Saako naisella olla mieskavereita parisuhteessa

Kyselijä-

Entä saako miehellä olla naiskavereita joita näkee?

30

4807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aki.Palstamäki

Mikään ei ole kiellettyä, mutta jos kaveruudet aiheuttaa kitkaa parisuhteessa, niin pitää valita minkä haluaa ja mistä luopuu.

• Kaksipiippuista

Saa olla, mutta niitä on sopivaa tavata yleensä vaikka omassa kodissa tai muuten kun oma kumppani paikalla. Jos on tarve viettää aikaa vastakkaista sukupuolta olevan kanssa yhtämittaa kahden kesken, ongelmia on tiedossa ihan taatusti.

• jokunainenolen

Saa olla naiskavereita :)

• eioikeaavastausta

Jos mies nauttii aisurina olosta, niin mikä ettei.

• yhden.ystävä.olisin

itse olen sellainen jos naiskaverin kanssa viihdyn niin olen silloin rakastunut häneen ja naiseni hyväksyy sen niin kai naiseni heitän pihalle ja otan naiskaverini naisekseni niin jos nainen on kaverini niin rakastan häntä silloin mutta tuskimpa tuleva naiseni siihen lupaa antaisi eli minulla ei olisi naiskavereita muuta kuin oma naiseni

• 6998

Eli et osaa ajatella vastakaista sukupuolta muuta kuin seksin kautta.
        Ei ihmisestä pitäminen tarkoita sitä, että automaattisesti haluaa olla tämän kanssa parisuhteessa. Sitä kun voi ihan vain pitää toisesta ihmisenä, vaikka ei halua olla läheisissä tekemisissä tämän intiimialueiden kanssa.

• Sinkkumies---

Ei naiset kestä kun miehellä on nais kavereita, käyvät kahvella tai baarissa.

• EiSaa

Parisuhteissa käytännössä aina jos naisella on tarkeitä miestuttavia ja ylipäätään läheisiä mieskavereita on se tiennyt aina ongelmia. Ovat käytännössä naisen lohtuja ja olkapäitä kun parisuhteessa riitaa ja yleensä aina haukkumassa naisen kumppania eli minua. Herää kysymys mikä kaveruus sellainen on. Jos naisella on miespuoleisia kavereita jotka vielä hyväksyy ja ovat iloisia senpuolesta että olen ilmestynyt naisen elämään niin sellainen on ok. Näin kuitenkin on äärimmäisen harvoin. On siksi helppo päätellä miehen intressit ja ylipäätään ihmetyttää miksi nainen sellaisen kanssa kaveeraa.
      Toisinsanoen jos naisella paljastuu olevan miespuoleisia ystäviä niin jätän nykyään sellaiset naiset ihan vapaasti kaveeraamaan miesten kanssa ja haen seuraavaa. Itselläni on kaksi niinsanottua naiskaveria. Kummankin kanssa olen harrastanut seksiä. Olen näille myös sanonut että aina kun alan suhteeseen lopetan yhteydenpidon näihin naisiin koska ei ole oikein kaveerata ihmisten kanssa joiden kanssa ollut seksiä.

• Monilla parisuhteessa olevilla naisilla ja miehillä on vastakkaista sukupuolta olevia kavereita. Ne kaverisuhteet eivät tosiaan aina ole ihan helppoja puolisolle ja täytyy itsekin tunnustaa, että todennäköisesti olisin ainakin vähän mustasukkainen jos mies viettäisi aikaa naispuolisen ystävän kanssa, jos tämä ystävä olisi sinkku. Eikä mikään takaa, ettenkö olisi mustis vaikka tämä ystävä oliskin parisuhteessa.

Itselläni on aina ollut mieskavereita, mutta ei se ystävyys sänkyyn asti ole vienyt. Eikä koskaan veisi, ei tulisi mieleenkään! Mutta tästä huolimatta tuntisin oloni epävarmaksi jos mahdollisella seurustelukumpppanilla olisi naiskavereita. Jos siis seurustelisin, niin tuskin tapaisin näitä mieskavereita kahden kesken ja kutsuisin oman miehen mukaan illanviettoihin.

En kyllä tarkoita että kaikkien tulisi näin toimia, vaikea ehkä samaistua tähän kun nyt ei ole tilivelvollinen kenellekään.

• Näin.se.vaan.menee

Jos tapaisin miehen joka kertoisi lähtevänsä nyt erään Ellun kanssa kahville ja että yks Miia tulee huomenna kylään ja että ne ovat vain kavereita, jäisi kyllä varmasti paremmin tutustumatta siihen kaveriin.

Joko sillä on sutinaa näiden naisten kanssa tai sitten se on mieheksi niin feminiininen, että haluaa viettää vapaa-aikansa naisten juttuja jauhaen. Kyllä se normia on että lähen tästä Peten kanssa pilkille ja sitte Jarmon luo saunaan.

• poikaystävä-

Minun avokilla on paljonkin mies kavereita. Ei aiheuta mitään kitkaa että täysi luotto on. Ei voi alkaa vahtia toisen tekemisiä eikä rajoittaa toista. Muuten ei suhteesta tule mitään.

• Aki.Palstamäki

Joku toinen mies voisi ajatella toisin ja avokki joutuisi valinnan eteen. Ei näihin ole mitään sääntöjä, ihmiset on erilaisia.

Mun exällä oli meidän suhteemme alkuvuosina (ennen avioliittoa) muutaman kuukauden tiiviimpi jakso yhden työkaverinsa kanssa, heillä kuulemma synkkasi mutta kummallakin oli parisuhde tahoillaan. Ilmeisesti miehellä oli parisuhdeongelmia (muijalla mielenterveysongelmia ja mustasukkaisuutta) ja exäni oli jonkun sortin tukihenkilö.

Homma päättyi sitten työpaikan pikkujouluihin kun exän "kamumies" oli vetänyt läsärit ja oli alkoi lääppimään, exä jätti juhlaseurueen ja tuli taksilla kotiin kesken illan. Kysyin exältä haluaako hän että käyn tukistamassa tyyppiä, ei kuulemma tarvinnut.

• Aki.Palstamäki kirjoitti:

Joku toinen mies voisi ajatella toisin ja avokki joutuisi valinnan eteen. Ei näihin ole mitään sääntöjä, ihmiset on erilaisia.

Mun exällä oli meidän suhteemme alkuvuosina (ennen avioliittoa) muutaman kuukauden tiiviimpi jakso yhden työkaverinsa kanssa, heillä kuulemma synkkasi mutta kummallakin oli parisuhde tahoillaan. Ilmeisesti miehellä oli parisuhdeongelmia (muijalla mielenterveysongelmia ja mustasukkaisuutta) ja exäni oli jonkun sortin tukihenkilö.

Homma päättyi sitten työpaikan pikkujouluihin kun exän "kamumies" oli vetänyt läsärit ja oli alkoi lääppimään, exä jätti juhlaseurueen ja tuli taksilla kotiin kesken illan. Kysyin exältä haluaako hän että käyn tukistamassa tyyppiä, ei kuulemma tarvinnut.

Juuri näin siinä helposti käy.

• Nainen44Free

Tarkoitatko nyt ehkä kuitenkin enemmänkin miestuttavia etkä kavereita? Vastakkaista sukupuolta on harrastusporukoissa ja työtuttuina useimmilla.

On hyvin harvinaista, että tuota läheisempi kaveruus toimii ilman että siihen jomman kumman puolelta alkaa lisäkytköksiä tulemaan. Kyllä normimies kiinnostuu kivasta ja naisellisesta naisesta seksuaalisesti ja naisella tunnepuolikin tulee hyvin herkällä mukaan. Luonnonlakihan se.

Usemmissa parisuhteissa raja onkin päivänselvä; ei viestitellä vastakkaisen sukupuolen kanssa kuulumisia, ei järkkäillä tapaamisia kahdestaan eikä mennä henkilökohtaisuuksiin työpaikkalla. Alunpitäen viatonkin tuttavuus kyllä lähtee tuollaisessa kuviossa nopeasti tunnelmaan, joka jo ahnaasti lipoo romanttisen kiinnostuksen huulia.

• Pillujen--asiantuntija

Jos ne naisen kaverit on komeita kavereita niin sitten kannattaa olla varuillaan. Ei naisen kiimanesteet pysy sisällä kovin kauan.

• Sinkkunainen--

Parempi vaan ettei saa kun suomalaisilla miehillä on niin huono itsetunto etteivät kestä jos naisella on mies kavereita. Miehelläkään ei sitten saa olla nais kavereita tasa-arvon nimissä.

• Periaatteessa kyllä, mutta käytännössä ongelmallista. Aki.palstamäki kuvaili hyvin tilanteen.

Monesti mieskaverit ovat naiselle pelkkiä kavereita tasan niin pitkään kuin nainen haluaa, mutta jos tilaisuus tulee, ollaan hyppäämässä sänkyyn. Tilaisuus voi olla naisen humala, naisen riita oman miehen kanssa, lohdutus jne.

Naisen on siis toimittava äärimmäisen avoimesti jos minun kanssa parisuhteessa meinaa mieskavereita pitää. Avoimmuus tarkoittaa esim minun kutsumista mukaan tapaamisiin, miehen tuomista meille. Kahdenkeskisetkosteat illanvietot eivät ole sallittuja, eivät elokuvat tms.

• Pahamies111

"Avoimmuus tarkoittaa esim minun kutsumista mukaan tapaamisiin, miehen tuomista meille. Kahdenkeskisetkosteat illanvietot eivät ole sallittuja, eivät elokuvat tms."

Yritin seurustella naisen kanssa, joka riidan päätteeksi lähti usein miesystäviensä kanssa ryyppäämään. Omien sanojensa mukaan hän oli "tyttöpoika", mutta mitä ilmeisemmin ulkonäkö kertoi muuta ja miesten jatkuva kiinnostus perustui lähinnä hänen vihjailuilleen ja flirtille.

Kyseessä oli mielestäni jonkinlainen itsetunto-ongelma, jota nainen ei ehkä halunnut tiedostaa. En usko, että varsinaisesti mitään miesystävien ja hänen välillään tapahtui, mutta omaa päätä nämä tapahtumat hajottivat sen verran, että en kyennyt tulevaisuutta tämän päälle rakentamaan.

En nähnyt asiakseni asettua ystävyyssuhteiden väliin ja annoin naisen mennä.

• hyvä.ystävä

mitähän ne mieskaverien naiset ja vaimot sanoo siitä että miehellänsä on rakastajatar eli ystävätär

• Nainen39vee

Biseksuaalina tällaiset kysymykset kuulostavat ihan absurdeilta. Olen binainen ja en todellakaan tunne seksuaalista tai romanttista vetoa naispuolisia ystäviä/kavereita kohtaan - en myöskään miespuolisia. Tosi harvassa ovat ne ihmiset, joiden kanssa synkkaa sillä lailla ja joiden kanssa tulee juuri oikeanlainen kemia. Mutta palstalogiikan mukaan biseksuaalilla ei varmaan voisi olla ystäviä tai kavereita ollenkaan.

• Aki.Palstamäki

Voisiko olla niin, että bi-naiselle on helpompaa pitää touhu pelkkänä ystävyytenä niiden miesten ja naisten kanssa joita naiset ei kiinnosta seksuaalisessa mielessä?

• Nainen39vee
        Aki.Palstamäki kirjoitti:

Voisiko olla niin, että bi-naiselle on helpompaa pitää touhu pelkkänä ystävyytenä niiden miesten ja naisten kanssa joita naiset ei kiinnosta seksuaalisessa mielessä?

Siis tarkoitatko, että helppo pitää heteronaiset ja homomiehet ystävänä? Kun kirjoitit, että ne joita naiset ei kiinnosta. Ei se noinkaan mene, koska kyllähän binaisilla on lesboja ja heteromiehiäkin ystävinä. Eikä sitä jokaiseen ihastu tai jokaisesta kiinnostu. Itselläni on suurin osa ystävistä naisia, suurin osa biseksuaaleja tai lesboja, tai sitten heteronaisia, joilla on myös ollut jotain lesbokokeiluja. Mutta koskaan en ole ihastunut ihmiseen, jonka olen ennestään tuntenut ystävänä.

• Aki.Palstamäki
        Nainen39vee kirjoitti:

Siis tarkoitatko, että helppo pitää heteronaiset ja homomiehet ystävänä? Kun kirjoitit, että ne joita naiset ei kiinnosta. Ei se noinkaan mene, koska kyllähän binaisilla on lesboja ja heteromiehiäkin ystävinä. Eikä sitä jokaiseen ihastu tai jokaisesta kiinnostu. Itselläni on suurin osa ystävistä naisia, suurin osa biseksuaaleja tai lesboja, tai sitten heteronaisia, joilla on myös ollut jotain lesbokokeiluja. Mutta koskaan en ole ihastunut ihmiseen, jonka olen ennestään tuntenut ystävänä.

Ihmiset on erilaisia näköjään.

Minä kokisin haaskaavani vain aikaani pitämällä yhteyttä naiseen jota en yritä sänkyyn. Lienee selvää ettei minulla ole ollut koskaan naispuolista ystävää.

• Bi-nainen__

Mä taas tunnen usein jonkinasteista seksuaalista vetoa ystäviini ja ystävyyssuhteissani on myös romanttisia ulottuvuuksia, mikä ei tarkoita että harrastaisimme seksiä tai olisimme yhdessä tai että edes haluaisin seksiä, jos tunnen seksuaalista vetovoimaa. Siihen järjen ja tunteiden kanssa syntyvään haluun kun vaaditaan enemmän kuin pelkkä seksuaalinen vetovoima. Ja ystävät myös tuntee yleensä niin hyvin, että järki ja muut kuin himotunteet näyttävät selkeästi missä toimivat rajat menevät. Sitten niistä tunteista ja ihastuksista voi nauttia vaan ihan rauhassa keskenään tai esim. flirtin muodossa.

Eli saa olla ystäviä, mutta avoin pitää olla kumppanille mitä missäkin suhteessa on meneillään tai sitten yhdessä sovitaan rajat ja pidetään niistä kiinni. Jos pelottaa, että lähtee liikaa keulimaan, niin hyvä keino on vaikka että ei nähdä kahdestaan vaan se kumppani on mukana tai yleisempiä illanviettoja vaan missä on paljon muitakin.

• fla.vio

Miksei? En kiellä toiselta sitä, mitä sallin itsellenikin.

• Hjklljhggg

Saa. Monet vaan pilaa luottamuksen kumppaniinsa herättämällä mustasukkaisuuden kipinän omilla sanoillaan ja teoillaan.

• perinteinenmies2

Naisellani ei saa olla mieskavereita. Eikä saa liikkua ulkonakaan ominpäin. Vaatetuksen pitää olla peittävää eikä saa meikata ollenkaan. Puhelinta ei saa käyttää ilman minun lupaa eikä tietenkään mitään sähköposteja tai facebookkeja.

• oma.rakas

Meidän Jormalla on jalkapanta jolla seuraan ettei hän poistu työpaikaltaan ja työreitiltään ajaessaan kodin ja työpaikan välillä.

Puhelinta eikä muitakaan yhteydenpitovälineitä anneta käyttöön muuta kuin minun valvonnassani.

Taskut tutkin heti kun Jorma tulee töistä kotiin, ja vaatteet haistelen ettei ole vieraita parfyymintuoksuja. Myös rutiinikuulustelut ja soitot työpaikan puhelimeen tunnin välein kuuluvat rutiineihini.

• lopultakin

No tulihan tähän keskusteluun jotain järkeä! :D :D Kiitos päivän nauruista!

• Jep--

Kyllä se vain niin on että nainen jolta kuulet lauseen "mä nyt vaan tulen miesten kaa paremmin jutuun" ei ole parisuhteen arvonen. Kyse on huomiohuorauksesta ja parisuhteessa niitä "kavereita" käytetään lyömäaseena riitatilanteessa tai ihan muuten vaan. Tuttava/työkaveri yms on asia erikseen, sen kyllä huomaa aika nopeesti jos kyseessä on ns "ihailuklubin" jäsen:D Nykyää vielä some helpottaa tuota huomiohuorulointia, eihän kyse monesti ole edes mistään säpinästä mutta tärkeintä antaa se kuva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3643
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2479
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2333
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2097
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1412
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      129
      1329
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      275
      1310
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1285
    Aihe