CV - mitä siihen kannattaa laittaa?

Kerttu58

Olen ollut työttömänä pian 20 vuotta. Täytän ensi vuonna 60 vuotta. Nyt työvoimatoimisto (TE-toimisto) on alkanut patistelemaan työnhakuun. En hirveästi ole tietokoneiden kanssa sinut ja CV:n laatiminen TE-sivulle tuntuu toivottomalta ja jopa ahdistavalta. Ensimmäisen kerran minut on myös kutsuttu aktivointisuunniteleman tekemiseen. Saa nähdä miten käy.

Mutta siihen CV:n laatimiseen. Miltä työntarjoajan silmissä näyttää CV, johon viimeisen 20:n vuoden aikana ei ole kertynyt yhtään työ- tai opiskelujaksoa? Alkavat epäilemään varmaan, että olen ollut laitoshoidossa tai käyttänyt päihteitä (en ole tehnyt kumpaakaan). Työttömyyteni pitkittyi vanhempieni ikäännyttyä ja olin epävirallisesti heidän omaishoitajansa.

Aiempi työhistoriani koostuu lukuisista lyhyistä työsuhteista ja keskeytyneistä opinnoista.

Ehkä saan apua TE-virkailijalta sktivointitilaisuudessa, mutta mielelläni ottaisin neuvoja vastaan teiltä, jotka olette samankaltaisessa tilanteessa minun kanssani,

6

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmän_puhkoja

SAnot vaan rehellisesti kuinka asia on: Itsepä ette ole palkanneet tai suostuneet maksamaan asiallista palkkaa työstä! Työnantaja on syyllinen! Sitäpaitsi, joka vanhoja muistelee..

• löpinääääää

Ehkä voit kertoa tuosta vanhempiesi hoidosta, kuten aamu- ja iltatoimissa avustaminen, silmätipat, ruuanlaitto ja lääkäriin vieminen. Jne.

Ne edeltävät työsuhteet kerrot myös.

Ehkä pääset jonnekin vanhainkotiin lehtiä lukemaan/ulkoiluttamaan. Palkallisista hommista voisi ajatella henkilökohtaisen avustajan töitä. Kaikkia avustettavia ei tarvi nostella vaan avustaminen on tavaroiden hakua yläkerrasta alakertaan, ostosten kantoa ja ruuan laittoa, siivousta ym.

• UusiTyö59vuotiaana

Laita ihmeessä, että olet toiminut molempien vanhempiesi omaishoitajana! Tuo inhimillisyys herättää kunnioitusta. Tyhjä aika CV:ssä soittaa hälytyskelloja työnantajan silmissä. Laita myös työhakemukseesi, että olet omaishoitojakson jälkeen palaamassa normaalin työhön ja haet uusia haasteita. Onnea työnhakuusi.....

• Piipos

Pitääkö sinun laittaa tietosi CV-nettiin? Sinne ei tarvitse laittaa tarkkoja aikoja työpaikoista ym. Voit tehdä sinne lyhyen kuvauksen elämän tilanteestasi. Tarkkoja henkilötietojakaan ei tarvitse laittaa, työnantaja voi ottaa yhteyttä sähköpostilla, jos kiinnostaa. Jos ei ole sähköpostia, puhelinnumeron voi laittaa. Jos joku työnantaja ottaa yhteyttä, silloin voi lähettää CV:n, jossa on tarkemmat tiedot työpaikoista yms.

• kikeiiirirrrr

kirjota haista paska ja kekarin kuva

• wertes

Joo, laita ihmeessä sinne näkyviin, että olet toiminut omaishoitajana. Voit laittaa CV:hesi esim. osion MUUTA tai LISÄTIETOA ja kirjoittaa sen sinne tyyliin "vuosien xx ja xx välillä toimin ikääntyneiden vanhempieni omaishoitajana"
      Sanoit olleesi "epävirallisesti" omaishoitaja, mutta ei työnantaja varmasti sinulta mitään papereita asiasta kysele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      139
      7648
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7091
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3623
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      138
      3256
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2784
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2318
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1926
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1566
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe