Olen c-kurssin tasoinen pianon soittaja ja mitä enemmän olen kyseisiä säveltäjiä kuunnellut, sitä enemmän löydän heistä yhteisiä piirteitä ja pidän heidän kummankin musiikista enemmän ja enemmän. Sekä Rachmaninoff että Sibelius puhuvat meille muusikoille erittäin suoralla tavalla ilman suurempia kiemuroita tai estoja musiikkinsa kautta. Heidän tapansa käsitellä musiikkia antaa suoran mielikuvan siitä, mitä he haluavat musiikillaan viestiä. Mitä mieltä olette itse tästä? Tietysti he edustavat täysin erilaisia tyylejä klassisen musiikin historiassa, mutta heidän tapansa käyttää musiikkia viestinnän välineenä on minusta kovin yhtäläinen.
Yhtäläisyyksiä Sibeliuksessa ja Rachmaninoffissa!?
pianonsoitonopiskelija
3
150
Vastaukset
- Sibeliusforever
Vai niin..haluatko kertoa esimerkkejä biiseistä joissa kuuluu säveltäjien "sukulaisuus"?
- Per_Slager
Sibelius sävelsi harrastelijoille, koska oli itsekin pianomusiikissaan harrastelija.
- tuo_toinen
On suomeksi translitteroituna Rahmaninov.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298