Olen kolmekymppinen nainen, ja olen huomannut menettäneeni kaikki ystäväni vuosien kuluessa. Menimme mieheni kanssa kihloihin pari vuotta sitten ja eräs ystäväni onnitteli minua kyllä, mutta lakkasi puhumasta sen jälkeen. Minusta tuntuu että ollessani köyhä opiskelija, minulla oli paljon enemmän kavereita. Aloin seurustella jo opiskeluaikoina, sain hyvän työpaikan, hankimme koiran ja asunnon. Koen, että ihmisten on nykyään vaikeampi olla kavereita kanssani, koska jätin biletyksen/sekoilun taakseni nopeasti ja aloin luoda uraa.
Aina kun olen aloittanut uudessa työpaikassa, huomaan että naisilla on minua kohtaan ennakkoluuloja. Olen kaikille iloinen ja ystävällinen, mutta he tylyttävät minua ilman syytä. Vastaavia kokemuksia? Työkavereista en ikinä saisi ystäviä vapaa-ajalleni. Minulla on tällä hetkellä vuoden määräaikainen työsuhde tässä yrityksessä ja työkaverini kommentoi minulle kysyessäni yhtä asiaa: "Voin hoitaa sen puolestasi, koska et kuitenkaan ole täällä ensi vuonna!" Saan tämmösiä kuittailuja päivittäin töissä. Kysyessäni neuvoa, toinen työkaveri huusi vastauksen minulle.. Kahvitauolla sanoi että "ethän ottanut tosissani, kun korotin ääntäni sinulle." Ehei, en tietenkään.
Vanhat koulukaverit taas ei enää onnittele syntymäpäivänä ja kommentoivat uutta merkkilaukkuani tyyliin "mä en tommoseen viittis laittaa rahojani, huhhuh". Kerroin haaveilevani matkasta Dubaihin, niin sain vastaukseksi silmien pyörittelyä ja tuhahduksia. He eivät tykkää kuvistani sosiaalisessa mediassa ja ignooraavat täysin. Onko tämä kateellisuutta? Ärsytänkö heitä näin pahasti? Haluan korostaa, että olen aina ystävällinen ja tuttavallinen kaikille kavereilleni, enkä ole ilkeä kenellekään tahallani. Mitä tekisitte tilanteessani?
Minulla ei ole ystäviä
24
1066
Vastaukset
- Eiolehelppoa
Olen törmännyt vastaavaan, aikuisiällä ystävien saaminen on vaikeaa, kaikilla on kiireensä perheen kanssa. Ehkä olet hyvännäköinen ja järkevä. Varmaan vakityöntekijöitä ahkerampi? Se voi tehdä työpaikalla ihmiset kateelliseksi tai sinut koetaan uhkana. Minustakin työpaikalta on vaikea saada ystäviä, ellei käy harrastamassa samoja juttuja tai molemmat ei ole kiinnostuneita puhumaan työasioista vapaallakin. Biletyksen loppuminen vaikeuttaa ystävien saantia. Yritä tutustua naapureihin puolisosi kanssa tai kutsu pari opiskelijaystävää kylään.
- Anonyymi
Suomessa pitää näyttää rumalle välinpitämättömälle ei osaavalle tyhmälle lampaalle jolla ei ole mitään väliä. Sitten sulla on kavereita. Mahdollisimman säälittävä ja onneton ja surkea että ne vielä pyytäis sua ja tarjoisi jotain. Valmiita ollaan kyllä tulemaan ilmaisen ruuan ja juoman bileisiin. Muuten lähtee tuhkatkin pesästä ja sinut kirotaan ja manataan sairauteen asti.
Mene Dubaihin. Nauti elämästä. Hommaa kaverit muualta. Eri alalta Ota kaveriksi samoja arvoja asioita omaavia ihmisiä. Älä lannistu. Meitä empaatikkoja joita ei huolita muka mihinkään on paljon. Tarvitaan kokonainen lauma meitä vastaan😉🫶Mutta me vaan mennään eteenpäin❤️
Mulla on sama tilanne, missä asut?
- Aloittaja--
Seinäjoella. Missäs sinä?
- oppeliini1
Mitäs jos alkaisit vapaa-aikansai ottaa tunteja yliopistolla tai missä tahaansa paikassa jossa tapaisit aivan uusia ihmisiä? Kanalaisopistot tai seurakuntasi järjestämillä matkoilla, akttivisuuksilla, iltalukion kursseilla (asioista joihin haluaisit lisätietoa).
Tyopaikkasi ihmiset ja entiset koulukaverit luokittelevat sinut johonkin ihme lahkoon johon he eivät omasta mielestään kuulu.
Juuri siksi sinun olisi hyvä keskittäytyä johonkin uuteen kiinnostukseen, sieltä aivan varmasti loytyy sukulaisieluja. - Nimimerkki_Erkki
Luin vain ensimmäisen kappaleen. Sinussa ei ole sen perusteella mitään kiinnostavaa. Ok, ura voi olla sinulle kaikki kaikessa tai jotain sinne päin, mutta ketä kiinnostaa, ei siitä saa puheenaiheita. Tylsä arki takaa lisää tylsää arkea.
- sohvinakyökissä
AP tässä pika-analyysi.
Sinulla on näköjään pissa noussut päähän.
Riittääkö tämä selitykseksi sille, miksi sinulla ei ole enää yhtään kaveria? - kana_haukka
Aloittaja älä välitä tollasten puheista joilla vaan pahaa sanottavaa. Itse jouduin lapsena jo tuollaisten raukkojen uhriksi jotka porukalla hyökkäsivät, yksistään noista ei oo mihinkään, ovat kuin variksia kanahaukan kimpussa. Aloita joku harrastus, siellä tapaat uusia ihmisiä, mee vaikka joogaan, se tekee ihmisestä henkisesti vahvemman. Kaikkea hyvää sulla ja iloista kevään jatkoa!
- narsismin_alkua
Ei niistä uusista ihmisistä ole ap:lle mitään iloa. Hänhän on tavannut uusia ihmisiä esim. työpaikoillaan ja nehän liittoutuvat aina ap:tä vastaan.
Niin kauan kuin aseteesi muita ihmisiä kohtaan on tuollainen kuin on, sinulla ei ole ystäviä.
Sinä oikein korostat miten sinä olet aina ystävällinen muita kohtaan.
Kuulut minä minä tyyppeihin, vain sinä olet kiinnostava, vain sinä etenet urallasi, vain sinä olet pätevä työssäsi, vain sinun kuvasi olisivat huomion arvoisia, sinä et näe mitään muuta kuin itsesi.- Ap555
Ei niistä uusista ihmisistä olekaan iloa, koska saan tylytykset niskaani kalliista laukuistani ja minut koetaan uhkana työpaikalla. :)
Aika usein olen huomannut, että ajattelette että menestys on yhtäkuin kusipäisyys. Olen tehnyt kahta työtä kolme vuotta ja pitänyt ainoastaan sunnuntait vapaata. Olen tehnyt kaiken itse omalla työlläni ja usein ihmiset eivät näe uhrauksia joita joudun tekemään menestyksen eteen. Ja en edes koe vielä olevani menestynyt, vasta matkalla. - jostainjoutuuluopumaan
Ap555 kirjoitti:
Ei niistä uusista ihmisistä olekaan iloa, koska saan tylytykset niskaani kalliista laukuistani ja minut koetaan uhkana työpaikalla. :)
Aika usein olen huomannut, että ajattelette että menestys on yhtäkuin kusipäisyys. Olen tehnyt kahta työtä kolme vuotta ja pitänyt ainoastaan sunnuntait vapaata. Olen tehnyt kaiken itse omalla työlläni ja usein ihmiset eivät näe uhrauksia joita joudun tekemään menestyksen eteen. Ja en edes koe vielä olevani menestynyt, vasta matkalla.Ymmärrän erittäin hyvin ettei sinulla ole ystäviä, kohta sinulla ei ole miestäkään, eihän sinulla ole heille koskaan edes aikaa. Sitä saa mitä tilaa.
- Anonyymi
jostainjoutuuluopumaan kirjoitti:
Ymmärrän erittäin hyvin ettei sinulla ole ystäviä, kohta sinulla ei ole miestäkään, eihän sinulla ole heille koskaan edes aikaa. Sitä saa mitä tilaa.
Sinulle Ap555 vastaus. Olet näköjään materialisti ja pidät kalliista esineistä ja ei siinä mitään pahaa ole.mutta osa .suomalaisista kun on perus luonteeltansa kateellinen niin aiheuttaa se varmaan kitkaa.... ja selän takana puhumisesta. Miksi muuten sinun pitää viedä kalliita laukkuja ym työ paikallesi? Itse jättäisin ne kotiin ja en tahallani haluaisi tuottaa kateellisia puheenjohtaja aiheita näille katketille kateellisille henkilöille.
- yksinäinenmyös
Sinun elämäsi on ehkä erilaista kuin kavereillasi ja heitä vaan ei kiinnosta nuo asiat. Mulla vähän sama, että käyn paljon ulkomailla ja pidän muodista. Kaikki mun tutut eivät arvosta noita asioita, joten matkustelen mieheni kanssa ja shoppailen melko paljon yksistäni. Kavereita näen harvoin, kun osalla on työkiireitä tai oma perhe. Osaa ei seurani varmaan edes kiinnosta. Yksinäinen olen minäkin ja yrittänyt etsiä netistä kirjekavereita. Mulla vaan lasten hankkiminen taas ei sovi elämäntilanteeseeni, joten monet ikäiseni naiset eivät kiinnostu seurastani, koska heillä juuri niitä pieniä lapsia on. Noin muuten oon hyvin luonnonläheinen, lähden mieluummin metsään kävelylle kuin bilettämään ja sekin on iso miinus monelle. Mutta ei kannata lopettaa ihmissuhteiden etsintää. Löydät varmasti jonkun, joka pitää juuri sinusta ja on saman henkinen.
- Ap555
Kiitti kannustuksesta! Ihanaa, että löytyy positiivisia ihmisiä, jotka jaksavat tsempata muita :)
- Joskuorava
Itse olen ap naista 20v vanhempi mies. Omassa elämässä on ollut asioita jotka on pakottaneet jäämään yksin, eikä suuresti ole tuota maallista mammonaakaan tullut, eli tällä varmaan mennään seuraavat 20v.
Ei sillä ettenkö olisi kelvannut kellekkään sellaisena kuin olen...... mutta nykyaikana kun on netti ja ihmiset tapaa myös virtuaalisesti ja live elämässä tapahtuu kaikkea. Kannataisko siinä parisuhteessa sopia, että kummakin on omat kaverit myös kodin ulkopuolella ja niitä tarvitaan vaikka elämä muuttuu.
Tästä ei ole kauankaan aikaa kun juttelin puhelimessa nettiystän kanssa ja keskusteltiin siitä kuinka vaikeaa on saada takaisin menetettyjä kavereita jos niihin ei pidä yhteyttä muutoksen aikana.
