Canonicalin sekoilut Ubuntulla saa aikaan ihmeitä

Mitätulossa

Canonicalin päätös luopua Unitystä saanut aikaan että niin monen ubuntun joukoon siirtyy unity/mir kehittäjäryhmien haltuun. Kun virallinen Ubuntu siirtyy Gnomeen.

Ubuntua tulee jatkossakin saamaan Unityllä :D
Canonical tukee sitä vielä viisi vuotta ainakin. Jonka jälkeen julkaistaa ilmeisesti kehittäjäyhteisön uusi Unity/mir

20

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evvkkvee

      evvk

    • wqqwqwdqwdqwdqwd

      Unityn lähdekoodi on kaikkien ladattavissa ja muokattavissa.

      • Näinsevaanonnyt

        Ainoa oikea ubuntu on unity ubuntu!


    • kännissä

      Minulla on toisella kovalevyllä Windows 10, josta tykkään kovasti. Se on vakaa kuin kallio, toimii vuorenvarmasti ja ripeästi.

      Toisella kovalevyllä on ubuntu, jonka asensin äkillisessä mielenhäiriössä. Jos joskun kännipäissäni käynnistän sen, saan rajun oksennuskohtauksen. Mitä minun pitäisi tehdä?

      • fati_seppo_nelonen

        sinun seppo tulee ottaa oikein pitkä hönkäys ihan tuoretta jenkemiä - siitä sinä nautit


      • Eihän Windows 10 ole vakaa. Microsoft alkoi luopumaan ajatuksesta pitää Windows vakaana Windows 8:ssa (harjoittelivat sitä muutamalla isommalla päivityksellä).

        Windows 7 oli kyllä ja on edelleen vakaa.


    • Canonicalin tulot tulevat palvelimista. Jotkut kai tykkää Unitystä mutta vastustajiakin on. Ubuntu julkaisee kenties muokatun Gnomen. Onhan lopettu Gnome 2 osin hengissä. Tuleekohan seuraavaksi myös Wayland. Compiz mikä on Unityssä käytössä ei sovi kaikille koneille.

      • ihateubuntu

      • qwdqwqwdqwddwqqdw
        ihateubuntu kirjoitti:

        http://ubuntugnome.org/

        Vastahan tuosta julkaistiin 17.04.

        Vasta 17.10 on perus ubuntu jossa on gnome työpöytäympäristönä. Canonical ei gnomen muokkaukseen puutu, vaan g-tiimi jukaisee sellaisen gnomen kun haluavat.


      • qwdqwqwdqwddwqqdw kirjoitti:

        Vasta 17.10 on perus ubuntu jossa on gnome työpöytäympäristönä. Canonical ei gnomen muokkaukseen puutu, vaan g-tiimi jukaisee sellaisen gnomen kun haluavat.

        Arvailin sitä versiota jonka Canonical julkaisee Unityn tilalle. Se voi olla muokattu Gnome ja onhan GTK 4 kehitteillä. Se voi perustua siihenkin. Noita erilaisia Ubuntu versioita on jo paljon. Itsellä kokemusta lähinnä Unitystä ja LUbuntusta jotka ovat käytössä nyt.


      • sasacsascscascaccaas
        Mikko_Tku kirjoitti:

        Arvailin sitä versiota jonka Canonical julkaisee Unityn tilalle. Se voi olla muokattu Gnome ja onhan GTK 4 kehitteillä. Se voi perustua siihenkin. Noita erilaisia Ubuntu versioita on jo paljon. Itsellä kokemusta lähinnä Unitystä ja LUbuntusta jotka ovat käytössä nyt.

        Ottaisivat osan unityn käytettävyydestä ja siirtäisivät sen gnomeen, niin siinäpä hyvä tpy. Ainakin näyttöjen hallittavuus tulisi kopioida ja myös hiiren klikit. Gnomessa vaikka toinen näyttö on sammutettuna, niin hiiri menee sinne sammutettuun näyttöön ..........!


      • sasacsascscascaccaas kirjoitti:

        Ottaisivat osan unityn käytettävyydestä ja siirtäisivät sen gnomeen, niin siinäpä hyvä tpy. Ainakin näyttöjen hallittavuus tulisi kopioida ja myös hiiren klikit. Gnomessa vaikka toinen näyttö on sammutettuna, niin hiiri menee sinne sammutettuun näyttöön ..........!

        Itsellä Unityssä käy niin kun Firefoxissa ylen areenassa avaan vaikka leffan koko näytölle se siirtyy toiseen näyttöön. Joku flash ominaisuus. Raahaan selaimen TV:n ruudulle ja ajatuksena on katsoa leffa. Kun suurennan sen kokonäytölle se pomppaa pieneen ruutuun. Ongelman voi kiertää tekemällä kaksi X:ää - molemmille näytöille omansa. Sitten ei taas voi siirrellä ikkunoita näytöstä toiseen. Ongelma myös av-vahvistin. Jos se on päällä ja kiinni koneessa HDMI-piuhalla asennusmediakin voi käynnistyä sinne. AV-vahvistin on sellainen musta loota ja näyttää kuvaa huonosti... isp-näyttö olisi parempi joka kiinni DVI-liittimellä.


      • niijanäi
        Mikko_Tku kirjoitti:

        Itsellä Unityssä käy niin kun Firefoxissa ylen areenassa avaan vaikka leffan koko näytölle se siirtyy toiseen näyttöön. Joku flash ominaisuus. Raahaan selaimen TV:n ruudulle ja ajatuksena on katsoa leffa. Kun suurennan sen kokonäytölle se pomppaa pieneen ruutuun. Ongelman voi kiertää tekemällä kaksi X:ää - molemmille näytöille omansa. Sitten ei taas voi siirrellä ikkunoita näytöstä toiseen. Ongelma myös av-vahvistin. Jos se on päällä ja kiinni koneessa HDMI-piuhalla asennusmediakin voi käynnistyä sinne. AV-vahvistin on sellainen musta loota ja näyttää kuvaa huonosti... isp-näyttö olisi parempi joka kiinni DVI-liittimellä.

        Sammuttaa sen tarpeettoman näytön järjestelmäasetuksista->näytöt, niin toimii kuten ajateltuna. Jos irrotat toisen näytön fyysisesti niin ainakin läppärissä toimii oma näyttö, kuten pitääkin.


      • niijanäi kirjoitti:

        Sammuttaa sen tarpeettoman näytön järjestelmäasetuksista->näytöt, niin toimii kuten ajateltuna. Jos irrotat toisen näytön fyysisesti niin ainakin läppärissä toimii oma näyttö, kuten pitääkin.

        HDMI-piuhan päässä on av-vahvistin ja siinä on kiinni TV ja tietysti muitakin laitteita. Voisi sen optisen piuhankin vetää vahvistimelle jolloin sen toisen "näytön" voisi sammuttaa. Jos "näyttö" sammutetaan tai näytönohjain menee virransäästötilaan lakkaa ääni kuulumasta. Pidän musiikin kuuntelusta ja kone soittelee musaa kun olen kotosalla. "Näyttö" lainausmerkeissä koska Yamaha:n av-vahvistin tunnistetaan näytöksi vaikka TV olisi kiinni.


      • ongelman_ydin
        Mikko_Tku kirjoitti:

        Itsellä Unityssä käy niin kun Firefoxissa ylen areenassa avaan vaikka leffan koko näytölle se siirtyy toiseen näyttöön. Joku flash ominaisuus. Raahaan selaimen TV:n ruudulle ja ajatuksena on katsoa leffa. Kun suurennan sen kokonäytölle se pomppaa pieneen ruutuun. Ongelman voi kiertää tekemällä kaksi X:ää - molemmille näytöille omansa. Sitten ei taas voi siirrellä ikkunoita näytöstä toiseen. Ongelma myös av-vahvistin. Jos se on päällä ja kiinni koneessa HDMI-piuhalla asennusmediakin voi käynnistyä sinne. AV-vahvistin on sellainen musta loota ja näyttää kuvaa huonosti... isp-näyttö olisi parempi joka kiinni DVI-liittimellä.

        Onko tuo kuvailemasi härdelli Unityyn vai itse Ubuntuun liittyvä ongelma, eli ratkeaisiko vaihtamalla eri Ubuntu-versioon?


      • aikapersiistä
        ongelman_ydin kirjoitti:

        Onko tuo kuvailemasi härdelli Unityyn vai itse Ubuntuun liittyvä ongelma, eli ratkeaisiko vaihtamalla eri Ubuntu-versioon?

        Unitys ainakin tekee noin, mutta se korjaantuu sammuttamalla tarpeettoman näytön. Gnomessa ei ole edes ohjelmien käynnistintä toisella näytöllä... En löytänyt asetusta jolla sen sinne saisi.


    • mikä_ongelma

      Apua aloittelijalle

      Kysy rohkeasti apua ongelmiisi tietokoneen ja ohjelmien kanssa. Kokeneemmat käyttäjät jakavat mielellään neuvoja.

    • kännissä

      "Noita erilaisia Ubuntu versioita on jo paljon"

      Kohta se räjähtää käsiin koko hässäkkä!

      • organisoituon

        Ei niitä kaikkia yksi joukko koodaile, vaan kaikilla on omat ryhmänsä.


      • Virallinen tuotanto Ubuntu on Ubuntu LTS, ja siitä on julkaisut 16.04 LTS ja 14.04 LTS, sekä just poistuu vanha 12.04 LTS. Eli käytännössä kaksi versiota.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe