Mieheni (lasteni isä) satuttaa toistuvasti tarhaikäistä lastamme olemalla "kasvatustilanteissa" kovakourainen. Hän ei itse käsittääkseni tajua olevansa tarpeettoman kovakourainen, ja suuttuu ja haistattelee, jos sanon hänelle asiasta. En kestä lapseni surua siitä kun hänen rakas isänsä satuttaa milloin mitenkin, esim. hammaspesulla pitämällä kiinni väkisin. Tiedän, että minun pitää suojella lastani mutta mitä ihmettä voin tehdä, onko muuta vaihtoehtoa kuin ero? Mies on minuakin kohtaan pelottava ja passiivisaggressiivinen, nykyään tosin myös saattaa töniä, karjua uhkaavasti tai heittää tavaroita. Hän mm. rikkoi kamerani... Hän on muuttunut viisivuotisen suhteemme aikana ihan valtavasti, mutta en usko, että olen oikeastaan koskaan tuntenut häntä. Hänellä on vahvat muurit eikä hän suostu puhumaan itsestään mitään. Apua hän ei hae.
Mitä minä teen? Lapsi murtuu jos isä muuttaa pois (jos edes suostuu muuttamaan, hän on eromielellä mutta tekee kaikesta kamalaa ja hankalaa) mutta lapsihan kasvaa vinoon, jos isä riuhtoo (kun ei osaa puhumalla hoitaa tilanteita lastenkaan kanssa).
Tämä on ihan hirveää. En koskaan kuvitellut "herääväni" tällaisesta elämästä.
Kovakourainen mies
5
2180
Vastaukset
- tuuli36
Niin ja mainittakoon, että tietenkään mies ei riuhdo lasta jos olen vieressä, mutta saatan kuulla toiseen huoneeseen itkun alkavan, ja kun menen paikalle, lapsi kertoo, että isä satutti. Mutta enhän minä voi koko ajan kulkea miehen perässä vahtimassa tai toisaalta elää niin, että mies ei tekisi yksin lasten kanssa mitään, vaan asuisi vaan samassa kodissa.
- petoisä
Tidät jo itsekin vastauksen: eroon tusta pedosta. Pedon tavatessa lapsiaan, AINA,AINA,AINA joko sinä tai toinen aikuinen koko ajan lapsen vierellä. TS. lasta/lapsia EI KOSKAAN saa jättä pedon kanssa yksin!
Vaatii sinulta vaivaa tehdä yllämainittu todeksi, mutta se on sinun VELVOLLISUUTESI omaa jälkikasvuasi kohtaan. - Kuulesnyt
Itse avioerolapsena voin sanoa että mielummin hankkiudut eroon hänestä. Miehesi rikkoo lakia, tuollainen käytös on laitonta lapsen kasvatuksessa. Kuulostaa ettei miehesi muuksi muutu, oma äitini yritti reilut 10 vuotta muuttaa isääni mutta ei asiat muuttuneet. Älä tuhlaa elämääsi siihen, vaan koita huolehtia että olet onnellinen sekä lapsesi. Olisin mielummin toivonut että omat vanhempani olisivat eronneet aikaisemmin kun heidän yhdessä olemisesta ei tullut mitään, niin olisi päässyt vähemmällä tuskalla. Lapselle vanhempien ero on rankkaa, mutta siitä kyllä selviää. Se myös riippuu mielestäni kaikista eniten vanhemmista, miten rankka prosessista tulee lapselle. Vanhempien kannattaa olla hyvissä väleissä vaikka ei minkään muun takia kuin lapsen takia, eikä lasta sekoteta draamoihin, eikä toinen vanhempi saa moittia/haukkua toista vanhempaa.
- voivoi85
Olet lapsellesi sen velkaa että lähdet suhteesta ja heti, aiheuttaa varmasti hirveitä traumoja lapselle tuommoinen. Ansaitset itsekin parempaa. Omaa miestään ei pidä pelätä.
- rööppeli
BLAA BLAA BLAA BLAA.
KUKA SUOJELEE LASTA?!!!!!!
Lapsi ei murru mihinkään aikuinen ahinaan ja löpinään, mutta lapsi kärsii ja vahingoittuu väkivaltaisessa ympäristössä. Mitä hell aikuiset höpisee muka lapsesta samalla alistaen lapsen paskalle?!
Voin kertoa että ne lapset on paljon vahvempia ja uudistuvampia kuin me aikuiset ja on aivan tirha selittää omaa saamattomuuttaan sillä että se olisi lapsen etu. Lapsi ei vain tajua mitä tapahtuu mutta myös sen mitä ei tapahdu. Lapsi ei ole mikään lasiesine, se tunne on aikuisen joka ei kestä käsitellä oikeata elämää jossa tapahtuu pahalta tuntuvaa ja lapsen surua, mieluummin mennään miljoona vuotta väärään kuin yksi oikeaan joka aiheuttaisi hetkellisesti kyyneliä. Mukavuusalueella mieluummin kuin kohti hyvinvointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83336MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61972Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758