Kuinka laihtua mahdollisimmab nopeasti?

Ncjlcgkbv

Moi! Eli oon 13 vuotias tyttö. Oon pituudeltani 162 cm ja painan 54.7kg ja oon omasta mielestäni iha hirvee lihava. Ja ei pelkästään se paino mie vielä näytänkin aiva järkyttävän lihavalta. En ymmärrä miks painan näin paljon ja näytän lihavalta koska syön aika normaalisti, käyn 3 viikossa salilla ja lenkillä 3-6 kertaa viikos! Oon yrittäny laihuttaa varmaan miljoona kertaa mut aina epäonnistun :(( ja jo eskarista lähtien on ollu tää olo et oon iha liian lihava. Ja muisran kun joskus kakkos luokal koitin ekaa kertaa lopettaa syömisen ja olinki melkee viiko syömättä mut sitten luovutin. Eli voisko joku antaa vinkkei mite laihtuu nopeesti?!

22

982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terttu.Tampereelta

      Et todellakaan ole lihava. Olet vielä kasvuiässä ja hormoonit hyrräävät kehossasi. Kasvuiässä ei saa paastota tai kovasti laihduttaa. Keho tarvitsee paljon energiaa ja ravintoaineita etenkin kasvaessa.

      https://kasvuseula.fi/

      Murrosiän jälkeen olet ns. valmis, sinulla on naiselliset muotosi kuten äidilläsikin. Geenit olet saanut isältäsi ja äidiltäsi, muistutat aikuisena myös heitä (tai isäsi siskoja) geeniesi takia.

      • Terrve

        Et sinä kyllä lihava ole, mutta jos haluat laihtua, niin salilla käynnistä tulee vaan lisää painoa. Koska jos nostelet siellä jotain, niin siitä tulee lihasmassaa jonka takia paino siis nousee.


      • Terttu.Tampereelta
        Terrve kirjoitti:

        Et sinä kyllä lihava ole, mutta jos haluat laihtua, niin salilla käynnistä tulee vaan lisää painoa. Koska jos nostelet siellä jotain, niin siitä tulee lihasmassaa jonka takia paino siis nousee.

        Kiitoksia. Mistähän päättelit että käyn salilla?
        En mitään apua ole keneltäkään ollut vailla, pyrin itse antamaan näille nuorille apua.


      • jokkuu

        hän vastas vahingossa kommenttiisi, kommentti oli tarkoitettu aloittajalle


    • Dinazu

      Moikka neitonen, pituus/paino suhde sinulla on normaali. Mutta jos haluat muokata vartaloasi niin vähennä aerobista liikuntaa ja lisää anaerobista. Ja sit tärkein :älä stressaa! Syömättä olo ei saa lihaksia kasvamaan, lihas kuluttaa rasvaa jne... Syö riittävä kalorimäärä ja muokkaa ruokaa siten, että syöt rasvaa, älä kevyt tuotteita...niissä monesti on sokeria ja sit proteiinia riittävästi ja vain vähän hiilareita. Pidä ruokarytmi säännöllisenä ja nauti itsestäsi :)

    • 63kggg

      moi ite oon kans 13 vuotias tyttö myös ja painan n 63 kiloa että et oo ainoo joka tuntee ittensä lihavaks. mut oisin tällee btw mielummin 54 kiloo ku tää 63 kiloa:/

    • heiiiiii

      Moikka. Et ole lihava. Kun itse olin nuorempi(olen nyt yli 30v) vaikka painoin vähän niin edelleen näin läski vatsan, eli olin laihtunut/kevytpainoinen mutta en kiinteä. Tälle on nimikin skinnyfat eli laihaläski. On monia hoikkia henkilöitä joilla vatsassa makkarat/vatsa pömpöttää ehkä sulla samoin. Joten sun ei tarvitse laihtua vaan kiinteytyä. Puntteja nostamalla kiinteydyt, saat litteän vatsan ja pyöreät pakarat. Eli syöt liikut ja herkkuja syöt kohtuudella. Se vielä et oot vasta 13 ja rinnat vielä kehittyy niin ihan senkin takia älä laihduta kun ei tarvitse, koska jos nyt laihdutat voi olla ettei sulle ikinä kasva rintoja tai kasvaa mut jää pieneksi. Kaikille vielä tiedoksi olen nainen ja halusin rinta asiankin esiin tuoda koska kuullut muilta naisilta miten he on harmitellut teini iän laihduttamista ja miten rinnat on sen takia jäänyt pieneksi.

      • 17v_nainen

        Minusta rintojen koolla ei ole väliä :( kaikille kasvaa semmoset ku kasvaa. Ei rintojen takia kannata muuttaa elämäntapoja. Ei niistä ees oo mitään hyötyä, paitsi jos aikoo lasta hankkia.


    • Worrieshelp

      Mä painan 58 kiloo ja pituus on 166cm. Oonko pulska tuntuu että joo :-( kaikki haukkuu mua läskiks.. ja ap oot täydelline!

    • Worrieshelp

      Ja muuten oon 12v

    • VaiKui

      Te nuoret tytöt, joilla hormoonit alkavat muuttaa kehoanne vieraaksi!
      Tunnen sellaista hellyyttä ja hymynsekaistaitkua ajatellessani samaa aikaa.
      Itse Olin ikionnellinen saadessani muotoja, vaikka se huomion veto miehiltä inhotti!

      Mutta, neitopienet! Kunpa te osaisitte arvostaa kehoanne!
      Te haluatte muutokset kuin taikasauvalla, ei heti, vaan eilen!!!
      Jos näkisitte hiukan vaivaa ja ponnistelua hyvinvointinne edestä!
      Googlatkaa terveydestä, ja kokeilkaa, mikä sopii, ja kuunnelkaa toisia.

      Te, joilla koulu alkaa, eikä töitä vielä ole. Hoitakaa terveyttänne, ulkoilkaa.
      Tutustukaa muutoksiin ja iloitkaa olemassaolostanne!
      Ajatelkaa, mitä kaikkea kehonne tekee mahdolliseksi!
      Älkää solvatko ja kritisoiko kehoanne, vaan kiittäkää sitä!
      Jos on korjaamisen varaa, niin sanokaa se itsellenne ystävällisen kannustavasti!
      Olette itsenne lähin "ystävätä, toveri"! Kohdelkaa itseänne kunnioittavasti!

    • Kroppaansatyytyväinen

      Et ole lihava. Mä olen 14 ja puol vuotta, 161 cm ja painan 43 kg. Harrastan kilpaurheilua, ja treenaan n. 20-25h viikossa. Olen voittanut 3 nuorten SM kultaa, ja syön todella paljon, mutta terveellisesti, enkä liho. Sun kannattaa tarkistaa että mitä syöt, millon syöt (onko oikea ruokarytmi) eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Ateria väli ei saisi olla pidempi kuin 3 tuntia. Aterioiden ei tarvitse olla hirveän suuria, mutta jos syöt about noin et liho, ja silloin ei haittaa jos herkuttelet välillä ja syöt joskus epäterveellisesti. Myös veden juonti on tärkeää. Silloin ei tarvitse laihduttaa vaan paino pysyy kurissa ja voit kiinteyttää kroppaasi treenaamisella

      • Hah-hah

        Aloittaja on 162cm ja 54kg. Sinä 161cm ja 43kg.
        Tyytyväisenä omaan alipainoosi huomautat aloittajalle,
        että hän on todella lihava ja hänellä on kaikki syy olla tyytymätön!
        Sillä lailla tytöt piiskaavat toisiaan kerskaillen itsestään!
        Olen nähnyt monia kilpaurheilijoita, jotka ovat kuluttaneet kehonsa
        vain saavuttaakseen huomiota ja kunniaa.
        Terveydestä ei väliä, vaikka se menisi.
        Kultamitalinkin saaneet unohdetaan nopeasti!
        Jatka vain samaa tahtia!


    • oot_hyväs_kunnos

      Tuolla liikunnan määrällä et kyllä oo lihava. KAUKANA lihavuudesta! Ei sun tarvii hätäillä mihinkään tuolla painolla. Oot kasvuiäsä. Syöt vaa monipuolisesti 5 kertaa päiväsä ton liikunnan lisäks(liiallinen liikunta voi aiheuttaa terveysongelmia, kuitenkin se vaatisi oikeasti TOSI palio liikuntaa).
      MITEN sun huoltaja on voinu antaa sun olla syömättä melkee viikkon sen ikäsenä???!!!
      kuulostaa todella huolestuttavalta :'(

    • vekuvastaili
    • Minttu567

      Harrastat paljon liikuntaa eli sulla on paljon lihasmassaa, siitä ne kilot tulee. Et ole lihava.

    • Onnenmatkaelämän

      En voi ymnärtää normaalipainoisia painosta valittajia
      Joilta puuttuu ainoastaa se laji tai harrastus missä on todella hyvä ja mitä haluaa treenata
      ja missä haluaa kehittyä .Ja siihen omaan juttuun keskittyminen.
      Aloittajallaki on se jokin oma juttu jossa on hyvä, On aika etsiä se !
      Juuri 13 vuotiaana etsitään sitä omaa harrastusta ja päätetään käydäänkö peruskoulu kunnolla loppuun lukiota tähdäten vai lyödäänkö pelleilyksi ja mennään amikseen.
      Muistan miten alotin piirtämisen tuon ikäisenä ja olen aivan huippua tänäp. (31 v)
      Joillaki se oma laji on teatteri, toisilla musikki kolmanella liikunta ja neljäs ääni tekee tyyliin protsaiollien ja näpäyttää poikia pärjäämällä niiden lajeissa ja seassa.

      Valitse siis oma unelmasi ja ala tehdä toita ja harjoituksia sen eteen eli kaikkea unelmaasi liityen . Tarvitset pieniä tavotteita ja onistumisia niissä.
      Tee kaikkea missä tulee onnistumisia !
      Siitä se hyvä olo tulee.

      Eli käytännössä toi sun " olen läski mielipide" on muiden tyhmistä sanomisista tullutta huonoa itsetuntoa mihin ei kehonmuokkaus auta. vaan se että kasvatat itsesi löytämällä hyvän itsetunnon onnistumisista ja tyytyväisyyden itseesi samalla ympäristöstösi asettamista haasteista huolimatta.
      Kritiikkiä (ikävää palautetta) kaadetaan jokaisen niskaan välillä ja se osa elämää.Sen jälkeen taitoja pitää vain lisätä tai vaihtaa toiseen lajiin sitte Älä siis luovuta ja näytä niille kritisoijille pitkää nenää.
      Häntä pystyyn ja onnea matkaan nuori neiti.

    • laihduttajaa

      moi! eli minäkin olen 13vuotias tyttö ja laihdutan myös koska olen aika lihava.
      olen siis noin 155cm ja painan nyt tällä hetkellä noin 41kg, mutta ennen painoin noin 55kg.
      tässä on nyt niitä vinkkejä:
      -ei makeisia.
      -pienennä aina annoksia joita syöt niin sopivin väli ajoin niin annokset joita syöt niin pienenevät.
      -ei vaaleaa leipää.
      -ei suuria rasva/hiilaripommeja.
      -juo paljon vettä, mutta mieluiten kylmää.
      -seiso mielummin kuin istu.
      -jos on nälkä niin keksi mielummin jotain tekemistä kun syö.
      -piilota ruokaa jos sinua pakotetaan syömään sitä ja et halua.
      -jos on nälkä pureskele vaikka purkkaa.
      -syö päivässä korkeintaan 4 pientä ateriaa.
      -pidä ruokapäiväkirjaa.
      -katso että et syö nyrkkiäsi isompaa ateriaa.
      -jos sorrut syömään niin yritä oksentaa ruoka ulos.
      -lopeta limsojen juonti.
      -muista käydä lenkeillä vaikka 1-3 kertaa päivässä.
      -muista kuitenkin urheilla muutenkin kun kävisit vain lenkillä.

      • Tyhmyys_paistaa

        Voi yhren kerran. Suurta hölmöyttä. Kasvuiässä pitää kasvaa. Ruoka-aikana on syötävä. Etenkin siellä koulussa kunnon ruokaa reilusti napaan eikä pihistellä.


    • Mikä kiire sinulla on laihtua? Varsinkin naisilla laihduttaminen on elämäntapa. Olet vielä hyvin nuori ja ehdit laihduttaa vuosikymmeniä, joskaan painosi ei laihduttamisen johdosta tule juuri mihinkään muuttumaan.

    • Ylipainoinen_

      Minä olen 12v. Painan 120kg ja olen 155cm pitkä. Olen koko ikäni ollut lihava. Sinä et läheskään ole lihava. Ylipainoiseksi tulet jos painat yli 60kg ja lihavuus sitä painavempana. Jos olet mielestäsi lihava niin syö terveellisesti ja PUHELIMEN KÄYTTÖÄ VAIN 2H sun pitää mennä 21.00 nukkumaan ja herätä klo 7.00 että laihdut

    • sairasraluettavaa

      Onneksi lapseni ovat poikia.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe