Moikka äijät! Se alkoi siian ongintakausi,... nyt!

19.11

Voihan hitsi! Se oli kevät vielä eilen... nyt oli yöllä satanut lunta ja rantakalliot sekä kivikot taatusti taas liukkaat ja saa varota kinttujaan katkomasta. Huomen aamulla olis tarkoitus lähteä Faijan ja Juntusen kanssa siikaa narraamaan... mato-ongelle!
Tässä jo haaveilen graavisiiasta ruisleivän kanssa.

Ennakko äänestämään en mene... vielä pitäisi saada selville, kuka vasemmistoon kuuluva ehdokkaista ei taatusti kannata giljotiinin tuloa Turkuun!
Eli sanoo jyrisevän Ei:n pikaraitiotie hankkeelle.
Hankittaisiin SähköBusseja mieluummin, ei olisi rakennus kustannuksia kuten PikaRaitiotielle.
Raitsikat olivat kerran Turussa (ennen minun syntymääni) ne kuitenkin hävitettiin,
eikä vanhemmat ihmiset ainakaan muista niistä mitään hyvää kerrottavaa.
Kiskoilla kulkevat giljotiinit, sanovat ikäihmiset!

34

447

Vastaukset 34

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teknodonna

Siioista en tiedä, mutta sporan töytäisemäksi jäin, koska se oli dusattu kryptoniitista.

(naurua)

• Kiltti-ja-kunnollinen

Tulin juuri puol tuntii sitten siika ongelta. Olin 4 tuntia ja sain 6 siikaa. Ihan hyvä saalis kahdella vavalla. Siellä oli muitakin , yhdellä tyypillä oli 5 vapaa ja oli ollut aamusta saakka eikä ollut saanut kun yhden siian. Siinä se ihmetteli kun sain aika nopiaa kaksi siikaa 660 ja 750g painoisia. Menen varmaan huomen aamulla uudestaan.

• Näin.on

Kiltin miehen sormet ne haisee ihan oikealle kalalle. Jos jännämiehen sormista silli pölähtää niin kaikki heti tietää mistä haju on peräisin.

• 19.11

Sulla on ollut parempi kalaonni, minä sain vain 3kpl siikoja kotiin tuomiseksi ja yksi pääsi multa karkuun kun irroitin sen ongestani. Molskis, ja sinne meni!
        Pari alle kilon painoista ja yksi 1, 070kg, suurimmasta tuli nyt graavikalaa jääkaappiin valmistumaan!

Alkuviikosta pitänee mennä uudelleen kalastamaan ja ruokkimaan kaloja.
        Mukana oli ensikertalainen siika onginnassa, syötti kaloja enimmäkseen...
        ei malttanut antaa kalan tarttua koukkuun, vaan tempaisi heti kun olettikin kalan käyneen haistamassa/maistamassa syöttimatoa!
        Saaden saaliikseen vain tyhjän koukun... mato viety!
        Faija antoi kaksi siikaa hätäilijälle omista saalis kaloistaan, joten oli antoisa reissu kaikkiaan meille jokaiselle.
        Faijan kalan saalis kokonaisuudessaan oli 5kpl siikoja ½-tunnissa samasta paikasta ja kun se syönti loppui... uutta paikkaa ei hänelle enää löytynyt, edes toisestakaan rannasta jonne siirryimme ennen kotiin paluuta.

• Kiltti-ja-kunnollinen

En mennytkään aamulla tänään kun satoi vettä. Menen ensi viikolla taas. Venekin pitäisi tiistaina saada veteen. SIihen jouduin tilamaan kuljetuksen koska itsellä ei ole autoa eikä korttia. Ostin uuden veneen että se sitten kestää vuosia ja pääsee kalaan. Olen ostanut myös kalaverkkoja 6 kpl ja sitten kesällä yritän ahvenia saada.

• kalamies--

Ei ole jäät sulaneet, meinasin että huomenna vene vesille mutta ei onnistu.

• Juuri tuollaisia eläimiä rääkkääviä äärivasemmistolaisia naiset aina ovat.

• eemeli_peeveli

No moikka moi!
      Nyt on vasta pilkkikelit parhaimmillaan, oikeastaan vielä paraneekin. Ongintakauteen on vielä aikaa. Riippuu tietysti leveyspiiristä.

Terveiset täältä napapiirin pohjoispuolelta. Kyllä voissa paistettu tuore pilkkiharri aina graavisiian päihittää. :)

• nieriääääääääääääää

Mutta kyllä se rautu taitaa kuitenkin olla parempaa.

• eemeli_peeveli

Kyllä kyllä,
        mutta valitettavasti aivan niin pohjoisessa / korkeilla tunturijärvillä ei sentään olla. Muutamia kymmeniä kilometrejä taitaisi lähimpiin paikkoihin olla, mutta kun tuota harjusta saa ihan pirtin vierestä. :)

• Himokas.kurppa

Luin ensin: "nyt on vasta pikkukikkelit parhaimmillaan" :)

• eemeli_peeveli

No voihan ne olla nekin, ei ole kokemusta noista :)

Sanonta: Siitä puhe mistä puute, pitäis muuttaa muotoon: Sellainen lukihäiriö, minkälainen mielentärviö.

• 19.11

Ongintaahan se on oikeastaan pilkkiminenkin.
        Onhan harri hyvä kala, mutt paistinpannu tammukka vielä parempi!
        Inarijärven pieni siikakin on pannukalana ihan ihanaa, parempaa kuin silakka ja ruodotkin irtoaa samalla tavalla kokonaisena... sen kun nostaa vain pois ja popsii kalan lihat!

• 19.11
        19.11 kirjoitti:

Ongintaahan se on oikeastaan pilkkiminenkin.
        Onhan harri hyvä kala, mutt paistinpannu tammukka vielä parempi!
        Inarijärven pieni siikakin on pannukalana ihan ihanaa, parempaa kuin silakka ja ruodotkin irtoaa samalla tavalla kokonaisena... sen kun nostaa vain pois ja popsii kalan lihat!

Tässä kohtaa minä odotin jonkun lappalaisen jo älähtävän, ei tammukoita saa nykyisen lain mukaan edes kalastaa onkimallakaan. Sen alamitta kun on virallisesti se kuuluisa 40cm!
        Erämaajärvien tammukat ne suuremmatkaan ei paljon 25cm pidemmäksi ole kasvaneet... sisuskalut pois ja tikun nokkaan nuotion lämmössä kypsymään tai paistinpannussa kypsentäen, kuivamuonasta hiukan kylkiäisiä ja muonitus on valmis!
        Tosin vastoin lainpykälää... tosin eräoppaana ollut paikallinen poromies sanoi että vuosisatoja niitä kaloja on pyydetty ja syöty... yhä niitä kasvaa, sen minkä nyt sitten kasvavatkin. Luonnon ruokakomerolla käytiin... ei kannettu säilyketölkissä sardiineja tunturiin, vaikka miten ekologista se olisi ollut hiilijalanjäljen kannalta? =))

Tuli luettua vähän myöhään taas tänään.

Hyvää yötä!

• eemeli_peeveli
        19.11 kirjoitti:

Tässä kohtaa minä odotin jonkun lappalaisen jo älähtävän, ei tammukoita saa nykyisen lain mukaan edes kalastaa onkimallakaan. Sen alamitta kun on virallisesti se kuuluisa 40cm!
        Erämaajärvien tammukat ne suuremmatkaan ei paljon 25cm pidemmäksi ole kasvaneet... sisuskalut pois ja tikun nokkaan nuotion lämmössä kypsymään tai paistinpannussa kypsentäen, kuivamuonasta hiukan kylkiäisiä ja muonitus on valmis!
        Tosin vastoin lainpykälää... tosin eräoppaana ollut paikallinen poromies sanoi että vuosisatoja niitä kaloja on pyydetty ja syöty... yhä niitä kasvaa, sen minkä nyt sitten kasvavatkin. Luonnon ruokakomerolla käytiin... ei kannettu säilyketölkissä sardiineja tunturiin, vaikka miten ekologista se olisi ollut hiilijalanjäljen kannalta? =))

Tuli luettua vähän myöhään taas tänään.

Hyvää yötä!

Hittolainen, Täällähän on oikea Turunlikka isolla T:llä. Tietää mikä on parasta herkkua! Ei äkkiä turkulaisesta uskois, mutta niin kait se on että oikeanlaisia lapinhulluja löytyy jokaisesta vähän isommasta kylästä.

Yli 40 senttistä tammukkaa en ole montaa kertaa eläissäni saanut. Oikea lappalainen ei tämmösestä mitasta ole kuullutkaan :) Parhaita on just ne ison muikun kokoiset. Ei muuta ko suolaa ja voita ja pannulle. Ruotia ei tartte, kuhan imaisee nahkoineen.

Hyvä meininki sulla! Yötä, lähen tästä ittekin vasta nyt nukkuun.

• 19.11

Kokonaisena fileenä paistettua kuhaa ja vihersalaattia!

Jokainen varmaan osaa paistaa kalan ja tehdä salaatinkin ilman ohjeita.
      Tässä ohje vanhanajan salaatti kastikeeseen, joka sopii kalan ja salaatin kanssa kuin nyrkki silmään! Aloita tekemällä salaatinkastike ensimmäisenä... tekeytymään.

Fariinisokerinen aniksella ja korianterilla maustettu salaattikastike:
      ½ sitruunan mehu
      1 rkl omenamehua
      1,5 rkl oliiviöljyä
      1-1,5 rkl fariinisokeria tai muscavadosokeria
      ½ tl meiramia
      1,5 tl anista morttelissa jauhettuna
      n. 2 rkl korianterin lehtiä silppuna

• 121212121212

"Äijästä" tulee mieleen joku autojen ropaamista harrastava kaljankittaaja.

Me olemme sivistyneitä herrasmiehiä.

• 19.11

Voi, kauhhia sentään! Oikeinko todellinen haalari asuinen työmies... ei nyt sentään, pukupäällä meidän miehet täällä aina autoa kropaavat.

• 121212121212
        19.11 kirjoitti:

Voi, kauhhia sentään! Oikeinko todellinen haalari asuinen työmies... ei nyt sentään, pukupäällä meidän miehet täällä aina autoa kropaavat.

Auto viedään korjaamolle jos siihen tulee vikaa.

• 19.11
        121212121212 kirjoitti:

Auto viedään korjaamolle jos siihen tulee vikaa.

Tai korjataan itse... jos osataan/pystytään.
        Kaikki siihen ei kuitenkaan kykene... en minäkään ja silloin turvaudutaan henkilöihin jotka homman osaavat hoitaa asiallisesti.

• 121212121212
        19.11 kirjoitti:

Tai korjataan itse... jos osataan/pystytään.
        Kaikki siihen ei kuitenkaan kykene... en minäkään ja silloin turvaudutaan henkilöihin jotka homman osaavat hoitaa asiallisesti.

Tarkoitatko nyt autokorjaamoa vai "kamupoikia"?

• 19.11
        121212121212 kirjoitti:

Tarkoitatko nyt autokorjaamoa vai "kamupoikia"?

Äijiä jotka saa tarpeen niin vaatiessa myös haalarit ylleen... Broideja, Faijaa tai tiukan paikan tullen myös oikein autokorjaamoa... vaikka ihan merkkikohtaista!
        Minä en rikkinäisellä autolla ajele... vingun ja rutisen juuri niin kauan; ett joku tekee asian eteen ne pyytämäni korjaukset.

Tai sitten myyn sen ketaleen "romun" vaihtoautona... uuteen autoon! Se taas tietää muutaman vuoden osamaksusopimusta minun kohdallani... ei mulla ole kymmensiä tuhansia käteistä heti kiinnittää autoon. Muita tärkeempiäkin rahareikiä tästä firmasta kyllä löytyy!

• 19.11 kirjoitti:

Äijiä jotka saa tarpeen niin vaatiessa myös haalarit ylleen... Broideja, Faijaa tai tiukan paikan tullen myös oikein autokorjaamoa... vaikka ihan merkkikohtaista!
        Minä en rikkinäisellä autolla ajele... vingun ja rutisen juuri niin kauan; ett joku tekee asian eteen ne pyytämäni korjaukset.

Tai sitten myyn sen ketaleen "romun" vaihtoautona... uuteen autoon! Se taas tietää muutaman vuoden osamaksusopimusta minun kohdallani... ei mulla ole kymmensiä tuhansia käteistä heti kiinnittää autoon. Muita tärkeempiäkin rahareikiä tästä firmasta kyllä löytyy!

Autosta nyt vaan aiheutuu tietyt kustannukset. Uudemmassa autossa ne on pääoman kustannus, auton arvon aleneminen ja määräaikaiset huollot plus polttoaine, renkaat jne. kuluvat. Vanhemmassa sitten taas pääomaa ei sitoudu, mutta tilalle tulevat loppuun kuluneet/rikkoutuneet osat, korjaus ja se kaikki mahdollinen häiriö mikä epäkunnossa olevasta kulkupelistä aiheutuu.

Pelkillä haalareilla ei vielä paljon tee, joten kustannusten puolesta ei ole mitään järkeä lähteä investoimaan välineisiin, joita nykyaikaisen auton korjaus vaatisi. Harrastuksena sitten saa tietenkin tehdä mitä haluaa.

• scrg kirjoitti:

Autosta nyt vaan aiheutuu tietyt kustannukset. Uudemmassa autossa ne on pääoman kustannus, auton arvon aleneminen ja määräaikaiset huollot plus polttoaine, renkaat jne. kuluvat. Vanhemmassa sitten taas pääomaa ei sitoudu, mutta tilalle tulevat loppuun kuluneet/rikkoutuneet osat, korjaus ja se kaikki mahdollinen häiriö mikä epäkunnossa olevasta kulkupelistä aiheutuu.

Pelkillä haalareilla ei vielä paljon tee, joten kustannusten puolesta ei ole mitään järkeä lähteä investoimaan välineisiin, joita nykyaikaisen auton korjaus vaatisi. Harrastuksena sitten saa tietenkin tehdä mitä haluaa.

"Pelkillä haalareilla ei vielä paljon tee, joten kustannusten puolesta ei ole mitään järkeä lähteä investoimaan välineisiin, joita nykyaikaisen auton korjaus vaatisi. "

Tästä joskus ennnekin ollut täällä vääntöä mutta ihmettelen tuota myyttiä "nykyaikainen auto vaatii..", ilmeisesti merkkikorjaamot on onnistuneet tehtävässään uskotella ihmisille kaikenlaista. No joo, vikakoodinlukijan voi hommata, maksaa viisikymppiä mutta muuten uskokaa tai älkää, ihan samantyyppiset perustekniikat autoissa on nykyaikana kuin vielä vuosikymmeniä sitten.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Polttomoottori

• Harmaaritari kirjoitti:

"Pelkillä haalareilla ei vielä paljon tee, joten kustannusten puolesta ei ole mitään järkeä lähteä investoimaan välineisiin, joita nykyaikaisen auton korjaus vaatisi. "

Tästä joskus ennnekin ollut täällä vääntöä mutta ihmettelen tuota myyttiä "nykyaikainen auto vaatii..", ilmeisesti merkkikorjaamot on onnistuneet tehtävässään uskotella ihmisille kaikenlaista. No joo, vikakoodinlukijan voi hommata, maksaa viisikymppiä mutta muuten uskokaa tai älkää, ihan samantyyppiset perustekniikat autoissa on nykyaikana kuin vielä vuosikymmeniä sitten.

Perustekniikka on sama, mutta laatu niin paljon parempi, että mitään korjattavaa pikku vikaa tulee vasta paljon myöhemmin. Jos on joku rasvamonttu olemassa, niin mikä siinä, mutta jos sellainen oitää erikseen rakentaa, niin maksaa itsensä takaisin joskus 2080-luvulla. Mun autosta tuntuu ainakin vuosien jälkeen hajoavan enemmin kaikki muu ympäriltä: moottori toimii pian 300 000 km jälkeen niin kuin pitääkin.

• scrg kirjoitti:

Perustekniikka on sama, mutta laatu niin paljon parempi, että mitään korjattavaa pikku vikaa tulee vasta paljon myöhemmin. Jos on joku rasvamonttu olemassa, niin mikä siinä, mutta jos sellainen oitää erikseen rakentaa, niin maksaa itsensä takaisin joskus 2080-luvulla. Mun autosta tuntuu ainakin vuosien jälkeen hajoavan enemmin kaikki muu ympäriltä: moottori toimii pian 300 000 km jälkeen niin kuin pitääkin.

Ei siihen että öljyt vaihtelee mitään rasvamonttuja tarvitse, ainoastaan astian mihin ne vanhat valuttaa. Joo, moottorit kestää mutta apulaitteita saattaa joutua vaihtamaan, jarruja ropaamaan ja sen semmoista perusjuttua eikä niiden tekemiseen tarvitse mikään ihmemies olla.

Ei siihen että öljyt vaihtelee mitään rasvamonttuja tarvitse, ainoastaan astian mihin ne vanhat valuttaa. Joo, moottorit kestää mutta apulaitteita saattaa joutua vaihtamaan, jarruja ropaamaan ja sen semmoista perusjuttua eikä niiden tekemiseen tarvitse mikään ihmemies olla.

Joo. öljyt tietysti voisi vaihtaa itse, koska joskus määräaikaishuolto on suunnilleen öljynvaihto öljysuodatin vähän valohoitoa. Mutta suht uuteen autoon leima huoltokirjassa on sitten kuitenkin arvokas. Hinta siitä optiosta että auton vaihtaa silloin kun sillä on vaihtoarvoa.

Mähän välttelen veroja kaikessa mahdollisessa ja yritän pitää ihmiset työttömänä. Polttimot ja akun olen vaihtanut itse. Jarrupaloja ja tukivarsia on pitänyt vaihtaa 230 tkm:n kohdalla ja yksi renkaan laakeri joskus 100 tkm: vaiheilla, Ja noista n. 60-70€ / tunti on aika pieni kustannus kokonaisuudessa.

• scrg kirjoitti:

Joo. öljyt tietysti voisi vaihtaa itse, koska joskus määräaikaishuolto on suunnilleen öljynvaihto öljysuodatin vähän valohoitoa. Mutta suht uuteen autoon leima huoltokirjassa on sitten kuitenkin arvokas. Hinta siitä optiosta että auton vaihtaa silloin kun sillä on vaihtoarvoa.

Mähän välttelen veroja kaikessa mahdollisessa ja yritän pitää ihmiset työttömänä. Polttimot ja akun olen vaihtanut itse. Jarrupaloja ja tukivarsia on pitänyt vaihtaa 230 tkm:n kohdalla ja yksi renkaan laakeri joskus 100 tkm: vaiheilla, Ja noista n. 60-70€ / tunti on aika pieni kustannus kokonaisuudessa.

"Mutta suht uuteen autoon leima huoltokirjassa on sitten kuitenkin arvokas. Hinta siitä optiosta että auton vaihtaa silloin kun sillä on vaihtoarvoa."

Etkös tuolla aiemmin maininnut 300tkm omalle autollesi ajomääräksi, niin paljon kelattu on romuraudan hinnoissa vaikka miten olisi huollettu. Joudun aiheuttamaan pettymyksen noiden määräaijkaishuoltojenkin suhteen kertomalla totuuden, ei niillä ole kuule oikeasti mitään merkitystä vaikka ne vähän helpottaisi sitä tuskaa kun joutuu maksamaan satasia todellakin valohoidosta. Itseasiassa mulle kerran ihan automyyjäkin sanoi (kun olisi halunnut alkaa kaupoille) kerrottuani että itse olen tehnyt kaikki huototoimet ettei heille ole mitään väliä kuka asiat on tehnyt kun niistä vaan on merkintä huoltokirjassa ja väitänpä että minun dokumentoimana siitä huoltokirjasta paremmin näkee mitä oikeasti on tehty kun ei ole pelkkä mitään kertomaton leima vaan siinä.

Joo, no joku yksittäinen jarrupallojen vaihto ei hirveitä maksa mutta siinäpä jää ne loput jarrut laittamatta ja sitten saa ajatkuvasti hypätä niitä yksittäisiä parisataa per keikka huollattamassa. Olen törmännyt sellaiseenkin että kuitin mukaan etujarrupalojen vaihto ollut juuri ja sitten melkein kohta kun jouduin laittamaan jarruja selvisikin että "laadukas" merkkiliike olikin vaihtanut palat vain toiselle puolelle. Itsehän teen yleensä aina niin että kerralla vaihtuu kaikki palat levyt ja sitten saakin mennä ainakin semmoiset satatuhatta ihan huoleti, kustannukset jää suunnilleen samaan kuin merkkiliikkeessä pelkkä yksittäisten palojen vaihto maksaisi.

• 19.11
        Harmaaritari kirjoitti:

Yks noista mun luotto henkilöistäni oli koneinsinööri peruskoulutukseltaan joskus aikoinaan... ja sen jälkeen on tullut varmaan koulutusta koulutuksen jälkeen.
        Niin on niiden haalareiden sisällä jotain hajua... jonkin asteisesta tiedostakin, saattaa avittaa hieman esim. sähköisten vikojen etsinnässä esim.

Ja ns. rasvamonttu on mökillä, sekä systerin nykyään omistaman omakotitalon pihalla olevassa suurehkossa autotallissa. Siellä autotallissa on myös kettinkitaljat katonrajassa joilla voi vaikka nostaa moottorin autosta pois...

Samaisen ´työpajan` suojissa mä olen opetellut mig hitsauksen saloja... broidi oli opettajanani. Kyllä jotkin asiat hoituu ihan kotiväen turvinkin... mut paljon puuttuu! Esim. noita tietokone ohjelmien kanssa etsittäviä vikojen jäljittäminen ja korjaaminen...

Ja nyt kirjoittelin aiheesta josta en ymmärrä höläyksen pöläystä, eikä mun edes tarvitse ymmärtää... ei kuulu aihepiiriin joka olis mulle tuttu alue.
        Hoitakoot äijät oman tonttinsa... eivät hekään huseeraa mun vahvoilla osaamisalueillani mielellään.

"Mutta suht uuteen autoon leima huoltokirjassa on sitten kuitenkin arvokas. Hinta siitä optiosta että auton vaihtaa silloin kun sillä on vaihtoarvoa."

Etkös tuolla aiemmin maininnut 300tkm omalle autollesi ajomääräksi, niin paljon kelattu on romuraudan hinnoissa vaikka miten olisi huollettu. Joudun aiheuttamaan pettymyksen noiden määräaijkaishuoltojenkin suhteen kertomalla totuuden, ei niillä ole kuule oikeasti mitään merkitystä vaikka ne vähän helpottaisi sitä tuskaa kun joutuu maksamaan satasia todellakin valohoidosta. Itseasiassa mulle kerran ihan automyyjäkin sanoi (kun olisi halunnut alkaa kaupoille) kerrottuani että itse olen tehnyt kaikki huototoimet ettei heille ole mitään väliä kuka asiat on tehnyt kun niistä vaan on merkintä huoltokirjassa ja väitänpä että minun dokumentoimana siitä huoltokirjasta paremmin näkee mitä oikeasti on tehty kun ei ole pelkkä mitään kertomaton leima vaan siinä.

Joo, no joku yksittäinen jarrupallojen vaihto ei hirveitä maksa mutta siinäpä jää ne loput jarrut laittamatta ja sitten saa ajatkuvasti hypätä niitä yksittäisiä parisataa per keikka huollattamassa. Olen törmännyt sellaiseenkin että kuitin mukaan etujarrupalojen vaihto ollut juuri ja sitten melkein kohta kun jouduin laittamaan jarruja selvisikin että "laadukas" merkkiliike olikin vaihtanut palat vain toiselle puolelle. Itsehän teen yleensä aina niin että kerralla vaihtuu kaikki palat levyt ja sitten saakin mennä ainakin semmoiset satatuhatta ihan huoleti, kustannukset jää suunnilleen samaan kuin merkkiliikkeessä pelkkä yksittäisten palojen vaihto maksaisi.

Mä sanoin että leima on ostettu optio. Nyt se on tietenkin uponnut kustannus ja arvotonta. Mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin autokuume iskee, niin voi saada vanhastakin jotain.

