Kuinka monella täällä ainakin yksi korkeakoulututkinto?
Osaatteko suositella työhakusivustoja maasta muutosta haaveilevalle köyhälle ja velkaiselle?
Akateeminen työttömyys
11
307
Vastaukset
- LaajaOngelma
Laaja tilannekuva vallitsevaan tilanteeseen:
Köyhä on köyhä. Rahaton on rahaton.
Suomessa köyhä saa kuitenkin perus toimeentulon.
Se perus turvaverkko toimii edelleen jotenkin.
Mutta se perus turva vähitellen häviää pois pakosta, kun ahne pakolaisbisnes lisääntyy. Ja se entinen ns. hyvinvointi yhteiskunta ajetaan näin alas.
Palataan riistävään luokka yhteiskuntaan.
Monissa muissa maissa työtön ja köyhä on vieläkin huonommassa asemassa. Joten työtön köyhä uhriutuu, ja joutuu halpa-orjatöihin saadakseen edes ruokaa.
Koulutus on yleensä hyväksi, se laajentaa maailmankuvaa ja ajattelua. Koulutus on siis parhaimmillaan oma etu.
Mutta paljo koulutus myös laitostaa, ja monet koulutetut toistelee marakatin tavoin ideologisia oppeja, joista eivät todellisuudessa tiedä itse mitään, esim. pakko monikulttuuri, pakko homous, pakko globalismi, pakko leipäjonot, pakko työttömyys, pakko kulttuuri marxismi, hokemat ovat tuhon työkaluina,,,... ja pakko valinnan vapaus, jne jne...
Mutta työn saannin kannalta koulutus ei enää ole ratkaisevaa. ( vain muutamat suojatut alat, joille ei kouluteta tarpeeksi väkeä, ovat työllistäviä..).
Vallitseva Todellisuus ja harjoitettu naivismi politiikka ovat siis eri asioita. - Maantapaeitoimi
Ja sitten vielä ihmetellään miksi kasvava joukko pakenee tästä uppoavasta maasta...
- luokkayhteiskunnat
aika samat ongelmat koko euroalueella....ja muuallakin.
köyhät eivät saa enää elintasonousua, koska rosvokapitalismi jakaa vain rikkaille. - aattelijan_aatteet
Tämähän on tavallaan helppo yhtälö: Ensin irtisanotaan ihmisiä. Sitten huomataan, ettei kauppa vedä. Irtisanotaan lisää ihmisiä. Kauppa vetää entistä huonommin. Nyt kun toistetaan tätä vähän aikaa, jossain vaiheessa homma alkaa tasaantua - tietyllä joukolla on aina rahaa ja osalla sitä ei ole. Nyt todetaan, että ollaankin tasapainossa kysynnän ja tarjonnan suhteen ja voidaan poistaa _kaikki_ ylituotanto josta tehtaat tuntuvat kärsivän, koska kukaan ei ole kuluttamassa kaikkea tuotettua!
Samalla kuitenkin yli puolet ihmisistä elää kädestä suuhun eikä pysty parantamaan omaa asemaansa kouluttautumalla paremmin: Kouluttautuminen vain aiheuttaa kilpailun näistä vähennetyistä resursseista - eli ihmiset on pakotettu kilpailemaan toisiaan vastaan. Ja aika suuri osa tähän lankaan meneekin!
Todellisuudessa kaikki pitäisi kouluttaa ja ne jotka on koulutettu pitäisi työllistää, jotta elintasoa saataisiin ylöspäin. Vain yhteistyötä tekemällä kun saadaan asioiden tilaa paremmaksi. Matemaattisesti ilmaistuna: hajonta alas ja keskiarvon siirtäminen vallitsevaksi "normaaliksi". Luulisi vapaana olevien resurssien kyllä riittävän tähän! :) - Globaalia
Osuit asian ytimeen,näin juuri ympärillämme tapahtuu.
- tuomiopäivä
Samaa ajaa myös TE-toimisto: Ovat jakaneet karensseja parikymmentä tuhatta enemmän tänä vuonna kuin viime vuonna: Valtion menot pienenevät, mutta käytännössä kuitenkin tulot suhteessa enemmän, koska työtön käyttää kaikki tulonsa - töissä olevat jättävät tulojaan säästöön! Siispä TE-toimisto on kurjistanut ihmisten elämää(myös palkansaajien) suhteessa aiempaan.
- Hetipois
Paska maa.
- Koulutuseikannata
Koulutus tässä maassa ei kannata, paitsi lääkäreillä ja juristeilla. Pelkillä maisterin papereilla, vaikka niitä olisi tuplana tai triplana, ei työllisty. Pikemminkin alemman tason työtehtäviin nimenomaan EI palkata maistereita kun pelkäävät etteivät maisterit kykenisi normaaliin työhön. Julkisella puolella palkataan myös säästö syistä nuoria, joille ei tarvitse vielä maksaa ikälisiä. Väikkäriä lähtevät apurahalla tekemään vain tyhmät, tohtorin hatun kanssa normaalitöihin ei usealla alalla ole enää asiaa. Toisaalta onhan sekin aika 3-4 vuoden apuraha rumpa parempi vaihtoehto kuin TYP. TYP:ssa tripla maisterinkaan ei oleteta osaavan herätä aamulla ja syövän terveellisesti. Palkka töihin haluaisin ja kovasti!
- 5vb3b
Iitse valmistuin aikoinani ammattikorkeakoulusta Espoon Leppävaarassa ja koulutus oli niin ala-arvoista (sillä ei ollut kai mitään tekemistä alani työelämän kanssa), joten eipä ollut ihme etten oman alani töitä koskaan saanutkaan. Eipä ne säälistäkään töihin ota. Onneksi löytyi sitten muuta kautta työtä...
- SammaHär80
Minäkin valmistuin työttömäksi diplomi-insinööriksi 2011. Meni yli vuosi ennenkuin löysin työtä. Tämän jälkeen olen ollut pieniä pätkiä töissä ja taas välillä työttömänä. Olen joutunut viimeisen 3 vuoden aikana laittamaan satoja työhakemuksia ja käynyt 20 haastattelua. Vihdoin näkyy valoa tunnelin päässä, sillä löysin uuden työn, jossa aloitan maanantaina.
- PaljonLomaHalvalla
Minä tulla afrikka, ja heti kela loma suomi alkaa. Paljon loma. Koko suku lomalla,, kela maksa. Iso asunto helsinki ilmainen kela maksa.
Turha te valitta suomi paljon loma ja ilmainen kela raha paljon elintaso. Ja kaikki yh vaimot saa raha kela. voi lähettää rahaa koti afrikka myös. paljon raha, lapsilisä paljon raha kotimaa. Vielä saa harraste rahaa myös, voi harrasta ilmaiseksi.
Voi kiittää kela raha suomi politikko vaikka pommi tai kuorma-auto ajolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170