Miten työllistyminen voi olla näin vaikeaa ?

Saara1970

Jäin vuosi sitten työttömäksi ja olen sen jälkeen aktiivisesti hakenut töitä ja koulutusta, sekä työvoimakoulutusta.
Kaksi kertaa sain kieltävän vastauksen aikuiskoulutuksesta.
Olen hakenut n. 30:een työpaikkaan, ainoastaan yhdestä otettiin yhteyttä, mutta en tullut valituksi.
Työvoimakoulutukseen ei huolittu !
Viimeisin oli, kun hain kunnalle työkokeiluun, missä vakuutusyhtiö olisi maksanut kaikki kustannukset, en päässyt, koska tarjolla olisi ollut vain sellaista työtä, jota en pysty tekemään terveyssyistä (reuma).
Kumma juttu, kunnat valittavat, että töitä on liikaa ja ihmisiä tarvittaisiin lisää, mutta sitten kun saisivat ilmaista työvoimaa, se ei heille kelpaa !
Miten ihmeessä jotkut tahot väittävät, että kyllä Suomessa työpaikkoja on, mutta kun työttömät ei niitä huoli ? Tai, että olemme laiskoja, emmekä viitsi ottaa työtä vastaan, kun työkkäreilläkin elää ? No, tämä porukka on tietysti ihan erikseen, mutta sitten kun HALUAT töitä tai koulutusta, ei huolita kumpaankaan !

4

1530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikypotkut

Koko työelämä on tapettu jo aikoja sitten ja keinottelu on ainut tapa työllistää eli jos itse rahoitat työnteon niin töitä löytyy ja kun tuet loppuvat firmalle niin työtkin loppuvat samalla hetkellä.

Tapauksessasi varmasti halutaan vain täyteen työtahtiin pystyviä henkilöitä, firmoilla on mistä valita.

Suomi on todellisuudessa jo kehitysmaa ja oikeita työpaikkoja ei enää synny kuin rikkaiden pennuille ja suhteilla loput ,muut saavat pätkätöitä ja muuta hevonpaska kursseja ja työkokeiluja osakseen.

Suomi ei nouse ikinä tästä itseaiheutetusta tuhostaan.

• Tottavalitettavasti

VTM täällä. Olen hakenut 100 paikkaan töihin ja kaikista on joko tullut hylkäysviesti tai ei viestiä ollenkaan. Hakijoita on jokaiseen avoimeen paikkaan enemmän kuin runsaasti.

Olet oikeassa siinä, että paikat jaetaan jo etukäteen kavereiden ja sukulaisten kesken. Meille muille ei edes anneta palkkatöitä, vaan palkattomia töitä.

Työkkäri yritti houkutella mua palkattomaan FEC-koulutukseen, missä yritys olisi laskuttanut 10 tuhatta euroa mun työstä samalla kun mä olisin saanut ainoastaan 9 euroa päivässä. Itse heitin kyseisen mainoksen roskiin, mutta kuinka moni lankesi siihen? Sitä en tiedä.

• HakemusSpämmääjä

No itse hain ekan vuoden aikana työttömäksi jouduttuani noin 150 paikkaan töihin. Tämä poiki muutaman haastattelun pelkästään, ja töitä ei irronnut. Sittemmin tahti ei ole ollut ihan yhtä kova, vaan olen koittanut valita vähän järkevämmin haettuja paikkoja, koska spämmimällä ei irtoa. Voisi sanoa että joku 50 hakemusta per vuosi nykyisin. Hyvä jos haastatteluun pääsee ollenkaan.

Kohta 5 vuotta työttömänä. Perseestä olla rutiköyhä, mutta enemmän perseestä on ollut se jatkuva kyykytys, juoksuttaminen juosuttamisen vuoksi (ei tekemistä palkkatöiden kanssa suoranaisesti), ja huono ihmisarvoa alentava kanssakäyminen niin soskun kuin TE-virkailijoidenkin puolesta. KELA jatkaa hyvänä manttelinperijänä.

• Ryppyinen_akka

Ei noin vanhaa kannata palkata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6464
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3873
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3250
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      376
      1764
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1013
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe