KOTIMAA
|
AUTOILU
Eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnassa istuva kansanedustaja Jani Mäkelä (ps.) pitää kohtuuttomana valtiovarainministeriön linjausta yksityisautoilun kustannusten nostamisesta tulevaisuudessa. Mäkelä muistuttaa, että liikenne on verotuksellinen lypsylehmä jo nyt.
Uusi Suomi kertoi torstaina valtiovarainministeriön lausunnosta, joka enteilee autoilun kallistumista lähitulevaisuudessa. Ministeriö arvioi lausunnossaan, että Suomelta vaadittujen liikenteen päästötavoitteiden saavuttaminen ”edellyttänee yksityisautoilun kustannusten nousua”. Tämä voisi tapahtua autoilun vero-ohjausta kiristämällä.
https://goo.gl/UeoKM5
– Ei. Ei. Ei. Tulikohan kantani tähän ministeriön sävellykseen tarpeeksi selväksi, kommentoi Mäkelä uutista Twitter-tilillään.
Mäkelä perustelee ehdotonta vastustustaan Uudelle Suomelle.
– On ihan selvä tosiasia ja tilastoista nähtävissä, että liikenteestä verotetaan jo nyt noin kahdeksan miljardia, ja teiden kunnostamiseen palautetaan pari miljardia – eli liikenne on tällä hetkellä suomeksi sanottuna lypsylehmän asemassa. Sieltä otetaan enemmän kuin sinne annetaan, Mäkelä sanoo.
– Nyt sitten se, että lähdetään esittämään lausuntoja, että autoilu pitäisi saada vielä kalliimmaksi tämmöisessä maassa, jossa yksityisautoilu on täydellinen välttämättömyys ja ihmisten perustarve, se on diplomaattisesti sanottuna hyvin vastuutonta ja harkitsematonta puhetta.
Autoilu vielä kalliimmaksi tässä maassa? Ei, ei, e
27042017klo1417
0
50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 352206
- 841293
- 561288
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...351215- 631171
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39884Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122769- 31721
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi21572Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55565