Loppitilin maksaminen

makke43

Eli olen itse irtisanoutunut työsuhteesta ja minulla vielä irtisanomisaika meneillään. Eli olen vielä työsuhteessa irtisanomisaikaan asti.
Minulle maksettin lopputili jo työsuhteen päättymistä edeltävässä palkanmaksussa. Se maksettiin töiden päättymispäivään asti.

Olisin kuitenkin halunnut, että palkka maksetaan vasta irtisanomista seuraavassa lopputilissä, eikä ennen työsuhteen päättymistä?
Miten tuo oikeasti kuuluisi tehdä? Olisiko tuosta pitänyt tiedottaa minua, että saan lopputilin jo ennen työsuhteen päättymistä.

Tämä siksi, että olin sopinut ulosottomiehen kanssa maksuvapaasta kuukaudesta silloin kun saan lopputilin. Mutta lopputili tulikin jo aiemmin ja näin ollen puolet siitä meni ulosottomiehelle.

3

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jälkiviisautta

      "Miten tuo oikeasti kuuluisi tehdä?"

      Kaikilla firmoilla on oma käytäntönsä.

      Jäliviisaana voi sanoa, että sinun olisi pitänyt sopia asiasta silloin, kun irtisanouduit.

      Ja eikö ole hyvä, että ulosottovelkasi lyhenee. Et varmaan kertonut ulosottoon, että saat lopputilin. Silloinhan ulosotto ei varmaan olisi suostunut lyhennysvapaaseen.

      • Osa-aikaeläkeläinen

        Itse kun irtisanoudun suuryhtiöstä keväämmällä, eläkkeelle jäädäkseni, siten että viimeinen työpäiväni on 30.9. maksetaan minulle viimeinen tili 15.9. Muutamat bonukset tulevat myöhemmin, mutta se on eri juttu. Kaikki lomani joudun pitämään ennen syyskuun loppua, eikä maksujen ajankohdista voi neuvotella.


    • palkanlaskija

      Ehdottomasti sinun olisi pitänyt kertoa toiveesi palkanlaskijalle. Meillä voi kyllä neuvotella lopputilin ajankohdasta. Jos palkkapäivä on normaalisti kuun 15. päivä ja päättyminen kuun lopussa, voidaan lopputili maksaa joko vielä työssä ollessa 15. päivä, 31. päivä tai sitten kun palvelusuhde on jo päättynyt, normaalina palkanmaksupäivänä seuraavan kk:n 15. päivä.

      Ellei toivomuksia esitetä, laitan itse lopputilin maksuun heti ensimmäisessä mahdollisessa tilissä, että "pääsen siitä eroon". Joku toinen palkanlaskija meillä voi tehdä toisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe