Kuntopyöräily, ennen vai jälkeen treenin?

N82

Eli treenaan 4 krt viikossa ja joka kerta poljen kuntopyörää 20 min ja sitten siirryn salin puolelle. Välillä jos jää aikaa (bussia odottaessa) poljen vielä treenin jälkeen 10 min.

Tähän asti mulle on suositeltu, että ennen treeniä, mutta kun tuli kaverin kanssa puheeksi niin hänen salilla oli sanottu, että mieluummin kannattaisi polkea vasta treenin jälkeen.

Kumpi nyt sit on järkevämpää? Tota ylimääräistä rasvaa löytyy niin kumpi polttaa enemmän rasvaa/on hyödyllisempää?

13

3982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N82

      Oon kohta lähdössä salille, joten poljen sit ennen treeniä kuten tavallisesti.

    • mikko johansen

      Eli olen itse polkenut aina treenin jälkeen viimeiset 15 vuotta ja koen sen parhaaksi vaihtoehdoksi.Airobinen harjoittelu punttitreenin jälkeen tekee hyvää.Rasva prosentti pienenee ja palautuminen nopeutuu.Kovan jalka treenin jälkeen poljen kohtuullisen kevyesti eli ei kovin rajua vastusta.Makeaa treeniintoa!

    • sdfsf

      rasvanpolton kannalta tehokkaampi polkea jälkeen ;) ja purkaahan se maitohapotkin siinä samassa kivasti...

    • Muuri

      "Tota ylimääräistä rasvaa löytyy niin kumpi polttaa enemmän rasvaa/on hyödyllisempää?"

      Olen antanut itseni ymmärtää jotta on paljon parempi suorittaa kuntopyöräily voimailun jälkeen, etenkin jos haluaa polttaa rasvaa.

    • Dino

      Moi

      tuo 20 minsaa hmm, mut anyway lämmittely ennen salia on asiaa eli jos vähempi riittää niin hyvä, mut ei tuokaan ole liikaa

    • salikärpänen

      Moi!

      20 min joka treenin alkuun voi olla vähän liikaa/liiottelua!!!
      Mielestäni 10min max.alkuun ja jalkatreenien lopuksi ehkä 10 min hyvä..nopeuttaa palautumista.
      Huom!rauhallinen tahti!!!
      En tiedä mitkä ovat salimotiivisi...kunnonkohotus,kiinteytys vai ns.laihduttaminen???
      Itse poljen n.10min aina aluksi ja jalkapäivänä
      kuten kerroin,sekä kerta viikkoon 1h pyöräilyä.
      Kerro lisää kuinka treenaat ja [email protected] yrittää antaa vinkkejä sen minkä

      • N82

        MA Etureidet pohkeet
        TI LEPO
        KE Selkä
        TO Olkapäät ojentajat vatsa
        PE LEPO
        LA LEPO
        SU Rinta hauis takareidet vatsa

        Nyt ens viikosta alkaen muuttuu vähän ohjelma eli esim alaselkä eri päivänä kuin yläselkä, mutta ei siitä sen enempää. 4 kertaa kuitenkin viikossa.

        Mun salimotiivit? Noh, ensimmäisenä kiinteytyminen! Painokin saa pudota, mutta eiköhän se tule takaisin lihasten muodossa! =) Syön vähintään 1600 kaloria päivässä ja yritän syödä tarpeeks proteiineja.

        Mutta rasvanpolttohan on tosiaan oleellista myös, että kiinteydyn ja ei toi kunnon koheneminenkaan olis pahitteeksi. Tiedän et aamulenkki olis paras rasvanpolttokeino, mut mä en yksinkertaisesti jaksa lähtee aamulla lenkille. Eli toi kuntopyörän polkeminen ja oikea ruokavalio on mun keinot.


      • mr.fitness

        Paras tapa polttaa rasvaa on 40-60 minuutin tappavan tasainen polkeminen. Paras aika on tunti heräämisen jälkeen ja EI aamupalaa vain vettä. Vähärasvainen ruokailu heti perään. Pelkkä liikunta ei kuitenkaan auta viemään läskejä mihinkään. Hyvää oloa se tosin tuottaa. Jos syöt Fazerin sinisen suklaalevyn päivässä niin tommoinen puolmaratooni olis riittävä polttamaan siitä tulevat rasvat/kalorit. Kato siis mitä tunget naamaasi ;-)


      • N82
        mr.fitness kirjoitti:

        Paras tapa polttaa rasvaa on 40-60 minuutin tappavan tasainen polkeminen. Paras aika on tunti heräämisen jälkeen ja EI aamupalaa vain vettä. Vähärasvainen ruokailu heti perään. Pelkkä liikunta ei kuitenkaan auta viemään läskejä mihinkään. Hyvää oloa se tosin tuottaa. Jos syöt Fazerin sinisen suklaalevyn päivässä niin tommoinen puolmaratooni olis riittävä polttamaan siitä tulevat rasvat/kalorit. Kato siis mitä tunget naamaasi ;-)

        Nii määä katonkii. Tosin tänään tuli taas syötyy fazerina-patukka se on vaan niiiiin hyvää!

        Otan myös alkoholia tänään! Mutta älkää nirhatko mua?!? =/ (muuten olen syönyt terveellisesti koko viikon).

        Syön kevyen iltapalan. Puuroa ja leivän päällä tonnikalaa vedessä, enkä tuu mäkin/hesen kautta kotiin. Jotain roskaruokaa pitää kuitennii suaha nii ostin saarioisten jauhelihapizzan -> halpaa hyvää ja parempi vaihtoehto varmaan kuin hampparit ja ranskikset.


      • MV2
        mr.fitness kirjoitti:

        Paras tapa polttaa rasvaa on 40-60 minuutin tappavan tasainen polkeminen. Paras aika on tunti heräämisen jälkeen ja EI aamupalaa vain vettä. Vähärasvainen ruokailu heti perään. Pelkkä liikunta ei kuitenkaan auta viemään läskejä mihinkään. Hyvää oloa se tosin tuottaa. Jos syöt Fazerin sinisen suklaalevyn päivässä niin tommoinen puolmaratooni olis riittävä polttamaan siitä tulevat rasvat/kalorit. Kato siis mitä tunget naamaasi ;-)

        Joo o!

        tuohan perustuu siihen että aamulla kun et ole mitään syönyt ja verensokeri on suht alhaalla, kroppa joutuu käyttämään energiana hyvin nopeasti ns "kehon rasvaa"....varisnkin kun treeni kestää 30min -1h


        hyvä ohje...vaatii hieman enempi sitä SISUA

        ja huomiota pitää kiinnittää syömiseen. jos vetää välillä sellasen runsas energisen välipalan niin niitä on vaikea kuluttaa..vaikka olis ex-pauli kiuru!

        Kukaan ei jaksa juosta niitä suklaalevyjä pois... =) ...huh,,,vaikka suklaa onkin hyvää!

        (LIDL myy muuten aika hyviä levyjä...enempi suklaata vähempi rasvaa..tai siis kaakaota enempi = tummaa suklaata.) (sunnuntaina voi vetästä 1/2 levyä....palkinnoksi)


    • N82

      ...

    • Nitta1

      Kuntopyöräily
      Kehoa muokkaavat ominaisuudet Kiinteyttää jalka - ja pakaralihaksia
      Kehonmuokkaushyöty
      Voit odottaa seuraavia tuloksia, kun harrastat kuntopyöräily säännöllisesti.
      *Poltat suunnilleen viisi kaloria joka minutti, jonka harjoittelet. Se on paljon enemmän kuin se yksi kalori, jonka polttaisit muita päivän askareita tehdessäsi.
      *Kehität ja vahvistat pakaralihaksiasi ja reiden etuosan ojentajia ja takaosan koukistatajia.
      *Ylävartalosi painosta ei tule mitään painetta jalkoihisi, joten voit kiinteyttää pakara-ja jalkalihaksiasi ilman minkäänlaista painetta jalkojen niveliin. .

    • wafwgfw

      kiitos tämä oli tärkeää tietoa NÄIN 11 Vuoden jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe