Lokitiputtaa

tiptiputtaa

Loki kaiku-anturi on tiputtanut vettä nyt jo pari vuotta. Tiivisteet vaihdoin ja lisäsin silikonirasvaa. Voisiko ulkopuolelta tehdä jotain lisä tiivistystä varmuuden vuoksi, nyt kun vene on vielä maissa?

10

1486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipäjuurimuuta

      Loki irti ja osien puhdistus. Samalla selviää miksi vesi ei pysy ulkona. Jossain voi olla halkeama tai likaa niin, ettei tiiviste mene kunnolla paikalleen.

      Lokin pitäisi olla tiivis niillä välineillä, joilla valmistaja on tarkoittanut sen tiivistettäväksi. Jos ei ole, niin joku on viallinen ja sen korjaaminen/vaihtaminen on parempi kuin vaikkapa tiivistemassa pursottelu

      • rasvatSisään

        Kyllä kannattaa laittaa silikoni rasvaa!!! Sanoo valmistaja tai ei. Kumit tykkää siitä.

        Sulla on tosiaan joku halkeama joko O-renkaissa tai röhnää urissa/putkessa tai yksinkertaisesti O renkaat ovat kulahtaneet! Koneissa ja laitteissa ne vaihdetaan joka kerta, kun avattu. Käy ostamassa jostain esim laakerikaupasta saattaa saada uusia, parhaassa tapauksessa maksavat ainoastaan 20-30 senttiä kpl jos firma ei oo riistäjä...

        Jos haluat tehdä "fiksauksen" käytä vesivaseliinia renkaissa ja vetäse ulkopuolelle myös, veden paine tunkee vaseliinin putkeen ja lopettaa vuotamasta, mutta suosittelen uusia o-renkaat ja katsoo röhnät pois....


      • voitelua.peliin
        rasvatSisään kirjoitti:

        Kyllä kannattaa laittaa silikoni rasvaa!!! Sanoo valmistaja tai ei. Kumit tykkää siitä.

        Sulla on tosiaan joku halkeama joko O-renkaissa tai röhnää urissa/putkessa tai yksinkertaisesti O renkaat ovat kulahtaneet! Koneissa ja laitteissa ne vaihdetaan joka kerta, kun avattu. Käy ostamassa jostain esim laakerikaupasta saattaa saada uusia, parhaassa tapauksessa maksavat ainoastaan 20-30 senttiä kpl jos firma ei oo riistäjä...

        Jos haluat tehdä "fiksauksen" käytä vesivaseliinia renkaissa ja vetäse ulkopuolelle myös, veden paine tunkee vaseliinin putkeen ja lopettaa vuotamasta, mutta suosittelen uusia o-renkaat ja katsoo röhnät pois....

        Tosiaan silikonirasvaa eikä vesivaseliinia. Eikä se silikonirasva ole mikään tiivisteaine, se on voiteluaine ja pikemminkin pakollinen kuin suositeltava.

        O-renkaat ovat yleensä uskomattoman helppoja ja toimivia tiivisteitä. Jopa naarmuja voi tiivistepinnoissa olla ja silti pitää. Naarmuja ei tietenkään suositella. Eli jos ne o-renkaat on jo vaihdettu, eikä niissä tai läpiviennissä vikoja näy, on jossain halkeama. Jos läpivienti menee vaihtoon, ei sen mutteria sitten millään työkalulla kiristetä, vain sormivoimia käytetään. Sama koskee mahdollista anturin lukitusmutteria.

        O-renkaita on sekä tuuma- että millimittaisia. Sattumoisin täällä millimittaiset ovat yleisempiä ja sitä mukaa halvempia. Jotkut tuumakoot saattavat maksaa euronkin kappale.


    • Varmista ainakin, ettei se läpivientikaulus tiputa. Sitä ei voi vesillä korjata.

      • 1ooooooooooooooooooooooo

        Mulla vuoti kaulus, sillikonia laitoin sisäpuolelle ja ulkopuolelle .Loppui vuoto. Vinkki käytä maalarinteippiä rajaukseen, tulee siistiä jälkeä.


    • vanhatappi

      Jos läpiviennit eivät ole metallia, niin vesivaseliinia ei kannata laittaa. Muoviosat tykkäävät kyttyrää öljytuotteista, jos eivät ole öljynkestäviä. Sama koskee o-renkaita.

    • seppomartti

      Ei kannata käyttää silikonia, vaseliinia, Sikaa tai muutakaan tiivisteainetta ennen kuin korjaat vian. Veden tiputtelu on vika. Syy voi olla esimerkiksi väärän kokoiset O-renkaat tai halkeama asennusholkissa/ kauluksessa.

    • Matkapurjehtija

      Lokiin on erityinen silikonirasva valitettavasti minulla ei ole koodia, mutta kannattaa kysellä valmistajalta. Kokeilin kerran toisella merkillä ja en saanut lokia tiiviiksi, vaan tiputteli hiukan. Sain oikeaa silikonia, vaihdoin kesken sesongin ja niin vain tiputtelu lakkasi.
      Ei kyllä mielestäni tuotteilla ollut näkyvää eroa, mutta näin kävi.

      • seppomartti

        Silikonirasvaa O-renkaisiin, vinssiin tai läpiviennin hanan liukastamiseen ja hoitamiseen saa esim. Biltemasta. Tuotteen nimi on yllättäen silikonirasva. Sukellusliikkeistä sai ennen paksumpaa silikonirasvaa purkissa , mutten enää ole sukellellut pulloilla. Nämä ovat eri tuotteita kuin tiivistyssilikoni "siliconrubber".


      • vain.voitelua

        Ei voi olla silikonin laadusta kiinni tiiveys. Tietysti jollain erittäin korkeaviskositeettisella tökötillä voi vuoto tiivistyä, mutta silloin on korjattu vain oireita. Rasva on todellakin vain voiteluaine, joka helpottaa asennusta ja suojaa o-renkaita kitkan aiheuttamilta vaurioilta.

        Todennäköisesti siellä oli hius tai sen tyyppinen roska, joka poistui, kun poisti edelliset rasvat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe