Altruistiseen henkeen viritelty istrumentti ihmisen lukkojen avaamiseen ja ongelmakohtien paikantamiseen on avattu.
Vastaukset saattavat poiketa aiheesta, rönsyillä tai olla irti yleisestä tavasta hahmottaa todellisuutta ja ihmistä siinä.
(naurua)
Kysykää Teknodonnalta -osio
94
1164
Vastaukset 94
- Teknodonna
Tervehdys, Tekno-D
Olen 61v. akateeminen mieshenkilö Raumalta, ja haluaisinkin vastauksen polttavaan kysymykseen (kirjoitustaidottomalla vaimollani se polttelee enemmän), että liittyykö ilmaston lämpeneminen neitoperhosen levinneisyysalueeseen millään lailla?
Kiitos ja tsemppistä - Teknodonna
Hei, Yngve
Ja heti kärkeen tehvehdys myös kauniille vaimolle.
Perhesuhteissa usein herää mitä upeimpia kysymyksiä elämänlaadusta ja paikasta siinä. Te yhdessä olette hahmottaneet suuren kokonaisuuden eräät ääripäät, eli lämmön ja perhosen. On totta, että typpilaskeuman ja nokkosen välillä on yhteys, ja että juuri neitoperhosten esiintymistiheys näin ollen nousee, koska neitoperhosten pääasiallinen sapuska tässä maassa on juuri tuo mainitsemani nokkonen.
Hyvää kesää ja muhevia multia.
P.S. Jätetään se eetteri sitten sinne kaappiin.
t: Teknodonna - Ettämitäkö
Koliseeko tynnyrit?
- Teknodonna
Hei, "ettämitäkö"
Kiitos kysymyksestä.
Kysymyksesi on yksinkertaisuudessaan nerokas, nimittäin vastaus siihen sekä on että ei ole, ja lisäksi ääripäiden välillä on valtavasti erilaisia tonaalisia variaatioita. Nimittäin tyhjä tynnyri kolisee eri tavalla kuin täysi, ja loput täyttöasteet näiden välillä muuttavan tynnyrin värähtelytaajuutta.
Rikkinäinen tynnyri ei kolise.
Hyvää kesää sinullekin
t:Teknodonna
- Arnold_Pyberg
Moimoi Teknis!
Lopetin pitkäaikaisen harrastukseni -viinin tissuttelun- ja nyt minun tekee iltapäivisin alati mieli meetvurstiviipaleita ja kuningatarhilloa. Yhdessä ja erikseen. Tämä ei kai voi jatkua näin kovin pitkään?
Nimimerkillä "Epätietoinen ja hämillään"- Teknodonna
Hei
Elämä on pitkälti lopettamista ja aloittamista. Jos tämän ajattelee balanssina, niin periaatteessa ei tarvitse tehdä mitään, sillä kaikki kuitenkin päättyy ja alkaa itsestään.
Ole huoletta.
t: Teknodonna
Hei teknodonna,
Mistä saa hankittua elämän?- Teknodonna
Hei scrg
Elämää ei tarvitse hankkia, sen saa synnyinlahjaksi. Tarkoitat varmaan kysymykselläsi laajempaa määritelmää elämä sisällöstä? Ja jos oikein arvasin, niin näin on. Määrittelijöitä elämälle on yhtä monta kuin on eläjiä. Eli siis asiat tuntuvat kaatuvan sinun suuntaasi.
Ei, älä pelkää. KUn se kaatuu suuntaasi, niin se luottaa sinuun, että otat sen vastaan, etkä anna rojahtaa lattialle.
Hauskaa kesänodotusta
t: Teknodonna Teknodonna kirjoitti:
Hei scrg
Elämää ei tarvitse hankkia, sen saa synnyinlahjaksi. Tarkoitat varmaan kysymykselläsi laajempaa määritelmää elämä sisällöstä? Ja jos oikein arvasin, niin näin on. Määrittelijöitä elämälle on yhtä monta kuin on eläjiä. Eli siis asiat tuntuvat kaatuvan sinun suuntaasi.
Ei, älä pelkää. KUn se kaatuu suuntaasi, niin se luottaa sinuun, että otat sen vastaan, etkä anna rojahtaa lattialle.
Hauskaa kesänodotusta
t: TeknodonnaYritän analysoida mitä kunkin elämä on. Ymmärtääkseni se on tämän hetkinen tila muistissamme. Siellä on jotenkin pakattuna se minkä koemme menneisyydeksemme. Lisäksi siellä on tallennettuna tieto siitä, mitkä ovat meidän tavoitteemme, uskomme, arvomme jne. Periaatteessa en näe mitään estettä sille, etteikö kaikkea tuota voisi pyyhkiä pois ja asentaa tilalle aivan erilaisen elämän.
scrg kirjoitti:
Yritän analysoida mitä kunkin elämä on. Ymmärtääkseni se on tämän hetkinen tila muistissamme. Siellä on jotenkin pakattuna se minkä koemme menneisyydeksemme. Lisäksi siellä on tallennettuna tieto siitä, mitkä ovat meidän tavoitteemme, uskomme, arvomme jne. Periaatteessa en näe mitään estettä sille, etteikö kaikkea tuota voisi pyyhkiä pois ja asentaa tilalle aivan erilaisen elämän.
Jos elämä pyyhitään pois ja maalataan aivoihin uusi elämä tilalle, se uusi ei kuitenkaan voi olla millainen tahansa. Kanssaeläjien kun kuitenkin on hyväksyttävä yksilö uudenkin elämän kanssa niin etteivät lähetä eläjää pöpilään. Joitain osia elämästä lienee silti mahdollista uusia ilman suurempia ristiriitoja.
scrg kirjoitti:
Jos elämä pyyhitään pois ja maalataan aivoihin uusi elämä tilalle, se uusi ei kuitenkaan voi olla millainen tahansa. Kanssaeläjien kun kuitenkin on hyväksyttävä yksilö uudenkin elämän kanssa niin etteivät lähetä eläjää pöpilään. Joitain osia elämästä lienee silti mahdollista uusia ilman suurempia ristiriitoja.
Siinä yhdessä leffassa Jim Carreylle yritettiin korjata vain elämän romanttinen alue, mutta jotenkin sekin oli kietoutunut kaikkeen muuhunkin.
- Teknodonna
scrg kirjoitti:
Siinä yhdessä leffassa Jim Carreylle yritettiin korjata vain elämän romanttinen alue, mutta jotenkin sekin oli kietoutunut kaikkeen muuhunkin.
Hyvä aurinkoista huomenta scrg
Kuten olet varmaan huomannut, niin en ole kiirehtinyt vastaamaan sinua polttaviin kysymyksiin.
Tällaisten pohdintojen lopullinen syy on tulos. Aivot ovat mielikuvakokonaisuus, joka pyrkii jäsentelemään suhdettaan ympäristöön ja olosuhteisiin, jopa itseensä.
Olemme välittömästi elämän suurimpien kysymysten äärellä.
Mielestäni sinun kannatttaa jatkaa pohdiskeluasi miettimättä sitä, että onko siitä jotain välitöntä hyötyä kenellekään tai millekään vai ei. Monimutkaisissa prosesseissa niiden näkyvimmät osat ovat vain laskennallinen marginaali. Todellisuus on kaikkialla, varsinkin juuri sinussa.
Hyvä aurinkoista huomenta scrg
Kuten olet varmaan huomannut, niin en ole kiirehtinyt vastaamaan sinua polttaviin kysymyksiin.
Tällaisten pohdintojen lopullinen syy on tulos. Aivot ovat mielikuvakokonaisuus, joka pyrkii jäsentelemään suhdettaan ympäristöön ja olosuhteisiin, jopa itseensä.
Olemme välittömästi elämän suurimpien kysymysten äärellä.
Mielestäni sinun kannatttaa jatkaa pohdiskeluasi miettimättä sitä, että onko siitä jotain välitöntä hyötyä kenellekään tai millekään vai ei. Monimutkaisissa prosesseissa niiden näkyvimmät osat ovat vain laskennallinen marginaali. Todellisuus on kaikkialla, varsinkin juuri sinussa.
t: TeknodonnaPohdiskelu herätti henkiin omam sisäisen pikku mengelen. Kas kun ihminen kykenee rakentamaan kiihdytysratoja vaikka minkä ihme bosonin synnyttämiseen tai mittalaitteita, jolla voi havaita paikallaan pysyvän etäisyyden muutoksen. Mutta kun elävien aivoja ei saa mennä kunnolla mittailemaan saati sörkkimään, niin elämän rakentamiseen tarvittavia elementtejä ei oikein pääse tutkimaan ja kokeilemaan.
- Teknodonna
scrg kirjoitti:
Pohdiskelu herätti henkiin omam sisäisen pikku mengelen. Kas kun ihminen kykenee rakentamaan kiihdytysratoja vaikka minkä ihme bosonin synnyttämiseen tai mittalaitteita, jolla voi havaita paikallaan pysyvän etäisyyden muutoksen. Mutta kun elävien aivoja ei saa mennä kunnolla mittailemaan saati sörkkimään, niin elämän rakentamiseen tarvittavia elementtejä ei oikein pääse tutkimaan ja kokeilemaan.
Hauskaa puolipäivää simo
(kutsun sinua tästä lähtien simoksi, sillä en koskaan muista missä järjestyksessä nimimerkkisi kirjaimet kirjoitetaan)
On sekä hauskaa että hyödyllistä ajatella rakentamisperiaatteita juuri tuolla tavalla. Onhan niin, että hiukkasfysiikka on kuin ajattelun metsästämistä. Koskaan ei voida sanoa, että missä se ajatus milloinkin on. Ajatus (tai tunne ajattelusta tms. kutenn minuudesta, ei suinkaan ole jonkin yksittäisen neuronin olotila, joka olisi jollain tavalla mitattavissa tai havaittavissa. Sama hiukkasfysiikassa. Tämän nojalla voitaisiin olettaa, että näin ei suinkaan ole, vaan että todennumme laajemmassa kontekstissa kuin yksittäisenä tapahtumana.
Annan esimerkin
Olen tällä hetkellä kokemuspiirissäsi, kun luet tätä. Sinuutesi rajat häilyvät, sillä luet minun ajatuksiani. Olet täysin vallassani. Sinua alkaa nukuttaa. Olosi on rento ja raukea. Sanat edessäsi häilyvät poukkoilevat, mutta kaikki on kuitenkin hyvin. Olet levollinen, eivätkä ajatuksesi enää piinaa sinua, koska ne ovat minun ajatuksiani. Olet ikuisuuden tilassa yhdessä olevan ja olemattoman kanssa.
(Naurua) scrg kirjoitti:
Pohdiskelu herätti henkiin omam sisäisen pikku mengelen. Kas kun ihminen kykenee rakentamaan kiihdytysratoja vaikka minkä ihme bosonin synnyttämiseen tai mittalaitteita, jolla voi havaita paikallaan pysyvän etäisyyden muutoksen. Mutta kun elävien aivoja ei saa mennä kunnolla mittailemaan saati sörkkimään, niin elämän rakentamiseen tarvittavia elementtejä ei oikein pääse tutkimaan ja kokeilemaan.
Kaikessa muussa "lääketieteellisessä" tutkimuksessa aina söpöt karvaiset pikku eläimet ilmoittautuvat vapaaehtoisiksi kun juttuja pitää tutkia. Pitäisi vain löytää vapaaehtoinen karvainen söpö pikku eläin, jolla olisi muisti ja siten elämä sekä kuvailla tai viestiä elämäänsä.
- Teknodonna
scrg kirjoitti:
Kaikessa muussa "lääketieteellisessä" tutkimuksessa aina söpöt karvaiset pikku eläimet ilmoittautuvat vapaaehtoisiksi kun juttuja pitää tutkia. Pitäisi vain löytää vapaaehtoinen karvainen söpö pikku eläin, jolla olisi muisti ja siten elämä sekä kuvailla tai viestiä elämäänsä.
Mjoo
Nuo eläinkokeet ovat vähän old school -juttu, joten ainakaan meillä täällä Lumenella ei niistä juuri edes puhuta. Se että luult etteivät pikku jyrsijät kommunikoi keskenään, on minusta pöyristyttävää.
(Naurua) Teknodonna kirjoitti:
Hauskaa puolipäivää simo
(kutsun sinua tästä lähtien simoksi, sillä en koskaan muista missä järjestyksessä nimimerkkisi kirjaimet kirjoitetaan)
On sekä hauskaa että hyödyllistä ajatella rakentamisperiaatteita juuri tuolla tavalla. Onhan niin, että hiukkasfysiikka on kuin ajattelun metsästämistä. Koskaan ei voida sanoa, että missä se ajatus milloinkin on. Ajatus (tai tunne ajattelusta tms. kutenn minuudesta, ei suinkaan ole jonkin yksittäisen neuronin olotila, joka olisi jollain tavalla mitattavissa tai havaittavissa. Sama hiukkasfysiikassa. Tämän nojalla voitaisiin olettaa, että näin ei suinkaan ole, vaan että todennumme laajemmassa kontekstissa kuin yksittäisenä tapahtumana.
Annan esimerkin
Olen tällä hetkellä kokemuspiirissäsi, kun luet tätä. Sinuutesi rajat häilyvät, sillä luet minun ajatuksiani. Olet täysin vallassani. Sinua alkaa nukuttaa. Olosi on rento ja raukea. Sanat edessäsi häilyvät poukkoilevat, mutta kaikki on kuitenkin hyvin. Olet levollinen, eivätkä ajatuksesi enää piinaa sinua, koska ne ovat minun ajatuksiani. Olet ikuisuuden tilassa yhdessä olevan ja olemattoman kanssa.
(Naurua)Ne "hiukkaset" jo hiukkasen hipoo tällaisen apinan ymmärryksen rajoja. Ne on siis tavallaan kuin hiukkasia jotka osaa törmätä ja tavallaan kuin aaltoja ja mieli pystyy aistien rajoissa jotenkin ymmärtää sellaisen otuksen lähinnä vain toisena, jos yrittää ymmärtää sellaista konkreettisena.
Teknodonna kirjoitti:
Mjoo
Nuo eläinkokeet ovat vähän old school -juttu, joten ainakaan meillä täällä Lumenella ei niistä juuri edes puhuta. Se että luult etteivät pikku jyrsijät kommunikoi keskenään, on minusta pöyristyttävää.
(Naurua)Voihan ne keskenään kommunikoida, mutta ei ne mulle puhu. Mistä mä tiedän onko niillä elämä vai peräti kaksi, kun ne ei osaa kertoa siitä.
- Teknodonna
scrg kirjoitti:
Ne "hiukkaset" jo hiukkasen hipoo tällaisen apinan ymmärryksen rajoja. Ne on siis tavallaan kuin hiukkasia jotka osaa törmätä ja tavallaan kuin aaltoja ja mieli pystyy aistien rajoissa jotenkin ymmärtää sellaisen otuksen lähinnä vain toisena, jos yrittää ymmärtää sellaista konkreettisena.
Heippa taas simo
Liikut nopeasti alueella kuin alueella, ja saat minut toisinaan pyörryksiin. Onneksi olen niin rutinoitunut vippivastaaja, että ehdin hieman kysellä ja tehdä itsekin johtopäätöksiä ennen kuin törmään hätiköityihin vastauksiin.
Alkeishiukkasten maailma on meidän omaamme.
Kuvatakseni tätä erittäin vaikeasti hahmotettavaa partikkelitodellisuutta, vertaan sitä johonkin tuttuun, joka on kuin sen kopio. Se on tämä laatikko tässä ympärillä, johon kirjoitan. Sinun ainoa tehtäväsi on kuvitella, että se on kaikki.
Siis aivan kaikki.
Mikään muu maailmankaikkeudessa ei kirjoita siihen kuin minä, eli pimeä aine. Mitä enemmän kirjoitan siihen, sitä suuremmaksi laatikko kasvaa. Kirjoitusta ei voi lopettaa, sillä mikään ei lopu maailmankaikkeudessa, paitsi se itse. Energia, eli ruudun sisältämä valo, on tuomittu väistymään sellaisen tieltä, jonka määrä ei ole vakio, kuten energialla se on. Juuri tämä valo on hiukkasfysiikkaa ruudullasi. Siellä telmivät kaikki mahdolliset tavat olla olemassa. Siellä ovat sikin sokin jokainen kaikkeuden rakennuspalikka alkaen leluista ja päättyen marsujen kautta aineeseen, jota ei ole. Ja joka kaiken lisäksi vielä lisääntyy.
Olen ymmälläni.
Onneksi minulla on minun lempihiukkaseni OMG, jonka liike-energia on jotain alle 100 joulen luokkaa. Se vie ajatukseni maailmankaikkeuden kataluudesta hetkeksi pois, kun näkee vain tähtiä.
(hihitystä) - Teknodonna
scrg kirjoitti:
Voihan ne keskenään kommunikoida, mutta ei ne mulle puhu. Mistä mä tiedän onko niillä elämä vai peräti kaksi, kun ne ei osaa kertoa siitä.
Rinnakkaistodellisuusmallissa marsuja todellakin saattaa olla ääretön määrä. Tämä on mielestäni kuitenkin sellaisten ihmisten ala, jonne ei kannata hakeutua.
Ai miksi?
No siksi, että sinne ei pääse.
(naurua) Teknodonna kirjoitti:
Rinnakkaistodellisuusmallissa marsuja todellakin saattaa olla ääretön määrä. Tämä on mielestäni kuitenkin sellaisten ihmisten ala, jonne ei kannata hakeutua.
Ai miksi?
No siksi, että sinne ei pääse.
(naurua)Ihmisen aivot nähtävästi kykenevät moniajoon, jossa eri prosesseissa ajetaan kahta tai useampaa eri elämää. Varmuuden vuoksi on joskus hyvä pitää kirjaa missä elämässä milloinkin elää ja jos "nukkumiseen" menee paljon yli 12h/vrk, se on varoitussignaali.
Aika hiljaista tällä palstalla.- flowersreally
scrg kirjoitti:
Silikonilaaksossa "lukevat" jo hiirten ajatuksia. Aika vänskä telakka.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-04-19/this-startup-uses-mini-cameras-to-track-animals-brain-activity - Teknodonna
Mjoo
Siis aivotoiminta itsessään on jo mysteeri, ja että kuinka sen (tai sellaisen) voi olla mahdollista "optimoida" "järjestelmän" olemassaolo, joka virikkeiden puutteessa luo niitä näennäiseen tyhjyyteen ja tapahtumanollaan?
Siis on olemassa jokin, jonka ainoa tarkoitus on olla ja todentaa.
Siis mitä?
(hirn) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Mjoo
Siis aivotoiminta itsessään on jo mysteeri, ja että kuinka sen (tai sellaisen) voi olla mahdollista "optimoida" "järjestelmän" olemassaolo, joka virikkeiden puutteessa luo niitä näennäiseen tyhjyyteen ja tapahtumanollaan?
Siis on olemassa jokin, jonka ainoa tarkoitus on olla ja todentaa.
Siis mitä?
(hirn)Mun mielestä kannattaisi mennä takaisin siihen sarakkeeseen, josta lähdettiin liikkeelle.
Sarake.
Meillä on nyt tässä The freimi, johon kirjoitetaan. Freimi (sisältöineen) lähestyy tiedostamisen ja sen kausaalisuuden mekanismeja.
Ok
Genetiikka oppii nopeammin kuin koneet, mutta sillä on vain yksi päämäärä, josta se ei kysele.
Tässä kohtaa koneet nousevat esiin, sillä niillä on nopeampi laskupää.
Periaatteessa on täysin mahdollista, että tietoisuuksia voi jopa synnyttää ilman vaadittavia syötteitä.
(kikatusta) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Mun mielestä kannattaisi mennä takaisin siihen sarakkeeseen, josta lähdettiin liikkeelle.
Sarake.
Meillä on nyt tässä The freimi, johon kirjoitetaan. Freimi (sisältöineen) lähestyy tiedostamisen ja sen kausaalisuuden mekanismeja.
Ok
Genetiikka oppii nopeammin kuin koneet, mutta sillä on vain yksi päämäärä, josta se ei kysele.
Tässä kohtaa koneet nousevat esiin, sillä niillä on nopeampi laskupää.
Periaatteessa on täysin mahdollista, että tietoisuuksia voi jopa synnyttää ilman vaadittavia syötteitä.
(kikatusta)Siis olenko paikalla ainoa, joka tajuaa, mistä mä puhun?
(naurua) flowersreally kirjoitti:
Silikonilaaksossa "lukevat" jo hiirten ajatuksia. Aika vänskä telakka.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-04-19/this-startup-uses-mini-cameras-to-track-animals-brain-activityUrheat pikku hiiret siis jälleen kerran tieteen eturintamassa. Nobel-raati voisi joskus muistaa heitäkin.
- Teknodonna
scrg kirjoitti:
Urheat pikku hiiret siis jälleen kerran tieteen eturintamassa. Nobel-raati voisi joskus muistaa heitäkin.
Simo
Lepää
Kaikki päättyy hyvin.
(naurua) Teknodonna kirjoitti:
Siis olenko paikalla ainoa, joka tajuaa, mistä mä puhun?
(naurua)Perinteiset kone- tai sähköaivot toimii nollilla ja ykkösillä niin että on erikseen pitkäaikainen muisti, joka on yhteistä eri havaitsijoille, lyhytaikainen muisti, joka on vain tietyn havaitsijan käytössä, ohjelmat, jotka on muuttumattomia ja sitten suoritin, joka laskee edellisten orjana. Aivoissa kaiketi muisti ja suoritin ei ole ollenkaan niin erillisiä ja lisäksi ohjelma muuttuu koko ajan. Mutta nuo elementit on kai silti olemassa ja tietoisuus voidaan rakentaa noista.
- Teknodonna
scrg kirjoitti:
Perinteiset kone- tai sähköaivot toimii nollilla ja ykkösillä niin että on erikseen pitkäaikainen muisti, joka on yhteistä eri havaitsijoille, lyhytaikainen muisti, joka on vain tietyn havaitsijan käytössä, ohjelmat, jotka on muuttumattomia ja sitten suoritin, joka laskee edellisten orjana. Aivoissa kaiketi muisti ja suoritin ei ole ollenkaan niin erillisiä ja lisäksi ohjelma muuttuu koko ajan. Mutta nuo elementit on kai silti olemassa ja tietoisuus voidaan rakentaa noista.
Simo rakas
Kirjoitan sinulle ensimmäistä kertaa.
Data, joka on kaikkialla, on olemuksemme perusta. Sinun väistämättä täytyy hyväksyä se että et ole sitä, koska individualismisi vaatii sinulta siitä eroa.
Olet kieltämättä ongelmissa suhteessasi universumiin.
(naurua) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Simo rakas
Data, joka on kaikkialla, on olemuksemme perusta. Sinun väistämättä täytyy hyväksyä se että et ole sitä, koska individualismisi vaatii sinulta siitä eroa.
(naurua)We all have a role to play
Partikkelit ovat tässä avainasemassa, koska ne ovat niin pieniä.
Ilman hiukkasia ei olisi mitään.
Bonjaaks nä?
(Teknodonnamaista naurua) Teknodonna kirjoitti:
Simo rakas
(naurua)Hei Teknis,
En koe asiaa ongelmana, koska en usko siihen olevan mitään ratkaisua.
Mä koen olevani noin metrin mittainen. Tuhannesosa siitä on suunnilleen tarkkuus, jolla yritän käyttää neulaa, saksia tai sirkkeliä. Neulan silmän vielä näkee ja langan voi pujottaa siitä läpi. Ja kun tällä samalla periaatteella skaalaten voi vielä mennä jonkin matkaa pienempään päin pujottamaan nanometrin langan kahden nanometrin silmästä, maalaisjärki sanoo että niin voisi tehdä yhä pienemmässä. Mutta kun ei voi. Siellä ne partikkelit alkaakin muistuttamaan dataa.
Miten tämä liittyy aivoihin ja tietoisuuteen. Ei mitenkään, koska käsittääkseni aivot toimii samoilla makrofysiikan säännöillä kuin perinteiset tietokoneetkin, mutta vain aivan eri tavalla. Ehkä tietoisuus onkin mahdollista rakentaa vain aivojen tekniikalla, ei digitaalitekniikalla. Ja ehkä siksi yritys purkaa elämä osiin ja tutkia mistä se rakentuu epäonnistuu väistämättä. Evoluutio kuitenkin käyttää kovin erilaista "koneen"rakennustekniikkaa kuin insinööri.
- Elikkästen_joo_tota
Elikkästen olen 10 v. Teknodonna.
- Teknodonna
Hei
Olemme varmaan kaimoja. Tilastollisesti Teknodonnia on vain yksi, ja internetistäkin sellaisia löytyy (viimeisten tietojen mukaan) vain yksi.
Eli minun on asetettava ikäsi uudelleenarviointiin.
Primadonna
Kivaa kesän odotusta sinne meille.
- billycorgan
Tollastako pajarinpolttelu saa aikaseks, kannattais varmaa pitää taukoo jos oot se henkilö joka luulen sun olevan.
- Teknodonna
Hellöy billycorgan
Poltettavia huumeita Teknodonna ei käytä. Viittauksesi selvästi käsittelee Teknodonnaa kokonaisuutena, ei ilmiönä. On tietenkin inhimillistä, että vikoja on. Se ei kuitenkaan ole vika, että en ole se joksi minua luulet.
Kaunista kevätpäivää sinnekin
t: Teknodonna - billycorgan
Sitä samaa sullekin ja onneks erehdyin, ois murtunut illuusio täysin. Ei se tänne kirjoittele.
- Teknodonna
billycorgan kirjoitti:
Sitä samaa sullekin ja onneks erehdyin, ois murtunut illuusio täysin. Ei se tänne kirjoittele.
Hellöy billycorgan
Interaktiivisen illuusion luomisen jälkeen Teknodonnan niksi-nurkka näyttäytyy varsin oudossa valossa, jos hän kysyy itse jotain.
Pidämme pienen uteliaisuustauon. Uteliaisuus on kissan ja naisen helmasynti.
Hyvää kevätpäivän keskiötä sinne
t: Teknodonna - billycorgan
Huomenta!
Olikko eilen vvllä, siel ois ollu jotain technon tapaista? Ite olin yläkerrassa bilistä ja rokkia kuuntelemassa. Kiitokset toistamiseen, aika kiva ilma tuolla^^
- Löröä
Paljon on päiväannoksesi?
- Teknodonna
Hei "löröä"
Olen suhteellisen iloluontoinen ihminen olematta järin massiivinen, tai että olisin köyhtynyt kuivakkaaksi. Löysäluonteinen persoonallisuus saattaa toisinaan löytää jyvän akanoista, mutta tämä ei ole mikään kiveen kirjoitettu saaga tai siihen verrattava "inssidenssi". Työ- ja menestyspainotteisessa elämässä...
Teknodonnan prosessori ylikuumeni.
(reps)
Hyvää kevättä sinnekin
- Aki.Palstamäki
Moikka Teknodonna,
olen harkinnut ottaa itselleni kesäkissan. Mihin seikkoihin pitäisi kiinnittää huomiota kun ottaa ristikseen sellaisen?- Teknodonna
No heippa hei
Kesäkissasyndrooma sai alkunsa taloudellisen nousukauden pyörteissä 1970, kun ihmiset vaihtoivat arvonsa tavaraan. Sittemmin, kun tavaran arvo laski ekspotentiaalisesti, eikä sillä tuntunut enää mitään arvoa olevan - oli hintalappu mikä tahansa, niin jengi palasi arvokeskustelujen todellisille lähteille, eli arvon ja materian suhteeseen, jota oltiin venytetty yli sietorajojen.
Kuinka määritellä jonkin arvo maailmassa, jossa ei tiedetä (tai osata) määritellä kesäkissan arvoa?
Itse näkisin tämän vaikea tilanteen niin, että kissa nakkaa vitut apinoiden arvokeskusteluille, ja tassuttelee hiirijahtiin omalla tavallaan.
Hauskaa kevätjatkumoa
t:Teknodonna - Aki.Palstamäki
Teknodonna kirjoitti:
No heippa hei
Kesäkissasyndrooma sai alkunsa taloudellisen nousukauden pyörteissä 1970, kun ihmiset vaihtoivat arvonsa tavaraan. Sittemmin, kun tavaran arvo laski ekspotentiaalisesti, eikä sillä tuntunut enää mitään arvoa olevan - oli hintalappu mikä tahansa, niin jengi palasi arvokeskustelujen todellisille lähteille, eli arvon ja materian suhteeseen, jota oltiin venytetty yli sietorajojen.
Kuinka määritellä jonkin arvo maailmassa, jossa ei tiedetä (tai osata) määritellä kesäkissan arvoa?
Itse näkisin tämän vaikea tilanteen niin, että kissa nakkaa vitut apinoiden arvokeskusteluille, ja tassuttelee hiirijahtiin omalla tavallaan.
Hauskaa kevätjatkumoa
t:TeknodonnaKiitos vastauksesta Teknodonna.
Lapset pettyvät varmasti, mutta asiassa on myös moraalinen puoli. Itselleni riittää kun pääsen silittämään kulkukissaa sellaisen tavatessani.
Hauskaa kevätjatkumoa sullekin
- uneton_töölöstä
Hyvä Teknodonna
Tarviisin apua nukahtamisvaikeuksiin. Kevätväsymys on päällä pahimmoillaan, mutta en saa unenpäästä kiinni.
Mikä auttaisi? Kiitos neuvosta jo etukäteen!- Teknodonna
Moi
Uni on älyn lahja itselleen.
Jollain tapaa ainoa vaihtoehtosi näyttäisi olevan älyttömyys. Älyttömyys ei näet piittaa seurauksista tai mieti tulevaa, olemuksen rakenteita tai ihmistä siinä. Älyttömyys on tietynlaista vapautta, kuin unta, jossa kulkea.
En oikeasti tiedä mitä tehdä. Olen näet itse juuri menossa nukkumaan.
Kaunista kevättä sinnekin.
t: Teknodonna iltapissalla
Mä voisin kysästä vaikka, että mitä oot mieltä näistä testeistä?
http://www.skeematerapia.fi/testit.htm
Olen muutaman tehnyt ja hiukan jopa tyrmistynyt saaduista vastauksista. Ei sillä ettenkö tietäisi sisälläni olevan tunnelukkoja, mutta että mistä ne johtuu. Mä olen nähnyt asiat monesti kauniimpana (vähemmän pahana) ja sitten joku heittää mulle rujon vastauksen blancolla eteen. :/- Teknodonna
Huomenta Zönggö
Pablo Picasson ajatuksia myötäillen, niin lopputulos on vain kasa peiteltyjä virheitä.
Ihailen ihmisiä, jotka ovat lyhytsanaisia ja ymmärrettäviä.
Kaunista aamua sinnekin
t: Teknodonna - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Huomenta Zönggö
Pablo Picasson ajatuksia myötäillen, niin lopputulos on vain kasa peiteltyjä virheitä.
Kaunista aamua sinnekin
t: TeknodonnaP.S.
Ruksasin juuri tunnelukkotestin erittäin vastenmielisin hampain, koska inhoan ruksailua. Ruksaileva ihminen on täysin eksyksissä omasta todellisuudestaan. Hän hakee jotain joka on jossain, ja sitten kun pääsee tässä tuloksen lähettämisen asteelle, niin kone ei hyväksy listaa, vaan jättää sen framille leijumaan.
Siis mitä vit...
(reps) Teknodonna kirjoitti:
Huomenta Zönggö
Kaunista aamua sinnekin
t: TeknodonnaLyhyestä virsi kaunis. :)
Niin ja huomenia. En sitten saanut sitä jackpottia, sen sai joku muu. Alan vihertää. :)Teknodonna kirjoitti:
P.S.
Ruksasin juuri tunnelukkotestin erittäin vastenmielisin hampain, koska inhoan ruksailua. Ruksaileva ihminen on täysin eksyksissä omasta todellisuudestaan. Hän hakee jotain joka on jossain, ja sitten kun pääsee tässä tuloksen lähettämisen asteelle, niin kone ei hyväksy listaa, vaan jättää sen framille leijumaan.
Siis mitä vit...
(reps)Mä ruksailin useammankin ja h-moilasena luin vastuksia. Joku asia oli tiedossa ilman testiäkin ja jotkut asiat sai skeptiseksi. Hmm..pitää miettiä. :)
- Teknodonna
Hei Teknodonna
Olen askarrellut koko aamun pääsiäiskoristeita tyttäreni kanssa ja putkiloliima loppui, enkä jaksaisi mennä kauppaan sitä hakemaan lisää. Kysyisinkin nyt sinulta, oi Delfoin ryysyläinen, eli oraakkeli (jos nyt ei satu olemaan kauhea darra), niin että miksi et viitsi esimerkiksi harjata hiuksiasi tai vähän siistiytyä ensin ennen kuin tulet tänne viisastelemaan?
Mothernity 88- Teknodonna
Huomenta Mothernity 88
Pääsiäiskoristeiden askartelu pääsiäisen alla omien lasten kanssa on kokemus, joka Teknodonnalta puuttuu. Vieraiden lansten kanssa on kyllä tutustuttu monen monta kertaa, ja vieraantuneisuus ihmisessä on löytänyt jälleen tielle, jossa tuttuus alkaa hahmottua askel askeleelta ja arjen riemunkirjavat kulissit hahmottua.
Seikka muistuttaa suuresti hiusten harjaamista: mitä enemmän on pyörinyt yöllä, sitä lyhyempiä liikkeet alussa ovat.
Kaunista aamua sinnekin
- löytyisköätmeistä
Miten saan itselleni kotiin ja suhteeseen kaksi lihaksikasta hyvin palvelevaa miestä, jotka kulkevat kotonani alasti toiveitani täyttäen ja pitävät joka päivä penislukkoa ja suukapulaa omasta tahdostaan?
- Teknodonna
Heippa
Oman alansa asiantuntijana Teknodonnan on todettava, että erityisosaaminen naudeis kaventaa kokemuspiiriä.
Minun pitää pyytää tähän ongelmaan konsultointia.
Henkilökohtaisesti minulla ei ole miesten kotkotuksia mitään vastaan, koska ilman miehiä maailma olisi perin juurin turvallinen ja tylsä paikka.
Hauskoja seuraleikkejä sinnekin
t: Teknodonna - cdwv
Mikähän viesti tästä oli poistettu sääntöjen vastaisena?
Hyvä Teknodonna, mulla on kotona kaamea kaaos ja epäjärjestys. Pitäsikö mun raivata ja siivota täällä?
- Teknodonna
Heippa LinerT-rex
Siivoaminen on pohjimmiltaan näkemys kaaoksen tarpeettomuudesta. Kaaos kyseenalaistetaan siirtelemällä mikroskooppisia objekteja kohdasta a kohtaan b.
Herääkin kysymys, että onko sellaisessa mitään järkeä.
Kaunista kevätpäivää sinne
Heippa LinerT-rex
Siivoaminen on pohjimmiltaan näkemys kaaoksen tarpeettomuudesta. Kaaos kyseenalaistetaan siirtelemällä mikroskooppisia objekteja kohdasta a kohtaan b.
Herääkin kysymys, että onko sellaisessa mitään järkeä.
Kaunista kevätpäivää sinne
t: TeknodonnaMä tiesin, että sulta irtoo tähän jotain älykästä. Kiitos kaunis, juuri tuota tarvitsin. :)
Hei Teknodonna!
Minulla olisi oikeastaan kaksi kysymystä; kantaaottava ja henkilökohtainen.
- Kun ihminen luo (minkälaisen tahansa) suhteen henkilöön, niin kosketuspinta voi olla esimerkiksi ihastunut tai vihastunut. Luoko tämä toisesta vain fiktion luullen hallinnoivan tätä?
- Mulla on pääsiäisenä peräti kaksi vapaapäivää. Miten helkkarissa ne käyttäisin?
Mutta nyt töihin. Hyvää pitkäperjantaita sinulle ja kaikille muillekin palstakirjoittajille.- Teknodonna
Moido elisakettu
Onhan todellakin niin että ihminen luo suhteen kaikkeen havaitsemaansa, ja jopa sellaisiin asioijin, joita ei tietoisuuden tasolla edes havaitse. Tämä selvästi viittaa siihen, että koko ympäröivä maailma on periaatteessa sinun henkilökohtainen näkemys siitä.
Itsellänikin on sellainen, ja käytän sen vapaapäiviini.
Upeas päivänjatkoa
Moido elisakettu
Onhan todellakin niin että ihminen luo suhteen kaikkeen havaitsemaansa, ja jopa sellaisiin asioijin, joita ei tietoisuuden tasolla edes havaitse. Tämä selvästi viittaa siihen, että koko ympäröivä maailma on periaatteessa sinun henkilökohtainen näkemys siitä.
Itsellänikin on sellainen, ja käytän sen vapaapäiviini.
Upeas päivänjatkoa
t: TeknodonnaKiitos vastauksesta arvon oraakkeli.
Vastauksissasi on usein sellainen piirre, että ne herättävät erilaisine vastakaikuina syntyneinä fiktioineen lisäkysymyksiä.
- Mihin ihminen joutuisi ilman mieikuvitusta?
Eikun se olikin retorinen kysymys. Helvettiinhän siinä joutuisi.
Fantsua lauantaita
- flowersreally
Moi Teknis
Pitääkö olla huolissaan kun en keksinyt mitään syvällistä/tähdellistä/tolkullista kysyttävää?
t. flowersreally- Teknodonna
Sillä ei ole niin negsut vaikutukset kuin sillä, että hyppää väärään bussiin.
I'm lost in translation.
t: Teknodonna - flowersreally
Teknodonna kirjoitti:
Sillä ei ole niin negsut vaikutukset kuin sillä, että hyppää väärään bussiin.
I'm lost in translation.
t: TeknodonnaBlimey, too late.
Pääsiäistä.
- Viinamooses
MIKSI VIINAN JUOMINEN KANNATTAA AINA VAPAA-AJALLA?
- Teknodonna
Hei Mooses (viina)
Mooses raamatun mukaan oli mies, joka avasi meren pakeneville orjille jahtaajiltaan. Ilmiö on tavalliselle kaduntallaajalle käsittämätön, ja sitä pidetään yleisesti perus-huuhaana, ja bullshittinä.
Kuitenkin on olemassa eräs luonnoilmiö, joka Välimeren alueella on on hyvin yleinen. Seismisen toiminnan, eli mannerlaattojen liikkeen aiheuttamat merenpinnan muutokset voivat olla hyvin selvärajaisia ja silminnähtäviä. Bosborin salmi, Aigeianmeri ja Etnan välitön läheisyys ovat olleet tästä sen historiallinen todiste.
Meri voi vajota salamannopeasti, ja sitten on koko helvetti irti.
t: Teknodonna & Pitz Buin
- minäolenkurppa
Miltä tuntuu olla HC-ATM ja neitsytsetä?
- Teknodonna
Hellou
En ole koskaan pitänyt kirjainlyhenteistä, väliviivoista enkä kaksoispisteistä tekstissä. Lisäksi inhokkilistalleni kuuluvat sivistyssanat, lainaukset ja viittaukset lähdeteoksiin. Myös kielen vaihtaminen toiseen on mielestäni tekstissä käsittämätöntä, kokonaisilmettä supistavaa ja älyllisen tyhjiön läpäisemistä erilaisilla gravitaatiokentillä. Olemme siinä suhteessa kuin olisimme tonaalisesti jossain 30 herzin tienovilla. Ehkä vielä matalammalla.
Teknodonna on suuren perheen päämies, vanha panojantteri ja kuminkäryttäjä, ei mikään lyhenne.
Hauskaa päivänjatkoa sinne jonnekin
Teknodonna kirjoitti:
Hellou
En ole koskaan pitänyt kirjainlyhenteistä, väliviivoista enkä kaksoispisteistä tekstissä. Lisäksi inhokkilistalleni kuuluvat sivistyssanat, lainaukset ja viittaukset lähdeteoksiin. Myös kielen vaihtaminen toiseen on mielestäni tekstissä käsittämätöntä, kokonaisilmettä supistavaa ja älyllisen tyhjiön läpäisemistä erilaisilla gravitaatiokentillä. Olemme siinä suhteessa kuin olisimme tonaalisesti jossain 30 herzin tienovilla. Ehkä vielä matalammalla.
Teknodonna on suuren perheen päämies, vanha panojantteri ja kuminkäryttäjä, ei mikään lyhenne.
t: TeknodonnaEli jotenkin noin
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/38010/URN:NBN:fi:jyu-201206111844.pdf?sequence=1 - minäolenkurppa
Teknodonna kirjoitti:
Hellou
t: TeknodonnaMuotoilen siis kysymykseni uudelleen:
Miltä tuntuu olla hardcore alemman tason mies ja neitsytsetä? - Teknodonna
minäolenkurppa kirjoitti:
Muotoilen siis kysymykseni uudelleen:
Miltä tuntuu olla hardcore alemman tason mies ja neitsytsetä?Uudelleen muotoilusi johdattelee minut kiehtovan dilemman äärelle, jossa tie ikään kuin haarautuu kahtaalle, ja että siinä toinen haara näyttäisi viettävän feminiiniin maskuliinisuuteen, kun taas toisaalla se tuntuisi kipeävän maskuliiniseen femiinisyyteen.
Olen jollain tasolla aistinut kaksi asiaa, jotka ovat argumentoinnissa tärkeitä.
Toinen seikoista on se että minun pitäisi olla mies, koska kunnia kuuluu miehille.
Toinen havainnoista liittyy miehuuteen itseensä: mies vasta synnyttelee naistaan omista luistaa, jotta voisi puhaltaa tähän elämän.
Kaunista kevätpäivää sinnekin.
Ihan aluksi onnittelut hienosta ideasta alkaa pyörittämään palstaneuvontaa epätietoisille mutta siis kysymykseen, kysyisinkin teknodonnalta onko mahdollista enää näin 2000-luvulla mistään löytää kunnollista 50-lukulaistyyppistä hoikkaa, vapaata naista? Jos on (epäilen) niin mistä?
- Teknodonna
Harmaaritari kirjoitti:
Eipä näytä donna vastanneen, taisin kysyä liian vaikeita :(
Hola Grå riddare
50 luku kaikkine piparminttutankoineen ja pallomekkoineen on kieltämättä hieno konsepti. 50 luvun nainen on parhaimmillaan silloin, kun hän jää kiinni - käsi vaahtokarkkipurkissa -vaaleanpunaiseen kameraan, ja näyttää shakkikeittiössään yllättyneeltä,
Itse olin eilin ensin Solmussa "muutamalla", sitten syömässä Tenhossa teriyaki-kana pitsaa, sitten menimme elokuvateatteri Rivieraan katsemaan laseja. Elokuvia emme nähneet, koska sitä juttua oli aivan liikaa.
Ihanaa kevätpäivää sinulle sinne jonnekin
Hola Grå riddare
50 luku kaikkine piparminttutankoineen ja pallomekkoineen on kieltämättä hieno konsepti. 50 luvun nainen on parhaimmillaan silloin, kun hän jää kiinni - käsi vaahtokarkkipurkissa -vaaleanpunaiseen kameraan, ja näyttää shakkikeittiössään yllättyneeltä,
Itse olin eilin ensin Solmussa "muutamalla", sitten syömässä Tenhossa teriyaki-kana pitsaa, sitten menimme elokuvateatteri Rivieraan katsemaan laseja. Elokuvia emme nähneet, koska sitä juttua oli aivan liikaa.
Ihanaa kevätpäivää sinulle sinne jonnekin
t: TeknodonnaNuo sinun paikkavalinnat ei ihan vastanneet kysymykseeni, minusta kun tuntuu että kunnollinen 50-luvun vaimonainen ei ole käynyt solmussa muutamalla vaan se on ollut ennemminkin miesten hommaa eikä varmaan myöskään ole teryaki-kana pitsaa 50-luvun vaimonaiset nauttineet, sen poikkeuksen tosin nykypäivään voisin salliakin kunhan ei tule jokapäiväiseksi tavaksi.
- Teknodonna
Harmaaritari kirjoitti:
Nuo sinun paikkavalinnat ei ihan vastanneet kysymykseeni, minusta kun tuntuu että kunnollinen 50-luvun vaimonainen ei ole käynyt solmussa muutamalla vaan se on ollut ennemminkin miesten hommaa eikä varmaan myöskään ole teryaki-kana pitsaa 50-luvun vaimonaiset nauttineet, sen poikkeuksen tosin nykypäivään voisin salliakin kunhan ei tule jokapäiväiseksi tavaksi.
Naiseuden pehmyt-alueilla asustava molekyylibiologinen kvanttihässäkkä, eli variaatioalttius on pääsyy siihen, että todellisuudessa on vääristymiä.
Nainen osaa muuttua. Muutos on miehelle täysin käsittämätön ilmiö. Mies tunnistaa muutoksen, mutta ei voi kokea sitä niin kuin nainen sen kokee, kokonaisvaltaisesti. Miehen osa on ihmetellä, naisen olla.
Hauskaa päivänjatkoa sinnekin.
Moi Teknodonna.
Monenko miehen käyttämä lortto olet?
(naurua) (reps) (hihitystä)- Teknodonna
Mjoo.
Kyllä niitä minua käyttäneitä miehiä on ollut satoja. Ellei jopa tuhansia
(reps)
- aina_halunnut_tietää---
.
"Tuleeks telkusta tänään mitään???????????????"
har-har-har-har-har-har
.- Teknodonna
Mojo
Televisiotarjonnasta en juuri osaa sanoa mitään, mutta itse juuri katselen My Little Pony -saagan Equestria Girls jatkista.
Tosi pinkkiä.
Tasapainottaakseni värikylläisyyden tuottamaa tuskaa, kelaan uudelleen ja uudelleen toiselta koneelta Yhdysvaltain ilmavoimien pudottaman GBU-43:n massiivista pöllähdystä jossain hevon perseessä, josta ei niin ole väliä muuta tietää.
(hirn)
Minä en kysy mitään, ettei minulle alettaisi vastailemaan viisaita.
- Teknodonna
Heippa vaan HK
Itse en juuri käytä näitä makkaratuotteita, koska pääasiallinen ravinnonlähteeni on tyhjyys.
Tyhjyydestä ammentamisen taito on ihmiskunnan unohtunut voimavara. Verrattuna makkaraähkyyn, niin tyhjyys on sekä kevyttä että yltäkylläisen runsasta, värikästä ja ravitsevaa. Tyhjyys on kaikkeus, makkara vain makkara.
Kaunista kevätpäivän jatkoa.
t: Teknonodonna Teknodonna kirjoitti:
Heippa vaan HK
Itse en juuri käytä näitä makkaratuotteita, koska pääasiallinen ravinnonlähteeni on tyhjyys.
Tyhjyydestä ammentamisen taito on ihmiskunnan unohtunut voimavara. Verrattuna makkaraähkyyn, niin tyhjyys on sekä kevyttä että yltäkylläisen runsasta, värikästä ja ravitsevaa. Tyhjyys on kaikkeus, makkara vain makkara.
Kaunista kevätpäivän jatkoa.
t: TeknonodonnaKiitos tästäkin kosmisesta ulottuvuudesta.
- Teknodiili
Heippa Teknis!
Tiedätkö mistä Anni Hautala on hankkinut itselleen tuon housupuvun tai haalarin etc?
(Kaikki vastaan 1, suora lähetys Pasilasta)
Siis aivan törkeän hyvän näköinen.
t: lady in black- Teknodonna
Heippa Lady
Minulla ei ole varmaa tietoa käytettävissä, mutta väyliä ja keinoja naisen pukemiseen kosolti. Mä voisin puffata sulle itseäni pukeutumisneuvojaksi, niin kuin Laurille sulkia hattuun.
Mitä itse olet mieltä siitä, että Lauri haluaa Helsinkiin kelluvia taloja?
(hirn)
- Teknodonna
Mojo Tekno
Onko totta että perunan arvokkain osa on juuri siinä kuoren alla? Siis jos mä kuorin perunan, niin tärkein joutuu bioon?
Arvostan muuten sun kokkaustaitoja niin että soitin Gordon Ramsaylle ja kehuin sua ja sun perunattomia yksinkertaisuusruokia. Perunahan ei ole edes ruokalaji, saati sellaiseen tarvittava raaka-aine.
Nuppuisia keväitä.
t: kasari- Teknotsubu
Heippa "kasari"
Tarkoitit varmaan, että kuorit raa'an perunan?
Kyllä tämä citystoori pitää kutinsa, sillä perunan sisältämä tärkkelys todellakin on sen ravintoarvoltaan kvaliteetein osa. Ja jos sen kuorii pois, niin kaikki menetetään.
Peruna kannattaisi keittää kuorinneen, ja vasta sitten kuoria se kuten kuoriminen kuuluukin tehdä, eli poistaa (pelkästään) kuori.
Tämä nyt n kuitenkin niin kivuliasta, että suosittelen tuotteen jäähdyttämistä ennen manööveriä.
En kyllä keksi elävässä päässäni, että mihin perunaa yleensäkään tarvitaan ruonlaitossa. Mutta olet varmaan keksinyt jotain uutta ja piristävää.
- Teknodonna
Hei Teknodonna
Olen kuusivuotias Hermanni Ylistalolta, ja haluaisinkin lähestyä sinua konfiguratiivisella ongelmalla.
Miksi kaikissa muissa uskonnoissa on niin, että jumalalla ei ole kuvaa itsestään, mutta kristinuskolla on?
Onhan tämä nyt vähän hölmöä. Tuli nyt vain tällaista mieleen.
t: oppilas nro 20375- Teknotsubu
Hejsan
Olet suurten kysymysten äärellä.
Kun vartut, niin tulet huomaamaan, kuinka vihamielisesti ympäristö suhtautuu kuviin, vaikka koko käsitettävissä oleva todellisuus perustuu niihin. Uskontojen suurin ongelma on ollut aina kasvottomuus ja tietynlainen poissaolevuus.
Kristinusko on korjannut tämän epäkohdan. Se on eräänlainen kokeilu, että kestävätkö kasvot todellisuutta, ei uskontoa itseään.
Ihania kevään tuoksuja sinullekin.
- Teknodonna
Moi Teknis
Olen Veera Lopelta ja olen 14v. Minulla on kissa nimeltä Putti. Se on poikakissa ja se tykkää kulkea metsissä ja maata pankolla, kun äiti on leiponut leipää ja se on lämmin. Olen aina pitänyt äitiäni maailman kauneimpana naisena. Yksikään toinen nainen ei ole läheskään yhtä kaunis kuin hän. Mikä tähän on oikein syynä, sillä koulussa minua on opetettu epäilemään kaikkea itsestään selvää ja tuttua totuudeksi.
Laitan tähän kuvan äidistäni, jotta voit tehdä omat johtopäätöksesi.
Heippa vaan ja kivaa kevättä sinne Suurkaupunkiin.
t: Veera
http://bot.fi/1wlu - Teknodonna
Tervehdys Veera
Kiitos että kirjoitit minulle tänne "suurkaupunkiin". Ja kyllä. Äitisi on todellakin hyvin kaunis ja pehmeäpiirteinen nainen. Lisäksi hän vaikuttaa kuvassa lähes käsinkosketeltavan rauhalliselta ja varmalta ihmiseltä. Hän varmaan on kaikkea tätä? Vai mitä, Veera?
Lisäksi minusta tuntuu, että hän on juuri sellainen äiti, joka ei paljon näppejänsä polta leipomispuuhissa, ja että hän on kaaoksen keskellä kuin kotonaan essu yllään ja nenä somasti jauhossa. Taustalla soi varmaan musiikki. Hän rakastaa liikettä ja olemustaan sen otteessa. Maailma tuntuu livertävän hänen sisällään. Hän on varmaan onnellinen nainen, mutta silti olen aistivinani jonkinlaista surumielisyyttä hänen kasvoillaan. En osaa täysin hahmottaa sitä, ja se tämä hieman hämmentää minua.
On ihanaa, että äitisi on saanut kaltaisesi kauniin ja herkän tyttären. Parempaa lahjaa itselleen ei kukaan nainen voisi toivoa.
Hei Teknodonna
Nukuitko hyvin? No sehän oli mukava kuulla!
Pääsenkin välittömästi kysymykseni ytimeen, jossa haluaisin tiedustella sinulta miksi Suomi24:llä keskustelijoita kehoitetaan menemään nukkumaan kesken keskustelun?
Eikö tällainen ole vähintäänkin epäloogista?
Kiitos vastauksista etukäteen. Arvostan suuresti työtäsi, ja toivon että voin lukea ajatuksiasi vielä pitkään.
(reps)- Teknodonna
Heippa vaan Teknis
Sulla on hyvä boogie päällä. Ihan vaahtokarkkeja ja kahvia kanssa! Kyllä nyt lyylin kelpaa.
Joo siis muakin on aina hämmästyttänyt se että kuinka ihmisistä halutaan eroon keskustelupalstoilla. Ja etenkään tämän ilmiön ei luulisi koskevan sinua, koska et edes keskustele! Ihmiset, jotka eivät keskustele, eivät voi myöskään joutua sanomisistaan tilille, koska toimivat mielipidekirjoittajina ja heidän aiheensa ovat yleisiä ja siten kaikkia koskettavia. Mikään ei ole vähemmän henkilökohtaista kuin yleinen. Kuinka joku voi tulla heittelemään tomaateilla, jos puhuu kansalle?
(reps)
Edellisestä kerrasta valaistuneena jätän taas kysymiset ja menen mielummin nukkumaan, koska minua väsyttää niin paljon, etten jaksa laittaa silmiäni kiinni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S59832- 34795
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125756- 92704
- 31622
- 40537
- 42519
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.71516Lehtikankaan oppilas kuolema
Mistä lie tyttöparka löytyny, mikä ajaa tekemään itsemurhan tuon ikäsenä 😞9512Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle63509- 45426
Nyt kaatuu Kuisla
Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee24420- 57419
- 36417
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.23408Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev104405- 72403
- 39403
- 35397
- 38394