CV - mitä siihen kannattaa laittaa?

Kerttu58

Olen ollut työttömänä pian 20 vuotta. Täytän ensi vuonna 60 vuotta. Nyt työvoimatoimisto (TE-toimisto) on alkanut patistelemaan työnhakuun. En hirveästi ole tietokoneiden kanssa sinut ja CV:n laatiminen TE-sivulle tuntuu toivottomalta ja jopa ahdistavalta. Ensimmäisen kerran minut on myös kutsuttu aktivointisuunniteleman tekemiseen. Saa nähdä miten käy.

Mutta siihen CV:n laatimiseen. Miltä työntarjoajan silmissä näyttää CV, johon viimeisen 20:n vuoden aikana ei ole kertynyt yhtään työ- tai opiskelujaksoa? Alkavat epäilemään varmaan, että olen ollut laitoshoidossa tai käyttänyt päihteitä (en ole tehnyt kumpaakaan). Työttömyyteni pitkittyi vanhempieni ikäännyttyä ja olin epävirallisesti heidän omaishoitajansa.

Aiempi työhistoriani koostuu lukuisista lyhyistä työsuhteista ja keskeytyneistä opinnoista.

Ehkä saan apua TE-virkailijalta sktivointitilaisuudessa, mutta mielelläni ottaisin neuvoja vastaan teiltä, jotka olette samankaltaisessa tilanteessa minun kanssani,

6

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmän_puhkoja

SAnot vaan rehellisesti kuinka asia on: Itsepä ette ole palkanneet tai suostuneet maksamaan asiallista palkkaa työstä! Työnantaja on syyllinen! Sitäpaitsi, joka vanhoja muistelee..

• löpinääääää

Ehkä voit kertoa tuosta vanhempiesi hoidosta, kuten aamu- ja iltatoimissa avustaminen, silmätipat, ruuanlaitto ja lääkäriin vieminen. Jne.

Ne edeltävät työsuhteet kerrot myös.

Ehkä pääset jonnekin vanhainkotiin lehtiä lukemaan/ulkoiluttamaan. Palkallisista hommista voisi ajatella henkilökohtaisen avustajan töitä. Kaikkia avustettavia ei tarvi nostella vaan avustaminen on tavaroiden hakua yläkerrasta alakertaan, ostosten kantoa ja ruuan laittoa, siivousta ym.

• UusiTyö59vuotiaana

Laita ihmeessä, että olet toiminut molempien vanhempiesi omaishoitajana! Tuo inhimillisyys herättää kunnioitusta. Tyhjä aika CV:ssä soittaa hälytyskelloja työnantajan silmissä. Laita myös työhakemukseesi, että olet omaishoitojakson jälkeen palaamassa normaalin työhön ja haet uusia haasteita. Onnea työnhakuusi.....

• Piipos

Pitääkö sinun laittaa tietosi CV-nettiin? Sinne ei tarvitse laittaa tarkkoja aikoja työpaikoista ym. Voit tehdä sinne lyhyen kuvauksen elämän tilanteestasi. Tarkkoja henkilötietojakaan ei tarvitse laittaa, työnantaja voi ottaa yhteyttä sähköpostilla, jos kiinnostaa. Jos ei ole sähköpostia, puhelinnumeron voi laittaa. Jos joku työnantaja ottaa yhteyttä, silloin voi lähettää CV:n, jossa on tarkemmat tiedot työpaikoista yms.

• kikeiiirirrrr

kirjota haista paska ja kekarin kuva

• wertes

Joo, laita ihmeessä sinne näkyviin, että olet toiminut omaishoitajana. Voit laittaa CV:hesi esim. osion MUUTA tai LISÄTIETOA ja kirjoittaa sen sinne tyyliin "vuosien xx ja xx välillä toimin ikääntyneiden vanhempieni omaishoitajana"
      Sanoit olleesi "epävirallisesti" omaishoitaja, mutta ei työnantaja varmasti sinulta mitään papereita asiasta kysele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      16
      2346
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      897
    4. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      821
    5. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      134
      816
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      725
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      161
      709
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      673
    Aihe