Niin sitä vaan etä oisko se ulkoinen kovalevy parempi ratkasisu näinkin vanhaan koneeseen, kuin 4,5 vuotta vanha. Meinaan että sitten kun joskus koneen uusii, niin kävis se kovokin sit siihen, kun eihän tässä oo kuin 30 GT nykyisin ja tila loppunut jo melkein, mutta nyt on harkinassa kumpi parempi?
Onko ulkoinen kiintolevy parempi?
10
698
Vastaukset
- seeker04
Ensinnäkin että mikä käyttöjärjestelmä on koska vanhat ei tue kauheen isoja kovoja, eikä sen vertaakaan vissiin ulkoisia asemia. (9x versiot muista en tie ku hyppäsin itse yli).
Ja kyllä se koneen sisällä oleva kovo on aikalailla parempi paitsi jos joutuu joka päivä siirtään asemaa muualle, vaikka saa sen tavallisenkin aseman aika helposti mukaan. Hintakin on jonku verta pienempi noissa tavan kovoissa... Itse ainakin olen niissä pysynyt ja hyvin toimii... - Bits©
Minulla on samaa ikäluokkaa, ja BIOS rajoittaa kiintolevyn maksimikoon 130 gigaan.
- mitenkä
tietokoneslangissa on "kovo" ruvennut tarkoittamaan kiintolevyä.
Ennen "kovo" tarkoitti "rautaa" eli koko tietokonetta= hardware, "pehmo" tarkoitti ohjelmistoa= software.- käsite
lammas-jr kirjoitti:
Aina ollu näin:
kovo = kovalevy
Kaverin mukaan näin, mut mä en tiiä."Aina" on suhteellinen käsite. Jos olet 15- vuotias, sinulle "aina" on 15 vuotta. Minä olen räpeltänyt tietokoneiden kanssa vuodesta 1974 joten minun "aina" on yli 30 vuotta vanha. Vuonna 1974 "kovo" tarkoitti nimen omaan tietokoneen kaikkea "rautaa" ei yksinomaan kiintolevyä eli kovalevyä.
- ATK-vanhus
lammas-jr kirjoitti:
Aina ollu näin:
kovo = kovalevy
Kaverin mukaan näin, mut mä en tiiä.Olin oikeassa, vaikka pelkäsin jo dementian iskeneen. Katso:
http://kuake.net/kovo/ ATK-vanhus kirjoitti:
Olin oikeassa, vaikka pelkäsin jo dementian iskeneen. Katso:
http://kuake.net/kovo/Sielähän se lukeekin. Olen kyllä 17.
- Nina-Soturi
Ulkoinen tai sisäinen?
Mulla on Neljä tietsikkaa ja mä käytän kaikissa koneissa kiintolevyn vaihto kelkkaa.Tässäkin koneessa käytän neljää kiintolevyä.Netissä jotkut särkee yhden,niin 10 minsaa ja oon taas täällä.Tietenkin onn jumpperoinut biosin.Vaihtoehtoja on monia,mutta tämä sopii minulle.Voithan toki käyttää vanhoja kiintolevyjäsi udessakin koneessasi.
Mua naurattaa tää kovo juttu,jutut meneevähän sivuraiteelle.Mikä on"kovo".Mitäs tollasesta tekeen filosofiaa.Osta kelkat!- Marko*
En usko että kysyjä ajoi tuota takaa. Kysyjä ilmeisesti on halunnut vain tietää kannattaako ostaa enää vanhaa kovalevyä ATA liitännällä, kun pikkuhiljaa ollaan siirtymässä SATA levyihin. Ja vaihtoehdoksi meinannut ulkoista, näin ainakin minä asian olisin tulkinnut.
Noh, Itse ostaisin ATA levyn, jollei ole erityistä tarvetta raahata kovalevyä vähän väliä jonnekkin muualle. Ulkoiset asemat ovat hitaampia eikä niistä ole todellakaan muuta hyötyä kuin liikuteltavuus. Ainoa ongelma voi myöhemmin olla, että uuden koneen emoon pitäisi saada kiinni myös ATA levy. Itse suoraan sanoen haalisin suosiolla hieman lisää rahaa uutta konetta varten. Tuon ikäisillä koneilla alkaa pikkuhiljaa ilmetä muutakin ongelmaa. - masa
Marko* kirjoitti:
En usko että kysyjä ajoi tuota takaa. Kysyjä ilmeisesti on halunnut vain tietää kannattaako ostaa enää vanhaa kovalevyä ATA liitännällä, kun pikkuhiljaa ollaan siirtymässä SATA levyihin. Ja vaihtoehdoksi meinannut ulkoista, näin ainakin minä asian olisin tulkinnut.
Noh, Itse ostaisin ATA levyn, jollei ole erityistä tarvetta raahata kovalevyä vähän väliä jonnekkin muualle. Ulkoiset asemat ovat hitaampia eikä niistä ole todellakaan muuta hyötyä kuin liikuteltavuus. Ainoa ongelma voi myöhemmin olla, että uuden koneen emoon pitäisi saada kiinni myös ATA levy. Itse suoraan sanoen haalisin suosiolla hieman lisää rahaa uutta konetta varten. Tuon ikäisillä koneilla alkaa pikkuhiljaa ilmetä muutakin ongelmaa.Niinpä juuri, Tätä ole ajatellut että, kun tätä vanhaa konetta alkaa päivittään, niin eipä siinä paljon järkeä ole kun prosessori on vain 800 MHz, ja nyt kävin äsken liikkeessä lupasivat 130 euroon laittaa, johon sisältyy käytetty hiukan tehokkaampi prosessori ja sitten se kiintolevy 120 Gt, että tuon verran, ja työn tekisivät siihen samaan, kun enpä paljon ite ole näitä koneita laitellut, enkä asaakkaan, mutta ois se kai tuokin jotain, kun ei nyt ole uuteenkaan koneeseen varaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861699Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171075Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981027Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146759Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs49681- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661