Kellään tiedossa mistä voisi saada vettä veneen tankkiin turun liepeiltä, ei viitsis kanistereilla viedä, kun lämmin vesi varaajakin haukka ensin yli 40l, olisi melkoinen kanisteri ralli kotoa veneelle?
vettä tankkiin Turun liepeiltä
20
489
Vastaukset
- niisukkelajuttu
Eigös Turun huoltoasemilt sitte vettä lainga jaeta?
- vesiposti_
Sama kyssäri myös Helsingin suuntaan? Onko huoltoasemien vesipisteet jo auki Luiskasaaressa tai Larussa?
- ty6y5
Uudenkaupungin huoltoasemalta saa vettä polttoainetankkiin.
- PulmaOn
Kävin jo muutamassa autolla katsomassa ja ei saa dieseliä ei vettä, siis meriasemilta. Dieseliä onneksi on riittämiin, mutta ei vettä... juoma veden kantaa kyllä kanisterillakin, mutta olis kiva saada kädet pestyä ja wc toimimaan (on makealla vedellä, (on sellainen takaisku mistä pöpöt ei etene, niille jotka alkaa saivarteleen))
- vanhatappi
Miksi ihmeessä wc pitää huuhdella puhtaalla juomavedellä? Miksei huuhteluvettä oteta merestä? Jotenkin järjetön ratkaisu, sillä juomavesitankki on kooltaan rajallinen ja meressä vettä riittää määrättömästi.
ps. Sellaista takaiskuvettiiliä ei ole, joka ei päästä epäpuhtauksia myös toiseen suuntaan. - 12097356
"Miksi ihmeessä wc pitää huuhdella puhtaalla juomavedellä?"
Koska merivesi lisää merkittävästi hajuhaittoja. - pulmaOn
vanhatappi kirjoitti:
Miksi ihmeessä wc pitää huuhdella puhtaalla juomavedellä? Miksei huuhteluvettä oteta merestä? Jotenkin järjetön ratkaisu, sillä juomavesitankki on kooltaan rajallinen ja meressä vettä riittää määrättömästi.
ps. Sellaista takaiskuvettiiliä ei ole, joka ei päästä epäpuhtauksia myös toiseen suuntaan.http://www.shopbackflow.com/watts/watts-backflow-assemblies/watts-dual/watts-lfnlf9/
Tässä hieman sentyyppisestä takaiskuventtiilistä, jos haluat tutustua.(en muista minkä merkkinen se oma mötikkä on, mutta FDA hyväksytty malli vesilinjaan joka ei aina paineistettu)
Lääke-,elintarvike teollisuudessa monissa paikoissa käytössä ja USA:ssa vaikka missä ihan tavallisissa kohteissa, jossa halutaan välttää ristii kontaminaatio.
Miten sulla kotona wc:n putket ja keittiön putket, ovatko samassa linjassa :) - Putkistosuunnittelija
pulmaOn kirjoitti:
http://www.shopbackflow.com/watts/watts-backflow-assemblies/watts-dual/watts-lfnlf9/
Tässä hieman sentyyppisestä takaiskuventtiilistä, jos haluat tutustua.(en muista minkä merkkinen se oma mötikkä on, mutta FDA hyväksytty malli vesilinjaan joka ei aina paineistettu)
Lääke-,elintarvike teollisuudessa monissa paikoissa käytössä ja USA:ssa vaikka missä ihan tavallisissa kohteissa, jossa halutaan välttää ristii kontaminaatio.
Miten sulla kotona wc:n putket ja keittiön putket, ovatko samassa linjassa :)Kyllä lähes kaikkien kotona on WC:n ja keittiön putket samassa linjassa, ei taida tuo
kirjoittaja " pulmaOn " tietää mitään vesi putkien linjoista. - vanhatappi
pulmaOn kirjoitti:
http://www.shopbackflow.com/watts/watts-backflow-assemblies/watts-dual/watts-lfnlf9/
Tässä hieman sentyyppisestä takaiskuventtiilistä, jos haluat tutustua.(en muista minkä merkkinen se oma mötikkä on, mutta FDA hyväksytty malli vesilinjaan joka ei aina paineistettu)
Lääke-,elintarvike teollisuudessa monissa paikoissa käytössä ja USA:ssa vaikka missä ihan tavallisissa kohteissa, jossa halutaan välttää ristii kontaminaatio.
Miten sulla kotona wc:n putket ja keittiön putket, ovatko samassa linjassa :)Jos puhutaan pumpattavasta veneen wc :stä, niin eikö pumpun mäntä lutkuta edes takaisin samassa sylinterissä, jossa on vuoroin puhjasta ja likaista vettä. Männän tiivisteen kautta sylinterin pinnalle jää aina epäpuhtauksia, jotka siirtyvät puhtaalle puolelle. Kotona wc:n vesi tulee ensin säiliöön, josta se sitten valahtaa pönttöön ja sieltä eri reittiä viemäriin.
Kaikki takaiskuventtiilit perustuvat jonkinlaiseen sulkumekanismiin. Mikäli sulkumekanismin väliin jää jotain, niin se ei sulkeudu.
Mielenkiintoinen väite, että merivesi lisäisi merkittävästi hajuhaittoja, jos ajatellaan mitä muuta septitankkiin menee.
- miksiihmeessä
Toi makeavesivessa menee mulla aprillipilan piikkiin, tai sit tarvitaan oikeen helvetin hyvä selitys että miksi?
- PulmaOn
Teitä saivartelijoita ei nyt kaivattu tähän keskusteluun, avatkaa oma ketju jos asia painaa pientä mieltä...
- VesiPää
Minun pieni mieli pulmuttaa pulmaa kysyen, miksi sitä vesitankkia ei voinut tupata täyteen silloin kun oli vene maissa ja sitä viikkotolkulla rapsuteltiin ?
- PulmaOn
VesiPää kirjoitti:
Minun pieni mieli pulmuttaa pulmaa kysyen, miksi sitä vesitankkia ei voinut tupata täyteen silloin kun oli vene maissa ja sitä viikkotolkulla rapsuteltiin ?
Ei ollut vettä siellä tarjolla...viellä, myöhemmin kyllä
- Nauvosta
Nauvosta saa.
- ei.ollut.vettä
Ei saanut viime keväänä - onko tilanne muuttunut?
- xxdsww
Nauvon satamalahti on jäässä
- aikaleima
xxdsww kirjoitti:
Nauvon satamalahti on jäässä
22.3 ollut jo lähes sula http://rosti.fi/saa/?page_id=1362&lang=en. Eikö ole sulanut vielä kokonaan?
xxdsww kirjoitti:
Nauvon satamalahti on jäässä
Kyllä se ainakin viikko sitten, kun siellä kävin, oli melkein kokonaan sula. Veden saanti ei ole itsestäänselvyys. Airistohotellin lahti on myös sula, mutta vettä ei varmaan vielä saa. Siinä vieressä on Lillmälö Båtin telakka. Sieltä varmaa saa vettä.
Ehkä Turun veneveistämöltä. Sinnehän tulee vierasvenesatama ja pihassa tehdään täysillä töitä, kahvilakin on. Kai siellä vesihanakin on?
- pulmaOn
Kiitos bossu hyvistä vinkeistä...yksi melko aikainen paikka on myös tps polttoaine asemalla, mutta kun kävin vkl, niin vielä ei ollut, nopeasti tämä kevät tästä toivottavasti lähtisi lämpiämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483