Mikä tähti Venuksen alapuolella?

ei.kopilla.tiedetty

Nyt Venus näkyy kaakontaivaalla komeana. Vasemmalle alaspäin siitä on tuikkiva kohde...on siis tähti.
Kun näen ne seesteisinä iltoina, tekisi mieli kysyä tähtitaivaan harrastajilta tuosta taivaan kohteesta.

15

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venus on illalla lännessä, lähellä Aurinkoa, joten se ei nyt näkyne.

    • tutkia

      Jos ei Venus niin sitten pakko olla Mars.

      • tarkkailijataivaalle

        Kaakossa näkyy iltayöstä matalalla kirkas Jupiter.Sen alapuolella näkyy Neitsyen päätähti Spica.Kaunis parivaljakko.Venus on tällä hetkellä Auringon suunnassa,ei näy.Lisää tietoa www.ursa.fi.


      • kiitteleison

        Tarkkailijataivaalle.
        Nys se nappasi. Komea planeetta on siis Jupiter ja hakemani tähti on Neitsyen alfatähti, Spica. Kannatti kysyä.


    • MikäSeuraavaksi

      Jos ei Venus eikä Mars niin sitten varmaankin Jupiter.

    • minätiedän2

      Vielä muutama päivä sitten iltataivaalla Venuksen alapuolella näkynyt tähti oli Aurinko. Nyt Aurinko on jäänyt jo Venuksen vasemmalle puolelle.

      Tuosta on usein apua:

      http://www.ursa.fi/extra/tahtikartta/

      • EiTarviArvaillaUfoiksi

        Tuossa hiukan monipuolisempi tähtikartta, laittamalla kursorin tähden päälle, tulee tietoa tähdestä näkyviin, etäisyys, kirkkaus ym.

        http://heavens-above.com/skychart2.aspx?lat=60.1699&lng=24.9384&loc=Helsinki&alt=7&tz=EET

        Ja suomi kun on pitkähkö maa, mikä vaikuttaa jo havainnointeihin, kannattaa valita oma paikkakunta sivun oikeasta yläkulmasta.


        Tuossa pääsivusto, tietoa satelliittien ylitysajoista, planeetoista ym.

        http://heavens-above.com/?lat=60.1699&lng=24.9384&loc=Helsinki&alt=7&tz=EET



      • ari-juhani.aloittelija
        EiTarviArvaillaUfoiksi kirjoitti:

        Tuossa hiukan monipuolisempi tähtikartta, laittamalla kursorin tähden päälle, tulee tietoa tähdestä näkyviin, etäisyys, kirkkaus ym.

        http://heavens-above.com/skychart2.aspx?lat=60.1699&lng=24.9384&loc=Helsinki&alt=7&tz=EET

        Ja suomi kun on pitkähkö maa, mikä vaikuttaa jo havainnointeihin, kannattaa valita oma paikkakunta sivun oikeasta yläkulmasta.


        Tuossa pääsivusto, tietoa satelliittien ylitysajoista, planeetoista ym.

        http://heavens-above.com/?lat=60.1699&lng=24.9384&loc=Helsinki&alt=7&tz=EET

        Laitoin tuon erikoisen hyvän tähtikartan kirjanmerkkeihin. En oe tällästä ennen nähnyt netissä.


      • ari-juhani.aloittelija kirjoitti:

        Laitoin tuon erikoisen hyvän tähtikartan kirjanmerkkeihin. En oe tällästä ennen nähnyt netissä.

        Voin lämpimästi suositella myös Sky Map nimistä appia älypuhelimeen. Käyttää hyväkseen puhelimen kompassia ja gyroskooppia. Voit siis osoittaa puhelimella taivaalle, ja softa näyttää mitä kohteita juuri siinä suunnassa on parhaillaan näkyvissä.


    • UteliasUtare

      Onhan Suomi pitkä maa jos kävelijän vinkkelistä katselee.

      Tarkastelkaamme Venusta. Mikä on kulmapoikkeama jos tarkastelemme kohdetta Hangosta ja Rovaniemeltä?

      • Seitsemisen astetta.


      • pähkäilijä kirjoitti:

        Seitsemisen astetta.

        Minulla on peukaloväli kuutisen astetta.


    • NoJohanPomppasi

      Mitä helvettiä!
      Venuksesta Hankoon ja Venuksesta Rovaniemelle?
      Tarkkailuväli 7 astetta?

      • "Tarkastelkaamme Venusta. Mikä on kulmapoikkeama jos tarkastelemme kohdetta Hangosta ja Rovaniemeltä?"


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe