vettä tankkiin Turun liepeiltä

PulmaOn

Kellään tiedossa mistä voisi saada vettä veneen tankkiin turun liepeiltä, ei viitsis kanistereilla viedä, kun lämmin vesi varaajakin haukka ensin yli 40l, olisi melkoinen kanisteri ralli kotoa veneelle?

20

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niisukkelajuttu

      Eigös Turun huoltoasemilt sitte vettä lainga jaeta?

    • vesiposti_

      Sama kyssäri myös Helsingin suuntaan? Onko huoltoasemien vesipisteet jo auki Luiskasaaressa tai Larussa?

    • ty6y5

      Uudenkaupungin huoltoasemalta saa vettä polttoainetankkiin.

    • PulmaOn

      Kävin jo muutamassa autolla katsomassa ja ei saa dieseliä ei vettä, siis meriasemilta. Dieseliä onneksi on riittämiin, mutta ei vettä... juoma veden kantaa kyllä kanisterillakin, mutta olis kiva saada kädet pestyä ja wc toimimaan (on makealla vedellä, (on sellainen takaisku mistä pöpöt ei etene, niille jotka alkaa saivarteleen))

      • vanhatappi

        Miksi ihmeessä wc pitää huuhdella puhtaalla juomavedellä? Miksei huuhteluvettä oteta merestä? Jotenkin järjetön ratkaisu, sillä juomavesitankki on kooltaan rajallinen ja meressä vettä riittää määrättömästi.

        ps. Sellaista takaiskuvettiiliä ei ole, joka ei päästä epäpuhtauksia myös toiseen suuntaan.


      • 12097356

        "Miksi ihmeessä wc pitää huuhdella puhtaalla juomavedellä?"

        Koska merivesi lisää merkittävästi hajuhaittoja.


      • pulmaOn
        vanhatappi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä wc pitää huuhdella puhtaalla juomavedellä? Miksei huuhteluvettä oteta merestä? Jotenkin järjetön ratkaisu, sillä juomavesitankki on kooltaan rajallinen ja meressä vettä riittää määrättömästi.

        ps. Sellaista takaiskuvettiiliä ei ole, joka ei päästä epäpuhtauksia myös toiseen suuntaan.

        http://www.shopbackflow.com/watts/watts-backflow-assemblies/watts-dual/watts-lfnlf9/

        Tässä hieman sentyyppisestä takaiskuventtiilistä, jos haluat tutustua.(en muista minkä merkkinen se oma mötikkä on, mutta FDA hyväksytty malli vesilinjaan joka ei aina paineistettu)

        Lääke-,elintarvike teollisuudessa monissa paikoissa käytössä ja USA:ssa vaikka missä ihan tavallisissa kohteissa, jossa halutaan välttää ristii kontaminaatio.

        Miten sulla kotona wc:n putket ja keittiön putket, ovatko samassa linjassa :)


      • Putkistosuunnittelija
        pulmaOn kirjoitti:

        http://www.shopbackflow.com/watts/watts-backflow-assemblies/watts-dual/watts-lfnlf9/

        Tässä hieman sentyyppisestä takaiskuventtiilistä, jos haluat tutustua.(en muista minkä merkkinen se oma mötikkä on, mutta FDA hyväksytty malli vesilinjaan joka ei aina paineistettu)

        Lääke-,elintarvike teollisuudessa monissa paikoissa käytössä ja USA:ssa vaikka missä ihan tavallisissa kohteissa, jossa halutaan välttää ristii kontaminaatio.

        Miten sulla kotona wc:n putket ja keittiön putket, ovatko samassa linjassa :)

        Kyllä lähes kaikkien kotona on WC:n ja keittiön putket samassa linjassa, ei taida tuo
        kirjoittaja " pulmaOn " tietää mitään vesi putkien linjoista.


      • vanhatappi
        pulmaOn kirjoitti:

        http://www.shopbackflow.com/watts/watts-backflow-assemblies/watts-dual/watts-lfnlf9/

        Tässä hieman sentyyppisestä takaiskuventtiilistä, jos haluat tutustua.(en muista minkä merkkinen se oma mötikkä on, mutta FDA hyväksytty malli vesilinjaan joka ei aina paineistettu)

        Lääke-,elintarvike teollisuudessa monissa paikoissa käytössä ja USA:ssa vaikka missä ihan tavallisissa kohteissa, jossa halutaan välttää ristii kontaminaatio.

        Miten sulla kotona wc:n putket ja keittiön putket, ovatko samassa linjassa :)

        Jos puhutaan pumpattavasta veneen wc :stä, niin eikö pumpun mäntä lutkuta edes takaisin samassa sylinterissä, jossa on vuoroin puhjasta ja likaista vettä. Männän tiivisteen kautta sylinterin pinnalle jää aina epäpuhtauksia, jotka siirtyvät puhtaalle puolelle. Kotona wc:n vesi tulee ensin säiliöön, josta se sitten valahtaa pönttöön ja sieltä eri reittiä viemäriin.
        Kaikki takaiskuventtiilit perustuvat jonkinlaiseen sulkumekanismiin. Mikäli sulkumekanismin väliin jää jotain, niin se ei sulkeudu.
        Mielenkiintoinen väite, että merivesi lisäisi merkittävästi hajuhaittoja, jos ajatellaan mitä muuta septitankkiin menee.


    • miksiihmeessä

      Toi makeavesivessa menee mulla aprillipilan piikkiin, tai sit tarvitaan oikeen helvetin hyvä selitys että miksi?

    • PulmaOn

      Teitä saivartelijoita ei nyt kaivattu tähän keskusteluun, avatkaa oma ketju jos asia painaa pientä mieltä...

      • VesiPää

        Minun pieni mieli pulmuttaa pulmaa kysyen, miksi sitä vesitankkia ei voinut tupata täyteen silloin kun oli vene maissa ja sitä viikkotolkulla rapsuteltiin ?


      • PulmaOn
        VesiPää kirjoitti:

        Minun pieni mieli pulmuttaa pulmaa kysyen, miksi sitä vesitankkia ei voinut tupata täyteen silloin kun oli vene maissa ja sitä viikkotolkulla rapsuteltiin ?

        Ei ollut vettä siellä tarjolla...viellä, myöhemmin kyllä


    • Nauvosta

      Nauvosta saa.

      • ei.ollut.vettä

        Ei saanut viime keväänä - onko tilanne muuttunut?


      • xxdsww

        Nauvon satamalahti on jäässä


      • aikaleima

      • xxdsww kirjoitti:

        Nauvon satamalahti on jäässä

        Kyllä se ainakin viikko sitten, kun siellä kävin, oli melkein kokonaan sula. Veden saanti ei ole itsestäänselvyys. Airistohotellin lahti on myös sula, mutta vettä ei varmaan vielä saa. Siinä vieressä on Lillmälö Båtin telakka. Sieltä varmaa saa vettä.


    • Ehkä Turun veneveistämöltä. Sinnehän tulee vierasvenesatama ja pihassa tehdään täysillä töitä, kahvilakin on. Kai siellä vesihanakin on?

    • pulmaOn

      Kiitos bossu hyvistä vinkeistä...yksi melko aikainen paikka on myös tps polttoaine asemalla, mutta kun kävin vkl, niin vielä ei ollut, nopeasti tämä kevät tästä toivottavasti lähtisi lämpiämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe