Canonicalin päätös luopua Unitystä saanut aikaan että niin monen ubuntun joukoon siirtyy unity/mir kehittäjäryhmien haltuun. Kun virallinen Ubuntu siirtyy Gnomeen.
Ubuntua tulee jatkossakin saamaan Unityllä :D
Canonical tukee sitä vielä viisi vuotta ainakin. Jonka jälkeen julkaistaa ilmeisesti kehittäjäyhteisön uusi Unity/mir
Canonicalin sekoilut Ubuntulla saa aikaan ihmeitä
20
310
Vastaukset
- evvkkvee
evvk
- wqqwqwdqwdqwdqwd
Unityn lähdekoodi on kaikkien ladattavissa ja muokattavissa.
- Näinsevaanonnyt
Ainoa oikea ubuntu on unity ubuntu!
- kännissä
Minulla on toisella kovalevyllä Windows 10, josta tykkään kovasti. Se on vakaa kuin kallio, toimii vuorenvarmasti ja ripeästi.
Toisella kovalevyllä on ubuntu, jonka asensin äkillisessä mielenhäiriössä. Jos joskun kännipäissäni käynnistän sen, saan rajun oksennuskohtauksen. Mitä minun pitäisi tehdä?- fati_seppo_nelonen
sinun seppo tulee ottaa oikein pitkä hönkäys ihan tuoretta jenkemiä - siitä sinä nautit
Eihän Windows 10 ole vakaa. Microsoft alkoi luopumaan ajatuksesta pitää Windows vakaana Windows 8:ssa (harjoittelivat sitä muutamalla isommalla päivityksellä).
Windows 7 oli kyllä ja on edelleen vakaa.
Canonicalin tulot tulevat palvelimista. Jotkut kai tykkää Unitystä mutta vastustajiakin on. Ubuntu julkaisee kenties muokatun Gnomen. Onhan lopettu Gnome 2 osin hengissä. Tuleekohan seuraavaksi myös Wayland. Compiz mikä on Unityssä käytössä ei sovi kaikille koneille.
- qwdqwqwdqwddwqqdw
ihateubuntu kirjoitti:
http://ubuntugnome.org/
Vastahan tuosta julkaistiin 17.04.Vasta 17.10 on perus ubuntu jossa on gnome työpöytäympäristönä. Canonical ei gnomen muokkaukseen puutu, vaan g-tiimi jukaisee sellaisen gnomen kun haluavat.
qwdqwqwdqwddwqqdw kirjoitti:
Vasta 17.10 on perus ubuntu jossa on gnome työpöytäympäristönä. Canonical ei gnomen muokkaukseen puutu, vaan g-tiimi jukaisee sellaisen gnomen kun haluavat.
Arvailin sitä versiota jonka Canonical julkaisee Unityn tilalle. Se voi olla muokattu Gnome ja onhan GTK 4 kehitteillä. Se voi perustua siihenkin. Noita erilaisia Ubuntu versioita on jo paljon. Itsellä kokemusta lähinnä Unitystä ja LUbuntusta jotka ovat käytössä nyt.
- sasacsascscascaccaas
Mikko_Tku kirjoitti:
Arvailin sitä versiota jonka Canonical julkaisee Unityn tilalle. Se voi olla muokattu Gnome ja onhan GTK 4 kehitteillä. Se voi perustua siihenkin. Noita erilaisia Ubuntu versioita on jo paljon. Itsellä kokemusta lähinnä Unitystä ja LUbuntusta jotka ovat käytössä nyt.
Ottaisivat osan unityn käytettävyydestä ja siirtäisivät sen gnomeen, niin siinäpä hyvä tpy. Ainakin näyttöjen hallittavuus tulisi kopioida ja myös hiiren klikit. Gnomessa vaikka toinen näyttö on sammutettuna, niin hiiri menee sinne sammutettuun näyttöön ..........!
sasacsascscascaccaas kirjoitti:
Ottaisivat osan unityn käytettävyydestä ja siirtäisivät sen gnomeen, niin siinäpä hyvä tpy. Ainakin näyttöjen hallittavuus tulisi kopioida ja myös hiiren klikit. Gnomessa vaikka toinen näyttö on sammutettuna, niin hiiri menee sinne sammutettuun näyttöön ..........!
Itsellä Unityssä käy niin kun Firefoxissa ylen areenassa avaan vaikka leffan koko näytölle se siirtyy toiseen näyttöön. Joku flash ominaisuus. Raahaan selaimen TV:n ruudulle ja ajatuksena on katsoa leffa. Kun suurennan sen kokonäytölle se pomppaa pieneen ruutuun. Ongelman voi kiertää tekemällä kaksi X:ää - molemmille näytöille omansa. Sitten ei taas voi siirrellä ikkunoita näytöstä toiseen. Ongelma myös av-vahvistin. Jos se on päällä ja kiinni koneessa HDMI-piuhalla asennusmediakin voi käynnistyä sinne. AV-vahvistin on sellainen musta loota ja näyttää kuvaa huonosti... isp-näyttö olisi parempi joka kiinni DVI-liittimellä.
- niijanäi
Mikko_Tku kirjoitti:
Itsellä Unityssä käy niin kun Firefoxissa ylen areenassa avaan vaikka leffan koko näytölle se siirtyy toiseen näyttöön. Joku flash ominaisuus. Raahaan selaimen TV:n ruudulle ja ajatuksena on katsoa leffa. Kun suurennan sen kokonäytölle se pomppaa pieneen ruutuun. Ongelman voi kiertää tekemällä kaksi X:ää - molemmille näytöille omansa. Sitten ei taas voi siirrellä ikkunoita näytöstä toiseen. Ongelma myös av-vahvistin. Jos se on päällä ja kiinni koneessa HDMI-piuhalla asennusmediakin voi käynnistyä sinne. AV-vahvistin on sellainen musta loota ja näyttää kuvaa huonosti... isp-näyttö olisi parempi joka kiinni DVI-liittimellä.
Sammuttaa sen tarpeettoman näytön järjestelmäasetuksista->näytöt, niin toimii kuten ajateltuna. Jos irrotat toisen näytön fyysisesti niin ainakin läppärissä toimii oma näyttö, kuten pitääkin.
niijanäi kirjoitti:
Sammuttaa sen tarpeettoman näytön järjestelmäasetuksista->näytöt, niin toimii kuten ajateltuna. Jos irrotat toisen näytön fyysisesti niin ainakin läppärissä toimii oma näyttö, kuten pitääkin.
HDMI-piuhan päässä on av-vahvistin ja siinä on kiinni TV ja tietysti muitakin laitteita. Voisi sen optisen piuhankin vetää vahvistimelle jolloin sen toisen "näytön" voisi sammuttaa. Jos "näyttö" sammutetaan tai näytönohjain menee virransäästötilaan lakkaa ääni kuulumasta. Pidän musiikin kuuntelusta ja kone soittelee musaa kun olen kotosalla. "Näyttö" lainausmerkeissä koska Yamaha:n av-vahvistin tunnistetaan näytöksi vaikka TV olisi kiinni.
- ongelman_ydin
Mikko_Tku kirjoitti:
Itsellä Unityssä käy niin kun Firefoxissa ylen areenassa avaan vaikka leffan koko näytölle se siirtyy toiseen näyttöön. Joku flash ominaisuus. Raahaan selaimen TV:n ruudulle ja ajatuksena on katsoa leffa. Kun suurennan sen kokonäytölle se pomppaa pieneen ruutuun. Ongelman voi kiertää tekemällä kaksi X:ää - molemmille näytöille omansa. Sitten ei taas voi siirrellä ikkunoita näytöstä toiseen. Ongelma myös av-vahvistin. Jos se on päällä ja kiinni koneessa HDMI-piuhalla asennusmediakin voi käynnistyä sinne. AV-vahvistin on sellainen musta loota ja näyttää kuvaa huonosti... isp-näyttö olisi parempi joka kiinni DVI-liittimellä.
Onko tuo kuvailemasi härdelli Unityyn vai itse Ubuntuun liittyvä ongelma, eli ratkeaisiko vaihtamalla eri Ubuntu-versioon?
- aikapersiistä
ongelman_ydin kirjoitti:
Onko tuo kuvailemasi härdelli Unityyn vai itse Ubuntuun liittyvä ongelma, eli ratkeaisiko vaihtamalla eri Ubuntu-versioon?
Unitys ainakin tekee noin, mutta se korjaantuu sammuttamalla tarpeettoman näytön. Gnomessa ei ole edes ohjelmien käynnistintä toisella näytöllä... En löytänyt asetusta jolla sen sinne saisi.
- mikä_ongelma
Apua aloittelijalle
Kysy rohkeasti apua ongelmiisi tietokoneen ja ohjelmien kanssa. Kokeneemmat käyttäjät jakavat mielellään neuvoja. - kännissä
"Noita erilaisia Ubuntu versioita on jo paljon"
Kohta se räjähtää käsiin koko hässäkkä!- organisoituon
Ei niitä kaikkia yksi joukko koodaile, vaan kaikilla on omat ryhmänsä.
Virallinen tuotanto Ubuntu on Ubuntu LTS, ja siitä on julkaisut 16.04 LTS ja 14.04 LTS, sekä just poistuu vanha 12.04 LTS. Eli käytännössä kaksi versiota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664