Kuinka moni on itse vakituisen suhteen aikana käynyt pitkäkestoiselle koulu- tai työkomennuksella ulkomailla? Kultani saattaapi lähteä puoleksi vuodeksi vaihtoon, ja olen miettinyt, että mitä se tekee parisuhteelle.
Yhteyttä voi toki pitää, ja EHKÄ yksi vierailu siellä myös onnistuisi. Mutta nyt olisi mukava tietää miesten tuntoja, että miltä tuntuu olla puoli vuotta esim. ilman seksiä? Rehellisesti. Alkaako sitä väkisinkin vilkuilemaan ympärilleen, vaikka rakastaa naista, joka Suomessa odottaa?
Kultani on sanonut, ettei hän lähde mihinkään, jos se tarkoittaa sitä, että Meitä ei ehkä enää ole hänen palattuaan. Mutta en minä itseäni epäile. Hän on kuitenkin aktiivinen mies, jolla sellaista taukoa seksielämässä ei ole koskaan ollut.
En tietysti halua estää hänen lähtöään. Siksi varonkin puhumasta hänelle liiaksi näistä huolistani. Täällä Suomessa minulla on mahdollisuus tehdä hänet onnelliseksi. Mutta kun hän on poissa, en voi kuin kertoa kuulumisia puhelimessa ym. En ole läsnä. Voiko mies hetkellisesti silloin unohtaa, kuinka ihana nainen kotona on?
Tiedän kultani minua rakastavan. Ei baari-ilta, tai viikko työmatkalla tee silloin mitään. Mutta olenko sinisilmäinen, jos uskon että puolen vuoden eron ajan kultani haaveilisi vain minusta, ja olisi ehdottoman uskollinen?
Kun toinen lähtee ulkomaille...
18
7557
Vastaukset
- eras mies
Puoli vuotta oli kyseessa, eika kummallakaan varmasti mitaan pettamisaikeita, luottamus oli taydellinen. No, tyttoni oli sitten kuitenkin pettanyt, enpa olisi tietenkaan uskonut. Vieraalla maalla sita vain on aivan kuin uudessa maailmassa, eika mikaan muistuta tutuista kuvioista kotona.
tama oli tietysti vain oma kokemukseni, jokainen suhde lie erilainen.- Mietiskelijä
Kiva kun kerroit, vaikka ikävän asian kerroitkin. Pahoittelen.
No, jokainen suhde on erilainen... Vielä en luovu toivosta. - katti1
Mun mieheni 8 kk komennuksella ulkomailla.Ollaan 3 kymppisiä nuoria aikuisia.Ollaan tunnettu 3,5v. Nyt 4 kk mennyt ja hän ollut jo 3 kertaa lomallakin.Meillä mennyt ihan hyvin ja ei kumpikaan ole mustasukkainen tai epäileväinen toista kohtaan.Mulla ei ol epäilystäkään että hän pettäisi mua.Kun hän käy lomilla on taas ihana nähä ja ollaan melkein kuin vasta rakastuneet.Toista arvostaa aivan eri lailla kun ei ole maisemissa koko aikaa,ei pidä itsestään selvyytenä.Hyvin kaikki teilläkin menee.Luotat vaan kumppaniisi ja rakkauteenne. Ikävä saattaa välillä olla kovakin,muttakyllä se siitä ja siihenkin tottuu että toinen on välillä poissa.Vaikka alussa mäkin olin 2 vkoa ihan repaleina, mutta nyt kaikki hyvin.Pärjäile!!
- Bohemi
Heip!
Mikähän ihme näitä suomityttöjä vaivaa. Itse olin myös vaihto-oppilaana ja samassa paikassa oli myös 3 nuorta suomalaista 22-24v naista. Tuon 5 kuukauden aikana kaikki näistä tytöistä pettivät kotona odottelevia poikaystäviään. Yksi oli jopa naimisissa asti. Itse olin porukan ainoa jolla pettäminen ei tullut mieleenkään. Turhaapa oli tosin sekin, sillä silloinen tyttöystäväni lähti heti itseni jälkeen vaihtoon, josta parin kuukauden jälkeen ilmoittelikin ihastuneensa johonkin paikalliseen miehenalkuun ja jäi sille tielleen.
Eipä tartte ihmetellä, miksi suomalaisten naisten maine maailmalla on mitä on... - kokemus
Bohemi kirjoitti:
Heip!