Kyllä niiden huoltoliikkeidenkin kanssa voi keskustella: kertoa tiedossa olevat puutteet, joille ei halua mitään tehtävän. En käytä merkkiliikkeitä.

Jarrupalat on nyt kertaalleen vaihdettu eikä niitä enää noilla kilometreillä enää toiste uusita. Sä jarruttelet liikaa jos menee vaan se 100 tonnia:D

• scrg kirjoitti:

Mä sanoin että leima on ostettu optio. Nyt se on tietenkin uponnut kustannus ja arvotonta. Mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin autokuume iskee, niin voi saada vanhastakin jotain.

Kyllä niiden huoltoliikkeidenkin kanssa voi keskustella: kertoa tiedossa olevat puutteet, joille ei halua mitään tehtävän. En käytä merkkiliikkeitä.

Jarrupalat on nyt kertaalleen vaihdettu eikä niitä enää noilla kilometreillä enää toiste uusita. Sä jarruttelet liikaa jos menee vaan se 100 tonnia:D

http://www.tuulilasi.fi/auton-kaytto/nain-kauan-autojen-kulutusosat-kestavat

" Ajotavasta riippuen jarrupalat pitää vaihtaa 80 000 kilometrin ja kytkin vasta noin 150 000 kilometrin jälkeen”, 58-vuotias työnjohtaja Dresdenistä kertoo."

Minun havainto jarrupaloille vaihtoaika suunnilleen sadassa tonnissa, itse kun vaihtanut aina sen verran tai vähän vähemmän ajetun niin se jarruremppa pitänyt tehdä noilla main enimmäkseen niiden muiden jarrutteluiden vuoksi, sittenhän sitä ei ikinä tarvitsekaan tehdä enää kun auto vaihtuu ennen kuin on seuraava 100t. täynnä.

http://www.tuulilasi.fi/auton-kaytto/nain-kauan-autojen-kulutusosat-kestavat

" Ajotavasta riippuen jarrupalat pitää vaihtaa 80 000 kilometrin ja kytkin vasta noin 150 000 kilometrin jälkeen”, 58-vuotias työnjohtaja Dresdenistä kertoo."

Minun havainto jarrupaloille vaihtoaika suunnilleen sadassa tonnissa, itse kun vaihtanut aina sen verran tai vähän vähemmän ajetun niin se jarruremppa pitänyt tehdä noilla main enimmäkseen niiden muiden jarrutteluiden vuoksi, sittenhän sitä ei ikinä tarvitsekaan tehdä enää kun auto vaihtuu ennen kuin on seuraava 100t. täynnä.

Näköjään mä olen ajanut sitten yksillä paloilla kolme kertaa sen normimäärän. Se on varmaan introvertti luonne mikä saa välttämään sosiaalista autoilua, jossa jarrutellaan ja kaasutellaan jonossa samaan tahtiin.

• tosirumakalamies

Maanantaina laskin että kuukauden päästä tulee kesä kun näin kiurun. Eikö perkele perjantaina alkanu laulamaan peippo eli kesä tulee jo kahden viikon päästä. Kyllä on luonto menny sekaisin ja linnutkaan ei enään noudata sanan parsia. Varmaan maanantaina näen västäräkin ja sit onkin enään viikko kesään. Olisko se ilmaston muutos syynä tuohonkin?
      Vai ampuu siika kiinni. Meillä ei avovettä ole ku virtaavimmissa salmissa. Mönkijällä olen menny pitkin jäitä ahvenpaikoilta toiselle kierrellen ja hyvin ottaa pilkkiin.

• Kumpiakohan saa kutittamalla helpommin, kaloja vai naisia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      9
      1014
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      966
    3. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      939
    4. 55
      909
    5. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      85
      812
    6. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      42
      766
    7. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      711
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      157
      707
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      63
      683
    10. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      586
    11. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      95
      561
    12. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      37
      535
    13. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      524
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      52
      521
    15. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      497
    16. Teini kuolema

Jatketaan uudestaan kun poistettu eka aloitus.
      Kajaani
      22
      496
    17. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      26
      480
    18. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      52
      449
    19. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      31
      443
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      246
      408
    Aihe