Joko löytyy elämää

jokonytlöytyy

Löytyi sitten tähti jota kiertää 7x maan kaltaista planeettaa. Mahdollisuudet on melko hyvät elämän löytymiselle.

15

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BUAHHAAMAUHAAAAAA

      No kerropas miten sieltä sitä elämää löytyy nykytekniikalla?

    • Kyseinen tähti planeettoineen on meistä 40 valovuoden päässä. Tällä hetkellä meillä ei ole mitään keinoa käydä katsomassa edes Alfa Centauria 4 valovuoden päässä, joten saamme tietoa mahdollisesta elämästä vain valoon tai radioaaltoihin perustuvilla havainnoilla.

      Bakteerit ja kasvit eivät viestitä radiolla, joten jäljelle jää vain heijastuneen valon analysointi. Voipi olla "haastavaa" erotella planeetan pinnasta heijastunutta himmeää valoa sen vieressä posottavan tähden lähettämästä valosta.

      • JalkasetJaMunatMaassa

        Täytyy olla pahasti päästään vialla uskoakseen moiseen paskaan.... :-)


      • jokonytlöytyy

        Elämästä syntyy tiettyjä kemiallisia yhdisteitä jotka voidaan havaita käymättä paikanpäällä.


      • jokonytlöytyy kirjoitti:

        Elämästä syntyy tiettyjä kemiallisia yhdisteitä jotka voidaan havaita käymättä paikanpäällä.

        Kuten ExB totesi, nykyisillä laitteilla kaasukehien riittävän tarkka analyysi ei vielä onnistu, mutta ei se aika kovin kaukana ole, kun eksoplaneettojen kaasukehän koostumuksia voidaan mitata.


    • jokonytlöytyy
    • TiätääTähdistäkaiken
      • salkkaripaskaa

        Paska video


    • no.eipä.taida.löytyä

      Kaikki nämä hömpötykset ovat silkkaa paskaa. Mikään möykky mikä kiertää tähteä muutaman päivän tai edes muutaman kuukauden ajanjaksolla, ei kykene tarjoamaan elämälle suotuisia olosuhteita. Hyvin todennäköisesti myös kaikki muut kuin tuon kotoauringon tapaiset tähdet, niiden kans sama juttu. Toistaiseksi lähes kaikki uutisoinnit ovat joko jompaa kumpaa kategoriaa, eli eivät tarjoa elämälle otollisia olosuhteita.

      • Ei se lyhyt kiertoaika mikään este elämän esiintymiselle sinänsä liene.


    • TiäteellinenTotiste

      Nykytähtitiede on todistanutkin että elämää esiintyy tiheimmin juurikin tiheimmin asutuilla seuduilla. Syynä lienevät ahtaat asuinolot ja lämmöstä johtuen naisten vähä vaatetus.

    • sanoisinaikapienet

      - jos lähimmalla tähdellä olisi planeettakehä , oletko laskenut millä todennäköisyydellä se peilautuisi tellusta kohti - jos olet laskumies yritäppä laskea mahdollisuudet ??

    • qqqwweerrtt

      Jos elämää olisi jossain se olisi aika kehittymätöntä. Huomattavasti ihmiskuntaa jäljessä.

      Jos taas jossain on joku superälykäs rotu niin siitä oltaisiin kuultu ja ei kahta ilman kolmatta. Niillä olisi varmaan sama uteliaisuus etsiä muualta elämää.

      • luulettevaan

        Mihin tuo käsitys perustuu? Tuskin paljon meitä nuorempia "älykkäitä" lajeja löytyy mistään.


    • seonnäin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe