noniin, lakaisulakaisinkoneet ovat käyneet ja niin olen minäkin käynyt ottamassa perstuntumaa katuun.
Kauden ensimmäiset viisi metriä ja lipsahti luikat alta ja 90 asteen kulmassa pyllylleen. Enpä muista milloin olisin rulliksilla kaatunut mutta parin vuoden tauko ja tuntuma hakusessa.
Kokeilin miltä kaatuminen tuntuu ja pienistä vauhdeista kokeilin useaan kertaan peruskaatumista.
Kädet luistimiin että tarpeeksi matala asento > polviltaan pudottautuminen > kyynärpäät ja lopuksi kädet lyövät maahan.
Joka kerta polvisuojat valuu nilkkoihin kun liukuu pitkin piennarta vaikka jalat oli koukussa ettei hienojen luistinten kärjet raapiinnu.
Tuosta edellisestä temppuiluketjusta tuli tämä aihe mieleen.
Ikää alkaa olla jo lähempänä viittäkymmentä ja painoa toistasataa, joten kaatumisen harjoittelu on paikallaan.
Käytän suht pitkää kiskoa että pysähtyessäni pyörähtämällä pitoa riittää tällä massalla.
Eli kun kokoa on, niin suojatkin tarvitsee olla astetta järeämmät.
Ajattelin että olisiko bleidaus tai mitä lajia nyt olisikaan -tyylisuunnan suojat sopivat minulle?
Lisäksi näyttäisi olevan myös polven sivut suojatut jos kaatuu sivuttain.
Meitä keski-ikäisiä mahakkaita rullailijoita kun on katukuvassa ja massa jatkaa matkaansa niin nämä aggressiosuojat näyttävät tuhdeilta ja kiinnityksetkin näyttää olevat jo järkevästi suunniteltu.
Talvella retkiluistelen ja yksin luistellessa matkaradalla pitkillä terillä. Siinä vauhtia tulee ihan mukavasti, ja railosta kun kaatuu niin nämä vanhat 90 luvun suojat jotka nyt on nilkoista löytyneet, ovat toimineet liukuvalla jäällä ihan hyvin.
Eli nämä nuoret juipit joilla olisi kokemusta paremmista suojista voisivat vähän auttaa miestä alamäessä ja sen alla suojien kanssa, jotka ovat puolivälissä mäkeä nilkoissa.
Ja ei vain juipit vaan rullailijat yleensäkin.
Tällä ikää alkaa jo ajatella turvallisuuttakin
polvisuojat
1
565
Vastaukset
- rullatpyörimään
Eka kerta pitkän tauon jälkeen on aina haastavaa. Itse olen aina kotona sisätiloissa hakenut "ekatuntuman" tai toisenkin tuntuman, ettei tarvitse sitten ulkona nuolla asfalttia. :) Harjoittelen siis jarrutuksia ja liukumista yhdellä jalalla yms. perustemput.
Kerran kun lensin selälleni, niin muistan sen jälkeen pitää painopisteen aina hiukan etukenossa, ettei paino ole takana, jolloin "olen lentäjän poika".... muista myös STAY LOW!
Käytän myös kaikkia suojia mitä lakisallii ja jaloissa/polvissa hokkari säärisuojat, jotka suojaa myös polvet. Pysyy myös tukevasti paikoillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 822740
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492658Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on782342- 231891
Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2171818Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681680Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti201491Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok921489Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s221480Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var121450