Olen mies valtaisessa työssä ja päivittäin tekemisissä miesten kanssa. Yli puolella heistä on nainen (seurustelee, kihloissa ja naimisissa). Kuulen usein kuinka nämä miehet kehuvat viereisien työpaikkojen naisten ulkonäkö, keskustelevat naisten ulkonäköasioista kuinka joku on/oli jossain hyvännäkönen. Silti en _koskaan_ ole kuullut heidän suustaan, että edes kerran olisivat kehuneet muille oman naisensa ulkonäköä. Mietin syitä miksi näin on? Heillä joillain on jopa näyttäviä naisiakin. Onko se jokin tabu miehillä kehua toiselle miehelle oman naisen ulkonäköä? Vai otetaanko se heti asenteella "hei on täälä kuumempiakin miksi sä omaasi kehut?!" Tai et pelätään sellasta "olen tossun alla" leimaa ja pakko siksi olla kehumatta vaikka haluais. Minusta tuo on aika surullista. Nais puolisilta olen kuullut kuinka he kehuvat miestensä ulkonäköä.
Kehutaanko omia naisia lähinnä vain hänelle itselleen? Ei sinkkuna ole omaa miestä kenen kanssa pohtia. :-D
Miehet ei kehu naisensa ulkonäköä muille, miksi?
13
497
Vastaukset
- Samaamiettinyt
Samaa miettinyt.
Joskus äijät puhuvat jopa vanhoista panoista....miksi ei siitä omasta...onko niin huono?
Kait sitä omaa kehis jos olisi hyvä? Jos ei niin miksi kehuisi?
Epäkohteilasta sitä omaa kohtaan. - 3987984209
En ole koskaan kuullut miehen työpaikalla kommentoivan kenenkään naisen ulkonäköä. Vielä vähemmän on ollut puhetta mistään panoista. Työpaikalla enimmäkseen miehiä ja olen itse mies.
- werneri-72
Sama täällä. Ei meillä töissä sellaisia puhuta. Ja kavereidenkin kesken lähinnä sellaiset ikisinkun saattaa kommentoida. Ehkä joskus nuorempana itsekin jotain hyvin harvoin heitti, mutta kieltämättä ei koskaan omasta seurustelukumppanista. Miksikö? Koska pelkän ulkonäön kehuminen on jokseenkin.... hmm... No, epäsopivaa, jos oikeasti välittää jostakusta. Sama pätee siihen, että joskus sinkkuna saatettiin kysyä kaverilta, että tyyliin "saitko? ;) Oliko hyvä? ;)" Vähän kieli poskella, vitsinä. Ja vastaus saattoi sisältää vähäistä informaatiotakin kyseisestä "hoidosta". Mutta jos joku kiinnostui jostain naisesta oikeasti, niin tajuttiin olla heittämättä läppää seksikokemuksista. Siinä vaiheessa se on yksityistä, kun kyse on jostain josta välität.
Itse olen muuten pitkässä parisuhteessa avovaimon kanssa. Hän on oikein hyvän näköinen daami! Mutta en ole kyllä kenellekään sitä sanonut. Kyllähän ihmiset sen näkee.
- TotuusSattuu
No on yleensäkin varsin moukkamaista kehuskella kavereille miten itsellä on jotain hienoa, oli se sitten vaimo, talo, autoa tai joku muu. Ei sellaista vaan normaalisti tehdä eikä se ole miehekästä.
Se taas että kehutaan jokun ohikulkevan naisen ulkonäköä tai naapuriosaston Lissun muotoja, on ihan erilainen keskustelun laji ja sen tarkoitus on vain olla miehiä yhteen liittävää "äijämeininkiä", eikä sen pääpointti ole lainkaan se kehuminen vaan sen korostaminen miten miehekäs on kun katselee kauniita naisia.
Naiset eivät varmaan tajua tätä eroa. Vieraan naisen kehuminen ei siis ole mikään oikea kehu vaan vain tapa sanoa jotain muuta. - kghjuh
En kyllä tykkäisi ollenkaan, jos mieheni kehuisi minun ulkonäköä jollekin toiselle miehelle. Tulisi jotenkin halpa olo. Parisuhteissa on naiset sellainen yksityisyys, jota moni ei ymmärrä.
TotuusSattuu sanoi aika hyvin.
Suomessa on aika paljon sanontoja, jotka kuvaavat tätä ilmiötä. Omakehu haisee, ylpeys käy lankeemuksen edellä...
Muutenkin se kauneus on niin paljon katsojan silmässä, että se mikä toiselle on seksikkään kurvikas on toiselle läski.
Miehet perustavat niin paljon muutenkin faktapohjalle, että ellei tuotetta ole testattu TM: testissä, niin sitä on hankala lähteä kehumaan.- kehumehu
Enpä ole koskaan kuullut kenenkään naisenkaan kehuvan miehensä ulkonäköä. Kyllä se on ihan teinien juttuja tai joittenkin pilipalipimatsujen höpinöitä, ei aikuiset naiset ruodi miestensä ulkonäköjä, korkeintaan jossain erityisessä yhteydessä voi jotain ilmaista. Vaikka että oli se meidän Mikkokin ihan hyvän näköinen, kun suostui pistämään puvun päälleen ja kravatinkin.
Mun siskolla on kieltämättä erityisen komea mies. Mutta koskaan ei mun sisko sitä siitä tarkoituksellisesti kehu. Kuulostais ihan hölmöltä, jos se aikuinen ihminen alkais oman miehensä ulkonäköä kehuskelemaan. Me muut sukulaiset joskus keskenämme puhumme, että on se helvetin komea mies vieläkin, vaikka ikää on jo tullut. Eli ihmetellään lähinnä sitä, miten joku vanhempikin mies voi olla niin hyvän näköinen, ihan vaan paranee vanhetessaan.
Kuulostaisi se aika typerältä, jos työpaikalla miehet alkaisi kilvan kehuskella vaimojensa ulkonäköjä. Oikeesti, kuka nainen haluaisi sellaista siinä vieressä kuunnella? Puhukoot vaan muista asioista, niin kuin puhuvatkin. - Hhjjlljk
Ehkä miehet kokevat ettei niin ole soveliasta tehdä että se olisi vähänniinku mahtailua ja leuhkimista siitä mitä itsellä on. En minäkään kehuskele ääneen omaa poikaystävää hirveästi muille ihmisille, koska minusta se tuntuisi että kehuskelen mitä itellä on ja se saattaa kuulostaa ärsyttävältä muiden mielestä. Vaikka itselle oma kulta on paras.
- sushiuna
Miksi ihmeessä kehuisivat kenenkään naisen (tai miehen) ulkonäköä? Todella mautonta ja epäkorrektia käytöstähän se olisi. (Eivätkä naisetkaan kehuskele miesten ulkonäköä työpaikalla).
- näinsemeneeoikeasti
Miehet ovat aika tilannekeskeisiä eli kun joku sexy tipu ajaa pyörällä ohi niin se huomioidaan, lähinnä vitsin tasolla puhumalla vähän karkeesti ja työkavereita hymyilyttää. Tyttöystävä tai vaimo on asia erikseen. Omasta tai työkaverin typystä ei heitetä herjaa eikä muutakaan juttua - ne ovat yksityisasioita. Yksinkertaista, eikö?! Tosin luulisi, jos oikeasti työskentelet miesvaltaisessa työpaikassa, että tämä olisi itsestäänselvyys.
- rajansa_kehuillakin
Miksi pitäis kehua, en minäkään kihlattuani kehu muille vaikka kaunis onkin. Jos toista rupee vielä vaikka harmittamaan kun kaverilla on hyvännäköinen nainen ja itsellä ihan arkipäiväinen tassukka. Olen kyllä kahden kesken osoittanut huomiota ja kehunut joskus kauniiksi joskus seksikkääksi ja ihan aiheesta. Mutta naiset voi ylpistyä liikaa kun saa kehuja jatkuvasti, ajattelevat että ovat muita parempia ja saisivat kenet haluaa, tästäkin kokemusta edellisestä suhteestani kun kumppani petti ja ero tuli, halusi jakaa sulojaan muillekin miehille.
- minunmielipiteenitämä
Itselle ainakin tulee pelko siitä jos kehuu naista, että myös kaverini saattaa silloin kiinnostua hänestä. Jotenkin haluaa pitää omana tietona nämä asiat. Esim. jos on hyvä sängyssä, tai on hyvä pillu tai tissit. Ei ikäänkuin halua kertoa muille ns. kuinka hyvissä on.
- OlentodellakaunisN
No, ongelman näköhään saa asiasta kuin asiasta....
Minulla ei kyllä ole mitään tarvetta sille, että mieheni kehuskelisi ulkonäköäni muille. Ei luultavasti hänelläkään. Miksi siis ylipäätään puhua koko asiasta, ainakaan se takia, että työpaikan ainoa nainen sitä ihmettelee (voi Luoja)
Miehet ovat kautta aikojen, samoin naiset, arvostelleet ja arvioineet hyvännäköisiä ihmisiä, ilman mitään sen kummempaa merkitystä.
Mielestäni Ap kirjoitus on oikein klassinen esimerkki siitä, miten tyhmä luulee tietävänsä ja tama "tieto" perustuu hetkellisiin havaintoihin ja puuttellisiin analysointitaitoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275