Mutta miten saa uusia ystäviä. Oikeassa elämässä pitää vaan mennä juttelemaan ihmisille tai ottaa vastaan kun joku tulee juttelemaan ja nimenomaan juttelemaan ja juttelemaan. Antaa toiselle aikaa ja pyytää toiselta luottamusta. ... kun on kiinnostunut toisesta ja luottaa toiseen ja osaa osoittaa sen toiselle, niin sitä on ystävyys ja kaveruus. - MistäNaisystäväMiehelle
Se nyt vaan on niin että kemiat jos ei kohtaa niin ystäviäkään ei löydy eikä edes kavereita. Et välttämättä ole tehnyt mitään mutta elämä on. Pysy positiivisena ja aurinkoisena. Muista myös ettet voi tietää vastapuolten elämän karikoita tms. Koirat on voimavara ja niistä on itselläni kaksi ainoata ystävää joten muista koiruuttasi sinäkin. Ihmisistä en ole ystävää löytänyt. Kavereita oli paljonkin kun vielä töissä sai olla. Kun löytäisi edes sen yhden ystävän mutta eipä naispuolisia kiinnosta. Miehenä tiedän miesten jutut ja miehet riittää ihan vain kavereina eri harrastusten puitteissa mitä on. Sen sijaan kaipaisin syvällisempää ajatustenvaihtoa ja ystävyyttä naisen kanssa. Ja ei, tämä ei ole mikään treffivonkausvuodatus tms. Olen vain huomannut että naisen ja miehen välinen kaveruuskin on jotenkin "aidompaa" kun se saman sukupuolisuuden tuoma "kilpailu" puuttuu välistä sotkemasta. Naivia? Aivan sama. Minua kiinnostaa aidot ja välittävät ihmiset.
- Anonyymi
Minulla on ollut vaikea löytää uusia ystäviä. Olen muiden mielestä kaunis ja tämä näyttää herättävän erikoisia tuntemuksia ihmisissä. Ja mietinkin miten tutustua sitten näihin kauniisiin naisiin.... ehkä he eivät kokisi seuraani pahana. Olen luonteeltani avulias ja lojaali ja hieman ujo tuntemattomien seurassa ja kiltti hyväntahtoinen ja kaunis tai näin minun mieheni kuvaa minua. Olisi ihanaa tutustua nais ihmisiin ja tottahan se on että en halua seuraa ihmisistä jotka kokevat minun seuraani uhkana tai kokevat alemmuutta jota minulle ovat (nykyiset )ja ex ystävät ilmaisseet . En tiedä miksi minun pitää muuttua ja en kelpaa tällaisena kuin olen...Olen onnellisesti aviossa ja on vaikea löytää ystäviä kun ikääkin on yli 50 vuotta . Ehkä te kauniit naiset voisitte ajatella kaveruutta ??. Treffipalstoilla on liikaa lesboja ja muita seuraa etsiviä ja tämän kaltainen toiminta jossa minun tulisi markkinoida itseäni ei ole kovinkaan houkuttelevaa jonka takia en ole sellaisiin kirjaantunut/liittynyt.
- Anonyymi
Mulla ei oo enää yhtään oikeaa ystävää jonka kanssa jutella elämästä tai muusta.
Oon niin mulkku ja mieleni pahoittaja etten päästä enää ketään lähelleni.
Mä en kestä vittuilua ollenkaan ja suutun herkästi. Olen kusipää.
Ihmettelen vielä miksei mulla ole kavereita?
Eikö olekin ihme juttu :D- Anonyymi
On todellakin. Luuletko että pystyisit pikku hiljaa muuttamaan käyttäytymistäsi jos sinulla olisi kaveri, joka voisi auttaa sinua siinä.
- Anonyymi
Ne on kateellisia....sä pärjäät...älä välitä...what The fuck.. niin se menee❤️❤️puuma PKS.
- Anonyymi
🤘😄just niiii
- Anonyymi
Miulla on samoin, mutta varrella ja välillä saatossa. Näitä ei voi aina käsittää näitä kahta.
- Anonyymi
Mulla oli nettikaveri reilu 10 v sitten. Juteltiin hänen kanssaan paljon ja hän sitten oli tavannut miehen ja meni naimisiin. Kaikki loppui siihen. Ymmärrän kyllä että mies ja nainen ei voi olla edes kavereita. Jäitte jälkeen taidettiin pari kertaa jutella lyhyesti. Se on helvetin helppoa sanoa ettei kaveruus muutu, mutta hiipunutta kaveruutta on vaikea kasata uudelleen. Olenkin ottanut kaikki tälläiset numerot pois puhelimesta joille ei enää ole asiaa. Mutta en ole unohtanut ketään. Aika tietenkin varmaan muuttaa unohtamisenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1244018Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3152063Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481811- 1061740
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21740IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391671Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4431526Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531272Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4431229