UV-suoja maskin sisälle

Silmäleikattu

Mulla on hassu mutta ihan todellinen ongelma. Olen lähdössä parin viikon kuluttua sukeltamaan Egpytiin. Kävin viime kesäkuussa toisen silmän laser-leikkauksessa, jonka jälkeen suositellaan pidettäväksi aurinkolaseja vuoden verran. Pidänkin niitä muulloin (mm.laskettelulaseissa on täysi uv-suoja) mutta en keksi, miten ratkaisisin sukeltamisen.

Saako jostain ostaa uv-kalvoa, jonka voisin laittaa maskin sisään vai pitääkö minun väsätä sinne jonkun aurinkolasin lasi. Kiva, jos jollain ois mulle järkevä ehdotus. Kiitos

3

470

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ake

Vaimolla operoitiin silmät aikanaan parikuukautta ennen sukelluslomaa. Veden allahan ei lisäsuojaa tarvita, vaan juuri ennen sukellusta ja sukelluksen jälkeen. Maskin lasihan taitaa pysäyttää suurimman osan uv-alueen säteilystä, mutta kun maskia ei aina halua pitää päässä turhaan, niin vaimo ratkaisi 'ongelman' ottamalla aurinkolasit mukaan sukellukselle ja piti niitä päässä kunnes sukellus alkoi ja laittoi lasit liivien taskuun ja sukelluksen päätyttyä jätti maskin roikkumaan kaulalle ja laittoi liivin taskusta otetut aurinkolasit päähän.

Hymyilyä ja kysymyksiähän tuo 'kokoajan' aurinkolasit päässä pitäminen aiheutti, mutta nyt muutamia vuosia myöhemminkään ei mitään ongelmia ole tullut esille, eli kai tuo oli riittävä ratkaisu ja suojaustapa.

• mörri

No ei sitä ohjetta tartte noin orjallisesti noudattaa..hyvähän se tietysti on, mut hei haloo.. Olen itse ollut myös kummankin silmän laserleikkauksessa ja kyselin miksi suositellaan (nykyään 3 kk) aurinkolasien käyttöä. Siihen lääkäri totesi, että sarveiskalvo imee kaiken uv-säteilyn ja turhaa rasittaa sarveiskalvoa leikkauksen jälkeen, mutta todistettavasti ei ole pystytty osoittamaan, että auringon uv-säteily olisi mitenkään heikentänyt leikkaustuloksia.

Joten mielestäni ihan normaali "aurinkolasikäyttäytyminen" riittää, ei ne silmät tuhoudu, jos aurinko vähän niihin osuukin.

• silmien UV suojaksi

http://www.sunvisorcaps.com
      Polycarbonate film UV protection and clear sight
      -nyt UV suojaa 30$ = 22 e postikulut

Siistä lipastahan vois kehitellä.
      Mistään en löydä tehdasta, joka tuota kalvoa valmistaa.
      polycarbonate solid sheet use 100% raw material with uv protection. ... Some regular uses of polycarbonate sheets are as safety shields, sight glasses ...

Silmien kanssa ei leikkimistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6267
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5649
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4645
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      58
      3926
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3825
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3239
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      69
      3031
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59