Marjou84
Köngäs/rauduskylän hiihtoreitillä oli aikanaan monta hyvää taukopaikkaa Ounaskievari, Martan kota, Iltun kauppa...missä se tunnelma nykysin on? Lapsena niitä melkein pakkohiihdin niitä latuja, mutta hyvät muistot jäi mieleen.
- erkki_l
Enään ei tunnu puuttuvan muuta kuin Tiltun kota tahi studio, niin kylläpä
olisi tungosta
- Hurrururhuraa
Hienoa mainostamista. Annetaan aplodit kahvilaketjujen aloittajille!! Huraa!!
Ps. Vieläkinkin siellä joen rannassa letut paistuu?? vaig mä asetin niin että loppus tulleeg. - suksetlainassa
Hiihtoreissuja olen monta vuotta tehnyt omilla eväillä,käynyt vain latukahviloissa
lämmittelemässä ja veskissä.Joskus vain on ollut paperi loppu.Pitää panostaa
latukahviloiden vessapaperien määrään ja laatuun. - Hiihtäjälegenda
Hyvät on tarjoilut kaikissa latukahviloissa...ei ole valittamista. Olen käynyt kymmeniä vuosia eri latukahviloissa ja hyvää palvelua olen saanut. Onko tämä ketjun tarkoituksena mustamaalatta latukahvilayrittäjiä?
Jokainenhan voi itse kokeilla kyseenä olevaa työtä. Herää anivarhain pullan paistoon ja lättytaikinan tekoon yms. valmisteluihin...saas nähdä kauonko jaksavat.
Iso KIITOS kaikille latukahvila yrittäjille.- miepä.tiiän
Ei siinä nyt kovin "anivarhain" tarvi herätä, kun kahvilat aukeaa yleensä klo. 10. Lommaa k.o hommasta onkin sitten n.8kk/v. Taas jos jokainen alkaa pitämään kahvilaa, niin mistä sinne asiakkaat? Itte joutuisivat syömhän omat munkkirinkilänsä, jotka sivumennen sanoen ovat ostettu aivan kaupasta, eikä suinkhan itte leivottuja.
Mutta syökää toki, niin halutessanne niitä rinkilöitä.
- eräskömies
Oma reppu son paras, en mie ainakhan ala maksamhan tolkutonta hintaa kahvista ja lörtystä ennään. Ratuskylässä semmonenki kohta kympin
- kela-gold
Sulla köyhä sossupummi nyt ei ole repussa kuin turbohiivalla tehtyä kiljua ja housuissa sonnat.
- miepä.tiiän
"kela-gold":lle on se näin sivusta seuraavana, mukava huomata kuinka "eräskömies"kommentti sattui n.s. naulan kantaan.
Kyllä henkiset kyvyt on aika vähissä, kun täytyy suuttua asiallisesta kommentista ja alkaa kirjoitella kaikenlaista lähinnä mielisairaan ajatuksia.
Mutta jos olo helpottui, niin sehän auttoi sinun tilannetta.- kela-gold
Sullakin on sonnat housuissa ja aivot liuenneet kiljun vaikutuksesta.
- arppa__
Tuntuu tämäkin kommentoija jo olevan valmista kauraa, juurikin tähän johtaa
älytön kiljun lipittäminen ja mieletön mömmöjen napsiminen, pilven pöllyttä-
misestä puhumattakaan. - kela-gold
Ole hiljaa homoseksuaali paskanhaistelija.
- Työntekijä
Yrittäjät= perseestä kaikki ,ahneita helponrahan tavoittelijoita,vähätöisiä jne...
- Hiihtäjämummo
Olen hiihdellyt täällä levin seuduilla useamman vuoden aja muutaman viikon kerrallaan. Käynyt myös tuossa "vanhassa kaupassa", siis Rauduskylän latukahvilassa 2-3 kertaa viikossa. Paikka on siisti ja sieltä saa hyvää ja monipuolista välipalaa. Koskaan en ole vatsavaivojen kanssa lähtenyt kahvilasta matkaani jatkamaan. Palvelu on aina ollut ystävällistä ja asiallista. Tuntuu ihmeelliseltä tämä latukahvilayrittäjien ala-arvoinen mustamaalaus. Jos siellä kotikulmilla on kaikki niin hyvin ja mallillaan, niin eikö olisi paras pysyä siellä eikä tulla tänne mieltänsä pahoittamaan. Lisäksi ihmettelen ihmistä joka kommentoi toisen ihmisen ulkoista olemusta tai ulkonäköä. Tällainen on mielestäni moukkamaista ja sivistymätöntä. Hyvää kevään jatkoa Rauduskylän kahvilan ystävällisille yrittäjille.
- Markkahiihtaa
Ennen oli munkkikahvit kympin mk. Nyt pittää maksaa neljäkymppiä markoissa. Miksi näin??????????
- perässähiihtelijä_
Taitaa se Kelakin nykyisin heittää rahnaa ulos enemmän kuin ennen !
- miepä-tiiän
"perässähiihtäjälle" On törkeää ja lapsellista vihjata joka välissä siitä, että jokainen joka arvostelee yrittäjien toimintaa täällä Sirkan kylässä tai lähialueella olisi sosiaalituella eläviä. Et sie, eikä kaltaisesi muutkaan tyypit voi tietää miten täällä eletään. Kantakaa vain repuissanne rahaa tänne lappiin, kyllä teitä palvellaan. Kokeileppa joskus käydä ilman rahareppuasi täällä, niin huomaat mielenkiintoisan asian siinä, miten sinua arvostetaan ja palvellaan.
- Sukhsisuisefi
Joko rötösteliät on saat kuriin??
- kela-gold
Ei ole, mut turahti sonnat housuun!
- PekkoPoronpääMäkelä
Tuhunua yritiä laskea. Mutta housumpa sitäki turahti.
Näin se minä pekko, peräsuolestani sitä varmaan lurahti.
Enkä varmaan nyt mäkelää laske. - arppa__
Haisen mävölle poronpääkeitto paskalle, arppana semmosena.
- näätä-hajuvapaaksi
Toivottavasti terveyskeskuksesta löytyy apua, sekä ala- että ylä-
päänvaivoihin. - haisookohyvältä
näätä-hajuvapaaksi kirjoitti:
Toivottavasti terveyskeskuksesta löytyy apua, sekä ala- että ylä-
päänvaivoihin.Miten neth poromiesten tuhnut ?
- se-oikea-arppa
Näätä taas kiljupäissään varasti toisen nimimerkin, ja esiintyy
vale-arppana , mutta jäljet johtavat kh:n sylttytehtaalle ! - NäädänNaapuri
Vale-arppa yrittää kiljun voimalla kohentaa järkiä, vaikka on koko ikänsä
syönyt hapansärkiä, ja niillä pilannu mahansa ja haju on sitä latua perässä.
- Kallakallis
Kallista on
- mersumullaonjaiso
kaikile maksaa yhtä palojon minulle kuiteski halapaa aivan sama mitä ostan tai tilaan ihanan halapaa tulkaa kauppaahmaan mie ostan on mulla poroja ja ylimääräsiä korviaki solekko tulla myyhmään mie ostan
- kohno-ja-vähän-pöpi
Ei tunnu järki tämänkään kommentoijan päätä pakottavan !!!
- miepä.tiiän
Pääsia että saavat raukat edes jossain purkaa tuntojaan ja siten taas jotenki selviävät huomiseen. Välillä taas jotkut vetävät itsensä esim. leukakiikkuun ja niin niistä raukoista päästään eroon. Konstinsa ittellä kelläkin....
- jyrsitse
Mersumiehen murretta ei puhuta Lapin läänissä.
Olisiko kyse provokaatiosta, ja/tai liian paljosta kiljun kippistelemisestä ?
Murre viittaa kainuuseen ja/tai ylä-savoon, joissa on aina ollut huutava
puute järjen hyödyntämisestä!
- mersumullaonjaiso
jaa vai niin sie sanot että mie en täältä no sie et ainakhaan molen senhään kantaasukhaita mitä sie et ole kyllä se vain näin on solet varhmaan sipoosta espoosta ja perse auki ko olet 4 päivää täälä ollu painu takasi sinne mistä tulit äläkä tule takasi ennenkö sulla on rahhaa
- KiljuJaPieru-onKohtalosi
Näätä on taas kelakorvausten kunniaksi kipannu liikaa kiljua ja kun järki
seisoo niin avannut sanaisen arkkunsa. Pieruketjusta johtaa tosin yksi tie,
mutta paha on sieltä nousta. - mullaonkohtauusmerssu
onse mahtavvaa ko rahhaa millä voipii mällätä niin että alakaa katheelisia köyhiä vituttamhaan ei sole kulukaa minun syy että saatta kerran kuukauessa jonku korvauksen mulleppa sitä tulleepi joka päivä enkä kehtaa ennää kattoa kuinka palojon ja mistä net tulevat son tärkeä että tullee ko pittää vaihtaa uuempi mersu ko vanhassa on kohta kymmenentuhat mittarissa kyllä soon otettava ämpäristä vähän kossua ja tyhjennettävä uus sinne taas aurikoista kevättä vain kaikile köyhile
- Hiihtäjälegenda
Kyllä olisi täälläkin paljon tarvetta Kolpeneen mielenterveyslaitokselle. Kirjoitukset ja kommentit ovat jotain aivan käsittämätöntä soopaa.
- arppa__
Juurikkin näin , olen aivan samaa mielipuolta sun kanssas, suuri osa
kommentoijista taitaa olla Kolpenhelta karanneita, tahi sieltä etu-ajassa
pois laskettuja, - mulletulleekohtauusmersa
joo no onneksi tet että mithään voi sille että mulla on rahhaa ja tullee sitä koko ajan lissää uutta merssua ootellessa ja kossua maistellessa repikää tet köyhät siittävtämä poika se vain rallattellee paksun pörssin kanssa
- veropetos
Aivan liian monet humalaiset ja mielenvikaiset pakenevat unelmiin, koska vaikka he uudenmersun saisivatkin, niin melko varmasti ulosmittaaja
sen heiltä veroviranomaisen toimeksiannosta pois ottaa, koska eivät ole
malttaneet pitää asioita omana tietonaan, vaan niillä humala- ja jopa
selvinkinpäin kehuskelleet.
- sääli-ja-myötätunto
älä hevonhelevetissä osta uutta mersua, koska kateelliset naapurit senjälkeen
tekevät sinusta jatkuvallasyötöllä ilmiantoja kaikille mahdollisille viranomaisille.
nähty on, itse ajelen vanhalla (viimesenpäälle rimmatulla) roppanalla, ja niinpä
myötätuntoiset naapuritkin aina nostavat kättä. - Pierukaasua
Lada, pieru, kommunisti, alkoholiriippuvainen, köyhä, nöyrä, ruma, lihava, tyhmä, vähä tukkaa, samaa mieltä vasemmiston kanssa jne. Eli ei mitään kadehtimisen arvoista. Äänestät aina vasmmistoa tai ainaki valehtelet olevasi samaa mieltä kuin he. Tämä takaa "suosion" vasemmiston kommarisilmissä..
- mulletuohaanmerssu
perskele ku tulipa otettua iltapäivä tirsat otampa lasin kossua niin eikhään se tästä mie olen muuten sen merssun tilanu jo voin mie kyllä ostaa jonkun roppananki seku vain mulla olla mithään väliä kö on millä ostela hyä kö on ämpärissä kirkasta niin pittää aina tunnustella että millä rajala soon että ei tule vain kahmastua tyhyjää olen mie sen lantranu ko ei kestä sisukset ennää raakaa mutta sole mikhään pittää alakaa poron käristyksele näkyvä kantavan jo pythään pallaaama taas tässä
- sivustaseuraava
kylläpäs se näätä taas kiljupäishän möyrästää ja rimputtellee ympärhinsä eikä
älyä pittää mölyjä mahashan. - uuttamerssuapihhaan
höörps höörps soon nousuviikola uussi merssu kartanossa helekatti joo maha on käristystä pullohlaan jä äijä istuu kirhaan ämpärin vieressä ja päästelee tuhunuja meinaa kaverit hymisseen merssua pukkaa merssua pukkaa
- Tiivintaavingg
Olkaa hiljaa ja maksakaa turggulaisellel
- haisuperse-asslakki
Pieru tulee...aaahhh prååååååååååååååt!!!!
Ja märkänä tuli, hetken housut haisee, vaan äkkiä kuivaa eikä sitten enää haise. - merssuapukkaatulehmaan
helevetti jumaloton kohomelo viina ämpäri ulos ja taksi alle paahriin kylymäle kaljale merssua ootellessa
- Lautuslaatukahvi
Hyvä kittilä, minäkin alan tekemään luvatonta liiketoimintaa pimeänä. Latukahviloilla suomi suohon
- merssuontallissa
nonnii nyt on uussi merssu tallissa kävit tuomassa ko en itte päässy ko jalaka kipeänä, toin iltasessa ämpärin taas pirthiin autokauppias toi kassillesen tuliaisina kirkasta nyt juhlithaan ja kunnola ko paistaa averinkoki naarsk
- Mäsämen
Onha se musta ja iso? Loppuu se Leenan laulukkii
- leviläinen
Ne joilla on "musta ja iso" asustelevat tuolla päiväntasaajan maissa. Kyllä täällä pohjolassa asujilla on valkea ja pieni. Puhheet vain on isoja. Tosipaikan tullen suoni nousee othan ja "pieni" vettäytyy kuin kilpikonna kilpensä suohjhan.
- mersuperseet
Ahaa, taustalla on siis aloittajan autokateus. Noita mustalaismersuja saa muutamalla saturaisella, mutta ylläpito maksaa, käy sinäkin kokkeilemasa
- Kateuskollitrolli
En käy. Ostan punaisen fiiatin ja pidän huolta asioistasi.
Tai sitten totuus on kuitenkin kahviloiden ahneudessa ja veron kierrossatako.
Terveisin vaa Levillä saa vain maksaa.
Osta itekki se vanha Mersu - merssuontallissa
nonnii taaksi tuo taaksi vie tulthiin pitsalta höh höh samala lasti viinaaki pittää alakaa juhlihmaan merssun ostoa onse perkkele komea ko son musta niinkö henri foorttiki sano son aivan sama ko soon musta tulleepa hyän hajusia tuhunuja ko oli sitä vakosipuliaki heh moittiva kaikki että haiseeko sika ittelehän mie pieren jo vain met jatkama
- merssuuustallissa
nonnii jäipä eilen sanomatta ko touhussa muistanu kertoakhaan että oli uuven merssun perässä yllätyski,,,,,, helekatti ko sielä oli punahuulihneen kumista tai jostaki semmosta aihneesta tehty akan näkönen mutta soli tyhyjä no eikö käsipumpu pyörästä irti ja pumppaahmaan onse pojat komea kolome reikääki on mihin töniä ja molen pojat töniny nyt on pakkpo pittää pari päivää vaphaata ko loppu viiakrat kesken pittää ottaa ämpäristä loppu ilita
- HyvääOn
En ymmärrä valitusta latukahviloiden hinnoista. Menkää itse keskelle hevon jeeraa vääntämään sitä sumppia ja tiskaamaan (harvassa paikkaa tulee vettä hanasta, muuten). Ei kahviloihin ole pakko mennä. Ja näiden omien eväiden syöjät eivät saisi edes käydä lämmittelemässä: saati vessassa! Hämmästyttävän itsekästä, ahnetta ja loukkaavaa käytöstä tuollainen. Miksi kahvilanpitäjä pitää teille paperi ja vesi maksaa. Tästä syystä varmaan pullien hinnat kallistuu ja kallistuu, toopet.
En hiihdä itse yhtään mutta kelkkailen todella paljon talven aikana (asun Levillä) ja käytän paljon kahviloiden palveluja. Erittäin mielelläni maksan, että joku muu on viitsinyt puolestani tuoreet ruuat ja pullat sinne tehdä/viedä. - suoli-fart
Nyt kyllä vattassa kiertää ja kohta pääsee pieru!!!!
- uusmerssutallissa
mulla ei kirä eikä ennää pieretäkhään kö ostin merssun vaikka soon tallissa
- Kalliskokaikki
Hiihtäkää ohi, se so fucking cuck
Köyhälle kaikki kallista - Meediapeliä
Eikös siellä ole juomakielto jossakin hotellissa ei saa suihkua käyttää ei kraanavettä juoda. Mihin johtavat jäljet. !!!!!!!!onko siellä juomavesi joesta otettu ettei tarvitse vesimaksuja maksaaa!!!!!! Vai mistä on kysymys? . Kuraaa kuraaa kuraa ei ihme että ruikulisonnalla turistit
- Turkkuseksion
Palvelua kahvion pitäminen ong..oigee työ asia erigseen. muls on rahaa.. köyhät
- mullaonuusmerssu
nonnii ei ole mahaonkelmia ko on uus merssu alla olema poikain kans kylilä kyllä pitäs auton näkyäkki ja eikö alkhoon
- mullaonmerssupihala
tallista ottaa mustanpuhuva uus merssu ulos tehä tulet paistaa köyhän makkarraa ja ottaa kossua ko paistaa aurinkoki joo
- UrpoUrpoUrpoi
http://mvlehti.net/2015/09/20/ruotsissa-raiskataan-164-naista-joka-paiva/
Suvakkien .... - merssutaastallissa
eipä näkyny kylilä näitä jokka tänne kirjottelevat kävimä eilen köörin kanssa esittäytymässä uuven merssun kanssa annoima käyä louskuttaa koko päivän ja ryypäthiin oikein kunnola ko hyä keliki oli
- leviläinen
"merssutaastallissa" hakeudu itse hoitoon, ennekuin joudutaan sinut viemään tahdonvastaisesti sinne.....
- merssutallissa
jaa a saatama vain ottaa sen uloski ko noin alkaa ahistaan onse kummako pitrtää jonku kaehtia eihän tuo olekko peltikasa jossa on motori väri musta ja tähti keulassa onse kumma saattaa olla että näky eilen rintataskusta viissatasen reunoja olihan siinä kaheksan tonnia lähtiessä aamula oli ennää muutama satanen mutta mie ymmärä ko noin pittää kaehtia taiama ottaa tänhään uuvestaan ko oletta noin katheelisia mie lähen aijhaan merssun ulos tallista ja alan soittelehmaan kuskia illaksi tiä vaikka kylilä nähhään kyllä mie kossut tarjoan
- merssupihallakäypii
net taisi olla huutajat kotona ko ei näkyny kyllä on violettisiä kulmia vieläki paian taskussa
- Legionella--
Kitilässä on Legionella liikkellä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653