Mistä 28" vannekehä teräs

PyöräAinaRikki

Onko teräksisiä vannekehiä ainoastaan vanhoissa pyörissä vaan saako niitä mistää?
Alumiini ei kestä painoa mikä tulee pyörän päälle.

Vaihdepyärän eturattaitako ei ole myynnnissä irrallisena vaan ostettava koko kampisarja, mikä tulee halvimmaksi?

Ei. En mene asiantuntevaan pyöräliikkeeseen kuin kirveen kans.

10

1194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • narskis

      Minulla taitaa olla suulissa muutama teräsvannekehä. Jos, vaikka sinulle tulee asiaa metallinkeräysastiaan, niin...

    • narskis

      jatkoa...Kooklaa esim. cycling steel rim. Löysin teräsvanteita ebay.com ja Dutsh Bike Bit:stä.

    • Pomppukeppi

      "Onko teräksisiä vannekehiä ainoastaan vanhoissa pyörissä vaan saako niitä mistää? Alumiini ei kestä painoa mikä tulee pyörän päälle."

      Alumiini kestää mainiosti kunhan pinnoissa (määrä ja laatu) on huomioitu paino.

      "Vaihdepyärän eturattaitako ei ole myynnnissä irrallisena vaan ostettava koko kampisarja, mikä tulee halvimmaksi?"

      On myynnissä mutta halvoissa kampisarjoissa ne eivät valitettavasti ole yleensä vaihdettavissa. Paremmissa sitten kyllä. Eli jos vaihdat, osta sellainen josta voi vahtaa.

      "Ei. En mene asiantuntevaan pyöräliikkeeseen kuin kirveen kans."

      Miksi et? Etkö halua päästä helpolla?

      • narskis

        Minä ainakin olen pärjännyt ilman ns. asiantuntevia pyöräliikkeitä. Sain taas koottua takakiekon, ei ollut erityisen vaikeaa.


      • Pomppukeppi
        narskis kirjoitti:

        Minä ainakin olen pärjännyt ilman ns. asiantuntevia pyöräliikkeitä. Sain taas koottua takakiekon, ei ollut erityisen vaikeaa.

        Sinä et kyselekään tällä palstalla ohjeita. Jos joutuu neuvonsa täältä hakemaan, on asiantuntevan liikkeen käyttö enemmän kuin suotavaa.


    • Suosittelen123

      Moikka,

      Aluvanteita löytyy hurjasti erilaisia ja merkkejä myös. Ns. Tuplaaluvanne on tietenkin kestävämpi kuin ns. yksin kertainen. Merkillä on väliä. Jos otetaan vanha kunnon luotettava merkki Mavic niin ei voi mennä kauhean hakoteille. Sielä löytyy erivahvusia ns. tuplavanteita, ammattiliikkeessä että netissä näet myös kuvia miten niiden seinämät ovat rakennettu ja vahvistettu.

      Puolat on myös merkittävä tekijä, niissä olen käyttänyt Dt-swiss merkkisiä ja tässä brändissä löytyy myöskin eri vahvuisia puolia. En muista oliko se dt swiss competition jossa puola on alkupäästä 1,8mm keskivaiheelta 2 mm ja loppupäästä 2,3mm paksu, mutta sen tyylistä olen käyttänyt pelkän tasapaksun 2mm puolan sijasta.

      Puolan nippeli: 12mm sijasta 14 mm nippeli on mielestäni parempi.

      Puolan ns. koukkupäähän messinki prikka väliin joka vahvistaa sitä, tämä kohta on yleensä se paikka mitä puola menee poikki, ja tämä prikka antaa puolalle ns. "helpotusta" tähän kohtaan.

      Sidoslanka: tämä laitetaan puolien X kohtaan jossa puola ylittää toisen puolan. Tämä estää puolien liikehdinnän ja vie suurimman osan rasituksen pois. Kun sidoslanka on asennettu niin tinaa sulatetaan langan päälle ettei se pääse purkautumaan/ liikkumaan vuosien saatossa.

      Näillä tiedoilla vanne kestää ainakin 150 kg kuskia.

      Kampisarjaan tosiaankin vain hieman laadukkaampiin löytyy irtolehtiä.

      Näitä tarvikkeita löysin muutamasta stadi pyöräliikkeestä. Netissä oli ohjeet vanteen tekemiseen. Aika helppo kokonaisuus loppujen lopuksi.

    • narskis

      Vannekehiä olen ostanut Chainreactioncycles.comista. Mitä korkeampi kehän profiili, sitä lyhyemmät puolat tarvitaan ja lyhyemmät puolat ovat tietenkin kestävämmät kuin pidemmät. Rosen Bikessä on ollut monipuolinen valikoima puolia.
      Itse olen ostanut puolia myös Ebaysta.

    • Alkup_

      Asiassa ei ole mitään ongelmaa, ongelma katsoo sinua peilistä silmiisi. Ainoa ja oikea vaihtoehto on asiantunteva pyöräliike ja siellä asiantunteva pyörämyyjä. Juurikin oikeaa ja asiantuntevaa palvelua ja tismalleen oikeat osat ja tietotaito.

      • narsis

        Alkup_onko sinulla mitään siellä yläkerrassa?
        Vielä jatkoa itse kysymykseen. Raskaan sarjan pyöräilijälle on 26" rengaskoon pyörä parempi valinta kuin 28" . Myös napaan kannattaa kiinnittää huomiota, korkeat laipat lyhentävät pinnojen pituutta.
        Nykyään käytetään paljon 32 pinnan kehiä. Mutta mitä enemmän pinnoja sitä kestävämpi , siis 36 reikäinen kehä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2290
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1261
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1073
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe