Olen c-kurssin tasoinen pianon soittaja ja mitä enemmän olen kyseisiä säveltäjiä kuunnellut, sitä enemmän löydän heistä yhteisiä piirteitä ja pidän heidän kummankin musiikista enemmän ja enemmän. Sekä Rachmaninoff että Sibelius puhuvat meille muusikoille erittäin suoralla tavalla ilman suurempia kiemuroita tai estoja musiikkinsa kautta. Heidän tapansa käsitellä musiikkia antaa suoran mielikuvan siitä, mitä he haluavat musiikillaan viestiä. Mitä mieltä olette itse tästä? Tietysti he edustavat täysin erilaisia tyylejä klassisen musiikin historiassa, mutta heidän tapansa käyttää musiikkia viestinnän välineenä on minusta kovin yhtäläinen.
Yhtäläisyyksiä Sibeliuksessa ja Rachmaninoffissa!?
pianonsoitonopiskelija
3
155
Vastaukset
- Sibeliusforever
Vai niin..haluatko kertoa esimerkkejä biiseistä joissa kuuluu säveltäjien "sukulaisuus"?
- Per_Slager
Sibelius sävelsi harrastelijoille, koska oli itsekin pianomusiikissaan harrastelija.
- tuo_toinen
On suomeksi translitteroituna Rahmaninov.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694879KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1923820- 1883571
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783249Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502979- 252004
- 241951
- 1821804
- 301696
- 431395