Mikähän ihme näitä suomityttöjä vaivaa. Itse olin myös vaihto-oppilaana ja samassa paikassa oli myös 3 nuorta suomalaista 22-24v naista. Tuon 5 kuukauden aikana kaikki näistä tytöistä pettivät kotona odottelevia poikaystäviään. Yksi oli jopa naimisissa asti. Itse olin porukan ainoa jolla pettäminen ei tullut mieleenkään. Turhaapa oli tosin sekin, sillä silloinen tyttöystäväni lähti heti itseni jälkeen vaihtoon, josta parin kuukauden jälkeen ilmoittelikin ihastuneensa johonkin paikalliseen miehenalkuun ja jäi sille tielleen.
Eipä tartte ihmetellä, miksi suomalaisten naisten maine maailmalla on mitä on...Täysin sama juttu täällä, olin vaihtarina paikassa missä oli suomityttöjä, jokainen heistä petti Suomessa odottavaa poikaystäväänsä eikä edes peitellyt mitenkään asiaa.
- Hmm...
Bohemi kirjoitti:
Heip!
Eipä tartte ihmetellä, miksi suomalaisten naisten maine maailmalla on mitä on...Mä olen sitten varmaan poikkeus, koska en ole poikaystävääni pettänyt ulkomailla ollessani. En todellakaan ole valmis uhraamaan hienoa suhdettamme hetken ilon takia.
Täällä on tosin n. 200 muutakin suomalaista, ja tiedän, että n. 80% niistä, joilla tyttö/poikaystävä on odottamassa Suomessa, on pettänyt. Yksi tyttö meni jopa jouluna kihloihin Suomessa ja heti viikko sen jälkeen oli jo täällä pettämässä. Kansainväliset vedet houkuttaa... - Bohemi
Hmm... kirjoitti:
Mä olen sitten varmaan poikkeus, koska en ole poikaystävääni pettänyt ulkomailla ollessani. En todellakaan ole valmis uhraamaan hienoa suhdettamme hetken ilon takia.
Täällä on tosin n. 200 muutakin suomalaista, ja tiedän, että n. 80% niistä, joilla tyttö/poikaystävä on odottamassa Suomessa, on pettänyt. Yksi tyttö meni jopa jouluna kihloihin Suomessa ja heti viikko sen jälkeen oli jo täällä pettämässä. Kansainväliset vedet houkuttaa...Poikkeuksia toki on, mutta nehän vain vahvistavat sääntöä. Hienoa, että on muitakin jotka osaavat katsoa elämää pidemmällä tähtäimellä kuin mitä vaihtariaika kestää. Vierestä seuranneena voin sanoa ettei ollut kotiinpaluu helppoa tuntemillani tyttösillä. Osa heistä jo kerkesi erotakkin ja loput todennäköisesti kantavat taakkaa sisällään koko loppuelämän.
Noh, kokemuksista oppii...toivottavasti - noh...
Hmm... kirjoitti:
Mä olen sitten varmaan poikkeus, koska en ole poikaystävääni pettänyt ulkomailla ollessani. En todellakaan ole valmis uhraamaan hienoa suhdettamme hetken ilon takia.
Täällä on tosin n. 200 muutakin suomalaista, ja tiedän, että n. 80% niistä, joilla tyttö/poikaystävä on odottamassa Suomessa, on pettänyt. Yksi tyttö meni jopa jouluna kihloihin Suomessa ja heti viikko sen jälkeen oli jo täällä pettämässä. Kansainväliset vedet houkuttaa...Joo, no suomalaiset naiset ovat vielä vähän juntteja (toki miehetkin, mutta silti väitän että miehet pettävät ulkomailla harvemmin, ihan käytännön syistäkin). Pitäisi tajuta, ettei se ulkomaalaisuus niin ihmeellistä ole.
- eri mieltä
Onko se nyt niin kauheaa jos se kumppani käy panemassa jotain paikallista? Eihän se sinulta ole millään tapaa pois. Kunhan molemmat pitävät mielessä että suhde jatkuu entisellään kun komennus loppuu. Itse ainakin soisin tyttöystävälleni satunnaisen hauskanpidon jos tuo vaihtoon lähtisi.
- oivarumpali
Moro,
Täällä on 'päällä' kuvaamasi tilanne.
Vaimo on puolenvuoden työmatkalla ja minä taas täällä keskellä lunta ja pimeää.
Monenlaisia ajatuksiahan sitä päässä kulkee ja on kulkenut.
Ensimmäisen parin viikon aikana varsinkin.
Oikeastaan olen samaa mieltä toisen vastaajan kanssa, että olisiko se nyt niin kuitenkaan kammottava juttu, jos toinen 'vieraissa' kävisikin.
Periaatetasolla meilläkin sopimus on, että asiasta ei kysellä. Tekee kumpikin sitten mitä tekee.
Itsekin aluksi ennen matkaa olin eniten huolissani seksistä. Lähinnä omastani :\
Mutta minut ainakin toisen kaipaus yllätti, vielä näin 15 vuoden yhdessäolon jälkeenkin.
Toisaalta voisi ehkä olla iloinenkin siitä, että suhde ei ole ajankaan kanssa mennyt 'hälläväliä' linjalle, mutta toisaalta olisihan se toisaalta helpompaa tällainen erossa olo kestää silloin.
En tiedä niin. En ole vielä ainakaan vieraissa käynyt. Ja ei viehätä oikein mikään kapakkakalastelukaan enää.
Maksullistakaan en varmaan osaisi käyttää oikein :\
Niin juu sanoit, että yksi vierailu EHKÄ onnistuisi. Se EHKÄ kannattaisi ehdottomasti poistaa siitä lauseesta. Ehdottomasti.
Että näin. Tsemppiä! :)- :-(
Jos kyseessä on ulkomaille lähtevä suomalainen nainen, on 99 % varmaa että hän pettää. Ja tämä ei ole mikään lonkalta heitetty juttu.
- laura
:-( kirjoitti:
Jos kyseessä on ulkomaille lähtevä suomalainen nainen, on 99 % varmaa että hän pettää. Ja tämä ei ole mikään lonkalta heitetty juttu.
Niin no siis kommenteiksi noihin edellisiin..
Eli olen itse tällä hetkellä vaihdossa ulkomailla eikä pettäminen todellakaan ole käynyt mielessä. Rakastan avopuolisoani joka on minulle parasta mitä on ikinä tapahtunut.
Mielestäni ulkomailla olo ei nyt ole niin ratkaiseva juttu siinä että pettääkö, vaan riippuu ihan henkilöstä. Eli siis nuo jotka ovat pettäneet ulkomailla olisivat yhtä hyvin voineet sen tehdä kotimaassakin. Jos oma suhde on kunnossa ei ole mitään tarvetta pettämiselle. Kyllä sitä jaksaa ulkomaillaoloajan odottaa kun edessä kuitenkin koko loppuelämä rakkaan kanssa! - no...
laura kirjoitti:
Niin no siis kommenteiksi noihin edellisiin..
Eli olen itse tällä hetkellä vaihdossa ulkomailla eikä pettäminen todellakaan ole käynyt mielessä. Rakastan avopuolisoani joka on minulle parasta mitä on ikinä tapahtunut.
Mielestäni ulkomailla olo ei nyt ole niin ratkaiseva juttu siinä että pettääkö, vaan riippuu ihan henkilöstä. Eli siis nuo jotka ovat pettäneet ulkomailla olisivat yhtä hyvin voineet sen tehdä kotimaassakin. Jos oma suhde on kunnossa ei ole mitään tarvetta pettämiselle. Kyllä sitä jaksaa ulkomaillaoloajan odottaa kun edessä kuitenkin koko loppuelämä rakkaan kanssa!Mutta kyllä se pettäminen yleistä on silloin kuin suomityttö lähtee ulkomaille. Pää menee jotenkin sekaisin. Omat kokemukseni olivat yliopistosta, missä oli vaihdossa n. 10 suomalaista naista, joista 6 seurusteli. Kaikilla näillä oli jotain zäppää ulkkisten kanssa.
- oivarumpali
:-( kirjoitti:
Heh, tutkimukset ja tilastot on näemmä hallussa ;)
Nyt lähtee offtopikkia vähän :
Kun näitä viestejä on lukenut, niin luulempa että useassa tilanteessa naiset ovat kovin nuoria. Sanotaan parikymppisiä tyttöjä.
Sellaista se nuoruus on, ja tulee ollakin minun mielestä.
Liian nuorena monet tytöt jumittuvat 'suhteeseen' ja ovat kovasti ilman muita kokemuksia ennen kuin sitten tulee se mahdollisuus.
Eikä siihen ulkomaanmatkaa tarvita. Parikymmentä kilometriä riittää vallan hyvin väittäisin.
Ihan omasta kokemuksesta. Juu olen minäkin nuori ollut :)
Vähän niinkuin maalaispojan ja -tytön 'suhteessa' jossa tyttö lähtee kaupunkiin opiskelemaan ja poika jää maalle kuhnimaan.
Aika monessa tapauksessa se uusi ympäristö vie mennessään.
Ääh. Mahtoikohan kuume viedä nyt ajatuksenlangan tästä tarinasta.
- ikävä
Mun äijä on tällä hetkellä vaihossa eikä nähä vielä 4 kuukauteen ku itselläki olis tarkoitus lähtä ulkomaille. Erossa ollaan oltu jo vähän päälle 3 kk.
Kova ikävä koko ajan eikä yhteyttäkään voi pitää niin usein ku haluais. Jokapäiväset tekstiviestitki tuntuu vähän turhilta kun ne on niin lyhyitä eikä niissä voi kertoo kaikkee mitä haluais.
Jos voisin palata ajassa takasi niin en itse hakis vaihtoon ollenkaan ja odottaisin kiltisti täällä häntä. Tulee vaan paha mieli ku kuulee tollasta puhetta, että suomi-tytöt pettää ulkomailla.. Mää ajattelin olla pettämättä. Ja luotan myös poikaystävääni.
Luultavasti se pettäminen osoittaa ettei olla ihan vielä valmiita vakavaan suhteeseen.. Mutta aika näyttää miten käy.
Minusta kannattaisi sanoa miehelle miltä sinusta tuntuu, koska liian moni asia voi jäädä sanomatta sitten kun se lähtöpäivä yhtäkkiä koittaa. Mutta ei se ero oo välttämättä niin kauhee, ku vertaa siihen kun näette sitten uudelleen ja toinen on kokenut kaikkea uutta jossa et ole itse ollut mukana (eikä siis tarkoita vaan pelkkää pettämistä vaan kaikkea sitä mitä hän on kokenut siellä ollessaan). Mitä siinä tilanteessa sitten tehään? Sitte pitäis opetella melkein uudestaan tuntemaan toinen, koska maailmankuva muuttuu varmastikki tollasella reissulla. Ja epävarmuus siitä, että mikään ei ole niinkuin ennen. Se on pahinta ainakin mulla täällä odotellessa. - mieti...
Aivan varmasti miehet käyvät ainakin maksullisissa, jos yksinään seikkailevat maailmalla ja eivät muuta onnistu saamaan.
Onhan se kiva palata oman kullan kainaloon, mutta arvaa huudellaanko näistä asiosta kotosalla. Sorry, näin se vaan menee.
Parempi, kun et mieti, etkä kysele.- totta
Suomi on siitä omituinen maa, että naiset pettävät enemmän kuin miehet. Varsinkin ulkomailla.
- Sandra
Mulla on tällä hetkellä toi tilanne päällä, eli oon ollu ulkomailla 1,5 kuukautta ja 3,5 on jäljellä. Poikaystävä suorittaa samaan aikaan armeijaa kotimaassa. Alussa mietitytti, kannattaako pysyä yhdessä reissun ajan. Luotan mieheen enemmän kuin itseeni pettämisen suhteen. Mutta ainakin tää eka neljännes on mennyt tosi hyvin. Tietysti ikävöidään, välillä tuntuu pahalta ja olo on epävarma, mutta ainakin meidän kohdalla molempien viesteistä kuultaa yhteinen kannustus ja huolenpito. Tiedetään, että halutaan aloittaa yhteinen elämä, kun palaan Suomeen. En tiedä, ehkä meidän suhde sitten on erityinen, mutta musta tuntuu siltä, että hauskaa voi pitää ja muita miehiä katella, mutta miksi vaihtaa, kun on jo löytänyt sen, jonka tietää haluavansa. Joten yrittäkää ainakin. Älä kuuntele tilastotietoja ja kyynikoita. Paras vaihtoehto tosin on olla turhia kyselemättä ja kuulustelematta reissun tapahtumista, koska sillä tavalla pienetkin asiat rupee näyttämään vakavilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482814Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632017- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351678Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua311393Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782