Ymmärtäväinen ketju

Mieletön keväinen aamu :) aurinkoa ja pikkupakkasta :)

Miten sulla menee? Haluatko avautua? Ottaako päähän vai onko tapahtunut jotakin mukavaa? Ajattelin et ois kiva tällainen ketju, jossa voi avautua ja kaikki ymmärtää, ei kiistele vaan ovat samaa mieltä olis samaa mieltä tai ei. Sellaista mummofilosofiaa ja tsemppausta :) positiivisella lähestymistavalla ☺️

Onks huono idea?

Aloitan avautumisesta, että mua tympii pillukeskustelut ja julkkisten arvostelut 😂 Tuntuu, et joidenkin elämässä ei muuta olekaan, kuin markkina-arvo ja pillun joko haukkuminen tai sen puutteesta surkuttelu. 😀

Ymmärtäväisessä ketjussakin voi toki sitä tehdä 😁 Tää on vain mun avautuminen tämän hetken mielipiteestäni 😊

Iloista päivää ja voikaa hyvin :)

47

546

Vastaukset 47

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies48jo

Toisiamme huomioivaa huomenta sinulle :)

• Kiitos ☺️ Miten aamusi alkoi ja onko hyvä päivä tiedossa 😊?

• Mies48jo

Kävin kävelemässä. Kokeilemassa mainostamaasi ilmaa :)
        Kohta töihin ja illalla harrastuksiin :)

• Eikö ollutki upea ilma? Kävely on hyvää liikuntaa ja siitä on hyötyä myös mielelle :)

Mun työpäivä loppui ja kun työskentelen sairaalassa, ei paljon päivänvaloa näy, mutta muuta mielenkiintoista kyllä :)

• FLkemmkllfdmklsmfsfs

*hörppii vaivautuneen näköisenä kahviaan*

.... jaa. Mmm. Jep jep.

• Miksi vaivautuneen näköisenä?

• DFefwekfkldklfkldf

... lyhyt viisari ei ole vielä edes seiskan päällä ja sä jo räiskyt pitkin seiniä.

• DFefwekfkldklfkldf kirjoitti:

... lyhyt viisari ei ole vielä edes seiskan päällä ja sä jo räiskyt pitkin seiniä.

Ämmä ei tajuu vittuakaan.

• Cinnamon.GirI kirjoitti:

Ämmä ei tajuu vittuakaan.

Niinpä, ihan hirveä ämmä ;)

Mukavaa iltaa sulle kuitenkin :)

• Teknodonna

Täysin käsittämätöntä positiivista paskaa. Minusta on suorastaa törkeää vaihtaa jalkoväliajattelu säätilakeskusteluksi ja maailmanhalailuksi.

Todellisuudessa on niin, että jalkovälini hallitsee tapahtumahorisonttia sosiaalidarwinismillaan ja omalla täydellisyydellään.

Varauksetta.

(naurua)

• Maailman halailu tekee joskus hyvää ❤️

• Tähänsekaappieikirj

No mulle sopii. Hieno aamu onkin.

Treffit tiedossa, kunhan keksii milloin kävis molemmille. Reilun tonnin laskun saa siirrettyy yhdellä netti-ilmoituksella rahakkaammille ajoille. Salibandya illalla. Viikon toisiks viimenen työpäivä.
      Keli alkaaa lämmetä....

Noilla tähän päivään. :o)

• No sullahan mieletön päivä :) pidän peukkuja, et treffeistänne tulee mukavia :)

• ExN38 kirjoitti:

No sullahan mieletön päivä :) pidän peukkuja, et treffeistänne tulee mukavia :)

Joo. No sunnuntaille menee, mutta kerrankin niin, että nainen tulee tännepäin. ;o)

Ja nyt väsyttää aivan simona. Työpäivä vaati mehut. Pikkunokoset ja sit säbäilee. :o)

• tähänsekaappi kirjoitti:

Joo. No sunnuntaille menee, mutta kerrankin niin, että nainen tulee tännepäin. ;o)

Ja nyt väsyttää aivan simona. Työpäivä vaati mehut. Pikkunokoset ja sit säbäilee. :o)

Wow, se on hienoa että nainen tulee itse, eivtarvi sinun aina ajella :) toivotan et hän on mukava tyyppi ja sulle sopiva :)

• ExN38 kirjoitti:

Wow, se on hienoa että nainen tulee itse, eivtarvi sinun aina ajella :) toivotan et hän on mukava tyyppi ja sulle sopiva :)

No ainahan sitä on hyvä toivoa. Mutta ei sille mitään voi jos jompaakumpaa ei nappaa kemioista. Mut sittenhän sen näkee. Tuossa vähän aikaa sitten oli kyllä ihan saakelin makee nainen kohillaan, mutta ei ihan häntä napannutkaan. Joskus se on pienestä kii. Kuitenkin uskomaton kokemus. 😊

No ainahan sitä on hyvä toivoa. Mutta ei sille mitään voi jos jompaakumpaa ei nappaa kemioista. Mut sittenhän sen näkee. Tuossa vähän aikaa sitten oli kyllä ihan saakelin makee nainen kohillaan, mutta ei ihan häntä napannutkaan. Joskus se on pienestä kii. Kuitenkin uskomaton kokemus. 😊

Oletko tavannut paljon naisia? Siis eikö siihen treffailuun tule uupumista?

• ExN38 kirjoitti:

Oletko tavannut paljon naisia? Siis eikö siihen treffailuun tule uupumista?

No nyt olen kahteen viikkoon tavannut 7 naista. 6 on tyrmäytynyt mun puolesta ja tää yks anto mulle rukkaset. Eikä kyllä uuvuta. Vuosi sitten oli uupumus ja alkoi ketuttaa oikeesti, mutta silloin mä ajattelin toisin. Oon läheisriippuvainen, mut silloin en sitä tiennyt.

Piti saada joku. Joku joka antaa palautetta mun huomioimisesta ja läheisyydestä. Tarvitsee sitä. Nyt mietin ihan toisin. Ja haluan sen oikean joka tuntee samoin. Ymmärtää. Ja onhan se kemiakin oltava.

Ennen vähän hirvittelin itseäni nuorempia. Mutta nyt on 4-5 vuotta nuorempiakin ollut. Edellinen suhde oli 4 vuotta vanhemman kanssa. Mut numeroita vaan.

No nyt olen kahteen viikkoon tavannut 7 naista. 6 on tyrmäytynyt mun puolesta ja tää yks anto mulle rukkaset. Eikä kyllä uuvuta. Vuosi sitten oli uupumus ja alkoi ketuttaa oikeesti, mutta silloin mä ajattelin toisin. Oon läheisriippuvainen, mut silloin en sitä tiennyt.

Piti saada joku. Joku joka antaa palautetta mun huomioimisesta ja läheisyydestä. Tarvitsee sitä. Nyt mietin ihan toisin. Ja haluan sen oikean joka tuntee samoin. Ymmärtää. Ja onhan se kemiakin oltava.

Ennen vähän hirvittelin itseäni nuorempia. Mutta nyt on 4-5 vuotta nuorempiakin ollut. Edellinen suhde oli 4 vuotta vanhemman kanssa. Mut numeroita vaan.

Koet siis olevasi lähesriippuvainen. Se on hieno, että käsitit sen. Aika paljon naisia lyhyessä ajassa. Oliko sinulla kuinka pitkiä suhteita?

Mitä toivot että se toinen ymmärtää? Mä tykkään jutella näistä, koska peilaamalla ja pohtimalla muiden mielipiteitä ja niiden syitä, oppii hurjan paljon itsestäkin. Harmi vain ettei sellaisia kirjekavereita enää ole, mitkä lapsuudessa :)

• ExN38 kirjoitti:

Mitä toivot että se toinen ymmärtää? Mä tykkään jutella näistä, koska peilaamalla ja pohtimalla muiden mielipiteitä ja niiden syitä, oppii hurjan paljon itsestäkin. Harmi vain ettei sellaisia kirjekavereita enää ole, mitkä lapsuudessa :)

No mä koen olevani läheisriippuvainen. Se on aika selkeä, mitä olen aiheesta lukenut.
        No niitä on siunaantunut... monet ihan mukavia, mutta jutut face to face aina muuttuu. Sit moni on kiukutellur jälkeenpäin kuten itse aikoinaan. Tää lähärihomma on aika yleistä. Ja pisin suhde n. 9kk lyhin 2-3 kk. Yhtenevää on, että alkuhuuman jälkeen koen vahvan ihmisen kanssa, että se toinen ei sitoudu tai anna yhtä paljon suhteeseen...

Toisen olisi hyvä ymmärtää lähärijuttu. Kyllä tunnistan sen oireet ja tunteet itsekin, mutta joskus ne vaan masentaa. Silloin olisi hyvä tietää, että ei ne hänestä johdu. Ennemmin sitten lohduttaa ja antaa halia, että jaksaa taas. Sitähän vähän seuraa toisen suorituksia ja kasaan tunteensa niistä... voi olla, että pitää olla toinen "ymmärtävä" lähäri...???

No mä koen olevani läheisriippuvainen. Se on aika selkeä, mitä olen aiheesta lukenut.
        No niitä on siunaantunut... monet ihan mukavia, mutta jutut face to face aina muuttuu. Sit moni on kiukutellur jälkeenpäin kuten itse aikoinaan. Tää lähärihomma on aika yleistä. Ja pisin suhde n. 9kk lyhin 2-3 kk. Yhtenevää on, että alkuhuuman jälkeen koen vahvan ihmisen kanssa, että se toinen ei sitoudu tai anna yhtä paljon suhteeseen...

Toisen olisi hyvä ymmärtää lähärijuttu. Kyllä tunnistan sen oireet ja tunteet itsekin, mutta joskus ne vaan masentaa. Silloin olisi hyvä tietää, että ei ne hänestä johdu. Ennemmin sitten lohduttaa ja antaa halia, että jaksaa taas. Sitähän vähän seuraa toisen suorituksia ja kasaan tunteensa niistä... voi olla, että pitää olla toinen "ymmärtävä" lähäri...???

No nyt on sähköpostikin aktivoitu. Voit laitella privaattijuttuja sinne. tähä[email protected] toivottavasti ei trollit löydä sinne työntämään skeidaa... voin sitä käydä kattelee vaikka kerran päivään. Voin turista kyllä aiheesta. :o)

No nyt on sähköpostikin aktivoitu. Voit laitella privaattijuttuja sinne. tähä[email protected] toivottavasti ei trollit löydä sinne työntämään skeidaa... voin sitä käydä kattelee vaikka kerran päivään. Voin turista kyllä aiheesta. :o)

Minäpä laittelen illemmalla :)

• ExN38 kirjoitti:

Minäpä laittelen illemmalla :)

Juu. Enköhän vastaile joko illalla tai aamulla. Tänään on vielä se säbä ja menee myöhään.:o)

• 44vvt
        tähänsekaappi kirjoitti:

Juu. Enköhän vastaile joko illalla tai aamulla. Tänään on vielä se säbä ja menee myöhään.:o)

Ota sitten huomioon, että tuo voi olla sua jo kerran kusettanut tähti92.

• 44vvt kirjoitti:

Ota sitten huomioon, että tuo voi olla sua jo kerran kusettanut tähti92.

Minä en ole mikään tähti92 enkä kuseta ketään. Mutta tykkään keskustella ihmisten kanssa ja eteenkin itseään tutkiskelijat kiinnostavat keskustelun näkökulmasta. Kyllä nämä pillukeskusteluukin oikein viihdyttäviä ovat, mutta en jaksa kauemmin niitä lueskella :) ja tykkään tutustua uusiin ihmisiin ilman taka-ajatuksia :)

• ExN38 kirjoitti:

Minä en ole mikään tähti92 enkä kuseta ketään. Mutta tykkään keskustella ihmisten kanssa ja eteenkin itseään tutkiskelijat kiinnostavat keskustelun näkökulmasta. Kyllä nämä pillukeskusteluukin oikein viihdyttäviä ovat, mutta en jaksa kauemmin niitä lueskella :) ja tykkään tutustua uusiin ihmisiin ilman taka-ajatuksia :)

Ja mulle aivan sama kuka on. Ja mitä se tähti kusetti? Olikin mies vaikka luulin että oli nainen...mutta enpä kysynytkään. 😂

Ja mulle aivan sama kuka on. Ja mitä se tähti kusetti? Olikin mies vaikka luulin että oli nainen...mutta enpä kysynytkään. 😂

Ok, Mä kun en lukenut sen tähden juttuja... mutten liity siihen mitenkään :)

• ExN38 kirjoitti:

Ok, Mä kun en lukenut sen tähden juttuja... mutten liity siihen mitenkään :)

Tunnistaisin.... eikä väliä. ;oD

• kaisanoasaa

Nose pillu on aika tärkeää elämän mielekkyyden kannalta. Jos sitä ei saa niin ei voi mennä hyvin elämässä.

• No niinpä se on! Ketään meistä ilman sitä olisikaan :)

• kaisanoasaa

Ei naiset olis onnellisia vaan masentunut jos kukaan ei rakastaisi eikä nainen saisi munaa koskaan

• Tämä on kyllä ihan totta

• Hiukan liian aikainen herätys, mutta aina ei voi valita. Eikä se ole valittamisen arvoinen asia, joten kahvia koneeseen ja muutama virtaannuttava biisi. Ja päivä lähtee taas käyntiin. :)

Kotoisa päivä herkkusuun ja nuhanenän kanssa. :)

• Tykkään kyllä :) kiitti sulle ja paranemisia nuhanenälle :)

• enymmäränaisia

En ymmärrä miksi naiset pihtaa

• Sitä on kyllä vaikeaa ymmärtää, eteenkin jos ei ne naiset selitä. Voimahali

• Kiltti-ja-kunnollinen

Olin äsken myrskyn silmässä kun olin kalassa. 3 metrisiä aaltoja oli, vähän jännitti kaatuuko vene.

• Oijoi 3 metrisiä! Miten sä uskallat ☺️ Oot rohkea :)

• Elääääin

Nuolen vittua kuin eläin

• Tämä on hyvä taito! Toivottavasti osaat myös tunnustella ja ymmärtää että naisella on runsaasti muitakin erogeenisia alueita klitoriksen lisäksi :)

• Niin aika ymmärtäväistä kun heti avauksessa "Aloitan avautumisesta, että mua tympii pillukeskustelut ja julkkisten arvostelut 😂 Tuntuu, et joidenkin elämässä ei muuta olekaan, kuin markkina-arvo ja pillun joko haukkuminen tai sen puutteesta surkuttelu. 😀 ", kyllä minun mielestä jos halutaan olla ymmärtäväisiä sallitaan kaikkien mielipiteet erottelematta.

Ymmärtäväiset ja suviatsevaiset ihmiset tuntuu olevan semmoisia että ne vähiten ymmärtää eri tavoin ajattelevia. Tuli mieleen tästä avauksesta se tansaniaan muuttava kaikkia muita paitsi suomalaisia kohtaan suvaitsevainen suvakkipappi:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704202200105526_uu.shtml

Siellähän sitten kun yrittää riehua samaan tyyliin kuin mitä täällä on saanut riehua varmaankin tulee näkemään käytännössä mustien suvaitsevaisuuden valkoisia kohtaan. Itse tietysti olen niin suvaitsevainen että toivotan Marjaanalle onnea unelmamatkallaan, toivottavasti mahdollisimman moni muukin, saisivat mennä kaikki, suvakkiämmä lähtee täältä muulle järjestelemään refugees welcome -kulkueitaan.

• Ähh, Mä lähinnä tarkoitin et voi avautua ja toiset kiistelemisen sijaan ymmärtää :) ja tulevat mukaan avautujan juttuun etsimällä pointteja ja myötäilemällä :) niin kuin itse joissakin kommenteissa tein :) sillä ymmärtäväinen ketju

• ExN38 kirjoitti:

Ähh, Mä lähinnä tarkoitin et voi avautua ja toiset kiistelemisen sijaan ymmärtää :) ja tulevat mukaan avautujan juttuun etsimällä pointteja ja myötäilemällä :) niin kuin itse joissakin kommenteissa tein :) sillä ymmärtäväinen ketju

Niin mutta sullakin oli heti siinä suvaitsematon pohjavire, ei minusta jos oikeasti halutaan suvaita saisi sitten arvostella jollekin ehkä tärkeää ja läheistä aihetta :) En nyt sinua tarkoita mutta olen vaan aika usein nimittäin laittanut merkille että suvaitsevaisena esiintyvät ovat usein itse niitä ahdasmielisimpiä ja toisaalta itse kun olen aika ahadasmielinenkin varmaan monien palstalaisten mielestä kuitenkin suvaitsen täällä aika laajalla skaalalla kirjoittajia.

• Harmaaritari kirjoitti:

Niin mutta sullakin oli heti siinä suvaitsematon pohjavire, ei minusta jos oikeasti halutaan suvaita saisi sitten arvostella jollekin ehkä tärkeää ja läheistä aihetta :) En nyt sinua tarkoita mutta olen vaan aika usein nimittäin laittanut merkille että suvaitsevaisena esiintyvät ovat usein itse niitä ahdasmielisimpiä ja toisaalta itse kun olen aika ahadasmielinenkin varmaan monien palstalaisten mielestä kuitenkin suvaitsen täällä aika laajalla skaalalla kirjoittajia.

Sorry, Mä kun en ole suomalainen niin ilmaisen välillä itseäni toisin, kuin miten haluaisin :) Suvaitsevaisuus minusta ei ole sitä, että itseä ei voi asiat tympiä. Minä olen suvaitsevainen turvapaikkahakijoita kohtaan esimerkiksi, muttei se tarkoita ettei mua mikään tympii järjestelmässä joka mahdollistaa hyväksikäytön, you know mitä tarkoitan. Olen sitä mieltä että kaikki voi avautua mistä vain, koska kaikkia tympii tai ilahduttaa jotakin. Mutta olisi hauskaa jos muut menisivät siihen mukaan ja kiistelyn sijaan ajatusleikeillä menisivät mukaan avautujan todellisuuteen hetkeksi :)

• ätminki

Miksei naiset ymmärrä antaa? Ei ole naiset kovion ymmärtäväisiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      56
      1199
    2. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      69
      1189
    3. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      7
      921
    4. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      906
    5. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      899
    6. 48
      776
    7. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      38
      773
    8. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      41
      727
    9. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      77
      702
    10. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      51
      676
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      671
    12. 62
      652
    13. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      138
      639
    14. Nyt kaatuu Kuisla

Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee
      Seinäjoki
      29
      614
    15. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      52
      571
    16. Pystyisitkö liikkumaan

Tai tapailemaan kaivattuasi julkisesti?
      Ikävä
      58
      549
    17. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      95
      531
    18. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      504
    19. Sastamalassa epäillään tappoa, kaksi otettu kiinni

Kuulemma Aarnontiellä tapahtunut Tietääkö joku enemmän?
      Sastamala
      19
      482
    20. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      457
    Aihe